کابینت روکش چوب تصویر یک

 

کابینت روکش چوب چیست ؟

در این مطلب قصد داریم تا در مورد کابینت های روکش چوب و تفاوت های آن با کابینت تمام چوب صحبت کنیم.

چوب تداعی حس نوستالژیک ،حس طراوت وشادابی، القاء زیبایی و اصالت ، کمتر کسی پیدا میشه که بتونه زیبایی و حس زنده بودن چوب رو انکار کنه، کابینت روکش چوب تلفیق کابینت ممبران (از لحاظ ابزار خوردن درب ها) و mdf ( از لحاظ جنس بدنه و مغز درب ها) و کابینت چوبی (از نظر ظاهر کابینت) است.

کابینت روکش چوب تصویر دوم

قیمت کابینت روکش چوب نسبت به ام دی اف و هایگلاس و ممبران گرانتر است اما از کابینت چوبی ارزانتر است.

پر طرفدار ترین نوع روکش چوب، روکش بلوط و ملچ میتوان نام برد. از روکش چوب هم برای کارهای کلاسیک و هم مدرن مورد استفاده قرار میگیرد.

 

دانلود کاتالوگ

 

کابینت روکش چوب چیست ؟

کابینت‌روکش‌چوب متشکل از ام دی اف خام و روکش چوب طبیعی میباشد که روکش چوب توسط چسب و پرس بر سطح ام دی اف چسبیده میشود و به عنوان درب و نمای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار داده میشود در نظر داشته باشید که محل هایی که ابزار زده میشه را نمیتوان روکش چوب زد و با رنگ این قسمت ها پوشیده میشود در واقع تفاوت اصلی کابینت های روکش چوب با کابینت چوبی ( کابینت چوب طبیعی) در همین است کابینت های چوبی دارای گره های چوب در تمامی قسمت ها حتی در محل های تراش (ابزار) خورده است اما کابینت های روکش چوب فقط دارای گره (آن هم روی روکش نه مغز) روی سطوح صاف است.

همانطور که میدانید سبک کلاسیک دارای ابزار و تراش بیشتری نسبت به سبک مدرن است، بنابراین در کابینت های روکش چوب مدرن گره بیشتری به چشم میخورد تا کابینت های کلاسیک، شاید از نظر خیلی افراد سبک کلاسیک زیباتر از سبک مدرن است اما در کابینت های روکش چوب این مشکل به وجود می آید.

کابینت روکش چوب تصویر سوم

مراحل ساخت کابینت روکش چوب

ابتدا ام دی اف خام سمباده کاری میشود چسب یا گریس بر روی سطح ام دی اف ریخته میشود و با فرچه سرتاسر چوب را خوب با فرچه میکشند تا چسب به طور یکنواخت در سرتاسر چوب پراکنده شود سپس ورق های روکش چوب را درکنار هم قرار میدهند طوری که نقش های چوب در امتداد هم قرار بگیرند و آنها را با چسب در کنار هم فیکس میکنند سپس طرف دیگر روکش ها رو با همان چسب، چسب کاری میکنند بعد از حدود 40 دقیقه ورق ها بر روی سطح ام دی اف قرار داده میشود و تحت فشار پرس قرار میگیرد سپس اضافه های چوب را با تیغ های مخصوص برش داده و کار سمباده کاری میشود تا مرز بین روکش ها هم محو شود.

رنگ کاری درب های روکش چوب بسته به نیاز و نوع سفارش مشتریان با رنگ های پلی استر یا پلی اورتان و یا شاپان رنگ آمیزی میشود یک دست سمباده 400 و سپس سمباده 600 بر روی درب کابینت‌روکش‌چوب زده میشود و مجدد رنگ میشود و این سیکل تا مرحله آماده شدن نهایی کابینت‌روکش‌چوب ادامه میابد.

 

تفاوت رنگ های پلی استر یا پلی اورتان و یا شاپان

در ساخت کابینت روکش چوب اگر خود رنگ باشد، یعنی بخواهیم رنگ دربها رنگ چوب بماند و رگه ها و نقش و نگار چوب مشخص و براق باشد ، باید از رنگ پلی استر یا پلی اورتان استفاده شود

رنگ پلی استر درب کابینت

رنگ پلی استر درب کابینت

 

رنگ شاپان در ابتدا جامد است و در بنزین حل میشود و فقط رنگ های قهوه ای و تیره دارد که در بنزین ریخته میشود و هم زده میشود تا رنگ به صورت محلول درآید سپس توسط پارچه نخی یا قلمو بر روی سطح چوب کشیده میشود زیبایی شاپان در این است که رگه های چوب را بولد میکند اما اگر زیاد زده شود باعث تیرگی بیش از حد کابینت‌روکش‌چوب میشود.

 

شاپان کاری روی چوب

شاپان کاری روی چوب با فرچه که باعث بولد شدن رگه های چوب میشود

 

همانطور که قبلا اشاره شد کابینت روکش چوب مانند بقیه کابینت ها از مغز ام دی اف و روکش تولید شده است اما کابینت های تمام چوب مغز کابینت هم چوب است و قیمت بسیار بیشتری نسبت به بقیه کابینت ها دارد و مناسب برای خانه های سوپرلاکچری هست بعضا تولید یک واحد آشپرخانه در ابعاد نرمال حدود ده ها میلیون هزینه دارد که شاید به مزاج هر کسی خوش نیاید اگر کسی بخواهد یونیت های داخلی هم از چوب ساخته شده باشد قطعا عدد قابل توجهی به مبلغ فوق اضافه میشه به همین دلیل کابینت های روکش چوب با زیبایی کمتر نسبت به کابینت های تمام چوب اما هزینه بسیار پایین ترگزینه مناسب تری برای انتخاب است.

 

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | 26 5کابینت های تمام چوب معمولا به صورت کلاسیک تولید میشه و چوب پس از سی ان سی مغز چوب رنگ های معمولا خودرنگ میشه اما کابینت روکش چوب را میتوان به دو سبک کلاسیک و مدرن تولید کرد در سبک کلاسیک ستون ها و سرستون ها توسط دستگاه سی ان سی روی مغز ام دی اف ایجاد شده اما مغز کار در محل cnc شده گره چوب ندارد در سبک مدرن بدون سی ان سی یا با سی ان سی های ساده بدون ستون و سرستون تولید میشه که قطعا قیمت کابینت‌روکش چوب مدرن از کلاسیک ارزان تر خواهد بود چرا که در محاسبه قیمت کابینت ستون ها به صورت جداگانه محاسبه میشود.

کابینت روکش چوب تصویر پنجم

بسیاری از افراد تمایل به خرید کابینت های چوبی دارند اما به دلیل هزینه ساخت بالای آن از خرید آن صرفه نظر میکنن اما واقعا باید پا روی خواسته گذاشت؟

قطعا اینطور نیست ما به شما کابینت های روکش چوب را پیشنهاد میکنیم که علاوه بر هزینه کمتری نسبت به کابینت های تمام چوب ظاهری بسیار شبیه به کابینت های تمام چوب دارند.

کابینت روکش چوب تصویر ششم

مزایای کابینت روکش چوب:

  • یکی از بهترین مدل های موجود در انواع کابینت آشپزخانه است از نظر ما در جایگاه دوم پس از کابینت های تمام چوب ،چشمنواز ترین کابینت دنیاست!
  • به دلیل رنگ شدن این کابینت ها با رنگ های پوششی و براق پلی استر و پلی اورتان (یورتان) دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری نسب به بقیه انواع کابینت ها دارند اما هیچ کابینتی ضد آب نیست.
  • قابلیت ابزار خوری بالا به دلیل داشتن مغز ام دی اف
  • آنچه خوبان همه دارند تو یکجا همه داری

 

معایب کابینت روکش چوب :

  • اینکه بخوایم در مورد معایب این کابینت صحبت کنیم کمی دور از انصافه ! اما

  • برای رنگ کردن کابینت روکش چوب معمولا از رنگ پلی استر استفاده میشه اما اگر بخواهیم کابینت چوبی سفید داشته باشیم کمی کار سخت میشه و اگر از پلی استر که دوجز است استفاده کنیم امکان زرد شدن لبه های کابینت میشه برای جلوگیری از این اتفاق باید از رنگ پلی اورتان (یورتان) استفاده کرد، ما اینجوری تعبیر میکنیم رنگ پلی استر شیشست رنگ پلی اورتان پلاستیک البته این حالت فقط برای رنگ سفید اتفاق می افتد.
  • اگر بخشی از کابینت صدمه ببینه و خراب بشه قابلیت ترمیم وجود نداره و باید اون قسمت جدا بشه و مجدد رنگ بشه
  • محدودیت در انتخاب روکش یکی از دغدغه های این کابینت هست روکش های چوب گردو تیره هست و روکش های چوب راش قرمزه بنابراین اگه شما بخواین رنگ کابینتتون روشن باشه نمیتونید از این روکش ها استفاده کنید و باید سراغ روکش چوب هایی برید که رنگ روشنی دارد اما مطمئن باشید در نهایت آن چیزی که میخواید بهش میرسید.
  • استفاده از جنس بد روکش ها میتونه یه نکته منفی باشه پس حتما حتما به کابینت ساز باید تاکید بشه که از بهترین روکش های چوب برای ساخت کابینت استفاده کنه اگر کابینت کاری اختلاف قیمت عجیبی نسبت به بقیه تولید کنندگان دارد حتما دقت کنید تا در آینده شاهد لکه های زرد نباشید.

 

نکته : دو نوع روکش در بازار موجود است:

روکش های مصنوعی از اکریلیک, فویل, وینیل و HPL بوده و روکش های طبیعی نیز از چوب طبیعی ساخته میشوند.

روکش های مصنوعی مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت, مواد اسیدی, تغییر رنگ, پوسته پوسته شدن و … دارند و در تولید نما و درب کابینت های مدرن قابل استفاده است این روکش ها طول عمر بالا با طرح های مختلف داشته و مناسب هر نوع کابینت آشپزخانه ای هست.

اما در ظاهر آن ها مصنوعی بودن بیداد میکنه.

روکش های طبیعی برای روکش کردن درب و نما کابینت های ساده یا ابزار خورده استفاده میشود. این روکش ها توسط پرس و چسب در دمای بالای 50 درجه سانتی گراد بر روی سطح ام دی اف چسبانده میشود که کار سختی نیست.

روکش های طبیعی دارای ذات چشمگیر با بافت ها و نقش و نگار طبیعی چوب هستند که از ذات خود چوب است که زیبایی بی نظیری را در فضای آشپزخانه ایجاد مینمایند.

گروه دکوراسیون و کابینت گریت با استفاده از بهترین متریال با بالاترین کیفیت یکی از بزرگترین تولید کنندگان کابینت های طرح چوب (روکش چوب طبیعی) است، این گروه با به کار گیری بهترین کارشناسان کابینت و طراحان زبر دست و خبره آماده ارائه بهترین کابینت ها برای شماست.

 

کابینت روکش چوب قیمت مناسب از کجا بخریم؟

کابینت روکش چوب یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت در ایران است. این کابینت‌ها زیبایی و استحکام بالایی دارند و‌‌ می‌توانند به دکوراسیون آشپزخانه شما جلوه خاصی ببخشند. اگر به دنبال کابینت روکش چوب قیمت مناسب هستید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. اولین نکته این است که کیفیت روکش چوب را بررسی کنید. روکش‌های چوب طبیعی از روکش‌های مصنوعی گران‌‌تر هستند، اما کیفیت و زیبایی بالاتری دارند.

نکته دوم این است که به سبک طراحی کابینت توجه کنید. کابینت‌های روکش چوب در سبک‌های مختلف کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تولید‌‌ می‌شوند. هر سبک طراحی قیمت خاص خود را دارد. در نهایت،‌‌ می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت‌های تولید کننده کابینت استفاده کنید. این شرکت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا کابینت روکش چوب مناسب با بودجه و سلیقه خود را انتخاب کنید.

گریت کابینت یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید کابینت روکش چوب است. این شرکت با بیش از 15 سال سابقه کار، تجربه و دانش بالایی در این زمینه دارد. گریت کابینت از بهترین متریال و تجهیزات برای تولید کابینت استفاده‌‌ می‌کند. روکش‌های چوب طبیعی این شرکت از کشورهای اروپایی وارد‌‌ می‌شوند و کیفیت بالایی دارند. گریت کابینت با توجه به بودجه و سلیقه شما، کابینت روکش چوب مناسب را طراحی و تولید‌‌ می‌کند. این شرکت همچنین خدمات نصب و تعمیر کابینت را نیز ارائه‌‌ می‌دهد. اگر به دنبال کابینت روکش چوب با کیفیت و قیمت مناسب هستید، گریت کابینت گزینه مناسبی برای شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان گریت کابینت تماس بگیرید.

 

انواع کابینت

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Screenshot 2021 05 26 142501 min

کابینت های قاب بندی شده و بدون قاب

برای ساخت کابینت دو گزینه وجود دارد: قاب و بدون قاب. کابینت های قاب دار دارای قاب صورت اضافه شده در قسمت جلوی جعبه کابینت هستند که لولاها و درها به آن متصل می شوند. کابینت های قاب دار درب های روکش کامل ، روکش جزئی یا درز را به شما انتخاب می کنند. با سبک های پوشش ، درها در بالای قاب کابینت قرار می گیرند. با کابینت های داخلی (مانند کابینت های نشان داده شده در اینجا) ، درها به داخل قاب کابینت تنظیم می شوند تا هنگام بسته شدن با آن به صورت فلاش بنشینند. Inset ظاهری کلاسیک دارد اما می تواند هزینه بیشتری نیز داشته باشد (و کمی فضای ذخیره سازی کمتری را فراهم می کند) زیرا برای اطمینان از مناسب بودن در / قاب مناسب به کار بیشتری نیاز دارد.

کابینت های بدون قاب ، که از اروپا آغاز شده و در ایالات متحده محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند ، شامل درب های کاملاً پوششی است که مستقیماً از طریق لولاهای داخل کابینت به جعبه کابینت متصل می شوند. کابینت های بدون قاب می توانند معاصر تر به نظر برسند و فضای کمی بیشتری در داخل داشته باشند. در این دو دسته ساخت کابینت ، چندین سبک درب رایج برای انتخاب وجود دارد.

کابینت های سبک شیکر

با خطوط تمیز و کلاسیک ، شیکر محبوب ترین سبک درب کابینت است زیرا چه زیبایی شما مدرن باشد ، چه انتقالی یا سنتی ، می تواند به زیبایی کار کند. درب Shaker که “پنج تکه” نیز نامیده می شود ، در واقع یک صفحه مسطح با یک قاب متشکل از ریل (قطعات افقی) و استیل (قطعات عمودی) است.

سادگی آن بدان معنی است که بسته به نحوه سفارشی سازی کابینت و سایر عناصر طراحی آشپزخانه ، می تواند طیف گسترده ای از طرح های آشپزخانه را تکمیل کند. هریسون می گوید: “کابینت های سبک شیکر را می توان با افزودن انواع مختلف جزئیات لبه در داخل قاب ، کمی مدرن تر یا سنتی تر کرد.” عرض قاب می تواند کل نمای کابینت را نیز تغییر دهد. هریسون می گوید: “من درهای Shaker-style را با قاب ½ اینچ تا inch اینچ برای ظاهری واقعاً مدرن و 2 اینچ تا 2 اینچ را برای یک سبک انتقالی تر انجام داده ام.” “هرچه قاب ضخیم تر و آراسته تر باشد ، ظاهری سنتی تر به دست می آورید.” در اینجا ، درهای کابینت به سبک شاکر را به دو رنگ چوبی و سفید مشاهده می کنید که با جبهه های کشوی صفحه تخت جفت شده اند.

در حالی که کابینت هایی به سبک شاکر به دلیل کاربردهای متنوع و جذابیت بی انتها مورد پسند هستند ، اما تمیز نگه داشتن کابینت ها می تواند دردسرآمیز باشد زیرا گرد و غبار و آلودگی درون قاب جمع می شود. با این وجود ، اگر از شرایط خوبی برخوردار هستید ، این آفتاب پرست آشپزخانه تقریباً هر سبکی را تقویت کرده و برای مدت طولانی شیک به نظر می رسد.

درهای کابینت اسلب

به آشپزخانه ای با زیبایی مدرن و زیبا فکر کنید و احتمال دارد درهای کابینت با تخته سنگ را تصور کنید. این سبک که به عنوان کابینت های صفحه تخت نیز شناخته می شود ، از یک قطعه چوب ، صاف ، تخته سه لا یا MDF تشکیل شده است. صفحات تخت در انواع مختلف روکش و روکش از لاک براق سفید ، خاکستری یا رنگی گرفته تا رنگ های طبیعی چوب موجود است. قسمت جلوی کابینت بدون تزئین یک زمینه پاک برای سخت افزار statement ایجاد می کند یا پیچیده و بدون سخت افزار قابل مشاهده به نظر می رسد.

کابینت های صفحه تخت اغلب با روحیه ای مبهم و مبهم همراه هستند ، اما این تنها ظاهر آنها نیست. هریسون می گوید: “این کابینت به سبک مینیمالیستی را می توان با رنگ های مختلف یا پوشش های چوبی گرم کرد.” “به عنوان مثال ، چوبی مانند گردو سیاه دارای ویژگی های روشن و تاریکی است که گرما و علاقه را به وجود می آورد.” و علیرغم ظاهر گران قیمت ، کابینت های صفحه تخت لازم نیست بودجه شما را خرج کنند. هریسون می گوید: “یک درب کابینت جلو جلو تخت می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.” “چوب می تواند گران باشد ، اما ورقه های عالی وجود دارد – با کسری از هزینه – که در کابینت های صفحه تخت به همان اندازه واقعی به نظر می رسند.”

درب های کابینت سنتی

کابینت هایی به سبک سنتی که بیشتر بخاطر گرمی و جذابیت بی انتها شناخته می شوند می توانند ظاهری زیبا و در عین حال خانگی ایجاد کنند. اگر عاشق زیبایی ظاهری رسمی تر هستید و امیدوارید که جزئیات الهام گرفته از مبلمان مانند پایه های تزئینی و شمشیر را در فضای خود بگنجانید ، کابینت های سنتی می توانند انتخاب بسیار خوبی باشند.

به طور معمول ، کابینت های سنتی به جای پانل های وسط تخت ، برجسته هستند و تمایل دارند که به یک پالت رنگی گرمتر ، اغلب زنگ های چوبی بچسبند. لعاب و اتمام عتیقه نیز گزینه هستند. بر خلاف کابینت ساده تر و مربع شکل Shaker ، در کابینت های سنتی اغلب طاق ها ، جزئیات منحنی یا تزئینات دیگر دیده می شود. هریسون می گوید: “اگر به دنبال احساس سبک و مطبوع هستید ، کابینت های سنتی راهی برای رفتن نیستند.”

کابینت های Beadboard

اگر کلبه جذاب یا خانه مزرعه مدرن احساسی است که می خواهید در آشپزخانه جدید خود ایجاد کنید ، کابینت های آشپزخانه مهره دار را در نظر بگیرید. هریسون می گوید: “این کابینت ها به سبک از تخته های مهره ای سنتی که روی دیوارها استفاده می شدند ، می توانند در یک خانه مدرن یا سنتی جا بگیرند.” یکی دیگر از مزایای دیگر: «قیمت آنها متوسط ​​است ، زیرا درهای کابینت همپوشانی هستند که از لحاظ ساختاری مشابه درهای جلو تخت مدرن هستند اما در جلو دارای صفحه های شیاردار هستند. این جلوه را با یک فنجان برنجی پیر برای جلوه کامل کلبه تکمیل کنید. ” کابینت های مهره ای را می توان رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کرد. کابینت های تخته سفید ، مانند کابینت های نشان داده شده در اینجا (149 دلار ، potterybarn.com) ، معمول هستند اما دور از تنها گزینه شما هستند.

نکته حرفه ای: هریسون می گوید: “من پیشنهاد می کنم کابینت های منقوش نقاشی شده را با رنگ دیگری به غیر از سفید انجام دهید.” “سبز زمردی یا سرمه ای را امتحان کنید ، زیرا تمیزکاری با تمام شیارهای کوچک موجود در آن می تواند کمی مشکل باشد.”

کابینت های جلو شیشه ای

از طریق حساب های اینستاگرام طراحان پیمایش کنید و احتمالاً آشپزخانه های کاملاً ایده آل با کابینت های جلوی شیشه را مشاهده خواهید کرد. جبهه های شیشه ای می تواند راهی عالی برای از بین بردن کابینت های درب جامد و نمایش مجموعه ای از ظروف زیبا ، لیوان ها یا اشیای تزئینی باشد. هریسون خاطرنشان می کند: “کابینت های جلویی شیشه ای می توانند آشپزخانه شما را لباس کنند و در کنار پنجره بسیار زیبا هستند.” “نور منعکس شده باعث بزرگتر و روشن تر نشان دادن فضا می شود.”

علاوه بر این ، کابینت های جلو شیشه ای برای همه مناسب نیستند. انباشته نگه داشتن ظروف کاملاً در اولویت نیست؟ پس احتمالاً می خواهید از درهای شیشه ای عبور کنید. اگر می خواهید جزئیات و جلوه شیشه ای زیبا و بدون فشار را داشته باشید ، هریسون پیشنهاد می کند به جای آن چند کابینت آینه دار را در طراحی آشپزخانه خود قرار دهید. او می گوید: “آنها همچنین ضمن پنهان کردن هرگونه خرابکاری ، به نور و روشنایی فضا می رسند.” گزینه دیگر: از دو کابینت شیشه ای (یا آینه ای) برای تعریف یک منطقه خاص از آشپزخانه – در حالت ایده آل که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد – مانند محوطه نمایش یا شربت خانه پیشخدمت استفاده کنید. در حالی که وسایل روزمره خود را با خیال راحت پشت درهای محکم پنهان می کنید ، جزئیات شیک مورد علاقه خود را خواهید گرفت

نوع دیگری از دسته بندی انواع کابینت

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Screenshot 2021 05 26 142434 minانواع مختلفی از کابینت ها وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد. انتخاب نوع کابینت مورد نیاز شما به چند عامل بستگی دارد: عملکرد کابینت ، محل ، دکوراسیون و بودجه. در نظر گرفتن همه این عوامل می تواند کمی طاقت فرسا باشد. در اینجا توضیح مختصری در مورد انواع کابینت های موجود آورده شده است.

RTA

کابینت های آماده مونتاژ دقیقاً همین موارد هستند. مقرون به صرفه بوده و جمع آوری آنها آسان است. این کابینت ها یک گزینه عالی برای یک اتاق چند منظوره یا یک اتاق خوابگاهی هستند. در صورت عدم نیاز دیگر می توان آنها را جابجا کرد یا از بین برد. اگرچه آنها در سالهای اخیر در زیبایی کلی کابینت های RTA پیشرفت های زیادی کرده اند ، اما سبک ها و انتخاب رنگ ها هنوز کاملاً محدود است.

کابینت استوک

این کابینت ها مقرون به صرفه ترین انتخاب شما هستند. کابینت های استوک به صورت عمده تولید می شوند که قیمت پایین تری را برای شما فراهم می کنند. آنها مجموعه ای متناسب با دکوراسیون شما را انتخاب می کنند. آنها همچنین کاملاً با دوام بوده و برای مقاومت در برابر زمان طراحی شده اند. با توجه به اینکه کابینت های استوک به صورت انبوه ساخته می شوند ، گزینه های کمی برای شخصی سازی وجود دارد. اگر به تناسب یا دکوراسیون سفارشی نیاز ندارید ، کابینت های استوک می توانند گزینه ای عالی و مقرون به صرفه باشند.

کابینت های نیمه سفارشی

کابینت های نیمه سفارشی پس از سفارش شما ساخته می شوند. شما می توانید از بین مجموعه ای از طرح ها یکی را انتخاب کنید و در اندازه ، شکل یا سفارشی سازی کابینت آزادی بیشتری وجود دارد. برخلاف کابینت های سهام و RTA ، شما همچنین می توانید کشوها و نگهدارنده ها را سفارشی کنید. بسته به پروژه شما ، این گزینه ها برای عملکرد اتاق ها و کابینت آن ضروری است

کابینت های سفارشی

جام مقدس کابینت! بزرگترین و بارزترین مزیت کابینت سفارشی ، امکانات ظاهراً بی پایان انتخابهای طراحی است. در واقع در هنگام طراحی کابینت و کابینت خود قوانین بسیار کمی وجود دارد و تنها یک نکته قابل توجه است. شما باید طراح یا سازنده کابینت ، مواد ، رنگ ، سبک و در نهایت زیبایی هنری خود را در نظر بگیرید. تنها اشکالاتی که در مورد کابینت سازی سفارشی وجود دارد ، قیمت و زمان است. زمان می برد تا با سازنده کابینت خود در مورد استفاده بهتر از فضا ، سبک ، مواد استفاده شده و سپس تهیه نقشه ها مشورت کنید. بعلاوه ، از آنجا که این کابینت مخصوص نیازهای شما است و به صورت انبوه تولید نمی شود ، قیمت بر اساس مواد و نیروی کار افزایش می یابد. با این حال ، با داشتن مواد مناسب و یک صنعتگر ماهر در کنار خود ، می توانید کابینت های شگفت انگیزی داشته باشید که یک عمر ماندگار هستند.

 

آیا می دانید ظاهر و کیفیت کلی کابینت آشپزخانه شما می تواند بر ارزش خانه شما تأثیر بگذارد؟ آیا در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید؟ در این صورت ، شما گزینه های زیادی برای طراحی های جدید چشم نواز دارید. یکی از اولین مواردی که توجه میهمانان را به خود جلب می کند کابینت های شما است.

از آنجا که کابینت های آشپزخانه در سطح چشم قرار دارند و به احتمال بسیار زیادی قسمت قابل توجهی از آشپزخانه شما را تشکیل می دهند ، شما برای خانه چیز جذاب و مطابقی می خواهید. به مطالعه ادامه دهید تا با انواع مختلف کابینت آشپزخانه و بهترین گزینه ها برای شما آشنا شوید.

انواع کابینت آشپزخانه

قبل از اینکه حتی مراحل بازسازی آشپزخانه خود را شروع کنید ، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید کیفیت زیبایی است که می خواهید اتاق داشته باشد. ظاهر آشپزخانه باید به خوبی با بقیه خانه ترکیب شود. اگر اتاق نشیمن شما به سبک غربی یا کشور است ، ممکن است با آشپزخانه ای مدرن یا مدرن برخورد کند.

حالا بیایید کابینت هایتان را انتخاب کنیم.

برای یک آشپزخانه به سبک مدرن

آیا شما به دنبال ظاهری مدرن هستید ؟: روشن ، سفید و دارای برخی از رنگهای روشن ، میزهای گرانیتی براق. شما باید کابینت هایی به سبک Shaker در نظر بگیرید. کابینت های سبک شاکر سال ها است که از سبک های محبوب بوده و هرگز از مد نمی افتند.

کابینت های سبک شاکر دارای طراحی مینیمالیستی و در عین حال دلپذیر هستند در نمای کابینت ها صفحات تخت فرو رفته و قاب لبه مستقیم وجود دارد. کابینت های سبک شاکر اغلب از چوب های محکم و محکم مانند افرا یا بلوط ساخته شده و به رنگ سفید یا خاکستری رنگ شده اند تا مکمل آشپزخانه های مدرن باشند.

طراحی ساده آنها باعث شده است که گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری از نوسازان خانه باشد.

برای یک آشپزخانه به سبک روستایی

اگر می خواهید آشپزخانه شما از جذابیت خاکی و به سبک خانه مزرعه برخوردار باشد ، می خواهید از کابینت های رنگ شده دوری کنید. در عوض ، انواع کابینت های آشپزخانه که دارای رنگ آمیزی (و یا حتی کابینت های چوبی طبیعی) دارای رنگ خاکستری عمیق هستند ، به زیبایی مکمل یک آشپزخانه روستایی هستند.

برای یک آشپزخانه پیشرفته

با کابینت های آشپزخانه خود می توانید ظاهری پیچیده در آشپزخانه خود پیدا کنید. کابینت های شما اغلب اولین مکانی هستند که افراد هنگام ورود به اتاق به آن نگاه می کنند.

کابینت های دارای درب پانل برجسته دارای طرح های متمایز و با دقت زیادی هستند که به خوبی با نصب و راه اندازی های رایگان مطابقت دارند. داشتن ظاهری پیچیده یا زیبا در آشپزخانه به این معنی نیست که باید بانک را بشکنید. در هنگام بازسازی خانه ، کابینت های عمده فروشی زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

برای آشپزخانه های کوچک

اگر در آشپزخانه کوچکی هستید ، انتخاب های شما در حین بازسازی ممکن است ترسناک به نظر برسد. شما نمی خواهید چیزی اضافه کنید که باعث شود اتاق حتی از آنچه که هست احساس کند. در اینجا جایی است که می توانید از نور و بازتاب به نفع خود استفاده کنید ،

مشابه این که چگونه آینه ها باعث می شوند یک اتاق کوچک بزرگتر به نظر برسد ، کابینت های جلویی شیشه ای یا براق به شما کمک می کنند از فضای منفی اتاق استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه شما از نور خوبی برخوردار است: چه با نور طبیعی روشن شود و چه با نور مصنوعی. کابینت هایی با پوشش براق و یا پانل های شیشه ای ممکن است به فضای اتاق بیشتر کمک کنند.

چه نوع درب کابینت آشپزخانه وجود دارد؟ انواع مختلف درب کابینت آشپزخانه را می توانم برای کار بازسازی خود خریداری کنم؟

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Screenshot 2021 05 26 142403 minانواع درب کابینت آشپزخانه

چه نوع درب کابینت آشپزخانه وجود دارد؟

در زیر انواع مختلفی از طرح های درب کابینت که می توانید برای پروژه بازسازی آشپزخانه خود خریداری کنید آورده شده است. هنگام ساخت بیش از حد آشپزخانه ، نوع کمد ، سبک درب و روکش درب یکی از مهمترین عناصر سبک طراحی است.

ساخت و طبقه بندی درب کابینت توسط تولید کنندگان کابینت بر تصمیمات سبک درب که تیم طراحی شما در ارائه ظاهر و احساس و طراحی دلخواه آشپزخانه شما اتخاذ می کند ، تأثیر می گذارد. سبک های درب که انتخاب می کنید حال و هوای بازسازی آشپزخانه شما را تنظیم می کند. سبک های درب کابینت می تواند معاصر ، انتقالی ، سنتی ، ظریف ، صنعتگر ، جزئیات پنج تکه ، تودور ، روستایی ، فرانسوی و کشور باشد.

انواع و سبک های درب کابینت آشپزخانه:

انواع درب کابینت:

  • پوشش کامل ، پوشش جزئی
  • پنل ورودی ، Flush Inset
  • صفحه تخت ، صفحه برجسته
  • درهای اسلب ، به سبک اروپایی
  • چوب سخت ، چوب ناتمام
  • نقاشی شده ، رنگ آمیزی شده ، لاک خورده
  • درب های مولیون ، درب های شیشه ای
  • درهای لهجه ای ، قاب باز
  • Shaker Doors ، صنعتگر
  • درهای قوسی ، دو قوس دار
  • درب های توری ، تخته سنگ عمودی
  • کلیسای جامع ، بالای کلیسا
  • Cope-n-Stick ، ​​سبک متلاطم
  • سبک مربع ، کابینت سهام
  • خانه مزرعه ، سبک مأموریت
  • درب های فلزی / آلومینیومی
  • ورقه ورقه ، ملامین ، ترمو فویل

انواع مختلفی از درهای کابینت ، صورت کشوها و جعبه ها از چوب جامد مانند بلوط ، چوب گیلاس ، چوب افرا ، خاکستر ، توس ، کاج ، گردو ، ماهاگونی ، ساج ، چوب درخت گل مینا ، چوب آسپن ، چوب مهندسی ، تخته سه لا ، شیشه ، ورقه ، روکش های چوبی (MDF) ، فولاد ضد زنگ و آلومینیوم. همه این انواع درب ها در ساخت کابینت استوک و طراحی سفارشی کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

یک درب با کیفیت بالا نسبتاً عاری از نقص ، بی نظمی دانه ، گره ، مارک یا خراش است. هنگام ساخت کابینت سفارشی ، گوشه های کابینت باید دارای نازک کاری عمیق و نازک کاری های بلند باشد. بهتر است پانل های درب به طور عمیق در شیارهای بالشتکی قرار گرفته باشند که به داخل قاب هدایت می شوند تا امکان انبساط طبیعی و انقباض در رطوبت و تغییرات دما را فراهم کنند.

اگر می خواهید صفحات چند لایه تخته سه لا را در نظر داشته باشید ، اطمینان حاصل کنید که آنها با فشار سرد و باند مناسب لبه دستگاه بسته شده اند.

درهای کابینت ساخته شده از چوب ساخته شده یا تخته فیبر (MDF) با ملامین و چوب جامد نسبت به تخته سه لا مقاومت بیشتری در برابر آب دارند. کابینت های شیکر با استفاده از درهای صفحه چهارگوش با سخت افزارهای شیک در صورت و کشوهای خود ، سبک بسیار محبوبی هستند.

یک روند بزرگ در بازسازی و بازسازی پروژه ها ، جایگزینی کامل کابینت و نه تعویض کامل کابینت آشپزخانه است. می توانید درهای کابینت و جلوهای کشوها را کاملاً جدید نصب کنید.

کابینت کامل روکش

در سبک درب کابینت همپوشانی ، درها و جبهه های کشو صورت کابینت را با کمی فاصله 1/4 ″ تا 1/2 frame فاصله قاب بین کابینت ها کاملاً می پوشانند. این امر با به حداقل رساندن شکاف بین هر درب کابینت ، ظاهری مدرن و یکپارچه ایجاد می کند.

نوع درب کابینت با پوشش کامل: مشخصات بدون درز ، مشخصه ای از یک ظاهر طراحی شده مدرن و انتقالی کابینت است. درب های پوششی کامل می توانند در هزینه ساخت کابینت تأثیر بگذارند زیرا درب های بزرگتر از مواد بیشتری استفاده می کنند.

کابینت با همپوشانی جزئی

درب استاندارد کابینت آشپزخانه با عنوان Partial overlay نیز شناخته می شود. این سبک از کابینت برای چندین دهه استاندارد صنعت بود. درب کابینت فقط بخشی از قاب کابینت را می پوشاند و فاصله زیادی بین واحدهای کابینت باقی می ماند.

نوع درب کابینت با پوشش جزئی: طرح پوشش جزئی 1 ″ تا 2 frame از قاب صورت کابینت را بین واحدهای کابینت نشان می دهد. از آنجا که دربها و جلوهای کشوها از مواد کمتری نسبت به طرحهای کاملاً پوششی استفاده می کنند ، این سبک برای ساخت گران است. سبک های پوششی جزئی معمولاً برای پروژه های سطح بالای ساخت و ساز یا بازسازی آشپزخانه مورد استفاده قرار نمی گیرند.

کابینت اینست

درب های کابینت Inset در قاب کابینت تنظیم می شوند که درب آن به صورت شسته و یا مسطح با بقیه سطح صورت کابینت قرار می گیرد. سبک کابینت توکار شبیه روکش کامل است اما متفاوت از درب های پوششی جزئی است که کاملاً با قاب کاملاً جور در نمی آیند.

با طراحی حفره ای ، هر دو در و کشو در داخل قاب صورت کابینت کاملاً با قاب صورت قرار می گیرند. درب حصار با سبک Shaker ، Craftsman و Mission که در یک پروژه بازسازی استفاده شده است ارتباط نزدیک دارد.

من نوع درب کابینت را تنظیم می کنم: برای جا دادن درب ها و کشوهای داخلی در داخل قاب صورت کابینت ، ساخت دقیق لازم است. لولاهای درب به کار رفته در طراحی منبت متفاوت از سبک های لولای روکش دار است. توقف درب در جعبه کابینت نیز مورد نیاز است زیرا درب هنگام بسته شدن خود بر روی قاب صورت قرار نمی گیرد. سبک درب های ورودی به طور معمول گران تر از درب های سبک روکش هستند.

درهای پانل برجسته

سبک درب پانل برجسته ، ابعاد و عمق بیشتری به ظاهر کابینت شما می بخشد. پانل مرکزی با گزینه هایی که شامل گوشه های خرد شده و پانل های مرکزی مهره دار است ، به ضخامت قاب درب افزایش می یابد. درهای تابلو برجسته یکی از محبوب ترین سبک های درب است که در طراحی آشپزخانه های سنتی ، دنیای قدیم و مدیترانه ای دیده می شود.

درب کابینت پانل برجسته: سبک های درب پانل برجسته بیشترین جزئیات را در پروفیل ها و کانتورهای صفحه مرکزی و قاب درب به شما ارائه می دهند و در بسیاری از تزئینات سنتی و انتقالی مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت افزودن قالب های تزئینی و طرح های قاب پلکانی ، آن را به یک انتخاب طرح چند بعدی تبدیل کرده است.

درب های تابلویی فرو رفته (صفحه تخت به سبک شاکر)

درب تابلو فرو رفتگی به سبک درب تخت است که نمای ساده تری نسبت به درب کابینت پانل برجسته ارائه می دهد. این ظاهر برای طراحی های کابینت آشپزخانه معاصر و انتقالی نیز عالی به نظر می رسد. درهای کابینت شیکر یک سبک درب بسیار محبوب است که دارای یک پانل مرکزی توکار است.

درب کابینت پانل توکار: درب های پانل توکار دارای انعطاف پذیری زیادی در هنگام طراحی با انواع گزینه های حاشیه برجسته موجود هستند. تفاوت اصلی درب های تابلو فرو رفته با درهای تابلو برجسته در ارتفاع صفحه مرکزی است.

درب های دال (سبک صفحه تخت)

درهای کابینت اسلب معمولاً از یک تکه چوب ساخته می شوند که کل درب یا جلو کشو را تشکیل می دهد. درب های دال بدون قاب ، شیار ، میترینگ یا جزئیات 3 بعدی در سبک درب پانل برجسته یا درب پانل فرو رفته وجود دارد. تخته درب را می توان از چوب سخت یا طرح چوب سخت مهندسی شده با پایه تخته سه لا پوشانده شده با روکش چوب و لبه های کناری نوار لبه ساخته شده است.

درب کابینت پانل اسلب: سبک درب دال براق ، مدرن و در بسیاری از طراحی های ظریف ، مدرن و مدرن آشپزخانه استفاده می شود. درب های اسلب که به سبک اروپایی نیز شناخته می شوند ، دارای صورت قاب نیستند و کاملاً بصورت کاملاً مستقیم به دو طرف کابینت متصل می شوند.

درب های قاب شیشه ای Mullion و Muntin

Mullions و Muntins قالب هایی هستند که شیشه های شیشه را در طرح قاب درب شیشه ای در جای خود نگه می دارند.
قالب های عمودی و افقی میله هایی هستند که یک قاب درب باز را به صفحات تقسیم می کنند اما الگوهای قوسی ، منحنی ، الماسی ، مستطیلی ، شش ضلعی و دایره ای نیز در دسترس هستند و در بسیاری از پروژه های سطح بالای طراحی استفاده می شوند.

درب قاب شیشه ای Mullion: درب کابینت قاب Mullion یک لهجه تزئینی کابینت بسیار جذاب است که برای پذیرش درزهای شیشه ای برش خورده به عنوان صفحه مرکزی درب مسیریابی می شود. این سبک از کابینت ظریف و درجه یک است.

درهای قاب باز (قاب سبک فقط درب)

این سبک درب شیشه ای فاقد پانل مرکزی یا بدنه است. در عوض ، پانل شیشه معمولاً در یک ظرف نگهدارنده شیشه یا قالب قرار می گیرد تا شیشه را در درب قاب باز نگه دارد. یک درز شیشه ای شفاف ، مات یا موزاییک جایگزین صفحه طبیعی درب جامد می شود ، اما درز آن می تواند تقریباً هر ماده ای مانند پلاستیک شفاف ، فلز تزئینی یا پارچه ای باشد که ضخامت آن کمتر از باشد.

درب های قاب باز یکی از خلاقانه ترین طرح های کابینت است ، مانند درب های قاب مولیونی که می توانند به عنوان لهجه های تزئینی یا برای تمام کابینت های دیواری استفاده شوند. کابینت های پایه پیشخوان جزیره همچنین می توانند درهای قاب باز داشته باشند که در آن هر درب شیشه ای باید یک شیشه ایمنی باشد.

 

سوالات متداول مشتریان در مورد کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب چیست؟

کابینت‌روکش‌چوب متشکل از ام دی اف خام و روکش چوب طبیعی میباشد که روکش چوب توسط چسب و پرس بر سطح ام دی اف چسبیده میشود و به عنوان درب و نمای کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار داده میشود.

مراحل ساخت کابینت روکش چوب به چه صورت است؟

ابتدا ام دی اف خام سمباده کاری میشود چسب یا گریس بر روی سطح ام دی اف ریخته میشود و با فرچه سرتاسر چوب را خوب با فرچه میکشند تا چسب به طور یکنواخت در سرتاسر چوب پراکنده شود. سپس ورق های روکش چوب را درکنار هم قرار میدهند.

رنگ کاری درب های روکش چوب با چه نوعی انجام می شود؟

بسته به نیاز و نوع سفارش مشتریان با رنگ های پلی استر یا پلی اورتان و یا شاپان رنگ آمیزی میشود یک دست سمباده 400 و سپس سمباده 600 بر روی درب کابینت‌روکش‌چوب زده میشود و مجدد رنگ میشود و این سیکل تا مرحله آماده شدن نهایی کابینت‌روکش‌چوب ادامه میابد.

تفاوت رنگ های پلی استر یا پلی اورتان و یا شاپان در چیست؟

در ساخت کابینت روکش چوب اگر خود رنگ باشد، یعنی بخواهیم رنگ دربها رنگ چوب بماند و رگه ها و نقش و نگار چوب مشخص و براق باشد ، باید از رنگ پلی استر یا پلی اورتان استفاده شود. رنگ شاپان در ابتدا جامد است و در بنزین حل میشود و فقط رنگ های قهوه ای و تیره دارد که در بنزین ریخته میشود و هم زده میشود تا رنگ به صورت محلول درآید.

مغزی کابینت های روکش چوب از چیست؟

در بیشتر مواقع مغزی این کابینت ها با ام دی اف انجام می شود.

مزایای کابینت روکش چوب چیست؟

به دلیل رنگ شدن این کابینت ها با رنگ های پوششی و براق پلی استر و پلی اورتان (یورتان) دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری نسبت به بقیه انواع کابینت ها دارند اما هیچ کابینتی ضد آب نیست. قابلیت ابزار خوری بالا به دلیل داشتن مغز ام دی اف

معایب کابینت روکش چوب چیست؟

رنگ کردن این کابینت‌ها به رنگ سفید کار سختی محسوب می شود. اگر بخشی از کابینت صدمه ببیند امکان ترمیم وجود ندارد.

 

برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و خدمات تخصصی شرکت گریت کابینت، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید!