نماد سایت گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت

بازسازی فروشگاه کادویی

بازسازی فروشگاه کادویی

راه‌اندازی مغازه کادویی، به علت تقاضای زیاد کادوهای رنگارنگ اعم از ظروف بلوری و چینی، انواع تابلوفرش، فلاسک و ماگ، لوازم دکوری، گل‌های مصنوعی و غیره ایده پر سودی به حساب می‌آید. تقریباً تمام کسانی که به فکر لبخند آوردن به لبان دیگران هستند می‌توانند از مشتریان شما باشند. مغازه لوازم کادویی شما می‌تواند فعالیت خود را به صورت فیزیکی و یا اینترنتی آغاز کند. در این نوشته با هم صفر تا صد راه‌اندازی و بازسازی فروشگاه کادویی شما را بررسی خواهیم کرد، با شرکت بازسازی و دکوراسیون گریت همراه باشید!

 

چشم‌اندازی برای بازسازی فروشگاه کادویی

همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن طرح تجاری به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که پیش از بازسازی فروشگاه کادویی باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

 

هزینه‌‌ی بازسازی فروشگاه کادویی

هزینه راه اندازی مغازه کادویی بسته به مدل کسب و کار بسیار متفاوت است اما تقریباً برای هر فرد با هر بودجه‌ای جایی در صنعت فروش کادو وجود دارد. در صورتی که قصد بازسازی فروشگاه کادویی خود را دارید هزینه‌ی بازسازی می‌تواند از چند میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان بسته به نوع بازسازی شما متفاوت باشد.

ممکن است شما فقط یک بازسازی کوچک در سرویس بهداشتی یا ویترین خود بخواهید یا این که بخواهید مغازه‌ی شما به کل تخریب و از نو ساخته شود! اما در حالت کلی جزئیات هزینه‌های موردنیاز برای راه اندازی و بازسازی مغازه کادویی به شرح زیر است:

 

اخذ جواز کسب و مجوزهای قانونی برای بازسازی فروشگاه کادویی

عدم دریافت مجوزهای لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین شود یا حتی باعث تعطیلی مغازه لوازم کادویی شما گردد. پس در همان مراحل اولیه راه اندازی مغازه لوازم کادویی نسبت به دریافت مجوزهای مربوطه اقدام کنید. برای راه اندازی مغازه کادویی به پروانه کسب احتیاج دارید. پروانه کسب یا جواز کسب، مجوزی است که از طریق اتحادیه‌های هر استان به فرد کارآفرین داده می‌شود. در صورتی که قصد بازسازی فروشگاه کادویی دارید می‌توانید با کمک یک شرکت بازسازی معتبر، تمامی مراحل قانونی را با خیال راحت طی کنید.

 

نقش ورودی در بازسازی فروشگاه کادویی

ورودی یا آستانه‌ی مغازه جایی است که مشتری بالقوه پس از عبور از درب ورودی به آن قدم می‌گذارد و در واقع اولین مکانی است که مشتری با آن مواجه می‌شود و با توجه به وسعت مغازه در فاصله‌ی بین ۵ تا ۱۵ قدمی از درب ورودی قرار دارد. این محدوده جایی است که مشتری از دنیای بیرون فاصله می‌گیرد و به فضای مغازه‌ی شما منتقل می‌شود و با محصولاتی که برای ارائه دارید مواجه می‌شود و در اصطلاح به آن «منطقه‌ی رهایی از فشار» می‌گویند.

در همین محدوده است که مشتری مغازه‌ی شما را مورد بررسی و قضاوت قرار می‌دهد و حدس می‌زند که فروشگاه‌تان گران است یا ارزان، نورپردازی آن هماهنگ است یا خیر و این که آیا وسایل، محصولات و رنگ‌ها به‌درستی در کنار هم قرار گرفته‌اند یا نه. از آنجا که مشتریان در این محدوده در «مرحله‌ی انتقال» به‌سر می‌برند معمولا محصولات، علائم و هرچه را که در این بخش باشد نادیده می‌گیرند.

 

توجه به سمت راست فروشگاه کادویی

طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۹۰ درصد از مشتریان پس از ورود به مغازه ناخودآگاه به سمت راست حرکت می‌کنند. این واقعیتی است که مغازه‌داران به‌خوبی از آن اطلاع دارند. اولین دیواری که مشتریان پس از ورود به مغازه با آن روبه‌رو می‌شوند، در اصطلاح «دیوار قدرت» نام دارد. بنابراین برای طراحی این دیوار و کالاها و محصولاتی که در آن به نمایش می‌گذارید باید توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که توجه مشتریان را جلب کرده‌اید، باید محصولاتی را در این بخش قرار بدهید که از جنبه‌های مختلف برای فروشگاه شما حائز اهمیت‌اند؛ مثلا محصولات محبوب یا محصولاتی با سود بیشتر یا حتی محصولات فصلی. همچنین در این بخش باید برای ارائه‌ی توضیحات در مورد محصول و بنرهای تبلیغاتی هم خلاقیت به خرج بدهید و توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

وادار کردن مشتری به طی کردن مسیر در فروشگاه کادویی

این مورد به مساحت مغازه و طرح کلی آن بستگی دارد. تا اینجا متوجه شدید که بیشتر مشتریان تمایل دارند مسیر خود را به سمت راست فروشگاه دنبال کنند. مرحله‌ی بعدی این است که مطمئن شوید آن‌ها مسیر خود را در فروشگاه طی می‌کنند و بیشتر محصولات شما در معرض دید آنها قرار می‌گیرد. در نظر گرفتن یک مسیر فکر شده برای طی کردن مشتریان نه‌تنها احتمال خرید را افزایش می‌دهد بلکه شرایطی را فراهم می‌کند تا بهتر بتوانید رفت‌وآمد مشتریان را کنترل کنید و متوجه شوید که در کدام نقطه از فروشگاه بیشتر توقف می‌کنند و از کدام قسمت ساده عبور می‌کنند.

بیشتر مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یک مسیر دایره‌ای را برای مشتریان در نظر می‌گیرند تا آنها را به انتهای مغازه و مجددا به جلوی درب ورودی هدایت کنند. در برخی از فروشگاه‌ها این مسیر تعیین‌شده با کف‌پوش متفاوت یا با طراحی متمایز از سایر بخش‌ها مشخص می‌شود. این تمایز توجه مشتریان را جلب می‌کند و مسیری را که شما می‌خواهید دنبال می‌کنند. نکته‌ی مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که شما با مشخص کردن این مسیرها قصد دارید مشتری را به نقطه‌ای که می‌خواهید هدایت کنید. بنابراین باید در نقطه‌ی موردنظر یک محصول چشم‌گیر و متفاوت را به آن‌ها عرضه کنید. مثلا در انتهای هر راهروی فروشگاه، یک محصول جدید و خاص قرار بدهید.

 

کند کردن حرکت مشتریان با بازسازی فروشگاه کادویی

بعد از اینکه زمان و تلاش زیادی برای جلب مشتریان و کشاندن آن‌ها به مغازه‌ی خود صرف کردید، مطمئنا نمی‌خواهید که آن‌ها به‌سرعت نگاهی به اجناس و محصولات بیندازند و با یکی دو خرید محدود، مغازه را ترک کنند. مغازه‌داران برای پیش‌گیری از این اتفاق، به عناوین مختلف سعی می‌کنند سرعت مشتری را کم کنند و موانعی ایجاد کنند که اصطلاحا به آن‌ها «سرعت‌گیر» می‌گویند. این سرعت‌گیر می‌تواند هرچیزی باشد که توجه مشتری را جلب کند و یک زنگ تفریح بصری برای او فراهم کند. این کار را می‌توانید با نصب علائم و تبلیغات، یا قراردادن محصولات خاص و فصلی در مسیر مشتری انجام بدهید.

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
خروج از نسخه موبایل