گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | 25 1

 

 

دانلود کاتالوگ

 

 

کابینت کلاسیک تمام چوب (چوب طبیعی) چیست؟

کابینت اشپزخانه از زمان صنعتی شدن انسان ها و به وجود امدن شهرهای بزرگ وارد خانه ها شد.

ابتدا اشپز خانه به صورت تاقچه بندی روی دیوارها شکل پیدا کرد و خبری از هنر چیدمان گاز یا هود نبود بلکه گاز به صورت تنور خارج از اشپزخانه استفاده میشد.

اولین اشپزخانه هایی که به صورت کامل با چیدمان جانمایی گاز و هود خود را به بشر معرفی کرد اشپزخانه هایی به سبک تمام چوب بود .

این سبک از آشپزخانه ابتدا در کشورهای اروپایی استفاده میشد.

ولی امروزه سبک های مختلفی از این کابینت  وجود دارد .

کابینت کلاسیک سنتی تمام چوب ایرانی .

نوع دیگری از این کابینت است که طی سالیان به دست هنرمندان خوش ذوق ایرانی شکل پیدا کرد.

کابینت چوب طبیعی کلاسیک تصویر اول

کابینت کلاسیک تمام چوب از کامل ترین سبک های کابینت است چرا که در طول دو قرن این سبک از کابینت در تمام نقاط دنیا اجرا شد و توانست خود را در ذهن و سلیقه های مختلف مردم دنیا جای دهد.

استفاده از متریال چوب طبیعی اولین برتری این نوع کابینت نسبت به سبک های دیگر است.

حتی با وجود پیشرفته شدن صنعت دیزاین و به وجود اوردن انواع متریال های چشم گیرکه هر کدام در نوع خود خاص هستند .

چوب طبیعی هنوز اولین و برترین متریال در صنعت دیزاین است.

کابینت چوب طبیعی کلاسیک تصویر دوم

 

زنده بودن و طبیعی بودن چوب همه ی سلیقه ها را به سمت خود میکشد.

مقاومت چوب دربرابر ضربه و ضد آب بودن نسبی آن نسبت به بقیه انواع کابینت های آشپزخانه برتری دیگری نسبت به دیگر کابینت ها است.

 

 رایگان

 

چوب های مورد استفاده در کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک :

تنوع بسیار بالا انواع چوب برتری دیگر سبک کابینت تمام چوب است .

تصور کنید چوب راش را باگره های نامنظم یا چوب گردو با گره های درشت چوب یا چوب بلوط با گره های برجسته ، چوب ملچ با گره های منظم که خود شبیه به یک قاب عکس هست چوب رز وود با رنگ زرشکی، انواع چوب های زیبای افریقایی و تنوع بسیار بالای آنها میتواند یک کالیته زیبا چوب طبیعی در جای جای کابینت کلاسیک تمام چوب شما استفاده شود.

کابینت چوب طبیعی کلاسیک تصویر چهارم

 رایگان

 

مزیت های شکل پذیری کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک :

امکان ایجاد تراش روی چوب و امکان ایجاد حجم دهندگی روی چوب ،دست طراحان و استادکاران را بیش از همه ی سبک های کابینت باز میگذارد تا بتوانند هر آنچه که در ذهن مشتریان سبک کابینت کلاسیک تمام چوب نقش بسته است را اجرا کنند .

در طراحی کلاسیک امکان ایجاد تقارن سازی در طراحی  کابینت تقارن سازی در ابزار درب ها و در انتها ساخت یک مرکزیت در بین این تقارن سازی ها سبک کلاسیک را ایجاد کند نا گفته نماند که سبک کلاسیک از اختلاف سطح های زیادی برخوردار است که بیشتر توسط ستون ها و سرستون ها ایجاد میشود .برخلاف دیگر سبک های کابینت که با ام دی اف ساخته میشود دست طراحان و استاد کاران باز نیست که هر ایده ای را پیاده سازی کنند .

در نمونه های مشابه کابینت تمام چوب مثل کابینت روکش چوب و ممبران امکان ایجاد ابزار تراش و منبت کاری را تا حدی دارید زیرا شما نمیتوانید بیش از 6 میلیمتر سطح ام دی اف را تراش دهید یا منبت کنید چرا که تراش کاری بیش از 6 میلیمتر کابینت شما را ضعیف میکند .

اما در کابینت کلاسیک تمام چوب به خاطر تراکم و قدرت بالای چوب دست استادکار برای تراش انواع منبت ها و تراش های عمیق باز است همچنین چوب طبیعی در کل وزن کمتری نسبت به ام دی اف دارد وزنی نزدیک به نصف ام دی اف با این حال در نگهداری انواع لولا مقاوم تر است و پیچ خور بهتری دارد و مانند بقیه سبک کابینت ها به مرور زمان صدای باز و بسته شدن کابینت را نمیشنوید، به عنوان مثال پیچ های یک لولا ساده بر روی ام دی اف بعد از چند سال شل شده و باعث صدای درهنگام باز و بسته شدن و تغییر شکل منظم درب ها در هنگام بسته بودن میگردد درب ها نا تراز می ایستند اما در کابینت تمام چوب کلاسیک این اتفاق اصلا نمی افتد چرا که تراکم چوب به گونه ای است که لولا به هیچ عنوان بعد از چند سال شل نمیشود .

 

رنگ آمیزی کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک :

تنوع در رنگ امیزی چوب و حتی تنوع در رنگ امیزی در یک سبک خاص دیگر مزیت کابینت کلاسیک تمام چوب است به عنوان مثال اگر ما یک کابینت کلاسیک تمام چوب واحدی را در نظر بگیریم و آن را به صورت کهنه کاری رنگ امیزی کنیم کابینتی به شدت کلاسیک داریم که بیشتر از چند رنگ و رنگ های شاد در کهنه کاری استفاده میشود ولی اگر ما کابینت تمام چوب همان واحد را به صورت خود رنگ رنگ امیزی کنیم یعنی به جای استفاده از رنگی خاص سطح زیبای چوب خام را ساب زده یا نرم کنیم و با استفاده از پلی استر یا پلی اورتآن شفاف (غیرپوششی) آن را براق کنیم یک کابینت کلاسیک مدرن ساختیم یا با استفاده از چوب بلوط رنگی برجسته به کار بزنیم آنگار طبیعت را وارد خآنه خود کرده ایم .پس باید بپذیریم که کابینت تمام چوب کلاسیک کاملترین نوع کابینت در بین رقبای خود است.

کابینت چوب طبیعی کلاسیک تصویر پنجم

همنشینی با سایر متریال ها در کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک :

همنیشنی با سایر متریال ها حتی امکان ایجاد رویه کوبی پارچه در قسمتی از کار، ایجاد سایه روشن های طلایی در قسمت های ابزار خورده برای لاکچری کردن کار، یک دستی در بافت چوب حتی در قسمت های منبت کاری شده حتی با عمق زیاد، همنشینی و زیبا جلوه کردن انواع سنگ ها (کورین و گوارتز) برای ایجاد صفحه کابینت ،تراش دادن درب ها و عدم استفاده از دستگیره، یک دستی در پوشش رنگ مورد نظر حتی در قسمت های منبت شده (مثال در کابینت روکش چوب قسمت های ابزار خرده و قسمت های منبت شده فاقد طرح گره ای چوب هستند و باعث ایجاد دوگانگی در رنگ میشوند به طوری که قسمت روکش چوب رنگ غیر پوششی میخورد تا گره چوب نمایآن باشد اما قسمت منبت شده که خام است رنگ پوششی میخورد ) همه این ها از مزیت های کابینت های چوب طبیعی است که دست طراحان وکابینت کاران را برای زیبا شدن هرچه بیشتر محیط آشپزخانه شما باز میگذارد.

کابینت چوب طبیعی کلاسیک تصویر ششم

 

شرایط و مقاومت کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک :

شرایط و استاندارهای نگهداری کابینت کلاسیک تمام چوب .

کاملا ساده و قابل اجرا است همانطور که در قسمت قبل توضیح داده شد کابینت کلاسیک تمام چوب بسیار مقام در برابر ضربه های احتمالی است وجود گره های چوب و در هم تنیده شدن بافت چوب، چوب را در برابر هر گونه ضربه احتمالی مقاوم میسازد .

تراکم بالای چوب حتی اجازه نفوذ اب را هم به چوب میبندد و شما نباید زیاد نگرآن خیس شدن کابینت خود باشید چرا که نفوذ رطوبت باعث ایجاد باد کردن روی چوب نمیشود بر خلاف این سبک بزگترین دشمن ام دی اف نفوذ اب است چرا که باعث ایجاد تاب روی ام دی اف میشود و شکل ظاهری کابینت را خراب میکند .

چوب طبیعی عمر بسیار بالایی دارد بسته به نوع چوب عمر آن تا بیش از 50 سال قابل بازیابی است اگر شما از کابینت تمام چوب کلاسیک خود خسته شوید بعد از چند سال میتوآنید با رنگ امیزی مجدد کابینت خود تغییر داده، نوع رنگ یا نوع سبک رنگ کابینت را عوض کنید و دوباره بدون هزینه فقط با یک هزینه رنگ امیزی دوباره یک دست کابینت نو داشته باشید.

(حتی اگر کابینت تمام چوب شما به وسیله ماده ای شیمیایی کثیف شود یا رنگ آن از دست برود با یک دست رنگ مجدد روی همآن ناحیه خراب شده کابینت به حالت اول خود بر میگردد )

 

شرکت دکوراسیون و کابینت گریت با بیش از 15 سال تجربه در صنعت کابینت و دکوراسیون کاملا مسلط به انواع سبک های اجرایی کابینت کلاسیک تمام چوب است.

ما با استفاده از دستگاهای سی ان سی روتاری(سه بعدی) و با بهره گیری از طراحان نخبه در نرم افزار زی- براش بهترین و به روز ترین منبت ها را در سبک کلاسیک تمام چوب و کلاسیک سنتی تمام چوب به شما ارایه میکنیم.

برای ارتباط با ما کافیست از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت با ما در تماس باشید.

 

تمیز کردن کابینت های چوبی

کابینت های چوبی از نظر زیبایی و سودمندی ، می توانند کمی مطبوع باشند. این به این دلیل است که چوب در برابر تغییرات محیط خود مانند رطوبت و نور مستقیم خورشید واکنش نشان می دهد. چوب همچنین می تواند به برخی از محصولات تمیزکننده واکنش منفی نشان دهد. در اینجا چند نکته برای خوب نشان دادن کابینت خود برای مدت طولانی آورده شده است.

رطوبت را کنترل کنید

محصولات چوبی بهتر است در اتاقهایی با دمای متوسط ​​21 درجه سانتیگراد و دامنه رطوبت نسبی 25٪ – 55٪ نگهداری شوند. نوسانات رطوبت به این معنی است که چوب منبسط شده و منقبض می شود و نشانه های این انبساط و انقباض در اتصالات درها و قاب قابل مشاهده است. این علائم کوچک یک ویژگی طبیعی است که انتظار می رود وقتی کابینت ها در اتاق هایی نگهداری می شوند که محدوده رطوبت ایده آل ذکر شده در بالا را حفظ کنند.

با این حال ، وقتی رطوبت نسبی یک اتاق از آن 55٪ بالا رود ، چوب رطوبت بیشتری به خود می گیرد و ممکن است تا جایی که شکافته یا ترک بخورد گسترش یابد. اگر انبساط قابل توجهی اتفاق افتاده باشد ، درهای کابینت می توانند همزمان با باز و بسته شدن ، روی قاب بکشند.

جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور مستقیم خورشید

با گذشت زمان ، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند رنگ کابینت های چوبی طبیعی را تیره کرده و باعث محو شدن در سطوح رنگ آمیزی و لمینیت شود. اگر هنگام نصب کابینت های چوبی خود عاشق رنگ آن هستید ، استفاده از پرده یا پرده را در نظر بگیرید تا کابینت های شما در طی روز زیاد از نور مستقیم خورشید برخوردار نشوند.

نگه داشتن دستگیره ها و لولاها

کارهای روزمره باز و بسته شدن درها و کشوهای کابینت باعث سایش سخت افزار می شود. با گذشت زمان ، این استفاده معمول می تواند سطح دستگیره ها و دستگیره ها را خراب کند. اگر این قطعات سخت افزاری فلزی هستند ، از تمیز کننده فلزی مناسب روی آنها استفاده کنید. همچنین بهتر است سالی یک بار لولاها را روغن کاری کنید تا طول عمر آنها افزایش یابد و عملکرد آنها بدون مشکل باشد. لولاها را محکم بچرخانید و گاه گاهی پیچ آنها را محکم کنید.

نظافت عمومی

برای تمیز کردن معمول کابینت ، یک پارچه نخی نرم و مرطوب با آب گرم کار را انجام می دهد. برای تمیز کردن دقیق تر ، سعی کنید از محلول مایع ظرفشویی ملایم و آب گرم استفاده کنید. بعد از هر بار تمیز کردن ، تمام سطوح کابینت را با یک پارچه نرم دیگر خشک کنید. گردگیری بهتر است با یک پارچه نخی تمیز ، نرم و بدون پرز انجام شود. از استفاده از محصولات آئروسل ساخته شده برای گردگیری جلوگیری کنید.

بسیار مهم است که بلافاصله پس از وقوع آنها ، مقابله با پاشیده ها و نشت ها کنید. اگر روی کابینت ها باقی بماند ، مواد غذایی ، آب ، روغن ، گریس یا سایر پاشنده های مایع می توانند باعث آسیب دائمی یا تغییر رنگ روی صفحه کابینت شوند.

استفاده از موم به طور کلی در کابینت های چوبی توصیه نمی شود ، زیرا با گذشت زمان ترکیبات موم می توانند بر روی سطح کابینت ایجاد شده و باعث ایجاد رگه ها ، تیرگی یا ظاهر زرد رنگ شوند.

آنچه شما نباید استفاده کنید

تعدادی از محصولات تمیز کننده می توانند به کابینت های چوبی آسیب برسانند ، بنابراین بهتر است از استفاده از این موارد خودداری کنید:

  • محصولات آمونیاک ، سفید کننده یا تمیزکننده که حاوی هر یک از اینها هستند.
  • شوینده ها یا صابون های قوی و محصولات تمیز کننده ساینده مانند تمیز کننده های وان و سینک ، پشم استیل و پدهای تمیز کننده.
  • پارچه یا اسفنج ، که می تواند حاوی روغن مانده یا محلول های تمیز کننده یا ذرات باقیمانده باشد که ممکن است سطح کابینت را خراشیده کند.
  • محصولات تمیز کننده بر پایه سیلیکون.

 

مراقبت از کابینت ها

کابینت های آشپزخانه معمولاً پر هزینه ترین قسمت آشپزخانه شما هستند. خوشبختانه با رعایت این نکات مراقبتی می توانید آنها را در شکل عالی نگه دارید.

یک برنامه تمیز کردن تنظیم کنید

نظافت منظم رمز تمیز و بدون گرد و غبار کابینت آشپزخانه است. فراموش نکنید که این وظیفه مهم نگهداری را اگر تقویم خود را به آن اضافه نکنید ، فراموش خواهید کرد. برنامه تمیز کردن درها و کشوهای کابینت را هر دو هفته یکبار و کل کابینت ها را از داخل و خارج هر شش ماه یکبار تمیز کنید.

ابزار مناسب را انتخاب کنید

کابینت های شما نقطه کانونی آشپزخانه شما هستند. یک خراش ، حتی یک مورد کوچک ، می تواند جذابیت اتاق را کم کند. انتخاب ابزار مناسب به شما کمک می کند هنگام تمیز کردن به کابینت آسیب نرسد. پارچه و برس نرم برای نظافت کابینت ایده آل است. از برس های سفت ، به خصوص آنهایی که حاوی فلز هستند ، اسفنج ساینده یا پد های تمیز کننده خودداری کنید.

از بالا شروع کنید

مراقبت از کابینت های آشپزخانه خود. jpg با تمیز کردن کابینت های بالایی کار بسیار ساده تر کنید. اگر این کابینت ها را برای آخرین بار صرفه جویی کنید ، گرد و غبار و آلودگی می تواند روی کابینت های زیرین تازه تمیز شده شما بنشیند. فقط چند ثانیه طول می کشد تا گرد و غبار بالای درهای کابینت با یک پارچه نرم پاک شود. اگر کابینت های شما تا سقف امتداد ندارند ، قسمت بالای کابینت ها را نیز گردگیری کنید. خلا small دستی کوچک می تواند این کار را ساده کند.

برای تمیز کردن جبهه های کابینت از یک شوینده ملایم یا محلول آب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید. حتی اگر هر بار که آشپزی می کنید از هود خود استفاده کنید ، باز هم چربی می تواند روی کابینت های شما بنشیند. اگر مرتباً آن را حذف نکنید ، سخت می شود و حذف آن بسیار دشوارتر می شود. قبل از عبور از روی کابینت ها ، پارچه را به آب آغشته کرده و کاملاً بیرون بکشید. استفاده از یک پارچه بسیار مرطوب ممکن است باعث تورم چوب شود ، که می تواند درها و قاب های کابینت را تاب دهد.

اگر کابینت های سفید یا روشن دارید ، احتمالاً عادت کرده اید که به محض مشاهده لکه ها را پاک کنید. متأسفانه ، دیدن چند قطره قهوه یا لکه ژله در کابینت های تاریک بسیار دشوارتر است. اگر با لکه های پوستی روبرو شدید ، روی چربی آرنج راحت عمل کنید. مالش بیش از حد سخت ممکن است به پایان کابینت شما آسیب برساند.

در عوض ، پارچه تمیز کننده خود را زیر آب بسیار داغ قرار داده و محل را به آرامی مالش دهید. ممکن است لازم باشد پارچه را چندین بار با آب داغ خیس کنید ، اما در نهایت بدون آسیب رساندن به کابینت خود ، از شر لکه کیک شده خلاص می شوید. اگر لکه ای به ویژه مقاوم است ، سعی کنید خمیر ساخته شده از قسمت های مساوی آب گرم و جوش شیرین را استفاده کنید. جوش شیرین ساینده ملایم و طبیعی است که برای از بین بردن بسیاری از لکه های آشپزخانه مفید است.

آن را کاملاً شفاف کنید

کابینت های جلو شیشه ای نیاز به مراقبت ویژه دارند. مقدار کمی شیشه پاک کن را روی پارچه نرم اسپری کنید و ابتدا داخل و سپس شیشه را به آرامی مالش دهید. از پاشش پاک کننده به طور مستقیم روی شیشه خودداری کنید. در صورت انجام این کار ، محصول می تواند به داخل درب چکه کند و چوب را تاب دهد.

دستگیره ها و شیارها را فراموش نکنید

دستگیره ها ، شیارها و لبه های فرو رفته نیاز به توجه بیشتری دارند. مسواک یا برس هنرمند وقتی نیاز به تمیز کردن اشیا objects کوچک یا فضاهای تنگ دارید ، راه حل ایده آل ارائه می دهد. به سادگی قلم مو را در محلول تمیز کننده خود فرو برده و به آن نقاط صعب العبور حمله کنید.

یک صبح را برای تمیز کردن عمیق کنار بگذارید

اگرچه ممکن است در کمتر از یک ساعت بتوانید جلو کابینت های خود را تمیز کنید ، بسته به اندازه آشپزخانه ، تمیز کردن عمیق به تعهد زمان قابل توجه تری نیاز دارد. برنامه ریزی کنید که حداقل چند ساعت در این کار صرف کنید.

قبل از اینکه کابینت ها و کشوها را عمیق تمیز کنید ، کاغذهای قفسه را بردارید. از آنجا که هنگام بیرون آوردن ظرف ظرف های داخلی کابینت معمولاً فقط برای چند ثانیه در معرض دید قرار می گیرند ، به اندازه فضای خارجی کثیف نخواهند شد ، اگرچه خرده ریزها و گرد و غبار می توانند به مکان هایی برسند که شاید هرگز انتظار نداشته باشید. فضای داخلی را با همان محلول تمیز کننده ملایم و یک پارچه نرم تمیز کنید.

قفسه های باز را فراموش نکنید. دو طرف قفسه ها را تمیز کنید و ظرف هایی را که روی آنها نمایش داده اید بشویید.

امیدواریم این نکات مربوط به مراقبت از آشپزخانه برای شما مفید باشد ، اما مثل همیشه مطمئن شوید که از تولید کننده کابینت ها برای راهنمایی ها و راهنمایی های خاص خود مطلع شده اید!

 

شما احتمالاً بیشتر وقت تمیز کردن آشپزخانه خود را با تمرکز بر روی سه بزرگ – سینک ظرفشویی ، پیشخوان ها و کف ها صرف می کنید ، اما کابینت های شما نیز به خصوص به درها نیاز دارند. در اینجاست که قطرات ریز چربی پخت و پز ، مواد غذایی پاشیده شده و بخار می توانند ته نشین شوند و سپس گرد و غبار را جذب کرده و نگه می دارند و منجر به ایجاد سطوح ملایم ، مات یا رگه دار می شوند.

خوشبختانه ، در حالی که کمی خسته کننده است ، تمیز کردن کابینت آشپزخانه کار دشواری نیست ، و همچنین به دنبال مواد شیمیایی بدبو یا سمی نیست. کابینت شما چه از رنگ چوب باشد و چه از چوب ساخته شده ، با چند مورد از لوازم خانگی و کمی چربی آرنج کاملاً مناسب هستند. فقط مراقب باشید که با یک رویکرد بیش از حد خسته به پایان آنها آسیب نرساند. در اینجا نحوه انجام صحیح کار آمده است.

برای تمیز کردن کابینت ها یک محلول تمیز کننده ملایم را مورد استفاده قرار دهید.

پاک کننده های ساینده و برس های تمیز را به سینک ظرفشویی خود بگذارید. شستشوی خشن می تواند به پایان یا رنگ کابینت های آشپزخانه آسیب برساند. در عوض ، پاک کننده ملایم خود را با مخلوط کردن یک قسمت صابون ظرفشویی ملایم با دو قسمت آب داغ یا همان نسبت سرکه سفید مقطر به آب گرم تهیه کنید. (آب گرم شده به شما کمک می کند تا گرانج و چربی نرم شود و بتوانید آن را راحت تر پاک کنید.) مخلوط تمیز کننده خود را در یک بطری اسپری بریزید ، و آماده کار هستید.

کابینت خود را خیس نکنید.

مرطوبت زیاد می تواند به رنگ یا پایان کابینت شما آسیب برساند. اکنون ، هر درب کابینت را از بالا به پایین پاک کنید ، به توجه به هرگونه اصلاح یا قالب که تمایل به جمع شدن گرد و غبار و آلودگی دارد ، توجه بیشتری کنید. فراموش نکنید که دستگیره ها و دستگیره ها و قسمت داخلی درب کابینت را نیز پاک کنید. در صورت لزوم محلول تمیزکننده بیشتری روی پارچه خود بمالید ، اما هرگز اجازه ندهید که پارچه به اندازه کافی مرطوب شود تا قطره چک کند.

با یک مسواک قدیمی لکه های تنگ را برطرف کنید.

برخی از کابینت ها شیارهای تزئین شده یا شیارهای عمیقی دارند که پارچه فقط به آنها دسترسی ندارد. در این مواقع ، یک مسواک قدیمی را در محلول تمیز کننده خود فرو برده و با استفاده از مسواک آن نقاط صعب العبور را به آرامی مالش دهید. نواحی اطراف دستگیره ها یا دستگیره های کابینت و لبه های درهای کابینت را فراموش نکنید که دستیابی به آنها با یک پارچه مشکل است.

نگذارید آب به لولاها برود.

اگرچه محلول تمیز کردن شما برای چوب های تمام شده یا نقاشی شده و همچنین ورقه ورقه ایمن است ، اما برای لولاهای کابینت شما در نظر گرفته نشده است. شما نمی خواهید وقت شما برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه صرف سخت افزارهای زنگ زده شود. در عوض ، از یک پارچه میکروفیبر خشک برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی فلز استفاده کنید. اگر یک لکه مخصوص یا چرب وجود دارد ، فقط یک یا دو قطره از محلول تمیز کردن را روی پارچه خود بپاشید ، محل کثیف را مالش دهید و سپس فلز را خشک کنید.

پاک کننده را با شستشوی نهایی بردارید.

هنگامی که کابینت های خود را تمیز کردید ، یک بار دیگر با پارچه تمیز که کمی با آب گرم مرطوب شده است ، از روی آنها استفاده کنید. با این کار هرگونه محلول تمیزکننده طولانی مدت یا آلودگی از بین می رود. همانند تمیزکننده خود ، بهتر است از بالا به پایین کار کنید تا از ترک قطره قطره جلوگیری کنید.

بعد از تمیز کردن کابینت ها را خشک کنید.

اجازه دهید کابینت ها بعد از تمیز شدن هوا خشک شوند ، می تواند به پایان کار یا رنگ آن آسیب برساند یا حباب بزند. در عوض ، از یک پارچه نرم برای خشک کردن تمام سطوح مرطوب و تشویق درخشش استفاده کنید.

لیوان را فراموش نکن

اگر کابینت های شما دارای حفره های شیشه ای هستند ، یک پارچه تمیز را با مخلوط سرکه یا یک شیشه تمیز کننده تجاری اسپری کنید و شیشه را از دو طرف کاملاً پاک کنید. به طور کلی پاک کردن پاشنده های غذای خشک ، چربی و سایر گرانج های آشپزخانه از شیشه کاملاً آسان است ، اما برای از بین بردن کامل آن لازم است دو بار آن را حل کنید. از مواد ساینده روی شیشه استفاده نکنید و پس از تمیز کردن صفحات ، پنل ها را خشک کنید.

با جوش شیرین نقاط سخت را برطرف کنید.

اگر لکه ها ، گرانج خشک یا چربی روی کابینت های شما باقی ماند حتی پس از تمیز کردن تمیز کردن کابینت آشپزخانه ، باید یک مرحله اضافی اضافه کنید. در یک کاسه کوچک ، یک قسمت جوش شیرین را با دو قسمت آب مخلوط کنید. با استفاده از یک پارچه خشک و تمیز ، خمیر را روی لکه های کثیف بکشید. بگذارید خمیر چند دقیقه بماند ، و سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و به آرامی مالش دهید تا گرانج از بین برود. محل را دوباره با پارچه ای مرطوب در آب پاک کنید و سپس با پارچه میکروفیبر یا پارچه نرم خشک کنید.

از تمیز کردن عمیق دوره ای صرف نظر نکنید.

حداقل دو بار در سال ، فراتر از تمیز کردن سطح کابینت آشپزخانه بروید. کابینت ها را کاملاً خالی کنید و سپس قفسه ها ، داخل کشوها و فضای داخلی کابینت ها را بهمراه سطوح خارجی کابینت ها پاک کنید و از همان وسایل تمیز کردن و روشهای گفته شده در بالا استفاده کنید. قبل از بازگرداندن وسایل به کابینت ها ، به ارزش نگهداری آن ها توجه کنید. هر آنچه را که دیگر نیازی به استفاده یا استفاده ندارید به پایین پرتاب یا اهدا کنید و از شر ظروف کاملاً خرد شده ، لیوانهای ترک خورده ، ظروف نگهداری پلاستیک با درپوش های از دست رفته و سایر شانس و انتهای بی فایده که تمایل به جمع شدن در عمیق ترین چاله های کابینت آشپزخانه دارند ، خلاص شوید.

 

نکات تمیز کردن کابینت آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه در طول روز در معرض چربی و رطوبت قرار دارند. با ایجاد آشفتگی ، کابینت ها می توانند لکه دار و کدر شوند. تمیز کردن مرتب کابینت ها به بهترین شکل ظاهری آنها کمک می کند. کابینت ها به تمیزکاری ملایم نیاز دارند ، زیرا مواد شیمیایی خشن و برس های سفت می توانند سطح کابینت شما را پاک کرده و به مرور زمان رنگ آمیزی کنند.

برای تمیز کردن کابینت خود ، این روش را دنبال کنید:

  • محصول تمیز کننده را روی پارچه میکروفیبر یا اسفنج قرار دهید.
  • با یک حرکت دایره ای آرام کابینت ها را پاک کنید.
  • کابینت ها را با یک پارچه خشک میکروفیبر خشک کنید.

تمیز کردن کابینت های چوبی در مقابل

موادی که کابینت آشپزخانه شما از آنها ساخته شده می تواند در نحوه تمیز شدن کابینت شما تأثیر بگذارد. کابینت های چوبی را با تمیزکننده روغن نارنجی همه منظوره تمیز کنید تا جلای درخشانی داشته باشد. تمیزکننده روغن نارنجی باعث می شود چوب خشک شود ، که از خشک شدن یا کمرنگ شدن آن جلوگیری می کند. کابینت های رنگ شده را با مخلوطی از یک قسمت سرکه تا یک قسمت آب تمیز کنید.

کابینت های چرب ممکن است نیاز به تمیز کردن مواد پاک کننده چربی داشته باشند ، اما قبل از استفاده از هرگونه مواد تمیز کننده روی چوب یا رنگ ، دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید ، زیرا برخی از محصولات خشن می توانند آسیب زنند.

نکات

  • برای از بین بردن خراش ها و لکه ها از رنگ تاچ تاک یا کیت تاچ تاپ استفاده کنید.
  • هرگز از مواد رقیق کننده و حلال برای تمیز کردن کابینت خود استفاده نکنید.
  • کابینت های خشک را پس از شستشو برای جلوگیری از خیساندن آب وارد کنید.
  • لکه های لکه دار را در طول هفته انجام دهید تا کابینت شما بهترین حالت را داشته باشد.

 رایگان

 

سوالات متداول مشتریان در مورد کابینت چوب طبیعی کلاسیک

کابینت تمام چوب کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک تمام چوب از کامل ترین سبک های کابینت است چرا که در طول دو قرن این سبک از کابینت در تمام نقاط دنیا اجرا شد و توانست خود را در ذهن و سلیقه های مختلف مردم دنیا جای دهد.

مزیت های شکل پذیری کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک چیست؟

امکان ایجاد تراش روی چوب و امکان ایجاد حجم دهندگی روی چوب ،دست طراحان و استادکاران را بیش از همه ی سبک های کابینت باز میگذارد تا بتوانند هر آنچه که در ذهن مشتریان سبک کابینت کلاسیک تمام چوب نقش بسته است را اجرا کنند .

رنگ آمیزی کابینت های تمام چوب (چوب طبیعی) کلاسیک به چه صورت است؟

تنوع در رنگ امیزی چوب و حتی تنوع در رنگ امیزی در یک سبک خاص دیگر مزیت کابینت کلاسیک تمام چوب است.

چرا کابینت کلاسیک تمام چوب از کامل ترین سبک های کابینت است؟

چرا که در طول دو قرن این سبک از کابینت در تمام نقاط دنیا اجرا شد و توانست خود را در ذهن و سلیقه های مختلف مردم دنیا جای دهد.

چوب های به کار رفته در کابینت های کلاسیک چه چوب هایی هستند؟

چوب راش را باگره های نامنظم یا چوب گردو با گره های درشت چوب یا چوب بلوط با گره های برجسته ، چوب ملچ با گره های منظم که خود شبیه به یک قاب عکس هست چوب رز وود با رنگ زرشکی، انواع چوب های زیبای افریقایی و تنوع بسیار بالای آنها میتواند یک کالیته زیبا چوب طبیعی در جای جای کابینت کلاسیک تمام چوب شما استفاده شود.

ایا امکان تمیز کردن این کابینت ها با مواد مختلف امکان پذیر است؟

محصولات آمونیاک ، سفید کننده یا تمیزکننده که حاوی هر یک از اینها هستند. شوینده ها یا صابون های قوی و محصولات تمیز کننده ساینده مانند تمیز کننده های وان و سینک ، پشم استیل و پدهای تمیز کننده. پارچه یا اسفنج ، که می تواند حاوی روغن مانده یا محلول های تمیز کننده یا ذرات باقیمانده باشد که ممکن است سطح کابینت را خراشیده کند. محصولات تمیز کننده بر پایه سیلیکون.

آیا کابینت های کلاسیک در آشپزخانه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند؟

شما می توانید این کابینت ها را در هر آشپزخانه‌ای استفاده کنید اما اگر در آشپزخانه کلاسیک کابینت های کلاسیک را به کار ببرید، نمای بهتری خواهد داشت.

 

برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و خدمات تخصصی شرکت گریت کابینت، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید!