نماد سایت گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت

مزایا و معایب کابینت وکیوم

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | و معایب کابینت وکیوم 4

مزایا و معایب کابینت وکیوم

از لحاظ متریال کابینت وکیوم را می‌توان نسل سوم از کابینت  آشپزخانه دانست.

نسل اول کابینت های چوبی میباشند که به دلیل اینکه دارای طرحهای دست ‌ساز و شلوغ بودند و مطابق با سلیقه افراد سبک مدرن نبود طرفداران این ترجیح می دادند که از کابینت های با ریتم یکسان و منظم برای  آشپزخانه خود استفاده کنند بنابراین کابینت های فلزی جای کابینت های چوبی را گرفتند این کابینت ها علاوه بر اینکه طول عمر زیادی داشتند دارای قیمت پایینی بودند اما این کابینت ها هم دارای معایب و ایراداتی هم بودند؛

سادگی در طراحی را می توان  بزرگ ‌ترین عیب این نوع کابینت ها دانست بعد کابینت های فلزی استفاده از کابینت ام دی اف در بین طراحی ها مرسوم شد کابینت ام دی اف به دلیل مزایای زیادی دارد که هنوز هم استفاده از آن رواج دارد و بسیاری از طراحی ها و کابینت ام دی اف صورت می گیرد اما در کنار این  ها در برابر رطوبت مقاومتی ندارد علاوه بر آن برخی از طراحان به فکر کنده کاری بر روی آنها داده افتادند بنابراین کابینت های وکیوم خودنمایی کردند.

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

مزایا و معایب کابینت وکیوم

انواع پیدایش تکنولوژی وکیوم و دستگاه تراش سی ان سی استفاده از کابینت وکیوم بسیار رونق پیدا کرد و موفق شد در بین کابینت های آشپزخانه به محبوبیت زیادی دست یابد امکانات باعث شد تا هم مقاوت در برابر رطوبت افزایش یابد و هم طراحی دلخواه خود را روی کابینت ها  پیاده سازید.

به کابینت هایی که دارای روکش وکیوم باشد کابینت وکیوم میگویند روکش وکیوم نام یک تکنولوژی می باشد که از ان برای ایجاد خلا و فشرده کردن ذرات استفاده می ‌کنند.

این تکنولوژی باعث می شود که هوای موجود بین روکش و روکش کاملاً تخلیه شود و روکش به طور کامل بر روی سطح مورد نظر به چسبد علاوه براین این تکنولوژی به ما کمک می کند تا با حداقل ضخامت محکم ترین و مقاوم ترین روکش را روی سطوح ایجاد کنیم.

از ویژگی های بارز می توان به مقاومت در برابر اسیب ها، زیبایی و یک دست بودن آن اشاره کنیم کابینت وکیوم به وسیله ورق ام دی اف ساخت میشود و به وسیله حرارت یک لایه pvc ,چسب و وکیوم این کابینت ها پوشانده می شوند.

مانند دیگر انواع کابینت آشپزخانه ، کابینت وکیوم نیز دارای مزایا و معایب خاص می باشد که حال به توصیف ان ها می‌ پردازیم.

 

مزایای کابینت وکیوم

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

این کابینت ها دارای مزایای زیادی می باشد که به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.

کابینت های وکیوم، کابینت های با کلاس، شیک و پر طرفدار می باشد این کابینت ها ظاهری فوق العاده زیبا دارند و ذوق هنری آنها به کار گرفته شده است بنابراین در اولین نگاه شما را مجذوب خود خواهد کرد.

 کابینت ام دی اف در برابر رطوبت آسیب پذیر می باشد اما پس از آن که روی کابینت وکیوم به وسیله لایه PVC پوشانده می شود مقاومت آنها در برابر رطوبت بسیار افزایش پیدا می ‌کند .

به نوعی می توان کابینت وکیوم را متنوع ترین کابینت از لحاظ رنگ و طراحی کابینت دانست این کابینت ها دارای تنوع در رنگ و طرح ها می باشند و به همین دلیل است که می تواند هم با دکوراسیون های سنتی همخوانی داشته باشد و هم با دکوراسیون های مدرن. 

از آنجایی که طرح های کلاسیک دارای فرورفتگی و برآمدگی هستند اجرای آن ها بر روی کابینت چوبی هم هزینه زیادی در بر خواهم داشت و هم زمان بر خواهد بود اما می توانید همان طرح ها را بر روی کابینت های وکیوم با هزینه ای اندک و با سرعت بالا انجام دهید و از سوی دیگر می‌توانید طرح مورد نظر خود را خودتان وسیله نرم افزار 3بعدی طراحی و انتخاب نمایید.

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

معایب کابینت های آشپزخانه وکیوم

 

ناگفته‌هایی از کابینت وکیوم!

گفتیم که کابینت وکیوم یا کابینت ام دی اف ملامینه، یکی از انواع کابینت‌‌‌های آشپزخانه است که در سال‌‌‌های اخیر به دلیل مزایای متعددی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این کابینت‌‌‌ها از ورق‌‌‌های ام دی اف با روکش ملامینه ساخته می‌شوند و با استفاده از دستگاه‌‌‌های وکیوم، روکش ملامینه به صورت کاملاً یکدست و بدون درز بر روی ورق‌‌‌های ام دی اف پرس می‌شود. در بخش انتهایی این نوشته به برخی از ناگفته‌‌‌هایی از کابینت وکیوم اشاره می‌کنیم:

با این حال، کابینت وکیوم نیز معایبی دارد که باید قبل از خرید آن به آنها توجه کنید. یکی از معایب این کابینت ها، حساسیت آنها به حرارت است. کابینت‌‌‌های وکیوم در برابر حرارت مستقیم، مانند حرارت ناشی از اجاق گاز یا فر، مقاوم نیستند. همچنین، این کابینت‌‌‌ها به دلیل استفاده از روکش ملامینه، نسبت به کابینت‌‌‌های چوبی، از مقاومت کمتری در برابر رطوبت برخوردار هستند. در ادامه، به برخی از ناگفته‌‌‌هایی از کابینت وکیوم اشاره می‌کنیم که ممکن است در هنگام خرید این کابینت‌‌‌ها برای شما مفید باشد:

اگر قصد خرید کابینت وکیوم را دارید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید، اطلاعات کافی در مورد این نوع کابینت‌‌‌ها کسب کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل