اصول فنگ شویی در آشپزخانه

اصول فنگ شویی در آشپزخانه

اصول فنگ شویی در آشپزخانه

رعایت از این اصول در دکوراسیون آشپزخانه می تواند ایجاد محیطی آرام و امنیت روانی اعضای خانواده را تأمین کند و باعث ورود انرژی های مثبت میشود.

رعایت این اصول به ما کمک می‌کند که در عین داشتن یک آشپزخانه آرام محیطی پر انرژی داشته باشیم و فعالیتی که در آن می‌کنیم مانع از خستگی می‌شود و همواره شاداب بودن ما کمک می‌کند.

امروزه آشپزخانه از فضاهای مهم خانه به حساب می‌آید که ما وقت زیادی را در آن صرف می‌کنیم صبح ها معمولا اولین جایی که پا به آن می‌گذاریم آشپزخانه است و شب‌ها آخرین جایی که چراغ را خاموش میکنیم آشپزخانه است که باید دارای نظم و آرامش خاصی باشد.

در ادامه محتوا با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

اصول فنگ شویی در آشپزخانه

از قوانین فنگ شویی مواردی را برای شما عزیزان مورد بررسی قرار داده ایم که امیدواریم لذت ببرید

اولین مورد رعایت نظم و طبقه‌بندی است

نظم  همیشه و همواره با ذهن انسان سازگار است و باعث می‌شود که احساس آسودگی خیال کنند.

هر جا که نظم باشد قطعاً انرژی و آرامش حکم‌فرما می باشد.

فنگ شویی در آشپزخانه

فنگ شویی در آشپزخانه

آشپزخانه از قسمت‌هایی که وسایل های متعددی در آن وجود دارد و لازم است که هنگام چیدمان و یا پس از مدتی آنها را سازماندهی کنیم.

سعی کنید لوازم آشپزخانه را مرتب بچینید که هرکدام را با نظم مشخصی سازماندهی کنید.

وسایل درون کابینت را می‌توانید در بیاورید و مجدداً آنها را ساماندهی کنید.

درون یخچال و کشوها را که قسمت بندی هستند را باید به مرور و به طور مداوم و مرتب و منظم کنید .

وسایلی که برای شما دیگر کاربردی ندارند را از آشپزخانه حذف کنید و آنها را به افراد نیازمند ببخشید یا حتی می توانید آنها را برای مدتی درون انبار که به صورت مرتب ساماندهی شده‌اند قرار دهید تا پس از مدتی که دلتان برایشان تنگ شد دوباره از آن استفاده کنید و در آن هنگام حس تازگی و نو بودن را به شما می دهد.

یک آشپزخانه شلوغ و بی قاعده هر شخصی را دچار آشفتگی می کند و انرژی های مثبت آن را کاهش می دهد بنابراین یکی از اصول مهم در فنگ شویی ایجاد نظم و طبقه‌بندی وسایل به صورت مرتب می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

 مورد بعدی را رعایت بهداشت

کمتر کسی است که بهداشت را رعایت نکند و تاثیر بهداشت و تمیزی در افزایش انرژی بر روی او تاثیر نگذارد.

یک آشپزخانه کثیف یا هنگامی که برای مثال تعدادی ظرف های نشسته روی هم انباشته شده اند و یا چربی هایی که بر روی گاز مانده را مشاهده کنید قطعا انرژی منفی را دریافت می کنید، اما بر عکس آن اگر می خواهید به آرامش و انرژی مثبت برسید باید همواره آشپزخانه تان را تمیز نگه دارید و رعایت اصول را انجام دهید.

فنگ شویی

فنگ شویی

سعی کنید همیشه به طور هفتگی و ماهانه آشپزخانه را تمیز نگه دارید و اجازه دهید که تمیز بودن و احساس آرامش در آشپزخانه‌تان باقی بماند.

برای مثال قفسه‌ها اجاق گاز، هود ،لوستر، پیشخوان، کابینت، ظرفشویی و سایر قسمت های آشپزخانه باید مرتب باشد و تمیزی در همه جا جاری شود.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

اهمیت نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی کافی و بهینه یکی از اصولی است که در آشپزخانه باعث افزایش شادابی بین افراد می‌شود.

هنگامی که نور کافی در آشپزخانه وجود داشته باشد انسان از حالت افسردگی خارج می‌شود و راندمان کار بهتری خواهد داشت در مقابل اگر یک آشپزخانه تاریک و بدون نور را داشته باشید  قطعاً کارتان را با بی حوصلگی انجام می دهید و انگیزه کافی را برای ادامه مسیر ندارید.

اگر آشپزخانه تان پنجره دارد پرده‌ها را کنار بزنید و سعی کنید که از نور طبیعی در طراحی آشپزخانه تان استفاده کنید.

وجود نور باعث می شود که از خستگی در هنگام کار جلوگیری کند و مانع از کسالت شود.

نورآفتاب را دوست داشته باشید و اجازه دهید که منزلتان را روشن کند.

 

استفاده از رنگ های مناسب آشپزخانه

وجود رنگ‌های خنثی بهترین رنگ در آشپزخانه هستند که استفاده از رنگ های تیره اگر چه که جذاب هستند و به زودی شما را خسته خواهد کرد و همچنین بازتاب نور را انعکاس نمی‌دهند که همین موضوع باعث می‌شود که رفته ‌رفته انرژی های مثبت از شما دور شود.

استفاده از رنگ های پر انرژی در آشپزخانه می تواند محیط را مملو از انرژی های مثبت کند و رنگ هایی مانند کرم، بژ، خاکستری، سفید، رنگ چوب طبیعی، بهترین گزینه برای طراحی آشپزخانه می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.