بازسازی خرازی

بازسازی خرازی

همه چیز درمورد بازسازی خرازی

یکی از فروشگاه‌هایی که مشتریان خاص خودش را دارد، فروشگاه‌های خرازی است. در یک فروشگاه خرازی محصولات متنوعی از جمله لوازم تزئینی و هنری خام و لوازم مورد نیاز خیاطی به فروش می‌رسد. در واقع این محصولات شامل موارد زیر و درشت بسیاری می‌شود. به همین خاطر است که برای ایجاد یک نظم دقیق در این سیستم، نیاز به یک قفسه بندی مغازه خرازی استاندارد و مناسب دارید. قفسه بندی‌ای که بتواند فروشگاه شما را به یک فروشگاه منظم تبدیل کند و باعث جذب مشتریان بیشتر در فروشگاه‌تان بشود. در این نوشته قصد داریم دکوراسیون داخلی و بازسازی خرازی و نحوه‌ی چیدمان آن را به طور کامل بررسی کنیم.

 

می‌خواهید خرازی خود را بازسازی کنید؟ این نوشته‌ها مناسب شما هستند!

 

 

آشنایی با فروشگاه‌های خرازی

قبل از اینکه به سراغ بحث بازسازی خرازی برویم، بهتر است کمی با ساختمان این فروشگاه و محصولاتی که در آن به فروش می‌رسد آشنا شویم. امروزه خیاطی نیز در کنار دیگر صنایع دستی، مثل گل دوزی، انواع هنرهای بافتنی، ساخت اکسسوری‌های تزئینی و … قرار می‌گیرد. محصولاتی که در این هنرها مورد استفاده قرار می‌گیرند، گستره‌ی بزرگری را شامل می‌شوند؛ که این محصولات در یک فروشگاه خرازی عرضه خواهد شد.

 

قفسه‌بندی مغازه خرازی

انواع وسایل بافتنی، وسایل مورد نیاز خیاطی، انواع کش، روبان، دکمه، زیپ، خط کش و لوازم اندازه گیری، لوازم اتو، چسب‌ها، لوازم تزئیناتی کوچک و بزرگ و در انواع رنگ‌ها و طراحی‌های متفاوت… فقط جزئی از همین محصولات است.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | ss 4691 1442781 5 20220808124008 1

طبیعی است که چنین محصولاتی را نمی‌توانید به صورت بسته بندی و همین‌طور درهم ریخته داخل فروشگاه قرار داده و به فروش برسانید. این کار علاوه بر اینکه باعث سردرگمی خود فروشنده می‌شود، در کنارش باعث خواهد شد تا خریداران نیز دید مناسبی نسبت به محصولات فروشگاه شما نداشته باشند؛ که در مجموع ضرر و زیان فراوانی برای شما دربر خواهد داشت.

 

لزوم قفسه‌بندی در فروشگاه خرازی

لزوم استفاده از یک طراحی استاندارد و رعایت اصول قفسه بندی فروشگاهی در یک مغازه خرازی چیست؟ این سوالی است که در ادامه قصد پاسخ‌گویی به آن را داریم. مواردی که در ادامه می‌آید، می‌تواند تا حدودی پاسخ این سوال را در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • استفاده‌ی بهینه از فضای کلی فروشگاه: اغلب فروشگاه‌های خرازی دارای فضای محدودی هستند. خیلی کم پیش می‌آید که یک خرازی در ابعادی بزرگ، شبیه یک فروشگاه زنجیره‌ای در سطح شهر راه اندازی شود. حال این فضای محدود فروشگاهی را در کنار محصولات متنوعی که قرار است در یک خرازی عرضه شود قرار دهید. به طبع چاره‌ی کار فقط و فقط استفاده‌ی بهینه از کل فضای فروشگاه است. این کار هم تنها به واسطه‌ی استفاده از یک قفسه بندی استاندارد صورت می‌گیرد. بهترین نوع قفسه بندی برای فروشگاه‌های خرازی، قفسه‌های دیواری هستند؛ که به دیوار متصل شده و فضای میانی فروشگاه را درگیر نمی‌کند.
  • نظم بخشی به محیط فروشگاه: یک بار دیگر نگاهی به کل محصولات ارائه شده در خرازی‌ها بیندازید. از انواع لوازم و دستگاه‌های خیاطی گرفته تا لوازم مورد نیاز برای بافتنی‌ها و لوازم تزئینی. حجم این محصولات به نحوی است که نظم بخشی به آن‌ها خیلی کار ساده‌ای نیست. اینجاست که قفسه بندی مغازه خرازی به کمک شما می‌آید. استفاده از قفسه‌های دیواری چند طبقه و تفکیک کردن هر طبقه به بخش‌های متنوع، روش خوبی برای دسته بندی محصولات متنوع در خرازی است. همچنین از باکس‌های پلاستیکی یا طرح‌های متنوع دیگر نیز می‌توانید برای این کار کمک بگیرید.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Craft shop in Kent 1

  • سهولت دسترسی به محصولات: فرض کنید در فروشگاه خرازی خود نشسته‌اید که یک مشتری سرمی‌رسد. مشتری از شما مثلاً یک چسب ماتیکی و یک روبان بنفش‌رنگ طلب می‌کند. اگر از یک طبقه بندی و دسته بندی مشخص در فروشگاه خود بهره برده باشید، خیلی راحت می‌دانید که قفسه چسب‌ها کجاست و همچنین می‌دانید که روبان‌های خود را در کدام بخش از فروشگاه قرار داده‌اید. به این شکل خیلی راحت محصولات مورد نظر خریدار را آماده کرده و می‌فروشید. این آسان سازی دسترسی به محصولات تنها به کمک یک قفسه بندی استاندارد امکان پذیر است. همین مثال برای خرازی‌های بزرگتر که خود خریدار نیز می‌تواند در فروشگاه گردش کند، هم برقرار است.
  • اهمیت دادن به زیبایی فروشگاه: مغازه‌ی خرازی جزء فروشگاه‌هایی است که مشتریان آن را اغلب خانم‌ها تشکیل می‌دهد. مطمئنن می‌دانید که خانم‌ها به ظاهر و جزئیات هر چیزی توجه بیشتری دارند. به همین خاطر در یک مغازه خرازی بهتر است حواستان به طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه نیز باشد. رعایت اصول رنگ‌‌بندی قفسه‌های فروشگاه و وجود قفسه بندی‌های متنوع به شما کمک می‌کند تا اول از همه محصولات خود را دسته بندی کنید. و در درجه دوم، باعث می‌شود که این نظم داخلی یک چشم انداز ویژه نیز به فروشگاه شما ببخشد. به همین سادگی. با توجه به اینکه محصولات موجود در خرازی رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی هم دارد، این چشم انداز به شکل ویژه‌تری به چشم می‌آید.

 

چگونه فروشگاه خرازی خود را بازسازی کنیم؟

 

بهترین چیدمان فروشگاه را انتخاب کنید

قبل از اینکه به بررسی برند و تجارت بصری فروشگاه خود بپردازید، باید مقدمات را ایجاد کنید و یک طرحی را انتخاب کنید که به کسب و کار شما خدمت کند. چیدمان مغازه خرازی به چیدمان استراتژیک وسایل و طراحی دکوراسیون مغازه خرازی اشاره دارد که برای ایجاد یک تجربه خرید مثبت و ترویج خرید طراحی شده است.

برای اطمینان از انتخاب بهترین چیدمان برای کسب و کار خاص خود، باید نیازها و اهداف چیدمان فروشگاه خود را در ابتدای فرآیند طراحی خود مشخص کنید. انتخاب چیدمان مناسب مغازه با توجه به نوع کالا، میزان متراژ مربعی که در اختیار دارید تعیین می‌شود. با ملاحظات درست، چیدمان فروشگاه می‌تواند فروش شما را افزایش دهد و تجربه لذت بخشی را برای مشتریان شما ایجاد کند.

 

ایجاد فضای اختصاصی در بازسازی خرازی

علاوه بر به حداکثر رساندن تجربه مشتری و دکوراسیون داخلی مغازه خرازی، باید در نظر داشته باشید که شما، مالک فروشگاه، چگونه از فضای خود استفاده می‌کنید، بنابراین به یاد داشته باشید که مناطقی را برای کارهای روزانه خود اختصاص دهید. هنگام طراحی دکوراسیون مغازه خرازی خود، حتما از خود بپرسید که چه وظایفی به عنوان بخشی از نگهداری یا مدیریت فروشگاه انجام خواهد شد. سپس، مطمئن شوید که فضایی را برای انجام آن وظایف اختصاص داده اید.

 

نقطه کانونی در بازسازی خرازی

هنگامی که مشتریان برای ورود به فروشگاه شما وسوسه شدند، ایجاد یک نقطه کانونی بسیار مهم است. راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به این هدف برسید. ایجاد یک نقطه کانونی به مشتریان کمک می‌کند تا به راحتی در فروشگاه حرکت کنند، بین بخش‌‌های مختلف تفاوت قائل شوند و محصولات تبلیغاتی کلیدی شما به وضوح مشخص شوند. یکی از موفق‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک نقطه کانونی، استفاده از پدهای بلند یا مکعب‌های نمایشگر برای ایجاد سطوح مختلف ابعاد است. مطمئن شوید محصولی که می‌خواهید نقطه کانونی باشد در مرکز یا نزدیک‌ترین نقطه به جلو باشد. به یاد داشته باشید که از نورها، همراه با رایزرها، جلوه بصری خیره کننده‌ای ایجاد می‌کنند که توجه را به خود جلب می‌کنند.

 

استفاده از اکسسوری در بازسازی خرازی

نقاط کانونی قطعات نمایشی در فروشگاه شما هستند که برای جلب نظر مشتریان در فضای شما دکوراسیون مغازه خرازی شده‌اند. به طور معمول، شما نقاط کانونی را در نواحی کلیدی، مانند ورودی‌ها، مناطق پرترافیک، مرکزی یا درون قفسه‌ها قرار می‌دهید. نقاط کانونی می‌توانند چیزهای مختلفی باشند اما برای ایجاد یک مغازه هیجان انگیز و جذب مشتریان ضروری هستند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | Shop Photo 1

خریداران به دلیل جذابیت بصری خود به طور غریزی به سمت آن‌ها جذب می‌شوند، بنابراین این نقاط دیدنی به طور طبیعی افراد را در فضای شما راهنمایی می‌کنند. نقاط کانونی خود را در تمام مناطقی که می‌خواهید مشتریان به آن‌ها بروند قرار دهید و مطمئن شوید که آن‌ها محصولات و خدمات را در نقاط تعیین شده خود منعکس می‌کنند.

 

استفاده از رنگ در بازسازی خرازی

وقتی نوبت به قفسه‌بندی در بازسازی خرازی می‌رسد، رنگ بسیار مهم است. رنگ‌ها احساسات را جرقه می‌زنند. آنها به مردم احساس الهام یا شادی می‌دهند و می‌توانند آسایش، گرما و حتی آرامش را به ارمغان آورند. استفاده از رنگ‌ها هنگام نمایش کالا در یک فروشگاه هدیه می‌تواند به جلب توجه به بخش‌های خاصی از فروشگاه شما کمک کند. در حالی که رنگ‌های زنده و نشاط آور مطمئناً مخاطبان شما را مجذوب خود می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنید که رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید برای صحنه مورد نظر شما مناسب هستند و با مغازه خرازی شما همخوانی دارند.

 

از نمایش بیش از حد محصولات خودداری کنید

شلوغی یا داشتن محصول و دکور زیاد، بدترین دشمن طراحی مغازه خرازی است. با توانایی خریداران برای حرکت بصری و فیزیکی در فضای شما تداخل می‌کند و می‌تواند یافتن چیزهایی را که به دنبال آنها هستند دشوار کند. نه تنها این، بلکه یک فروشگاه نامرتب می‌تواند این تصور را ایجاد کند که نام تجاری شما نادیده گرفته شده و سازماندهی نشده است. برای جلوگیری از مشکلات یک فروشگاه بیش از حد شلوغ، ابتدا باید مقدار مناسبی از محصولات را برای فضای و نوع کسب و کار خود تعیین کنید.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | IMG 8536 1

به طور کلی، فروشگاه‌های زیبا باید محصولات کمتری را به نمایش بگذارند و فضای بدون استفاده بیشتری را در زمین باقی بگذارند، زیرا این امر ارزش درک شده کالا را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، فروشگاه‌های بزرگ یا ارزان قیمت باید از هر اینچ فضایی که دارند استفاده کنند، زیرا این تصور را تقویت می‌کند که خریداران در حال معامله هستند و به فروش محصولات بیشتر کمک می‌کند.

 

استفاده از محصولات در طراحی و بازسازی خرازی

یکی از بهترین راه‌ها برای به حداکثر رساندن زیبایی در یک مغازه خرازی، استفاده از محصولات به عنوان دکور است. بزرگترین چیزی که باید مراقب آن باشید این است که جذابیت بصری را با قابلیت خرید محصولات متعادل کنید. توجه داشته باشید که محصولات خود را در چه سطحی قرار می‌دهید، و اینکه آیا مردم تمایل به خرید از نمایشگرهای شما دارند یا نه. در نظر بگیرید که چه اقلامی در فروشگاه شما می‌توانند به عنوان دکور استفاده شوند و با چیدمان‌های مختلف بازی کنید تا ببینید آیا خرید و علاقه به طراحی را افزایش می‌دهند یا خیر. همچنین می‌توانید برای الهام گرفتن از ایده‌های دکور مبتنی بر محصول به Pinterest مراجعه کنید.

 

نورپردازی خرازی

نورپردازی می‌تواند یک مغازه خرازی را جذاب کند. دید را فراهم می‌کند، توجه را به محصولات یا مناطق خاصی جلب می‌کند و به ایجاد فضایی در فضای شما کمک می‌کند. استفاده از نور کافی و هوشمند، بقیه طراحی فروشگاه شما را برای مشتریان قابل مشاهده می‌کند و زمینه را برای هر چیز دیگری در فروشگاه شما ایجاد می‌کند. به طور کلی، چهار نوع نورپردازی فروشگاه‌های خرازی وجود دارد و شما باید از همه آن‌ها استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که فضای شما به خوبی روشن است و دید را به حداکثر می‌رسانید و هدایت می‌کنید.

  • نورپردازی محیطی: منبع نور اصلی برای فروشگاه شما که پس‌زمینه‌ای خواهد بود که در آن انواع نورپردازی‌ها را لایه‌بندی می‌کنید. نور محیطی باید به هر گوشه فروشگاه شما برسد.
  • نورپردازی تاکیدی: برای برجسته کردن محصولات خاص یا نواحی کلیدی استفاده می‌شود که اهمیت آنها را نشان می‌دهد و چشم را جلب می‌کند. نورپردازی تاکیدی به راهنمایی مشتریان به سمت محصولات یا مناطق کلیدی با افزایش دید یا برجسته کردن آنها کمک می‌کند.
  • نورپردازی دکوراتیو: ویژگی‌های نورپردازی که به جای هدفی کاربردی، زیبایی شناختی دارند. از نورپردازی دکوراتیو می‌توان برای تزیین فضای شما و یا برای قفسه بندی مغازه خرازی استفاده کرد.

 

در خرازی، صندلی را اضافه کنید

علاوه بر اینکه فضای خود را قابل خرید می‌کنید، باید به دنبال آن باشید که هم برای خریداران و هم برای مهمانی‌های همراه راحت باشد. اضافه کردن صندلی به فروشگاه شما مکانی برای استراحت افراد فراهم می‌کند و حتی باعث می‌شود مدت بیشتری بمانند. مشتری با داشتن یک مکان راحت برای نشستن همراهان خود، می‌توانند زمان بیشتری را بدون نگرانی در مورد همراهان خود در فروشگاه بگذراند. هنگام ایجاد فضاهای نشستن، باید به این فکر کنید که افراد می‌خواهند در کجای فضای شما بنشینند.

بازسازی خرازی

صندلی خود را در پشت فروشگاه خود قرار دهید تا مردم را در فضای خود ترغیب کند و مکانی برای نشستن و بررسی تصمیمات خرید فراهم کنید. بعلاوه، باید در نظر داشته باشید که کجا نشستن ممکن است خرید آسان‌تر را تسهیل کند. برای مثال، اگر میزبان اتاق‌های مناسب هستید، باید صندلی‌هایی را در مجاورت خود قرار دهید تا همراهان مکانی برای نشستن و بررسی انتخاب‌های دوستان خود داشته باشند.

 

همراهی با فصول در بازسازی خرازی

برای اینکه طراحی فروشگاه خرازی شما با مشتریان شما مرتبط بماند، باید با فصول تغییر کند. این نه تنها به کسب و کار شما کمک می‌کند که ارتباط بیشتری با زندگی مشتریانتان داشته باشید، به شما امکان می‌دهد از پتانسیل خرید فصلی مانند تعطیلات زمستانی نیز استفاده کنید. به طور کلی، شما می‌خواهید طراحی فروشگاه خود را با هر یک از چهار فصل مطابقت دهید و سپس در آن فصل، عناصر تعطیلات را به محض آمدن اضافه کنید.

 

موسیقی در فروشگاه خرازی

علاوه بر جذب بصری مشتریان، استراتژی تجاری شما بدون درگیر کردن حس شنوایی خریداران کامل نمی‌شود. موسیقی‌ای که انتخاب می‌کنید، مانند نورپردازی، فضای فضای شما را بهبود می‌بخشد و بر درک مشتریان از برند شما تأثیر می‌گذارد. هنگام انتخاب موسیقی برای فروشگاه خود دو مورد عمده وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا، می‌خواهید حال و هوای موسیقی خود را ارزیابی کنید و اینکه چگونه با برند شما ارتباط دارد.

دوم، شما باید به این فکر کنید که چگونه انتخاب موسیقی شما با محصولات شما همسو می‌شود، زیرا طبق برخی مطالعات، یک همسویی قوی می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. موسیقی نباید مزاحم باشد و باید با همان احساسی که می‌خواهید مشتریان در هنگام تجربه کسب‌وکار شما احساس کنند ارتباط داشته باشد. انتخاب‌های موسیقی شما حتی می‌تواند تا آنجا پیش برود که بر مدت زمان اقامت خریداران در فروشگاه شما و احساس کارکنان شما هنگام کار در فروشگاه تأثیر بگذارد.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | xg2m0004 1 orig 1

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.