چگونه طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک را بزرگتر کنیم

چگونه طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک را بزرگتر کنیم

چگونه طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک را بزرگتر کنیم

انتخاب  رنگ جزء مهم ترین انتخاب ها در طراحی داخلی به شمار می رود اما این انتخاب هنگامی که برای فضاهای کوچک در نظر گرفته می شود بسیار حساس تر می شود هیچ گاه انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی آشپزخانه های کوچک را نادیده نگیرید.

اغلب افراد می دانند که رنگ های روشن در ذهن افراد باعث ایجاد فضایی باز تر و بزرگتر می شود بنابراین این ویژگی یک نکته مثبت برای استفاده از رنگ های روشن در خانه های کوچک می باشد دیوار ها و کابینت آشپزخانه سفید مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته اند و نه تنها باعث می شود فضا روشن تر به نظر برسد بلکه سادگی فضای داخلی را حفظ کرده و آشپزخانه کوچک شما را بزرگتر جلوه می دهد برای تنوع می توانید به وسیله سایه های تکمیلی فضا را پوشش دهید برای مثال ترکیب سایه های سفید، خاکستری مایل به قهوه ای و کرم می تواند ترکیب های مناسبی برای فضای داخلی آشپزخانه شما ایجاد کند البته قبل از ترکیب رنگ باید سبک طراحی آشپزخانه خود را انتخاب کنید به عنوان مثال در طراحی فضاهای قدیمی و پر رفت و آمد از رنگ سفید که مایل به رنگ های گرم تر می باشد استفاده می کنند در صورتی که در فضاهای معاصر و مدرن تا حد امکان از رنگ سفید استفاده می کنند که در دکوراسیون مینیمال و مدرن می توان مشاهده کرد.

اما اگر قصد طراحی آشپزخانه سفید را ندارید می توانید آن را با اندازه متوسط از رنگ های روشن ، فضایی شاد و سرزنده تر طراحی کنید.

سایه هایی که امروزه بیشتر مورد استقبال افراد قرار گرفتند و به قولی پرطرفدارتر هستند عبارتند از آبی های مایل به سبز، آبی نیلگون و آبی این رنگ ها به دلیل این که یادآور ساحل و دریا می باشند و دلپذیر بودن، خاطر مشهور هستند.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

رنگ زرد و رنگ سبز نعنایی جزء رنگ هایی  به شمار می رود که برای متفاوت تر شدن و تجدید نظر و یا یک دگرگونی کلی در طراحی داخلی آشپزخانه از آنها استفاده می کنند.

اگر قصد دارید که شخصیت و روحیه خود را به نمایش بگذارید می توانید برای طراحی آشپزخانه خود رنگ های مورد علاقه خود استفاده کنید و یا سایه هایی را انتخاب کنید که کامل کننده رنگ مورد استفاده در طراحی داخلی خانه شما می باشند به خصوص اگر قصد داریم اتاق ها را به همدیگر متصل نمایید.

یکی از ایده های ما مناسب برای بزرگترین نشان دادن فضای آشپزخانه کوچک حذف برخی از درب های کابینت ها و یا جایگزین کردن درهای شیشه ای با درب های قبل می باشد دلیل این کار هم این است که چشم ما را به دیدن عمق آن کابینت‌ها دعوت کرده و تنها قاب و دربهای کابینت نگاه نمی کنیم بنابراین دیوارها عقب تر به نظر می رسند و فضای آشپزخانه در دید ، کوچک به نظر نمی‌رسد.

فضاهای انعکاس دهنده مثل کابینت هایگلاس و صفحات سنگ مرمر و سنگ و کاشی سرامیکی نورهای مصنوعی و طبیعی  را اندازه چشمگیری تقویت می کند و این یک امتیاز مثبت محسوب می شود زیرا باعث می شود که فضا بزرگ تر دیده شود.

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی کلاسیک

  • نورپردازی آشپزخانه کوچک

یک پیشنهاد دیگر در طراحی کابینت و آشپزخانه کوچک استفاده از چراغ های مخفی در زیر کابینت های آشپزخانه می باشد.

نورپردازی با دو روش طبیعی و مصنوعی برای هر محیطی صورت می‌گیرد اگر آشپزخانه شما دارای پنجره مناسب می باشد پیشنهاد می شود که یا اصلاً از پرده استفاده نکنید یا از پرده های نازک استفاده کنید که به‌ خوبی نور را از خود عبور میدهند پرده هایی که بخش کمی از پنجره را هم میپوشاند گزینه مناسبی می باشد هیچگاه از پرده های تیره، بلند و ضخیم  برای آشپزخانه خود استفاده نکنید برای زیباتر نشان دادن فضای داخلی آشپزخانه نیز می توانید از هالوژن ها استفاده کنید.

 

  • کابینت آشپزخانه کوچک

برای کابینت های آشپزخانه های کوچک باید از هر فضایی  حتی فضاهای بسیار کوچک در کنج ها یا زیر اجاق گاز و یا فضای بین وسایل آشپزخانه برای کابینت و قفسه بندی استفاده کرد از سبکهای پیشنهادی برای آشپزخانه های کوچک سبک های مدرن و مینیمال می باشد کابینت مدرن یک گزینه مناسب برای آشپزخانه های کوچک به شمار می رود.

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

  • کفپوش آشپزخانه کوچک

کفپوش های راه راه باعث بزرگتر نشان داده شدن فضای اتاق می شود البته علاوه بر کفپوش های راه را می توانید از فرش بزرگ با طرح های راه راه استفاده کنید.

اگر فضای داخلی آشپزخانه شما با دیوار از دیگر فضاهای خانه جدا نشده است پیشنهاد می‌شود که از کف پوشی یکسان استفاده کنید تا با این کار مرز بین خانه و آشپزخانه نامشخص بمانند و فضای آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر می رسد.

در ادامه به ترکیب رنگ های شیک و زیبا که برای طراحی آشپزخانه های کوچک مناسب است می پردازیم.

ترکیب رنگهای سفید و مشکی و زرد یک ایده مناسب می باشد رنگ زرد برای مدت زمان زیادی رنگ مورد علاقه افراد برای آشپزخانه های کوچک بوده و از آن به عنوان رنگ کابینت ها و یا به عنوان رنگ دیوار استفاده می شد.

رنگ زرد  گرمای خاصی را به فضا می بخشد و هنگام روشن کردن چراغ ها در فضای طراحی شده با استفاده از این رنگ درخشش خاصی را به نمایش می گذارد این رنگ را می توانید با رنگ سفید و رنگ مشکی ترکیب کنید به عنوان مثال می‌توانید دیوارهای زرد و کابینت ام دی اف سفید استفاده کنید این کار باعث می‌شود که کابینت های آشپزخانه برجسته تر دیده شود برای اپن و یا روی کابینت های آشپزخانه زمینی می توان از سنگ مرمر سیاه رنگ استفاده کرد زیرا در کنار این دو رنگ نمای خوبی را به وجود می آورد رنگ های مناسب دیگر برای طراحی آشپزخانه های کوچک ترکیب رنگهای سفید، آبی روشن ،طوسی روشن و غیره اشاره کرد تنها هنگام ترکیب رنگ ها به این نکته دقت کنید که هر چه استفاده از رنگهای روشن بخصوص سفید در طراحی داخلی آشپزخانه شما بیشتر باشد آشپز خانه شما بزرگ تر جلوه خواهد کرد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.