انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه

چگونه رنگ مناسب برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم؟

آشپزخانه یکی از بخش های مهم خانه به شمار می رود و اولین نکته در طراحی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب رنگ و نوع کابینت ها می باشد زیرا کابینت ها از اجزای اصلی آشپزخانه محسوب می شود و رنگ آن نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای ایفا می کند .

برای انتخاب درست و مناسب رنگ کابینت آشپزخانه متریال  های بکار رفته در سطوح و دیوارها، ابعاد فضا و رنگ های استفاده شده در فضا تاثیر گذار می باشد.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه زیبایی و عملکرد دو نکته پر اهمیت محسوب می شود.

ابعاد فضا بسیار مهم و تاثیر گزار در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه محسوب می شود و علاوه بر آن نوع نورپردازی و میزان ورود نور طبیعی به دلیل تاثیری که بر روی رنگ ها می گذارند بسیار مهم است.

عوامل دیگری مانند سلیقه و زمانی که برای تمیز کاری کابینت ها گذاشته می شود نیز تاثیرگذار می‌باشد زیرا برخی از از رنگ ها نیازمند مراقبت بیشتری می باشند.

 

برای مشاهده ی قیمت کابینت آشپزخانه کلیک کنید.

 

انتخاب رنگ مناسب کابینت آشپزخانه

علاوه بر موارد ذکر  شده سبک کابینت نیز بی تاثیر در انتخاب رنگ نمی باشد به عنوان مثال در کابینت کلاسیک معمولاً از رنگ های چوب و تنالیته های رنگ قهوه ای بیشتر استفاده می شود و یا از ترکیب رنگ سفید و طلایی که یکی از پرکاربرد ترین رنگ ها در سبک کلاسیک می باشد استفاده می‌ کنند اما نسبت به این سبک شما در کابینت مدرن گزینه های بیشتری برای انتخاب رنگ دارید و می ‌توانید از رنگ سفید یا از رنگهای شاد مانند رنگ قرمز و یا زرد و غیره در فضای آشپزخانه تان استفاده نمایید البته این رنگ های نامبرده شده رنگ های پرکاربرد می باشند و هیچ الزامی برای استفاده از این رنگ ها وجود ندارد.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه - یک

کابینت ها فضای زیادی از آشپزخانه شما را دربر می گیرد و رنگ آنها تاثیر چشمگیری در فضای آشپزخانه شما می گذارد و از آنجایی که طیف وسیعی از رنگ های مختلف پیش روی شما برای انتخاب می باشد ممکن است گاهی انتخاب برای شما سخت بود و چالش برانگیز باشد یکی از راهکارهای آسان و در عین حال زیبا  استفاده از رنگ های مکمل می باشد زیرا با افزایش هماهنگی و هارمونی در فضا، فضایی زیبا و متعادل را برای شما ایجاد می‌کند.

 

 به طور کلی می‌توان رنگ های استفاده شده در کابینت های آشپزخانه را به چهار گروه زیر تقسیم بندی کرد:
  1. کابینت رنگ های خاص و مدرن روز

این گروه از رنگها به سلیقه افراد انتخاب می‌شوند و می‌توانند در دوره ‌های زمانی مختلف متفاوت باشند این گروه از رنگها حتی برای آشپزخانه هایی با ظاهر قدیمی و کوچک نیز مناسب می باشند و می توانند نمای قدیمی آشپزخانه شما را پنهان کرده و ظاهری تازه و زیبا و فضای شما ببخشد.

  1. کابینت رنگ های شاد و گرم

این رنگ‌ ها به فضا انرژی بخشیده و بسیار محرک می ‌باشند به عنوان مثال رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی و زرد روشن پویایی و تحرک را افزایش می ‌دهد در صورتی که رنگ های مثل نیلی و آبی باعث کاهش آن می ‌شود.

  1. کابینت رنگ های روشن

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک می باشد این گروه از رنگها انتخابی مناسب برای فضای شما محسوب می‌شود و شلوغی و بهم ریختگی را از  فضای شما دور کرده و باعث می شود که فضا دلباز تر و بزرگ تر از آنچه که هست به نظر آید.

  1. کابینت رنگ های خنثی

این گروه از رنگها هم برای آشپزخانه های کوچک و هم برای زمانی که شما انتخاب رنگ برای تان سخت و دشوار شده است مناسب می باشد. این رنگها به راحتی قابل تطبیق و ترکیب با دیگر رنگ ها می باشد و برای طراحی کابینت آشپزخانه که با استفاده از رنگهای متضاد یا چند رنگ میباشد مناسب هستند.

در ادامه این مقاله شما را با ویژگی های رنگ های پرکاربرد در آشپزخانه ها آشنا خواهیم کرد:

  • کابینت سفید

این رنگ ظاهری مدرن و تمیز به فضای شما می بخشد و به راحتی قابلیت ترکیب با بسیاری از رنگها و نورهای مختلف را داشته و حتی می توانید این رنگ را با چوب نیز ترکیب  کرده و ظاهری زیبا و مدرن ایجاد نمایید.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک یا کم نور می باشد شاید بتوان گفت که اولین رنگ پیشنهادی رنگ سفید می باشد.

  • کابینت رنگ مشکی و تنالیته های خاکستری

شما می توانید رنگ های تیره را یا به صورت مات و براق و یا با رنگهای روشن ترکیب کنید تا فضا خیلی تاریک و تیره نشود این رنگ ها جلوه ای خاص ، شیک و متفاوت به فضای آشپزخانه شما داده و محیطی مدرن تر برای شما ایجاد می کنند.

  • کابینت رنگ چوب و انواع تنالیته های رنگ قهوه ای

طرح و رنگ چوب و انواع دیگر تنالیته های رنگ قهوه ای به خصوص در کابینت کلاسیک و کابینت تمام چوب بسیار پر کاربرد می باشند.

رنگ قهوه ای دارای تنالیته های وسیعی می باشد که هر کدام حس و حال  متفاوتی به فضای آشپزخانه شما میبخشد  به عنوان مثال رنگ قهوه‌ای خاکی باعث می شود که فضای شما بزرگتر نشان داده شود و برای آشپزخانه های کوچک مناسب می باشد در کنار این رنگ در آشپزخانه می توانید از وسایل برقی نقره ای و استیل نیز استفاده کنید که باعث می‌ شود ظاهری زیبا به آشپزخانه شما ببخشد.

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه - دو

رنگ گردویی نیز دارای ظاهری بسیار زیبا بوده و برای فضاهای بزرگ  با کاشی کاری های ریز و  آشپزخانه ای با نورپردازی مناسب می تواند زیبایی بی نظیری را در فضای شما ایجاد کند.

در انتخاب تنالیته  های مختلف این رنگ باید دقت زیادی کنید زیرا هر کدام برای فضای خاصی مناسب و کاربردی می باشند مثلا تنالیته های تیره ان مثل قهوه ای سوخته برای فضاهای بزرگ با نورپردازی مناسب گزینه خوبی می باشند.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.