قیمت کابینت روکش چوب همواره یکی از موارد سردر گم کننده برای مشتریان بوده است ، چرا که علاوه بر ضرایب مربوط به کابینت، ساخت و نصب انواع کابینت آشپزخانه که همیشه محل چالش بین کابینت ساز و مشتری بوده است ، به عوامل دیگری وابسته است که نه تنها در قیمت تمام شده بلکه در قیمت واحد واریانس و اختلاف زیادی به وجود می آورد .

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا به بررسی دلیل این اختلاف قیمت ها بپردازیم و در نهایت در خصوص قیمت تمام شده و قیمت واحد کابینت روکش چوب اطلاعات مفیدی به شما همراهان عزیز ارائه کنیم.

 

شاید یکی از دلایلی که باعث شده که همکاران فعال در زمینه طراحی و ساخت کابینت روکش چوب کمتر به موضوع قیمت کابینت روکش چوب بپردازند این باشد که این کابینت در واقع یک کابینت گران قیمت محسوب میشود و عمدتا با این منطق  رو به رو هستند که متقاضی این نوع کابینت هزینه برایش مهم نیست !

اما این منطق از نظر ما کاملا غلط میباشد چرا که هرکاری باید یک قیمت مشخص داشته باشد در ابتدا به عوامل تاثیر گذار در قیمت واحد کابینت روکش چوب خواهیم پرداخت و در ادامه در خصوص نحوه محاسبه ضرایب مربوط به اجرای کابینت خواهیم پرداخت .

 

عوامل موثر در قیمت کابینت روکش چوب :

1- نوع روکش چوب مورد استفاده :

برای تهیه کابینت روکش چوب میبایست فرآیند پرس روکش چوب بر روی MDF خام صورت بپذیرد و کاملا بدیهی میباشد که نوع روکش چوب مورد استفاده برای پرس تاثیر مستقیم در قیمت تمام شده خواهد داشت  و  تنوع بسیار زیادی که در انواع روکش چوب وجود دارد ( به دلیل تفاوت در انواع مختلف درخت ها نژاد مختلف هر یک از آن ها ) یکی از عوامل تفاوت قیمت این نوع کابینت میباشد .

بلوط ، گردو ، راش ، ون و … روکش هایی هستند که برای انواع کابینت روکش چوب مورد استفاده قرار میگیرند؛

و این روکش ها بسته به نوع نژاد  و در واقع کشوری که در آن تولید شدند یک قیمتی دارند.علاوه بر این ها نکته ای که برای پرس روکش باید در نظر گرفته شود این است که نمیتوان یک سمت ورق MDF را روکش نمود و حتما باید دو سمت ورق MDF روکش چوب پرس شود.

بنا بر این این موضوع که روکش استفاده شده در قسمت پشت درب از همان روکش استفاده شده برای نما باشد یا از یک نوع روکش ارزان تر باشد نیز یکی دیگر از عواملی است که به صورت مستقیم بر قیمت کابینت روکش چوب تاثیر گذار خواهد بود و حتما پیش از عقد قرارداد در مورد این موضوعات اطمینان حاصل کنید.

(قائدتا استفاده از دو نوع روکش مختلف برای درب ها به دلیل تاثیر منفی در زیبایی هیچگاه توصیه نمیشود اما برای نما ها میتوان این کار را انجام داد.)

 

2- ابزار حکاکی رو درب :

پس از انجام فرآیند پرس روکش ، درب ها برش میخورند و برای عملیات حکاکی و CNC آماده سازی میشوند ، آنچه در این قسمت حائز اهمیت خواهد بود میزان پیچیدگی طرح منبت بر روی درب خواهد بود بنابراین هر چه منبت کاری های روی درب بیشتر و عمیق تر باشد قیمت تمام شده کابینت نیز افزایش پیدا می کند.

 

3- رنگ درب ها در کابینت روکش چوب:

نوع روکش

جنس روکش

نوع رنگ

قیمت تمام شده

ایرانی

خارجی

سیلر کیلر

پلی اورتان

راش

*

 

*

 

 

راش

*

 

 

*

 

راش

 

*

*

 

 

راش

 

*

 

*

 

گردو

*

 

*

 

 

گردو

*

 

 

*

 

گردو

 

*

*

 

 

گردو

 

*

 

*

 

بلوط

*

 

*

 

 

بلوط

*

 

 

*

 

بلوط

 

*

*

 

 

بلوط

 

*

 

*

 

ملچ

*

 

*

 

 

ملچ

*

 

 

*

 

ملچ

 

*

*

 

 

ملچ

 

*

 

*

 

 

موثرترین عامل بر قیمت تمام شده و تفاوت زیاد قیمت کابینت روکش چوب با سایر کابینت ها رنگ آمیزی درب های کابینت روکش چوب مباشد ، نوع رنگ آمیزی کابینت روکش چوب بستگی به سبک طراحی کابینت خواهد داشت؛

در سبک های کلاسیک از رنگ های پلی اورتان برای رنگ آمیزی استفاده میشود و در سبک های مدرن از سیلر-کیلر که البته فرآیند رنگ آمیزی به تنهایی نوعی پروژه در فرآیند ساخت این نوع کابینت محسوب میشود که در مطالبی که در آینده منشتر خواهیم کرد شما  را با انواع رنگ آمیزی روی سطح MDF  و چوب آشنا خواهیم نمود .

 

4- جنس مغز ورق کابینت روکش چوب :

 از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت کابینت روکش میتوان به جنس مغز mdf برای درب ها اشاره نمود؛

در گذشته حتی از نئوپان برای ورق زیر کار استفاده میشده است اما با فراگیر شدن شدن فناوری تولید mdf و کیفیت بالای این محصول دیگر به ندرت از نئوپان استفاده میشود .

با توجه به قیمت نسبتا بالایی که کابینت روکش چوب دارد برای کاهش هزینه ممکن است از نئوپان استفاده شود پس قبل از عقد در مورد جنس مغز درب ها و یونیت ها .

حتما کشور تولید کننده آن ها اطمینان حاصل کنید.

جدول قیمت کابینت روکش چوب با تعدادی از روکش های پرکاربرد در بازار :

*** البته تفکیک جنس روکش چوب به ایرانی و خارجی میتواند به صورت درجه یک و درجه دو نیز صورت بگیرد ولی به دلیل تنوع فوق العاده زیاد انواع روکش چوب در این جدول به این دسته بندی اکتفا میکنیم ***

بعد از توضیحات در مورد موارد موثر بر قیمت واحد کابینت روکش چوب به نحوه محاسبه قیمت تمام شده کابینت روکش چوب میپردازیم ؛

در ابتدا لازم است تا با برخی از واژه ها و ضرایب آن ها آشنا شویم :

  1. کابینت mdf :شامل یک باکس چوبی است که در طول متغیر و ارتفاع و عمق استاندارد است . که بدنه آن از جنس mdf سفید (که اصطلاحا یونیت نامیده میشود ) و درب آن از مواد مختلف مانند ملامینه ، روکش چوب ، رنگ و …. ساخته میشود .

از این به بعد هر جا از کلمه کابینت استفاده شده است منظور همان کابینت mdf میباشد

قیمت کابینت روکش چوب

  1.  
    کابینت زمینی :
    کابینت زمینی به کابینتی میگویند که روی کف اجرا میشود .
    عمق کابینت زمینی برابر 55 سانتی متر و ارتفاع آن 90 سانتی متر و طول آن متغیر میباشد .
    (شامل 14 سانتی متر پایه + 70 سانتی متر بدنه + 5 سانتی متر صفحه روی کابینتی ) ضریب محاسباتی این کابینت 60% است 
  2. کابینت دیواری :
    کابینت دیواری یا هوایی به کابینتی میگویند که معمولا در ارتفاع 60 سانتی متر از روی کابینت زمینی (150 سانتی متر از کف ) اجرا میگردد و به دیوار متصل میگردد .
    ارتفاع کابینت دیواری بین 70 سانتی متر تا 90 سانتی متر متغیر میباشد و عمق آن 35 سانتی متر است ، ضریب محاسبه این کابینت برای ارتفاع 70 برابر 40% و برای ارتفاع 90 برابر 60% میباشد .
  3. کابینت کمدی :
    کابینت کمدی به کابینتی گفته میشود که کف آن روی زمین قرار میگیرد و تا ارتفاع کابینت های دیواری امتداد میابد.
    ارتفاع کابینت کمدی معمولا تا 240 سانتی متر میرسد و عمق و طول آن میتواند متغیر باشد .
    ضریب محاسبه برای کابینت نیمه کمدی 180% میباشد .
  4. کابینت نیمه کمدی :
    کابینت نیمه کمدی به مابینت گفته میشود که از روی صفحه کابینت شروه میشود و تا ارتفاع کابینت دیواری امتداد پیدا میکند .
    ارتفاع کابینت معمولا تا 150 سانتی متر میرسد و درعمق متغیر (حداکثر 55 سانتی متر ) و طول متغیر ساخته میشود .
  5. کابینت کانتر :
    کابینت کانتر یا جزیره به کابینتی گفته میشود که در قسمت ورودی یا در مرکز آشپزخانه قرار میگیرد ، کابینت کانتر در ارتفاع 90 سانتی متر ( به همراه پایه و صفحه ) در عمق 55 سانتی متر ( البته عمق آن میتواند تغییر کند ولی در این حالت باید از صفحه سفارشی برای روی آن استفاده نمود ) و در طول متغیر تولید میشود .
    در چهار سمت کابینت کانتر نما اجرا میشود .
    که دو سمت آن بر روی متراژ محاسبه شده و نما های دو سمت کناری جداگانه مورد محاسبه قرار میگیرند ، ضریب محاسبه برای کابینت  کانتر 90% میباشد .
  6. کابینت کمدی ویترین و کابینت نیمه کمدی ویترین :

         کابینت کمدی ویترین کاملا شبیه کابینت کمدی میباشد با این تفاوت که به دلیل قابل رویت بودن فضای داخل آن جنس بدنه آن نیز از جنس نما میباشد ضریب محاسبه کابینت کمدی ویترین 2 میباشد و برای محاسبه کابینت نیمه کمدی ویترین از ضریب 1.4 استفاده میشود.

  1. نمای کمدی ، نیمه کمدی ، زمینی و دیواری: 
    استفاده از عبارت نما برای کسانی که با روال محاسبه کابینت آشنا نیستند خیلی ملموس نیست ، پیش تر در تعریف کابینت گفتیم که کابینت شامل یک بدنه از جنس mdf سفید و درب از جنس mdf  با روکش های مختلف میباشد؛
    اما در بعضی از قسمت ها نیاز میشود تا کناره های کابینت نیز کاور شود مانند شروع آشپزخانه ،سر کنج ها ، کاور یخچال و کناره های کانتر.

 

محاسبه نما به صورت جداگانه از متراژ محاسبه میشود و هر یک از نما ها یک درصد محاسبه مختص خود را دارد .

  • ضریب محاسبه نمای کمدی :35%
  • ضریب محاسبه نمای نیمه کمدی :25%
  • ضریب محاسبه نمای زمینی :20%
  • ضریب محاسبه نمای دیواری :20%

حال با توجه به آگاهی نسبت به ضرایب محاسبات کابینت به راحتی میتوانیم قیمت تمام شده کابینت آشپزخانه را با فرمول زیر محاسبه کنیم ؛

متراژ هر نوع کابینت * قیمت واحد * ضریب محاسبه

ردیف

متراژ / تعداد

ضریب محاسبه

قیمت واحد(تومان)

قیمت کل (تومان)

کابینت زمینی

4

60%

تماس بگیرید.

تماس بگیرید.

کابینت دیواری

3

60%

تماس بگیرید.

تماس بگیرید.

کابینت کمدی

0.60

180%

تماس بگیرید.

تماس بگیرید.

کانتر

1.20

90%

2,500,000

تماس بگیرید.

نمای زمینی

2

20%

تماس بگیرید.

تماس بگیرید.

نمای کمدی

2

25%

تماس بگیرید.

تماس بگیرید.

مجموع

تماس بگیرید.

حمل و نصب

15%

جمع کل

تماس بگیرید.

  تعداد نما * قیمت واحد * ضریب محاسبه

              مجموع قیمت موارد بالا * 15% = هزینه حمل و نصب

 

با توجه به تغییر قیمت ها، قیمت های موجود از روی سایت حذف شده اند و برای دریافت قیمت خدمات و محصولات با شماره ی 09128251252 تماس بگیرید.

قیمت کابینت روکش چوب تصویر اول

متراژ کابینت زمینی = 4 متر

متراژ کابینت دیواری به ارتفاع 90 سانتی متر = 3 متر

متراژ کابینت کمدی = 60 سانتی متر

متراژ کابینت کانتر =1.20 متر

تعداد نمای زمینی = 2 عدد

تعداد نمای کمدی = 2 عدد

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

کابینت آشپزخانه چوبی

کابینت آشپزخانه چوبی در هر دو سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن طراحی و اجرا می ‌شود.

امروزه کابینت های آشپزخانه کلاسیک با متریال های مختلف طراحی و تولید می ‌شود اما در زمان های گذشته با استفاده از چوب طبیعی و در موارد خیلی کم با نئوپان و روکش ملامینه این کابینت های آشپزخانه طراحی و تولید می شدند اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی کابینت کلاسیک آشپزخانه با استفاده از متریال های گوناگونی قابل طراحی و اجرا هستند یکی از کابینت های پر طرفدار و پر کاربرد این سبک کابینت ممبران است که این کابینت نیز در هر دو سبک کلاسیک و مدرن قابل طراحی و اجرا می باشد اما استفاده از آن در سبک کلاسیک بیشتر بوده و پرکاربرد تر میباشد.

کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

باید به این موضوع اشاره کرد که به طور کلی  کابینت های آشپزخانه کلاسیک غیر چوبی همواره به دنبال ایجاد طرح هایی مشابه به طرح کابینت چوبی اما با قیمت مناسب تر از این کابینت ها می باشند.

زمانی که صحبت از کابینت چوبی می شود این کابینت ها شامل دو سبک کابینت های چوب می باشند.

در نوع اول مختلف کابینت مانند درب ها و بدنه  از چوب طراحی و ساخته می‌ شود که کابینت ای خاص و لاکچری و همچنین بسیار گران قیمت می باشند فضا ها و خانه های خیلی خاص و گران قیمت می باشند چوب های به کار رفته در این مدل از کابینت های آشپزخانه می توانند تنوع زیادی داشته باشند و می‌ توان از چوب های راش ، گردو ،روسی و غیره استفاده کرد.

نوع دوم کابینت های چوبی دارای یونیت ای از جنس چوب و روی و درب چوبی می باشد طبیعتاً این کابینت ها نسبت به کابینت تمام چوب قیمت پایین تری دارد.

آشپزخانه هایی که در آن از کابینت های چوبی استفاده شده است به دلیل خاصیت و زیبایی رگهای موجود روی چوب طبیعی  فضای زیبا و چشم نوازی ایجاد می کند.

رنگ های به کار رفته  بر روی  چوب طبیعی دارای انواع مختلف می باشد، در صورتی که نوع رنگ آمیزی کابینت های آشپزخانه به گونه ‌ای باشد که این موج ها را بیشتر نمایان کند کابینت های آشپزخانه جلوه ای خاص به خود می ‌گیرد.

برخی از رنگ ها به گونه ای هستند که منجر به بروز بیشتر خود رنگ چوب می شوند این رنگ ها شفاف و بی رنگ می باشند و زمانی که بر روی چوب مورد استفاده قرار می گیرند خود رنگ اصلی چوب جلوه بیشتر و زیبا تری پیدا می کند.

 

جمع بندی – کابینت چوبی و کابینت روکش چوبی

بعضی دیگر از این رنگ ها مثل رنگ های گروه قبلی شفاف و بی رنگ نمی باشند و بعد از استفاده از آنها رنگ اصلی چوب تغییر می ‌کند و به رنگ ‌هایی مثل قهوه ای، قرمز، شرابی ، عسلی و غیره متمایل می ‌شوند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | wooden cabinet and wooden model cabinet 2 1

در موارد هم که قصد استفاده از رنگ سفید را برای کابینت ها دارند پیش از رنگ کردن کابینت ها موج ها و آوند ها را به رنگ قهوه ای ،طلایی یا نقره ای رنگ می کنند سپس روی آن از رنگ سفید استفاده می کنند دلیل این کار این است که با وجود موج ها و آوند ها حس چوب طبیعی به خوبی منتقل می شود.

قیمت کابینت آشپزخانه تمام چوب به نسبت سایر کابینت ها گران تر بوده و جزء کابینت های گرانقیمت محسوب می شود. طراحی و نصب کابینت چوبی نسبت به سایر کابینت ها زمان برتر است.

کابینت آشپزخانه کلاسیک تمام چوب یکی از کامل ترین سبک های کابینت میباشد که در طول سالهای طولانی این سبک از کابینت در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته خود را در ذهن و سلیقه های مختلف مردم جهان جای دهد با وجود پیشرفته علم و تکنولوژی  و به وجود آمدن متریال های مختلف که هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارند اما هنوز برترین و اولین  متریال در صنعت دیزاین، چوب طبیعی میباشد.

کابینت روکش چوب مناسب است؟

آیا کابینت روکش چوب مناسب آشپزخانه است؟

کابینت هایی که روکش چوب دارند معمولاً برای ساخت کابینت های مدرن و کلاسیک می تواند استفاده شود. در برخی موارد از این متریال برای کابینت های کلاسیک استفاده می‌شود. این متریال می توانند در زیبایی طراحی داخلی آشپزخانه تأثیرگذار باشد.

آسیب‌پذیری این جریان در برابر حرارت به دلیل ضخامت کم آن می باشد. نکته قابل توجه این است که نمی توان از این متریال برای هر محیطی استفاده کرد. برای رفع این مشکل بهتر است از رنگ های ضد آب استفاده کرد تا عمر بیشتری داشته باشد.

از پرفروش ترین رنگ هایی که برای کابینت ها استفاده می شود قهوه ای؛ فندقی؛ سفید می باشد. استفاده از روکش چوب طبیعی برای ساخت وسایل چوبی هم گزینه مناسبی می باشد به خصوص در مواردی که آشپزخانه‌تان نیاز به بازسازی داشته باشد.

 

کابینت روکش چوب مناسب است؟

در بسیاری از مواقع مشاهده می‌کنیم که بازسازی کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین کارهایی است که باعث می شود فضای آشپزخانه از فرسودگی و سادگی خارج گردد.

دلیل استفاده از روکش چوب زیاد هستند که باعث می شود محیط از سادگی خارج گردد.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

یکی از بهترین گزینه ها برای خرید کابینت های روکش چوب؛ کاهش هزینه و مقرون به صرفه بودن آن ها است که به افراد کمک می کند.

دلایل دیگری هم برای استفاده از آن وجود دارد که طراح ها را مجاب می‌کند که در هنگام طراحی آن را انتخاب کنند.

دلایل بسیار بالایی که در این روکش ها وجود دارد توانسته است قدرت جذب مشتریان را چندین برابر کند.

 

تولید کابینت های روکش چوبی

هنگامی که دستگاه پرس و چسب برای روکش چوبی استفاده کرده‌ایم چسبانده می‌شوند و در نهایت کابینت با روکش چوبی ساخته می شود.

بسیاری از طراحان در زمانی که بازسازی ساختمان را قرار است انجام دهند نظر صاحبخانه را جویا می شوند و بودجه آنها را برای تعمیرات خانه در نظر می‌گیرند. کابینت روکش چوبی می‌تواند گزینه مناسبی باشد به دلیل اینکه چوب متریال اصلی در این خانه‌ها است و برای همین بهترین کار این است که این را جایگزین کابینت های چوبی کنید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری شود.

 

کابینت چوبی بهتر است یا روکش؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از افراد پیش بیاید و معمولاً در هنگام خرید این موضوع را مدنظر قرار می‌دهند.

قطعا اصالت و زیبایی کابینت های تمام چوب خاصیت بیشتری دارند و یک محیط را از سادگی خارج می‌کند. اما از لحاظ هزینه اگر بودجه محدودی در اختیار دارید بهتر است که کابینت روکش چوب را انتخاب کنید.

کابینت

کابینت

علاوه بر آن ظاهر این کابینت ها نسبت به کابینت چوبی تفاوتی ندارد و زیبایی هر دو یکسان است.

البته که حس و حالی را که چوب و بافت زیبای آن منتقل می‌کند را نمی‌توان با این روکش ها قیاس کرد.

 

کابینت روکش چوب چیست؟

به کابینت هایی گفته می شود که درب و قسمت نمای آن در معرض دید قرار دارد و از ترکیب ورق ام دی اف خام و یک لایه روکش چوب طبیعی ساخته می‌شود.

برای ساخت این کابینت ها می توان هم از روکش چوب طبیعی استفاده کرد و هم که فرآوری شده اند.

مهم ترین تفاوت این روکش ها در قیمت ارزان آنها و رگه هایی که به صورت نامنظم بر روی آن قرار دارد به طور کلی پروکسی رنگ کاری آن پیچیده تر است و نیاز به مهارت بیشتری دارد.

اما روکش هایی که فراوری می‌شوند به شکل روکش های طبیعی هستند و بافت یکنواختی دارد و پس از رنگ کاری این جلوه بهتری پیدا کنند برای همین است که قیمت روکش فرآوری شده بالاتر است.

 

کابینت چوب بلوط

 

مزایا و معایب کابینت با روکش چوب

اگر بخواهیم در خصوص مزایای این روکش ها صحبت کنیم قطعا ساعت ها می توانیم مطالبی را در خصوص آن منتشر کنیم.

اما به صورت جزئی می توان گفت که کابینت های روکش چوب دارای زیبایی و اصالت می باشند که توسط روکش این حس و حال ایجاد می‌ گردند.

آشپزخانه

آشپزخانه

از نظر رنگ و نوع روکش دارای تنوع بسیار بالایی می باشد و در دسته کابینت هایی هستند که کیفیت و ماندگاری بالایی دارند.

همچنین حال و هوایی که توسط کابینت روکش چوب این روزها در آشپزخانه ایجاد می‌شود می‌تواند فضای خانه های کلاسیک را پوشش دهند.

از مهمترین عیب کابینت با روکش چوب طبیعی می‌توان به آسیب پذیر بودن بالای آن اشاره کرد که هنگامی که شی تیز با آن برخورد کند آن آسیب می بیند و اگر از رنگ های بی کیفیت برای آن استفاده شده باشد باید آنها را به سرعت تعویض کنید.

 

کابینت با روکش چوبی و انواع آن

کابینت هایی که از چوب ساخته می شوند از نظر طراحی به دو دسته پرکار تقسیم می شوند و دیگران مینیمالیسم که مربوط به سبک مدرن است.

می‌توان گفت که این کابینت ها شبیه به کابینت های تمام چوب هستند با این تفاوت که سادگی آنها کمی بیشتر است.

معمولاً کابینت روکش چوب بر اساس نوع روکش در چهار دسته تقسیم می شوند:
  • کابینت آشپزخانه با روکش راش
  • کابینت آشپزخانه با روکش بلوط
  • کابینت آشپزخانه با روکش ملچ
  • کابینت آشپزخانه با روکش گردو

کابینت های آشپزخانه با روکش راش متعلق به کشور گرجستان هستند که بهترین نوع را در آنجا می توان یافت که ضخامت آنها معادل یک میلیمتر است.

این چوب از لحاظ هزینه‌ ای نسبت به چوب روسی گران‌تر می‌باشد و همچنین نسبت به چوب های بلوط و گردو مقرون به صرفه تر است.

کابینت روکش ملچ نسبت به قیمت چوب راش و بلوط گران‌تر می‌باشد و زیبایی متفاوتی با چوب بلوط ندارد. این روکش ها پرموج هستند و تنها عیب آن در هنگام خرید؛ گران قیمت بودن آن است.

 

تفاوت کابینت آشپزخانه آماده و سفارشی

 

مقایسه کابینت تمام چوب و روکش چوب در چیست؟

اولین سوالی که در ذهن افراد پیش می آید تفاوت کابینت های تمام چوب و روکش چوب است. اساسی‌ترین تفاوتی که می‌توان در این دو کابینت مشاهده کرد؛ مقدار چوب مصرفی در آنهاست که این موضوع بر روی استحکام و دوام محصول تاثیرگذار است.

برای طراحی کابینت ها تفاوتی در این دو وجود دارد که بستگی به نوع ابزاری است که برای درب کابینت ها استفاده می شود.

در ساخت کابینت های چوبی تنوع زیادی وجود دارد که هر مدل با هر طرحی که هستند می توانند به راحتی توسط دستگاه های برش کاری پیشرفته اجرا شوند.

 

سوالات متداول مشتریان در مورد کابینت روکش چوب

عوامل موثر در قیمت کابینت روکش چوب چیست؟

نوع روکش چوب مورد استفاده، ابزار حکاکی رو درب، رنگ درب ها در کابینت روکش چوب و جنس مغز ورق کابینت روکش چوب

قیمت کابینت روکش چوب چگونه تغییر می کند؟

پس از انجام فرآیند پرس روکش ، درب ها برش میخورند و برای عملیات حکاکی و CNC آماده سازی میشوند ، آنچه در این قسمت حائز اهمیت خواهد بود میزان پیچیدگی طرح منبت بر روی درب خواهد بود بنابراین هر چه منبت کاری های روی درب بیشتر و عمیق تر باشد قیمت تمام شده کابینت نیز افزایش پیدا می کند.

چه روکش هایی برای این کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند؟

بلوط ، گردو ، راش ، ون و ... روکش هایی هستند که برای انواع کابینت روکش چوب مورد استفاده قرار میگیرند

قیمت هر یک از روکش های به کار رفته در این کابینت ها به چه صورت است؟

بلوط ، گردو ، راش ، ون و ... روکش هایی هستند که برای انواع کابینت روکش چوب مورد استفاده قرار میگیرند و این روکش ها بسته به نوع نژاد و در واقع کشوری که در آن تولید شدند یک قیمتی دارند.

ورق زیر کار در این کابینت ها چیست؟

در گذشته حتی از نئوپان برای ورق زیر کار استفاده میشده است اما با فراگیر شدن شدن فناوری تولید mdf و کیفیت بالای این محصول دیگر به ندرت از نئوپان استفاده میشود .

این کابینت ها در چه سبک هایی هستند؟

کابینت آشپزخانه چوبی در هر دو سبک کابینت کلاسیک و کابینت مدرن طراحی و اجرا می ‌شود.

کابینت چوبی بهتر است یا روکش؟

قطعا اصالت و زیبایی کابینت های تمام چوب خاصیت بیشتری دارند و یک محیط را از سادگی خارج می‌کند. اما از لحاظ هزینه اگر بودجه محدودی در اختیار دارید بهتر است که کابینت روکش چوب را انتخاب کنید.

 

برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و خدمات تخصصی شرکت گریت کابینت، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید!