کابینت رنگ پولیشی چیست ؟

همانطور که از اسم “کابینت رنگ پولیشی” پیداست این سبک از کابینت که به سبک مدرن اجرا میشود ،از فناوری رنگ پولیش در ساخت این سبک از کابینت استفاده میشود.

کابینت رنگ پولیشی تصویر دوم

پولیش نام ماده ای خمیری شکل به رنگ پایه ای سفید است که قابلیت سمباده و پولیش دارد، اگر در مورد کابینت های رنگ پولیشی تحقیق کرده باشید مطمئنا در کنار آن نام کابینت انزو را شنیده اید قبل از توضیح کابینت رنگ پولیشی بعضی از شرکت ها آن را با نام انزو هم معرفی میکنند اما تفاوت هایی بین آن ها است.

کابینت رنگ پولیشی تصویر چهارم

در واقع کابینت‌رنگ‌پولیشی به کابینتی میگویند که جنس روی بدنه و نما از رنگ پولیش ساخته شده باشد، رنگ پولیش مثل یک لایه شیشه 3 میل بر روی درب و نما قرار میگیرد.

پس هر کابینتی با هر سبکی میتواند با رنگ پولیشی تولید شود.

شما میتوانید کابینتی با سبک هایگلاس را با استفاده از رنگ پولیشی تولید کنید یا کابینتی با طرح ممبران با تراش های بزرگ نه ریز دلیل اینکه تراش ها باید درشت باشد این است که بعد از رنگ کاری باید سطح سمباده بخورد و تراش های ریز امکان سمباده کاری کامل را ندارد پس هرچه سبک کار مدرن تر باشد رنگ پولیشی بیشتر نمایان میشود این از توضیحاتی در مورد کابینت‌رنگ‌پولیشی اما کابینت انزو از وکیوم برای نما و درب های کابینت استفاده میشود، نوعی تراش خاص در کناره درب ها دارد که به صورت پله ای است و همچنین ضخامت درب ها 25 میل است در واقع میتوان کابینت های انزو بدون پرس وکیوم ،و با رنگ پولیشی تولید کرد اما رنگ پولیشی  قیمت بالاتری نسبت به وکیوم دارد، همچنین دیگر عوامل گران تر بودن کابینت های رنگ پولیشی نسبت به کابینت های وکیوم وقت گیر بودن پاشش رنگ پولیشی، قیمت آن ، ایزوله بودن محیط رنگ کاری و تراز کردن درب ها است.

 

دانلود کاتالوگ

 

نحوه اجرا رنگ پولیشی بر روی درب کابینت کابینت رنگ پولیشی

ماده خمیری پولیش ابتدا با اضافه کردن حلالی نظیر تینرروغنی رقیق شده وبه صورت مایع درمی آید.

استفاده واجرا رنگ پولیشی از بالاترین فنون در رشته نقاشی به حساب می آید .و مراحلی حساس و سختی را دارد.

بعد از تبدیل کردن خمیر پولیش به مایع رنگ پولیش رنگ را با پیسوله به سطح کار میپاشند استفاده از سطحی کاملا تراز برای انجام عملیات پاشیدن رنگ ضروری است چرا که رنگ کار بعد ازپاشیدن رنگ در مرحله اول رنگ را بعد از خشک شدن با سمباده ای نرم400 و سپس 600 ساب میزند وبعد دوباره عملیات پاشیدن رنگ را برای دومین بار انجام میدهد دوباره رنگ را ساب میزند و این کار را تا 4 مرحله انجام میدهد به طوری که ضخامتی نزدیک به 3 میل به قطر سطح اضافه میشود یعنی سطح یک ام دی اف خام که 16 میل قطر دارد بعد از پاشیدن رنگ پولیش ضخامت ام دی اف به 18 تا 19 میل میرسد و یک سطح مثل یک شیشه 3 میل بر روی نما و درب ها ظاهر میشود که به شدت مدرن است، اگر از ابتدا رنگ کار ام دی اف را در یک سطح تراز نگذارد قطر های 4 طرف ام دی اف با هم اختلاف پیدا میکنند و بعد از نصب درب یک کابینت‌رنگ‌پولیشی درب ها به اندازه 2 تا 3 میل پله میشوند وسبک زیبای مدرن کابینت‌رنگ‌پولیشی را خراب میکنند .

 

مزیت های کابینت های رنگ پولیشی

از مزیت های مقاومتی استفاده از رنگ پولیشی میتوان به این نکات اشاره کرد که ابتدا ضخامت ورق های ما 2 تا 3 میل اضافه شده و این باعث میشود که ورق ما محکم تر از قبل شود و در قسمت هایی که یک ام دی اف ساده بعد از مدتی دچار تاب میشود این سبک از کار اصلا دچار تاب نمیشود حتی اگر ما بخواهیم با ایجاد فشار به ورق کمی آن را خم کنیم ورق هایی که رنگ پولیش خرده اند تحت هیچ عنوان تحت فشار تاب نمی افتند .

مقاوم تر بودن در اثر ضربه احتمالی یکی دیگر از مزیت های استفاده از رنگ پولیش است به طوری که بر اثر ضربه سطح صاف رنگ پولیشی دچار فرو رفتگی نمیشود چرا که خمیر پولیش بعد از صفت شدن مانند یک چشپ سفت عمل میکند و به هیچ عنوان فرو رفتگی بعد از ضربه اتفاق نمی افتد.

 

ضد آب شدن ورقهایی که با استفاده از فناوری ماده پولیش رنگ شده اند دیگر مزیت استفاده از این نوع کابینت است رنگ پولیش سطح را با ضخامت زیادی میپوشاند و و هم زمان با رنگ سطح لبه های کار هم رنگ میشوند در دیگر سبک های کابینت به جز سبک کابینت چوب طبیعی و کابینت ممبران و کابینت روکش چوب لبه های کار پی وی سی میشوند.

اما در سبک کابینت‌رنگ‌پولیشی همه لبه های کار رنگ پولیش میخورند و به نوعی دور تا دور کار را ماده پولیش بقل میکند و اینگونه از نفوذ اب به درون خود جلو گیری میکند.

استفاده از یک رنگکار بسیار ماهر در این نوع از سبک کابینت بسیار ضروری و حاعز اهمیت است .

استاد رنگ کار بعد از اینکه 4 مرحله رنگ پولیش را اجرا کرد سطح را ساب میزند این بار با استفاده از سابی به نرمی پارچه کارا با دقت بیشتری ساب میزندو بعد با استفاده از نمد یا نوعی پنبه مخصوص سطح پنبه را چرب کرده و سطح را با نمد پولیش میکند این مرحله از کار در سبک کابینت رنگ پولیش مهم ترین مرحله ساخت کابینت رنگ پولیش است چرا که بعد از اتمام این مرحله کار رنگ تمام میشود و گویی که انگار سطح دارای یک لایه شیشه است یعنی در دید ما انگار سطح سفید ام دی اف را شیشه انداخته ایم در حالی که اینطور نیست رنگ پولیش خود را مانند شیشه روی سطح درب نشان میدهد هر چه در دید ما عمق این شیشه بیشتر به نظر برسد کیفیت انجام عملیات رنگ پولیشی بیشتر بوده است .

حال اگر هنگام پولیش کرئن کار به وسیله نمد استاد کار دچار لغزش در دست بشود نا هموار بودن سطح در انعکاسی که از محیط به ما میدهد دچار لغزش بوده و کیفیت کار را پایین می اورد.

اگر بخواهیم بیشتر کابینت رنگ پولیش را معرفی کنیم میتوانیم بگوییم همان کابینت انزو است بدون روکش وکیوم،با این تفاوت که در سبک انزو کار به صورت سبک کلاسیک است اما کابینت‌رنگ‌پولیشی به سبک مدرن اجرا میشود اما تفاوت های چشم گیر دیگری هم دارد مثل تلفیق متریال شما میتوانید در این سبک یعنی کابینت‌رنگ‌پولیشی از چوب طبیعی استفاده کنید یا از استیل استفاده کنید که خوب به سبک مینشیند برعکس کابینت انزو به صورت یک دست و یک رنگ است به صورت کلاسیک کار میشود اما تلفیق در انزو جواب نمیدهد و فقط کار بآید یک دست و یک رنگ باشد.

کابینت رنگ پولیشی تصویر ششم

از زیبایی های سبک کابینت رنگ پولیش این است که میتوانیم بگوییم در ابتدا کابینت‌رنگ‌پولیشی یک سبک مدرن است و اولین قانونی که سبک مدرن دارد سادگی است اما این سادگی باید به نوعی چشمگیر باشد تا سلیقه ها را به خود جذب کند خوب رنگ پولیش یک رنگ نیست بلکه یک متریال شناخته میشود حال این متریال میتواند سلیقه ها را راضی کرده و قانون سبک مدرن را رعایت کرده و یک حجم ساده را به شدت چشمگیر کند و لذت بخش باشد.

"درب

 

کابینت های رنگ پولیشی امروزی :

امروزه با پیشرفت صنعت دیزاین نمونه ها ی دیگری از فناوری رنگ پولیش به وجود امده است به طوری که میتوان زیر سطح شیشه ای شفاف رنگ پولیش از شکل ها یا اجسامی باریک استفاده کرد مثلا در این نوع از کار ابتدا سطح ام دی اف را به اندازه یا فرمی که قبلا طراحی شده میتراشند و مقداری سنگ ریزه به درون قسمت تراش خرده میریزند و بعد عملیات رنگ پولیش را انجام میدهند اتمام کار به گونه ای است که انگار ما درب یا درب هایی داریم به شدت براق و شیشه ای که درون شیشه به طرز زیبایی مقداری سنگ و جود دارد و یا استفاده از چوب های باریک بامبو به جای سنگ یا استفاده از نوعی گیاه هر چیزی که بخواهیم و با مشورت با کارشناسان گروه دکوراسیون و کابینت گریت مطمئن شویم که زیبا جلوه میکند.

استفاده از این کار در برخی از سطح های کابینت‌رنگ‌پولیشی میتواند برای مشتریانی که خواستار خاص بودن هستند چشمگیر باشد.

در واقع استفاده از این فرایند میتواند کابینت ما را به شدت مدرن جلوه دهد .در استفاده از این فرایند بیشتر مشتریان صفحه های روی کابینت را به این شکل سفارش میدهند تصور کنید کابینت رنگ پولیشی شما در قسمت صفحه رویی کانتردارای سطحی شیشه ای است که مقدار زیادی سنگ یا مروارید یا هر چیز دیگری در زیر شیشه تزریق شده و حس زیبایی را به ما میدهد .در کل سبک کابینت رنگ پولیشی مناسب افرادی است که به شدت به دنبال کاری مدرن و براق هستند  

شرکت دکوراسیون و کابینت گریت با بیش از 15 سال سابقه در صنعت کابینت و دکوراسیون داخلی به شما این اطمینان را میدهد که در اجرای این سبک از کابینت از رقبای خود پیشی گرفته و در بازار چوب ایران کابینت و میزهایی تولید میکند که سطح کاملا پولیشی دارند و قادر به تزریق اجسام به درون رنگ پولیشی در تولید این محصولات را دارد.

 

رفع پوسیدگی در کابینت رنگ پولیشی

 

در مورد کابینت پولیشی اطلاعات کافی ندارید؟

یکی از مهمترین قسمت های خانه آشپزخانه میباشد و مهمترین قسمت آشپزخانه کابینت های آن است که می تواند در خانه بسیار تاثیرگذار باشد و آن را زیباتر و شیک تر جلوه دهد.

کابینت پولیشی یک از انواع کابینت ها می باشد که در ایران تولید می شود.

کابینت پولیشی

کابینت پولیشی

با اینکه این کابینا از مزایای بسیار زیادی برخوردار می باشد اما طرفدار های خودش را دارد و اکثرا مورد توجه همه قرار گرفته است.

 ما با نوشتن این مقاله قصد داریم شما را با کابینت های مختلف آشنا کنیم تا انتخاب برای شما سخت نشود و از همه چیز باخبر شوید؛ با ما همراه باشید تا با مزایا و معایب کابینت پولیشی آشنا شوید

 

واقعا کابینت پولیشی در شرکت های کابینت چیست؟

به کابینتی که جنس بدنه آن از رنگ پولیش ساخته شده است و رنگهای اش مانند شیشه هایی به ضخامت چندسانت باشد که بر روی بدنه کابینت قرار گرفته است کابینت پولیشی می گویند.

این نوع کابینت در دسته کابینت های نئوکلاسیک می باشد

 شما می توانید با توجه به دیزاین و دکوراسیون خانه خود طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید

تا جلوه بیشتری به خانه تان به در حد و آن را زیباتر کند.

کابینت

کابینت

شرکت zentique برای اولین بار در آمریکا کابینت نئوکلاسیک را تولید کرد؛ و توسط واردکنندگان ایتالیایی وارد ایران شد.

 به دلیل اینکه قیمت این کابینت بسیار بالا بود تولیدکنندگان ایرانی برای تولید کردن این نوع کابینت در ایران اقدام کردند.

 

پولیش در کابینت چیست؟

 پولیش یک نوع مایع خمیری و اسپری شکل است که از آن روی سطوح استفاده میکنند و تمام الودگی ها را از ستوح فلزی،پلاستیکی،چوبی و شیشه پاک می کند.

این مایع از خراب شدن و از بین رفتن سطحی جلوگیری می کند و باعث درخشندگی می شود.

به دلیل اینکه پولیش مواد ساینده دارد مانند سمباده عمل می کند.

 

مزایا و معایب کابینت پولیشی

همان طور که هر کاری نیست در هر آشپزخانه‌ای از مزایا و معایبی برخوردار است؛کابینت پولیشی هم مزایا و معایب خودش را دارد.

 

مزایا کابینت پولیشی

به دلیل اینکه خمیر پولیشی بعد از اینکه خشک شد مانند چسب سفت می شود؛این کابینت بر اثر ضربه نیز دچار فرورفتگی و آسیب نمی شود.

به دلیل اضافه شدن رنگ پولیشی در این کابینت باعث می شود که ضخامت ورقه ها ۲یا۳ میلی متر بیشتر شود برای همین باعث می شود که بسیار محکم تر از قبل باشند و به هیچ عنوان دچار تاپ نشوند.

به دلیل اینکه تمام سطح کابینت را ضخامت زیادی پوشانده است این کابینت در برابر صوت و آب بسیار مقاوم است و اسیب نمیبیند و به هیچ عنوان آب بر کابینت جذب نمی شود و نفوذ نمیکند.

رنگی که در درب بکار رفته در لبه تمام سطوح های کابینت استفاده می شود؛ درب و لبه یک رنگ می باشد.

به دلیل اینکه کابینت سفید است باعث خطای دید می شود شما آشپزخانه را وسیع تر و جادارتر ملاحظه می کنید و این یکی از ویژگی های مهم این کابینت است.

کابینت پولیشی در هر نوع آب و هوایی سازگار نمی باشد.

 

معایب کابینت پولیشی

و اینکه ضخامت پوشش کابینت پولیشی مقاومت بالایی دارد اما باید بدانید که این کابینت در برابر اجسام تیز اسیب پذیر می باشند.

اگر سازنده در کار شما هر نباشد نمی‌تواند کاری کند که آن طرحی که مد نظر شماست را بسازد و ممکن از نتیجه کار را مطلوب نباشد.

 

قیمت کابینت پولیشی

قیمت کابینت پولیشی نسبت به بقیه کابینت های ام دی اف دیگر تقریبا بالاست.

با اینکه قیمت این کابینت بالاست اما وقتی شما نتیجه نهایی را به چشم خود ببینید قطعاً نظر شما را جلب می کند.

 

دوام کابینت رنگ پولیشی نسبت به قیمت

کابینت رنگ پولیشی به دلیل جنس، مواد به‌کاررفته در آن و مراحل ساخت ویژه‌اش، دوام بیشتری نسبت به سایر کابینت‌ها دارد. این کابینت‌ها در برابر آب، رطوبت، ضربه و خط و خش مقاوم هستند و می‌توانند سال‌های طولانی بدون نیاز به تعمیر یا تعویض، دوام بیاورند. کابینت‌های رنگ پولیشی معمولاً از جنس ام‌دی‌اف ساخته می‌شوند که یک ماده چوبی مهندسی‌شده است. ام‌دی‌اف در برابر آب و رطوبت مقاوم است و به راحتی خراب نمی‌شود. همچنین، روکش پولیشی این کابینت‌ها نیز به استحکام و دوام آن‌ها کمک می‌کند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Mereway Kitchens Brochure 98 e1678286190573 inkمراحل ساخت کابینت رنگ پولیشی نیز پیچیده‌تر از سایر کابینت‌ها است. در این روش، ابتدا سطح کابینت با استفاده از سمباده‌های مختلف صاف و صیقلی می‌شود. سپس، یک لایه رنگ پلی‌اورتان بر روی سطح کابینت کشیده می‌شود و پس از خشک شدن، یک لایه دیگر از رنگ پلی‌اورتان بر روی آن قرار می‌گیرد. در نهایت، سطح کابینت با استفاده از دستگاه پولیش، پرداخت می‌شود. تمامی این عوامل باعث می‌شوند که کابینت رنگ پولیشی دوام بیشتری نسبت به سایر کابینت‌ها داشته باشد.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Breakfast counter design ink scaledدر مورد قیمت کابینت رنگ پولیشی باید گفت که این کابینت‌ها نسبت به سایر کابینت‌ها، گران‌تر هستند. علت این امر، مراحل ساخت پیچیده‌تر و مواد اولیه باکیفیت‌تر مورد استفاده در این کابینت‌ها است. با این حال، با توجه به دوام بالای کابینت آشپزخانه رنگ پولیشی، می‌توان گفت که این کابینت‌ها در درازمدت، مقرون‌به‌صرفه‌تر از سایر کابینت‌ها هستند. در نهایت، تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا کابینت رنگ پولیشی انتخاب مناسبی برای شما است یا خیر، به عوامل مختلفی از جمله بودجه، نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال کابینت‌هایی با دوام بالا و ظاهری شیک و مدرن هستید، کابینت رنگ پولیشی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

سه نکته برای پولیشینگ کابینت آشپزخانه

اگر مرتباً آنها را تمیز و صیقل دهید ، می توانید عمر کابینت آشپزخانه را طولانی کرده و کاملاً جدید به نظر برسید. به کابینت های خود مانند هر مبلمان چوبی دیگر در خانه خود فکر کنید و از آنها به همان روش مراقبت کنید.

 

تمیز کردن کابینت ها

کابینت های خود را با آب گرم و صابون تمیز کنید. بگذارید کابینت ها کاملا خشک شوند. کابینت های خود را از نظر هر گونه خراش کوچک بررسی کنید. از چوب لمس چوب یا نشانگر نوک نمدی به رنگ مربوطه استفاده کنید تا خراش هایی را که پیدا می کنید پر کنید. چوب یا جوهر را با پارچه پرداخت مخلوط کنید.

 

از بین بردن لکه های سخت

اگر لکه های سختی دارید که با مواد شوینده ظرف از بین نمی رود ، می توانید با استفاده از سرکه آنها را پاک کنید. در یک بطری اسپری ، 1 فنجان سرکه را با 2 فنجان آب گرم ترکیب کنید. مناطق لکه دار را اسپری کرده و با یک پارچه نرم به آرامی مالش دهید تا پاک شود

 

پولیش کردن کابینت ها

می توانید با مخلوط کردن 1 فنجان روغن زیتون و ½ فنجان آب لیمو در یک بطری اسپری ، جلای خود را درست کنید. لهستانی مبلمان خود را روی پارچه پرداخت قرار دهید. یک تی شرت قدیمی برای پرداخت خوب عمل می کند. یک قسمت از کابینت های خود را با پارچه پاک کنید. منطقه را با حرکات دایره ای کوچک مالش دهید. با بقیه کابینت های خود ادامه دهید.

 

انتخاب کابینت

کابینت آشپزخانه بدون شک ستون فقرات آشپزخانه مدرن است و شاید بخشی باشد که توجه زیادی را از ما بخواهد. نصب آنها می تواند به دو طریق انجام شود – بسته به سبک و متریالی که انتخاب می کنید یا انواع کابینت آشپزخانه ، می تواند یک کار منطقی یا گران قیمت باشد. به هر حال این کابینت ها هستند که آشپزخانه را مرتب و مرتب نگه می دارند و از آشکار شدن آشفتگی جلوگیری می کنند. بعد از اینکه طرح اصلی آشپزخانه تصمیم گرفت ، قسمت بعدی تمرکز مربوط به کمدهای آشپزخانه است. دیگه چی؟ وظیفه یک طراح داخلی واجد شرایط است که ایده های کابینت آشپزخانه را پیدا کند که حداکثر استفاده را از فضا داشته باشد و هزینه ها را به حداقل برساند.

هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه ، به یاد داشته باشید که آنها به طور عمده به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

 

کابینت های آشپزخانه پایه

با تنظیم رد پا از طراحی آشپزخانه ، کابینت های پایه آشپزخانه مستقیماً روی زمین قرار می گیرند. این ها پس از اینکه روی کابینت ها قرار گرفت ، از پایین میز را پشتیبانی می کنند. همچنین می توانید سینک ظرفشویی را به همراه سایر لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی درون کابینت های پایه نصب کنید. کابینت های آشپزخانه پایه ماهیت همه کاره ای دارند – کشوها ، کشوها ، کابینت های قفسه دار ، سوسن های تنبل و غیره را در نظر بگیرید. در واقع ، ساخت آشپزخانه بدون آنها عملاً غیرممکن است – بالاخره ، میز آشپزخانه روی چه چیزی قرار می گیرد؟ بنابراین ، چیدمان یا نقشه طبقه آشپزخانه شما را نیز تعریف می کند. کابینت های پایه ، بنابراین ، به طور قابل توجهی گران ترین نوع کابینت آشپزخانه هستند.

هدف اصلی ذخیره سازی: از کارد و چنگال و وسایل آشپزی ، ظروف و لوازم خانگی ، کل وسایل وارد کابینت های پایه می شود. بنابراین ، از بین انواع کابینت آشپزخانه ، اینها بیشترین قسمت آشپزخانه را تشکیل می دهند.

 

 کابینت های آشپزخانه دیواری

همانطور که از نام آن پیداست ، کابینت های دیواری آشپزخانه با کمک پیچ بر روی دیوار نصب می شوند. این موارد اگر بخوبی اجرا شوند می توانند جذاب ترین و تزئینی ترین قسمت آشپزخانه مدرن شما باشند. همچنین می توانید کابینت های دیواری آشپزخانه را تا سقف امتداد دهید تا وسایلی را که مرتباً استفاده نمی شوند ، ذخیره کنید.

هدف اصلی نگهداری: از آن برای نگهداری همه مواد غذایی یا لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی استفاده کنید که خیلی حجیم نیستند.

نکته حرفه ای: سرمایه گذاری نسبتاً کمتری روی کابینت های پایه داشته باشید زیرا تمرکز چندانی ندارند. در عوض ، با استفاده از درزهای شیشه ای روی درب و روشنایی داخل کابینت ، کابینت های دیواری خود را با ظرافت بیشتری جلوه دهید.

 

کابینت های آشپزخانه بلند

کابینت های بلند آشپزخانه که کابینت های لوازم خانگی نیز نامیده می شوند ، می توانند از کف تا سقف امتداد داشته باشند و یا می توانند قطعاتی کاملاً آزاد باشند. از آنجا که این اهداف بسیار کاربردی است ، اگر کابینت بلندی داشته باشید ، هرگز فضای ذخیره سازی نخواهید داشت. اینها همچنین برای سازماندهی همه موارد غیرقابل کنترل شما و همیشه در دسترس بودن آن ها عالی هستند. در واقع با کمی کمک فنی می توانید اجاق و مایکروویو را نیز در این کابینت ها جای دهید.

هدف اصلی نگهداری: از مواد غذایی فله (غلات ، سس ، آرد ، شکر ، ترشیجات و موارد دیگر!) و وسایل تمیز کردن ، تا وسایلی مانند مایکروویو و اجاق ها ، کابینت های بلند فضای زیادی را برای ذخیره سازی فراهم می کنند.

 

رنگ کردن کابینت ها

اگر متوجه هزینه لوازم خانگی ، میزهای پیشخوان و کابینت های جدید شده اید ، تعجب آور نیست که بازسازی آشپزخانه یکی از گران ترین پروژه های بازسازی است. در حالی که تعداد کمی از صاحبان خانه راهی برای تقویت نمای یخچال قدیمی یا گرانیت خسته پیدا می کنند ، تغییر شکل آشپزخانه با تازه سازی کابینت هایی که بیشتر فضای بصری اتاق را تشکیل می دهند کاملاً در دسترس است. اما کار بیشتر از خرید یک گالن از رنگ مورد علاقه شما است.

 

آیا باید کابینت های خود را رنگ کنم؟

قبل از اینکه به فروشگاه رنگ بروید ، کابینت های خود را بررسی کنید تا ببینید آیا در وهله اول می توان آنها را احیا کرد یا خیر. حتی با کیفیت ترین کار رنگ نیز نمی تواند کابینت های ارزان قیمت را که با افزایش سن ضعیف شده اند ، احیا کند. روکش های نازک پوست می گیرند یا لایه لایه می شوند ، ته کابینت های تخته خرده چوب آویزان یا شکسته می شوند و ریل های آویز شل می شوند. اگر این مواردی است که با آن روبرو هستید ، در واقع بهتر است کابینت آشپزخانه خود را تعویض کنید.

با فرض اینکه همه چیز هنوز در وضعیت خوب و نظم خوبی قرار دارد ، بیایید برخی از سوالاتی را که باید قبل از شروع دوباره رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه خود به آنها بپردازید ، بررسی کنیم.

 

برای کابینت ها به چه نوع رنگی نیاز دارم؟ روغن یا لاتکس؟

رنگ های لاتکس به طور مداوم در حال بهبود بوده و همین امر باعث شده است که برخی افراد مثبت از رنگ های روغنی صرف نظر کنند. از آنجا که آنها به سرعت خشک می شوند و با آب تمیز می شوند ، رنگهای لاتکس بیشتر از رنگهای روغنی کاربرپسند هستند. اما بسیاری از جوانب مثبت هنوز هم از پوشش های روغنی با پایه روغن استفاده می کنند و معتقدند که آنها یک فیلم رنگی سخت تر و بادوام تر تشکیل می دهند و در یک سطح به پایان رسیده صاف تر می شوند. رنگ های لاتکس نیز برای بهبود کامل مدت زمان بیشتری (تا سه هفته) نسبت به رنگ های روغنی دارند. در ضمن ، آنها در معرض آسیب قرار می گیرند.

هر دو روغن یا لاتکس پایان خوبی را ارائه می دهد. اگر از رنگ لاتکس استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که این یک فرمولاسیون 100 درصدی اکریلیک است که دوام و چسبندگی بیشتری نسبت به رنگ های وینیل اکریلیک دارد.

 

قلم مو یا اسپری رنگ؟

پایان اسپری نرمترین گزینه است ، اما برای انجام صحیح آن یک منحنی یادگیری وجود دارد. همچنین احتمالاً شما باید تجهیزات اسپری را اجاره کنید که هزینه های شما را افزایش می دهد و شما باید تمام قسمت های آشپزخانه را که به طور تصادفی پاشیده می شوند ، از جمله میزهای آشپزخانه ، فضای داخلی کابینت و لوازم خانگی ، بپوشانید.

به همین دلایل ، توصیه می کنیم به جای استفاده از برس های مرغوب استفاده کنید. روی یک برس مربعی خوب به عرض 3 تا 4 اینچ سرمایه گذاری کنید که انتهای مستقیم آن باعث کار کوتاه صفحه های بزرگ و مسطح و همچنین یک برس زاویه دار در دامنه عرض 2 یا 3 اینچ شود که به شما کمک خواهد کرد شما با استفاده از قالب به گوشه درب ها رنگ می گیرید و می توانید قاب های درب را در یک عبور بپوشانید. رنگ لاتکس باید با برس موی مصنوعی استفاده شود ، که آب را جذب نمی کند. رنگ پایه روغن را باید با برس موی طبیعی بزنید.

 

آیا می توانید روی کابینت ها فقط نقاشی کنید یا باید آنها را بیرون بیاورید؟

وقتی پوشش موجود یک پوشش شفاف است ، بهترین کار این است که قبل از رنگ آمیزی ، سطح را به چوب برهنه بریزید. این یک مشکل احتمالی چسبندگی بین پایان قدیمی و رنگ جدید را از بین می برد.

اما اگرچه ممکن است برای پاک گرایان ایده آل باشد ، اما همیشه عملی یا کاملاً ضروری نیست. تمیزکاری کامل و به دنبال سنباده زدن سبک باید کافی باشد تا سطح برای رنگ جدید آماده شود.

 

پایان منظم یا مصنوعی؟

اگر می خواهید ظاهر ادویه آشپزخانه خود را خوش طعم کنید ، استفاده از روکش مصنوعی می تواند سبک آن را به شیک شیک ، روستایی ، استانی یا مدرن تبدیل کند. لعاب کراکلینگ که در فروشگاه های رنگ موجود است ، با تلاش بسیار کم ، می تواند جلوه ای فرسوده به کابینت های شما بدهد. فقط لعاب را روی یک پایه خشک خشک بزنید ، فقط در یک جهت مسواک بزنید (برای ترک های بزرگ ضخیم ، برای ترک های ظریف نازک) ، و بگذارید خشک شود. این کار را با یک لایه رویی مسطح از رنگ پایه که عمود بر لعاب است ، خاتمه دهید. رنگ با خشک شدن شروع به ایجاد ترک می کند ، این فرآیند حدوداً یک ساعت طول می کشد.

سبک روستایی دیگر ، حالت پریشان است که به رنگ خاصی احتیاج ندارد. این پایان از رنگ های لایه ای و رنگ تیره پراکنده تشکیل شده است. هنگامی که رنگ خشک است ، برای نشان دادن رنگ های زیر ، با ضربه زدن به آن با زنجیر و سنباده زدن کمی در نقاطی که کابینت بیشترین استفاده را می کند ، سطح آن را ناراحت کنید.

به همین ترتیب ، با مقداری جادوی رنگی می توان به ظاهر قدیمی و آهسته پیر رسید. کافی است نوک مسواک را به رنگی روشن تر از کابینت ها آغشته کرده و مقدار اضافی آن را روی پارچه بکشید تا برس تقریباً خشک شود ، سپس سطح تزئینات جزئیات ، گوشه ها و درزها را به آرامی بچرخانید.

در انتهای دیگر طیف یک پوشش براق است که آشپزخانه شما را به یک فضای جلا و مدرن تبدیل می کند. برای جلوه دادن به کابینت های خود ، یک لاک اکریلیک شفاف و براق را روی کت آخر خود بکشید. این روش به رنگ عمق می بخشد و سطح آشپزخانه شما را با یک براق شیشه ای پوشش می دهد.

 

قلم موها و موادی را که لازم دارید رنگ کنید

  • رنگ – به دنبال یک رنگ طراحی شده برای تزئینات ، اغلب با مینای دندان برچسب خورده باشید. هرچه براقیت بالاتر باشد ، دوام آن دوام بیشتری دارد – براقیت بهتر از ساتن ایستاده است.
  • غلتک – از رول فوم 4 یا 6 اینچی برای پوشاندن کناره های کابینت ها و فریم های صورت آنها استفاده کنید.
  • مربع قلم مو – انتهای مستقیم برس 3 تا 4 اینچی عرض ، صفحات تخت و بزرگ را کوتاه می کند.
  • Angled Brush – برس زاویه دار مصنوعی در محدوده 2 یا 3 اینچ به شما کمک می کند تا با استفاده از قالب در گوشه درب ها رنگ آمیزی کنید و می توانید قاب های درب را در یک عبور بپوشانید.
  • HVLP سمپاش – سمپاشی بر روی سطح بالا ساده ترین راه برای به دست آوردن یک پایان صاف و مانند کارخانه است. سمپاش های با حجم بالا / فشار کم برای اسپری کابینت ، پانل های حصار یا تزئینات خارجی به اندازه کافی همه کاره هستند.

 

قبل از شروع چه کاری باید انجام دهید

 

یک آشپزخانه موقت راه اندازی کنید

رنگ آمیزی کابینت ها به معنای خارج از خط گرفتن یک اتاق حیاتی است.

از قبل برنامه ریزی کنید: یک آشپزخانه را در یک اتاق مجاور با صفحه گرم ، اجاق توستر و یک کولر درست کنید تا به عنوان یخچال در حین انجام پروژه کار کند. اوه ، و از صفحات کاغذی استفاده کن

 

مراحل نقاشی کابینت ها

 

اتاق را آماده کنید

یک کار موفقیت آمیز در کار آماده سازی مجدانه است ، و مراحل اولیه آن آماده سازی اتاق و کابینت برای نقاشی است.

با تخلیه کابینت ها ، پاکسازی پیشخوان ها و برداشتن لوازم مستقل شروع کنید.
میزها و مبلمان دیگر را به اتاق دیگری منتقل کنید.
کاغذ گلدان را روی میز و کفپوش ها بچسبانید و برای محافظت از بقیه خانه در برابر گرد و غبار و بخار ، ورق های پلاستیکی را از پشت پرده ، پنجره ها ، وسایل ثابت و درهای داخلی بچسبانید.
از دیوار اطراف کابینت ها ماسک بزنید.
یک میز کار برای رنگ آمیزی درها ، کشوها و قفسه ها تنظیم کنید.

نکته: یک ایستگاه رنگ DIY تنظیم کنید و رنگ ها را خودتان درست کنید

این جک موقت امکان دسترسی به همه طرف درب کابینت را برای کاهش خرابی هنگام خشک شدن فراهم می کند. در اینجا نحوه تنظیم آن آورده شده است:

یک جفت 2×4 در سطح چشم بین دو نردبان قرار دهید.
قلاب های چشم را به یک انتهای 2×4 ، جایی که درها نقاشی می شوند ، پیچ کنید و در انتهای دیگر ، قلاب ها را به هر دو 2×4 پیچ کنید تا درهای رنگ شده را از آنها آویزان کنید.
قلاب های مربوطه را به لبه های بالایی درهای بالایی کابینت و پایین درب های پایین و کشوها اضافه کنید ، جایی که سوراخ های پشت سر قابل مشاهده نیستند.

 

درها ، کشوها و قفسه ها را بردارید

پیچ های لولایی را از قاب کابینت خارج کنید و درها را بردارید.
در حال کار از چپ به راست ، بالا به پایین ، بر روی هر یک از آنها یک قطعه نوار شماره گذاری کنید. همچنین لبه های قفسه های کابینت و پایین کشوها را شماره گذاری کنید.
سخت افزار آویز قفسه را کنار بگذارید.
در میز کار خود ، کشش ها و لولاها را بردارید و آنچه را که دوباره استفاده می شود ذخیره کنید.
روی درها ، شماره را از نوار به چوب در معرض زیر یک لولا منتقل کنید.
روی آن را با نوار چسب تازه بپوشانید.

 

تمام سطوح را تمیز کنید

از پاک کننده های خانگی معمولی استفاده کنید تا لکه ها را از قاب صورت ، درها ، جلو کشوها و قفسه ها پاک کنید. اگر پاک کننده های معمولی مn’tثر نیستند ، استفاده از پاک کننده قویتر مانند تری سدیم فسفات (TSP) را که در فروشگاه های سخت افزار و رنگ فروخته می شود ، در نظر بگیرید. فقط مطمئن شوید که نکات ایمنی روی ظرف را رعایت کرده اید.
پس از تمیز شدن تمام قطعات کابینت ، آنها را کاملاً با آب بشویید و بگذارید تا خشک شوند.

 

جعبه ها را آماده کنید

پنجره ها را برای تهویه باز کنید و وسایل ایمنی را بپوشید. با استفاده از یک پد ساینده آغشته به گل رس مایعات ، تمام سطوح را بشویید.
زیر آن پارچه ای بگیرید تا قطره قطره شود. قبل از تبخیر چربی ، سریعاً مانده را با یک پارچه تمیز و مرطوب با گل گلیس پاک کنید.
اگر در حال جابجایی مجدد سخت افزار هستید ، سوراخ های پیچ قدیمی را با یک پرکننده چوب دو قطعه پلی استر یا اتوبودیا پر کنید.
حدود 5 دقیقه تنظیم می شود ، بنابراین فقط دسته های کوچک را مخلوط کنید. پرکننده کمی کوچک می شود ، بنابراین سوراخ ها را کمی پر کنید.
به محض تنظیم ، با یک تراش دهنده رنگ تیز مقدار اضافی آن را پاک کنید. اگر کاملاً سفت شد ، آن را صاف سمباده بزنید.
با استفاده از کاغذ 100 ریز ، تمام سطوح را با دانه سنباده بزنید.
کابینت ها را از داخل و خارج جاروبرقی کنید تا مطمئن شوید که هیچ تکه ای از گرد و غبار به پایان نمی رسد ، سپس آنها را با یک پارچه گیره برای اندازه گیری بیشتر مالش دهید.

 

جعبه های کابینت را پرایم کنید

اکنون زمان آغازگر است. اگر کابینت ها به شدت لکه دار شده اند ، از یک آغازگر مسدود کننده لکه استفاده کنید که به سرعت خشک می شود و گره ها و سایر نقص های سطح را که ممکن است از طریق پوشش های داخلی خونریزی کند ، مهر و موم می کند. با این حال ، در بیشتر شرایط ، مسدود کننده های لکه ضروری نیست و یک آغازگر لاتکس اکریلیک با پایه روغن یا 100 درصد کاملاً خوب کار خواهد کرد.

با شروع از بالای کابینت ، آستر را از طریق دانه مسواک بزنید ، سپس “نوک” را بزنید – برس را به آرامی از انتهای مرطوب در جهت دانه عبور دهید. برای مثال ، در جایی که یک ریل به یک استیل تبدیل می شود ، ابتدا ریل را رنگ کنید ، کمی روی ستون را همپوشانی کنید ، سپس قبل از خشک شدن همپوشانی ، آن را رنگ کنید.

 

شن و ماسه بزنید و پر کنید

پس از خشک شدن آستر ، سطح صاف را با کاغذ 220 ریز سنباده بزنید.
هر سطح پروفیل را با یک اسفنج سنباده متوسط ​​شن و ماسه بزنید. در نهایت چوب شما باید مانند یک شیشه صاف باشد.
یک مهره نازک از لایه لاتکس را در هر درز باز فشار دهید.
همانطور که می روید نوک آن را بکشید ، سپس با یک انگشت مرطوب میله را صاف کنید. هر فرورفتگی ، خراش یا جوش کوچک را با اسپری وینیل ، صاف و صاف با چاقوی بتونی پر کنید.
پس از خشک شدن اسپل (حدود 60 دقیقه) ، مجدداً با کاغذ 220 ریز سنباده بزنید ، وکیوم کنید ، و با یک دستمال مخصوص پاک کنید.
با یک قوطی اسپری آغازگر مبتنی بر روغن که سریع خشک می شود ، اسکرین را با لکه های اولیه و هر نقطه ای که کاغذ سنباده “از بین رفته است” پرایمر قرار دهید.
یک ساعت صبر کنید ، سپس پرایمر را با کاغذ 280 ریز کمی سمباده بزنید.
تمام سطوح را با جارو برقی پاک کرده و با یک پارچه گیره آنها را پاک کنید.

 

جعبه های کابینت را نقاشی کنید

شما بالاخره آماده نقاشی هستید! اگر تقریباً از سایه رنگ موجود استفاده می کنید ، دو لایه باید کار را انجام دهند. حتی ممکن است با یکی فرار کنید. نقاشی روی یک رنگ تیره با رنگ روشن سخت تر است و ممکن است به سه لایه نیاز داشته باشد. برای هر کت یک برس جدید بشکنید.

از بالا به پایین کار کنید ، رنگ را به قسمت بیرونی کابینت از طریق دانه بمالید ، سپس آن را با دانه بریزید.
برای فضای داخلی کابینت ، رنگ را با یک مینی غلتک با سطح صاف اعمال کنید ، که بافتی کمی برجسته و پوست پرتقال ایجاد می کند.
بین کت ها ، سطح را به آرامی سنباده بزنید ، مطمئن شوید که پس از آن آوار را تمیز کنید.

 

درها ، کشوها و قفسه ها را آماده ، پرایم و رنگ کنید

استراتژی آماده سازی ، آماده سازی و رنگ آمیزی درها ، کشوها و قفسه ها مانند کابینت ها است با این تفاوت که تمام کارها روی میز انجام می شود تا احتمال چکه ، دویدن و افتادگی آنها کاهش یابد.

هنگام رنگ آمیزی درب های روکش دار ، از قسمت اطراف تابلو شروع کنید.
سپس ، قسمت اصلی پانل را انجام دهید ، و با استیل و ریل های اطراف لبه ها کار را تمام کنید.
در ادامه کار ، هر رنگی که به سطح خشک مجاور ختم شود را پاک کنید تا احتمال ایجاد علائم دامان از بین برود.

نکته: برای سرعت بخشیدن به زمان خشک شدن درها ، می توانید دو قلاب پیچ را به سوراخ های سوراخ شده در لبه درب غیر قابل مشاهده بچرخانید (لبه پایین برای کابینت های پایین ، لبه بالایی برای کابینت های بالایی). صورت بیرونی درب را رنگ کرده و بگذارید در حالی که صاف استراحت کنید ، یک ساعت خشک شود ، سپس در را به سمت قلاب های آن کج کرده و یک پیچ را در سوارخ موجود قرار دهید. درب کج را توسط پیچ بالا نگه دارید و قسمت پشتی در را رنگ کنید.

وقتی نقاشی تمام شد ، در را با پیچ و یک قلاب بردارید و هر دو قلاب را به یک آویز لباس محکم آویزان کنید.
در را از روی میله پرده دوش یا میله لباس به حالت تعلیق درآورید تا خشک شود.

 

همه قطعات را برگردانید

پس از خشک شدن پوشش نهایی ، قفسه ها را تعویض کنید.
نوار را روی شماره هر درب برداشته ، لولاها و دستگیره را نصب کنید و آنها را در دهانه اصلی خود آویزان کنید.
کشوهای کشو را جایگزین کنید (یا جدیدی اضافه کنید) و هر کشو را دوباره نصب کنید.

 

سوالات متداول مشتریان در مورد کابینت رنگ پولیشی

کابینت رنگ پولیشی چیست ؟

همانطور که از اسم رنگ پولیشی پیداست این سبک از کابینت که به سبک مدرن اجرا میشود ،از فناوری رنگ پولیش در ساخت این سبک از کابینت استفاده میشود.

رنگ پولیش چیست؟

رنگ پولیش، ماده ای خمیری شکل است که پس از ترکیب با مواد پایه نفتی و اضافه کردن رنگ دلخواه، بر روی درب های خام زده میشود،که در دو نوع براق و مات قابل استفاده است.

نحوه اجرا رنگ پولیشی بر روی درب کابینت چگونه است؟

ماده خمیری پولیش ابتدا با اضافه کردن حلالی نظیر تینر روغنی رقیق شده وبه صورت مایع درمی آید. استفاده واجرا رنگ پولیشی از بالاترین فنون در رشته نقاشی به حساب می آید .و مراحلی حساس و سختی را دارد.

مزیت های کابینت های رنگ پولیشی چیست؟

از مزیت های استفاده از رنگ پولیشی میتوان به این مورد اشاره کرد که ابتدا ضخامت ورق های ما 2 تا 3 میل اضافه شده و این باعث میشود که ورق ما محکم تر از قبل شود.

آیا کابینت های رنگ پولیشی ضد آب هستند؟

ضد آب شدن ورقهایی که با استفاده از فناوری ماده پولیش رنگ شده اند دیگر مزیت استفاده از این نوع کابینت است.

آآیا رنگ کردن کابینت ها با رنگ پولیشی تبحر خاصی می خواهد؟

بله، در واقع انتخاب کردن یک رنگ کار ماهر می تواند روند را تسریع ببخشد و کیفیت را بالا ببرد.

کابینت رنگ پولیشی چه سبکی محسوب می شود؟

کابینت‌ رنگ‌ پولیشی یک سبک مدرن است

 

برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و خدمات تخصصی شرکت گریت کابینت، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید!