هر آنچه در باره طراحی کابینت باید بدانید

هر آنچه در باره طراحی کابینت باید بدانید

هر آنچه در باره طراحی کابینت باید بدانید

با گذشت زمان تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها امری طبیعی است به دلیل اینکه متریال های متنوع در بازار به وجود آمده اند که می تواند فضای آشپزخانه را به محیطی جذاب تر و شاداب تر تبدیل کند.

برای همین بهتر است که اطلاعاتی درخصوص طراحی آن داشته باشید تا بتوانید یک آشپزخانه متفاوت را داشته باشید و یا اینکه آشپزخانه فرسوده و قدیمی خود را با بازسازی به یک آشپزخانه لوکس و جدید تبدیل نمایید.

همانطور که می دانید در طراحی آشپزخانه کابینت ها به عنوان اصلی ترین دیوارپوش ها حضور دارند که باعث بهینه سازی در فضای آشپزخانه می شود .

هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند.

اما ما در این محتوا قصد داریم تا مهمترین نکات را در هنگام طراحی کابینت بررسی کنیم برای اینکه شما بتوانید از آشپزخانه ای که دارید رضایت خاطر داشته باشید.

 

هر آنچه در باره طراحی کابینت باید بدانید

مهمترین نکات در هنگام طراحی کابینت

اولین گام انتخاب سبک مورد نظرتان می باشد .سبک مدرن و کلاسیک بسته به سلیقه خودتان دارد و باید در ابتدای کار آن را مشخص کنید .

اگر دوست دارید که آشپزخانه مدرن داشته باشید بهتر است که از طراحی مدرن برای همه قسمت های آشپزخانه استفاده کنید این گونه نیست که شما یک قسمت را به سبک کلاسیک و قسمت دیگر را به سبک مدرن کار کنید به دلیل اینکه باعث هرج و مرج و شلوغی می‌شوند و این یک شیوه غلط در هنگام طراحی می باشد.

طراحی کابینت

اما پس از اینکه سبک کابینت آشپزخانه را مشخص کردید بهتر است به سراغ متریال هایی بروید که مخصوص به آن سبک هستند .

برای مثال در کابینت های کلاسیک معمولاً از چوب و ممبران استفاده می‌شود که نقش و نگارهای بسیاری بر روی آنها می تواند اجرا گردد.

 

صفحه روی کابینت

مرحله بعدی انتخاب صفحه کابینت است. این قسمت در آشپزخانه باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشد به دلیل اینکه ما قسمت اعظم کارهای خود را در طل روز بر روی صفحه کابینت انجام می دهیم و بهتر است که متریال ماندگار و بادوام برای آن قسمت انتخاب شود .

برای صفحه روی کابینت از متریال هایی مانند سرامیک ؛اکرلیک ؛گرانیت ؛چوب و ام دی اف استفاده می شود .البته دقت داشته باشید که هر میزان کیفیت کار بالاتر باشد هزینه بیشتری باید برای آن پرداخت کنید .

کابینت

کابینت

اگر مقاومت این صفحه ها برایتان مهم است بهتر است که از مواد گرانیتی و کوارتز برای آن استفاده کنید .اما اگر بودجه محدودی دارید و می‌خواهید صفحه‌کابینت را انتخاب کنید بهتر است که صفحه هایی با جنس ام دی اف یا اکریلیک را استفاده کنید.

 

رنگ کابینت آشپزخانه

انتخاب رنگ مناسب و متناسب با دکوراسیون کلی آشپزخانه باید انتخاب شود که یک هماهنگی بین وسایل آشپزخانه وجود نداشته باشد تاثیر منفی در زیبایی آن خواهد داشت برای همین با توجه به سبکی که انتخاب کرده اید بهتر است رنگ ها را هم انتخاب نمایید خانه‌هایی که فضای کوچکی وجود دارد رنگهای روشن می تواند گزینه مناسبی برای طراحی داخلی آشپزخانه باشند به دلیل اینکه فضا را بزرگ تر از آن چیزی که وجود دارد نشان می‌دهند.

از طرفی رنگ های روشن می توانند در ترکیب با رنگ های دیگر به خوبی ادغام می شوند و فضای لوکس و متفاوتی را ایجاد می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

نورپردازی در آشپزخانه

یکی از موارد مهمی که در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه اهمیت دارد نورپردازی مناسب می باشد. معمولاً خانم های خانه دار زمان زیادی را در آشپزخانه می گذارند و بهتر است که نور کافی برای انجام امور آشپزخانه داشته باشند به دلیل اینکه در روحیه آنها تاثیر مثبتی خواهد داشت و باعث شادابی می شود. بهترین کار استفاده از نور طبیعی در آشپزخانه می باشد اما اگر این امکان را ندارید که از نور طبیعی زیادی استفاده کنید موردی ندارد می توانید با استفاده از نورپردازی های مصنوعی این نقص را جبران کنید .

لامپ های متنوع در بازار وجود دارند که کار نورپردازی را آسان کرده اند و معمولاً کابینت سازان آن را در بین کابینت ها قرار می دهند تا باعث زیباتر شدن محیط گردد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.