انواع کابینت های آشپزخانه ام دی اف

انواع کابینت های آشپزخانه ام دی اف

انواع کابینت های آشپزخانه ام دی اف

در طراحی آشپزخانه شما می توانید از انواع کابینت آشپزخانه چوبی ، فلزی و غیر  استفاده کنید یکی از کابینت هایی که  وارد بازار شده و با استقبال مصرف کنندگان  آن قرار گرفته است کابینت های ام دی اف می باشد.

کابینت ام دی اف سال های زیادی از محبوب ترین و پرفروش ترین کابینت ها به شمار می رود.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت ام دی اف (MDF)

 

انواع کابینت های آشپزخانه ام دی اف

MDF  مخفف medium Density Fibreboard  می باشد معنی آن تخته فیبر با چگالی  متوسط می باشد و نوعی فرآورده چوبی به حساب می آید وسایل مختلفی مانند سرویس خواب و کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد، یعنی در اصل ترکیبی از تکه های کوچک و ریز چوب سخت و نرم می باشد این ترکیب همراه با مقداری موم و رزین مخلوط می کنند و در معرض گرما قرار می دهند تا به هم فشرده  شود و پرس می کنند تا تخته فیبر نهایی به دست آید.

حال ممکن است برای شما این سوال به وجود بیاید که تخته فیبر با چگالی متوسط یعنی چه؟

به پخته با چگالی پایین خورده چوب particle board  می شود که ما آنرا به نام نئوپان می ‌شناسیم خورده چوب یا همان نئوپان از ذره های ریز تری نسبت به ام دی اف ساخت میشود آنها را حتی می توان با خاک اره نیز درست کرد به همین دلیل است که به نسبت ام دی اف  قیمت آن پایین می باشد البته نئوپان نسبت به ام دی اف خیلی خیلی ضعیف تر می باشد.

علاوه بر امروز همان تخته با چگالی متوسط می باشند یک نوع فرآورده چوبی دیگر نیز وجود دارد که به آن تخت چوبی تراکم بالا یا اچ دی اف یا همان تخت سخت گفته می شود نسبت به نئوپان و ام دی اف نیازمند گرما و بررسی بیشتری می باشد اچ دی اف مقاومت بالای اما قیمت تمام شده آنها نیز بالا می باشد.

 تخته فیبر یا Mdf جهت کاربری های مختلف در ضخامت های مختلف تولید و عرضه می شود در کابینت آشپزخانه ضخامت ام دی اف ۱۶ میلیمتر در نظر گرفته می‌شود.

کابینت ام دی اف

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

  • ابعاد ورق های ام دی اف

کارخانه جات تولید کننده ایرانی و خارجی ورق های ام دی اف را در سایزهای مختلف تولید می کند در واقع سایز های استاندارد این وراق ها به شرح زیر می باشد:

  • 410×183
  • 366×183
  • 244×183
  • 244×122
  • انواع کابینت ام دی اف

کابینت ام‌دی‌اف که امروزه استفاده از آنها بسیار زیاد می باشد در سبک های مختلف طراحی می شود اگر بخواهیم به شما انواع کابینت آشپزخانه را معرفی کنیم باید از سه سبک اصلی کابینت ها شروع کنیم.

 

  1. کابینت ام دی اف کلاسیک

 کابینت ام دی اف 

در معرفی این سبک کابینت باید بگوییم که شامل سه محصول یعنی چه کابینت روکش  چوب ، کابینت چوبی و  کابینت ممبران است از لحاظ ظاهری شباهت هایی هم با هم دارند اما بطور کلی می توان گفت که ویژگی اصلی کابینت کلاسیک کابینت هایی با ظاهر و درب های حکاکی شده و ابزار خورده می باشد گل های معرق و منبت کاری شده و از آنها استفاده می شود که در طیف رنگی گسترده ای طراحی می‌ شود.

اما ویژگی چند برابر می کند طراحی تاج و زیر چراغ ابزار خورده آن باشد در بخش کف و طاق نصب کند صفحه ای که در این سبک کابینت استفاده می شود از جنس سنگ مصنوعی کورین می باشد که خاصیت ابزار خورده شدن را دارا است.

مرحله های تولید هر کدام از محصولات کابینت کلاسیک کاملاً با هم متفاوت میباشد.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

  1. کابینت ام دی اف مدرن

کابینت ام دی اف

کابینت ملامینه، کابینت پلی گلاس و کابینت فوق برجسته از محصولات این سبک کابینت میباشند هریک از این نوع دارای ویژگی های مخصوص خود است امروزه هنگام استفاده از کابینت ام دی اف مدرن از زیر چراغ و تاج استفاده نمی کند تا ظاهر مدرن نمای آشپزخانه را حفظ کنند.

در کابینت مدرن دستگیره های مگنتی یا مخفی برای طراحی کابینت استفاده می کند کابینت های سبک مدرن به نسبت سبک نئوکلاسیک و کلاسیک دارای قیمت پایین تری می باشد در برخی از موارد صفحات چوبی hpl که تقریبا  ضدآب و ضدخش می باشند استفاده می‌کنند.

 

  1. کابینت ام دی اف نئو کلاسیک

کابینت ام دی اف

جدیدترین کابینت آشپزخانه سبک نئو کلاسیک می باشد که دارای روند تولید دارای حساس و پیچیده است سبک نئوکلاسیک مانند سبک مدرن و کلاسیک با استفاده از ام دی اف خام تولید می شود منبت ها ورق های با ضخامت ۲۵ mm می باشد.

البته ضخامت ورق ام دی اف بسته به نوع درب ها متغیر باشد برای صفحه این سبک کابینت از سنگ مصنوعی کورین استفاده میشود این سبک  دارای دو محصول کابینت انزو و کابینت پولیشی می باشد.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

  • مزایای کابینت ام دی اف

  • ورق های ام دی اف دارای طرح ها و رنگهای بسیاری می باشند و شما می توانید با هر سلیقه ای باشید و رنگ مد نظرتان را انتخاب کنید
  • این کابینت ها با ظاهر شیک مدرن و کلاسیکی که دارند ظاهری فوق العاده زیبا به آشپزخانه شما می دهد و از نظر زیبایی و جذابیت اصلاً قابل مقایسه با کابینت  های قدیمی و فلزی نیستند.
  • کابینت ام‌دی‌اف دارای عمر طولانی و تحمل وزن بالایی می باشد .
  • تمیز کردن این کابینت ها بسیار آسان است و حتی با یک دستمال مرطوب هم می توان به راحتی تمیز کرد.
  • به نسبت ظاهر و مزایا این کابینت ها قیمت مناسبی نیز دارند.
  • معایب کابینت های آشپزخانه ام دی اف
  • صفحه این کابینت ها در صورتی که حرارت ببینند مثلا قرار دادن قابلمه داغ به مرور زمان فرسوده می شود و رنگ آنها تغییر می کند توصیه می شود که از انجام دادن این کار بپرهیزید.
  • این کابینت ها در مقابل رطوبت نیز آسیب پذیر می باشد یعنی اگر به طور مکرر به کابینت آب بخورد آن قسمت کابینت باد میکند و قابل تعمیر کردن نیز نمی باشد و باید تعویض شود.
  • ورقه های ام دی اف با هر رنگی که باشند در برابر اشیاء برنده و تیز آسیب پذیر می باشد و قابل ترمیم نمی باشد.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.