مقایسه کامل و جامع کابینت چوبی و کابینت ممبران

مقایسه کامل و جامع کابینت چوبی و کابینت ممبران

کابینت چوبی و کابینت ممبران را چقدر می شناسید؟!

کابینت چوبی و کابینت ممبران از جمله کابینت های لاکچری و مدرنی هستند که در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کابینت های چوب و همچنین کابینت های ممبران بیشتر در بحث دکوراسیون کلاسیک آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می  گیرند. این دو کابینت با هم تفاوت ها و همچنین اشتراک هایی دارند که برای هر خریداری آشنایی به آن ها و مطالعه این موارد ضروری و موثر می باشد. در این مقاله سعی بر این می شود که نکات مهم و خلاصه درباره کابینت های چوب و ممبران به عرض شما عزیزان برسد. در ابتدای کار به بررسی کابینت ممبران می پردازیم:

 

کابینت چوبی و کابینت ممبران

کابینت های آشپزخانه ممبران از زیباترین و چشم نوازترین انوع کابینت های آشپزخانه می باشند. کابینت ها ممبران هم در طراحی آشپزخانه های کلاسیک و هم در طراحی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد اما درخواست و طراحی آن در بخش کلاسیک بسیار متداول ترو زیباتر است.

کابینت های ممبران در مقایسه با کابینت های هایگلس و همچنین کابینت های ام دی اف و طراحی و پروسه ساخت پیچیده تر و دقیق تر دارند. کابینت ها ممبران نیز همانند کابینت های هایگلس دارای مغزی و پایه ام دی اف هستند اما روکشی که بر روی آن قرار می گیرد از جنس روکش PVC ممبران می باشد. البته این روکش تنها بر روی یک رویه زده می شود و رویه دیگر از روکش ارزان تر پی وی سی استفاده می شود. در ابتدا مراحل ساخت، با استفاده از دستگاه CNC طرح مورد نظر بر روی ورقه های خام ام دی اف زده می شود. سپس با استفاده از دستگاه های ویژه و اختصاصی این ورقه ها را برش زده و روکش پی وی سی ممبران و روکش دیگر را بر روی سطوح ام دی اف می کشند. سپس این ورقه های روکش دار را وارد دستگاه های وکیوم کرده  و روکش را بطور کامل به ورقه متصل می گردانند.

نصب کابینت های گلاس

نکته مورد نظر بسیار حیاتی در ساخت کابینت های ممبران، مرحله وکیوم سازی ورقه ها است. این مرحله از حساسیت بسیاری برخوردار است به طوری که اگر این مرحله توسط افراد وارد و متخصص انجام نگیرد، این روکش به مرور زمان از کابینت جدا می شود و چهره زشتی به خود می گیرد و عملا کارکرد و کیفیت کابینت از بین می رود. بنابراین در انتخاب شرکت و کارخانه مورد نظر باید کمال دقت را انجام دهید.

 

ویژگی های کابینت ممبران

 

مزایای کابینت های ممبران

  • امکان اجرای طرح های متنوع: همان طور که پیش تر بیان شد، طرح این کابینت ها بر روی ورقه ام دی افی زده می شود که به عنوان مغزی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین طرح های بسیار متنوعی بر روی ورقه ام دی اف می توان پیاده کرد.
  • هزینه کمتر از کابینت های چوبی اما با طراحی های مشابه : شما می توانید همان طرح کلاسیک کابینت ها چوب را با هزینه فوق العاده کمتر در کابینت ها ممبران به کار ببرید اما در مقابل نتیجه ای به زیبایی کابینت های چوبی را مشاهده کنید.
  • مقاومت و دوام کابینت های ممبران: در صورت استفاده اصولی و صحیح از کابینت های ممبران و همچنین رعایت اصول ساخت و ویکیوم آن، کابینت های ممبران دوام خوبی را از خود نشان می دهند.

این موارد از جمله ویژگی بارز و مهم کابینت های ممبران هستند که برای شما بیان کردیم.

 

معایب کابینت های ممبران

معایب ممبران آنقدر اهمیت دارند که عدم توجه به هر کدام از موارد زیر می تواند خسارت چند میلیونی به شما وارد کند. بنابراین موارد زیر را با دقت مطالعه کرده و در نظر بگیرید

  • اهمیت زیاد تبحر و مهارت کابینت ساز طی فرایند ساخت: قبلا هم این مورد را بیان کردیم. پروسه ساخت کابینت علی الخصوص بحث وکیوم آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر در مرحله اتصال روکش به مغزی کوچکترین اشکال و یا سهل انگاری صورت گیرد، اثر جبران ناپذیری در کابینت ممبران ایجاد می شود.
  • عدم ظرفیت اجرایی طرح های ظریف: کابینت ها ممبران به دلیل بحث روکش و دقت در وکیوم شدن آن، نمی توانند پذیرای طرح های ظریف باشند. اگر این طرح ها بر روی این کابینت ها اجرایی شوند، در انتهای کار سبب افت کیفیت کابینت می شود و نتیجه دلخواه حاصل نمی گردد.
  • مقاومت کم به نور و حرارت مستقیم: کابینت های ممبران نباید در بطور طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. همچنین علاوه بر حساسیت به نور، این کابینت ها مقاومت کمی در برابر حرارت مستقیم دارند.
  • آسیب پذیر بودن در برابر اشیا تیز: در صورت برخور به اشیا تیز و برنده، این کابینت ها آسیب پذیر هستند و مورد سایش و خراشیدگی قرار می گیرند. بنابراین زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند.
  • تعمیر کابینت های ممبران بسیار سخت است و به ندرت بتوانید کیفیت و رنگ قبلی را به همان صورت دریافت کنید.

 

 

کابینت های چوبی

بهترین و لوکس ترین مدل کابینت های آشپزخانه هستند. کابینت های چوبی با توجه به کیفیت و طرح های بسیار زیبای آن، بسیار مورد توجه طراحان و خریداران قرار می گیرند. کابینت های چوبی استفاده گسترده ای در طراحی ها دکوراسیون های کلاسیک آشپزخانه دارند اما با توجه به نوع چوب بکار رفته و فرایند ساخت از قیمت بالایی برخوردار هستند.

چوب طبیعی به تنهایی دارای طرح ها و نقوش خاص خود می باشد. با توجه به تنوع گونه های درخت ها این زرح های نیز متنوع می باشند. البته حتی طرح ها بافت های چوب هر درخت با هم نوع خود بسیار متفاوت است. بعضی از چوب ها دارای رنگ تیره و بافت ها و گره های نامتراکم هستند و بعضی از آنها دارای بافت و گره های متراکم و یا رنگ روشن می باشند.

 

ویژگی های کابینت های چوبی

 

مزایای کابینت های چوبی
  • طرح و بافت متنوع: بافت های تنه های درخت از ظرافت و زیبایی و همچنین تنوع بلایی برخوردار هستند، بنابراین الوار ها و تخته های چوبی با دقت و ظرافت برش زده می شوند که این طرح ها برقرار بمانند و بتوان در کابینت سازی از آنها بهره گرفت.
  • رنگ های گوناگون: خود بافت چوب بسته به نوع درخت مورد استفاده از رنگ های متنوعی برخوردار است، البته با استفاده از مواد و رنگ های خاص می توان رنگ های جدید تری را بر روی تخته های چوب ایجاد کرد.
  • مقاومت به گرما و رطوبت: استفاده از کابینت های چوبی در نواحی گرم و مرطوب بسیار مناسب است. انبساط و انقباض های ناشی از تغییر دما در بافت چوب بطور نامحسوس صورت می گیرد بنابراین آسیب قابل توجهی به آن وارد نمی کند.
  • مقاوم در برابر خراش و سایش: کابینت چوب در برابر سایش و خراش مقاوم می باشد. در صورت ایجاد یک فرورفتگی و یا خراشیدگی بر روی سطح کابینت، به راحتی با استفاده از سمباده می توان این نقص را رفع و کابینت را به روز اول خود برگرداند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Starmark kitchen natureal modern 1024x683 min

موارد فوق تنها بخشی از مزایای استفاده از کابینت های چوبی می باشند که از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مزایا برخوردار هستند.

 

معایب کابینت های چوبی
  • قیمت بالای کابینت های چوبی: قیمت بالای این کابینت سبب شده است که همه افراد توانایی استفاده از کابینت و خرید آن را نداشته باشند و به خاطر این مورد کابینت های چوبی را از گزینه های مدنظر خود حذف کنند.
  • عدم ثبات رنگی: در کابینت های چوبی با اینکه در اثر تغییر دما آسیب مهمی نمی بینند اما این انبساط و انقباض به تدریج سبب ایجاد حباب هایی در رنگ پوششی می شود اما از زیبایی کابینت می کاهد.

موارد فوق از جمله موارد مهم در بین معایب کابینت های چوبی هستند که درنظر گرفتن آنها خالی از اهمیت نیست.

در این مقاله دو نوع از بهترین و لوکس ترین کابینت ها را برای شما بررسی و مقایسه کردیم. کابینت های ممبران و چوبی از جمله کابینت های مورد استفاده در طراحی های کلاسیک آشپزخانه می باشند. اهمیت خرید کابینت از آنجایی بالا است که علاوه بر تاثیر در جلوه دکوراسیون آشپزخانه، بودجه مهمی را صرف خود می کند. بنابراین آشنایی کافی و کسب از اطلاعات صحیح در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. امیدوارم موارد فوق برایتان مفید و سودمند واقع شده باشند.

 

دریافت خدمات و مشاوره انتخاب کابینت چوبی و کابینت ممبران!

با جستجوی آنلاین نام بسیاری از شرکت هایی که خدمات بازسازی کابینت و ساخت کابینت را انجام می دهند به شما داده می شود تا خرید کابینت آشپزخانه باکیفیت بالا کابینت چوبی و کابینت ممبران را به بهترین نحو و از بهترین شرکت کابینت انجام دهید. برای انجام این پروژه با مناسب ترین قیمت و تضمین کیفیت می توانید با مشاوران و مهندسان گریت کابینت برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در تماس باشید.

اگر رنگ کابینت های موجود درست انتخاب شده و کابینت هایتان خوش ساخت و فرم خوبی داشته و ظاهری کاملاً متفاوت داشته باشند، بازسازی کابینت های پولیشی می تواند گزینه ای مناسب و کم هزینه برای بازسازی آشپزخانه باشد. همچنین در مواردی که چیدمان آشپزخانه موجود به خوبی کار می کند، انتخاب خوبی است. اما در مواردی که کابینت های موجود با مشکلات ساختاری روبرو هستند و یا سخت افزار در وضعیت نامناسبی قرار دارد و یا ویژگی های ذخیره سازی داخلی در آن کم است، بهتر است کابینت های کاملا جدید نصب کنید. همچنین کار کابینت تنها به ساخت کابینت ختم نمی شود و شما می تواند هر مدل تخت خوابی در هر اندازه و ساختاری را سفارش دهید تا با قیمت منطقی و بهترین کیفیت به دستتان برسد.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Makeover min

همه ما دوست داریم یک آشپزخانه زیبا و تمیز و منظم با کابینت آشپزخانه باکیفیت بالا داشته باشیم که علاوه بر زیبایی و شیک بودن، کارایی زیادی نیز داشته باشد. به همین منظور استفاده صحیح از فضای کابینت ها و یا تعمیر و تعویض آن ها به شما توصیه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طراحان و سازندگان گریت کابینت درمورد نحوه بازسازی کابینت می توانید هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت رایگان با ما در ارتباط باشید!

ظاهر آشپزخانه بستگی زیادی به اتمام انتخابی کابینت ها دارد. اگر می خواهید ظاهری طبیعی ایجاد کنید، بهترین گزینه چوب جامد است. شما می توانید از چوب جامد که تمام شده، لکه دار یا رنگ شده باشد استفاده کنید. اگر می خواهید جلوه ای تزئینی ایجاد کنید، پس می توانید تزئینات جرئی مانند پریشانی، لعاب یا خراش را انتخاب کنید. اگر می خواهید کابینت هایی داشته باشید که به راحتی تمیز شوند، باید کابینت های سبک تری انتخاب کنید. آن ها در پنهان کردن آلودگی بهتر از رنگهای تیره هستند.

همه ما دوست داریم یک آشپزخانه تمیز و منظم داشته باشیم که علاوه بر زیبایی و شیک بودن، کارایی زیادی نیز داشته باشد. به همین منظور استفاده صحیح از فضای کابینت ها و یا تعمیر و تعویض کابینت آشپزخانه به شما توصیه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان از طراحان و سازندگان گریت کابینت می توانید هفت روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز به صورت رایگان با ما در ارتباط باشید!

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.