منبت کاری بر روی کابینت های چوب بلوط

منبت کاری بر روی کابینت های چوب بلوط

منبت کاری بر روی کابینت های چوب بلوط

اکثر افرادی که کابینت های کلاسیک را انتخاب می کنند می دانند که متریال شکیل برای آن ها چوب است.

چوب ها انواع بسیاری دارند و این نکته مهمی است که شناخت کافی در خصوص کابینت ها و نوع متریال و مزایای آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

در بین کابینت های چوبی اگر به دنبال متریالی هستید که استحکام و ماندگاری بالایی داشته باشد می توانید چوب بلوط را سفارش دهید.

چوب بلوط برای خانه هایی که قرار است شکیل و جذاب طراحی شوند گزینه مناسبی است، بهتر است این متریال را طبق نظر کارشناسان انتخاب نمایید.

بازسازی کابینت ها اولین قسمتی است که افراد به سراغ آن می روند به دلیل اینکه در نگاه کلی این کابینت ها هستند که مشاهده می کنیم.

اکثر کابینت سازها طرح های کابینت را متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما انتخاب می کنند، البته که سلیقه شما هم در آن دخیل است زیرا قرار است شما در آن رفت و آمد کنید و لحظه های خود را سپری کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

منبت کاری بر روی کابینت های چوب بلوط

کابینت های کلاسیک و اهمیت چوب

در خانه های کلاسیک اصلی ترین نشانه که آن را نشان می دهد استفاده از چوب و درب های منت کاری شده است.

این درب ها با استفاده از دستگاه های پیشرفته برشکاری می شوند و حکاکی بر روی آن ها قرار میگیرد.

 کابینت چوب بلوط

کابینت چوب بلوط

کابینت های کلاسیک از نظر رنگ هم دارای طیف مشخصی هستند که اغلب رنگ هایی با تناژ گرم برای این نوع کابینت ها استفاده می کنند.

چوب های مختلفی برای کابینت های آشپزخانه اجرا می شوند اما هر شخصی یک نکته ای را مد نظر دارد تا کابینتی را تهیه نماید.

برخی بر روی مقاومت کابینت تاکید دارند، برخی بر نحوه پاکیزگی، برخی دیگر هم بر رنگ . ترکیب آن با سایر المان های موجود در آشپزخانه.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت انزو

 

منبت کاری چیست؟

بر روی کابینت های کلاسیک اغلب برجسنگی هایی و طرح هایی را مشاهده می کنیم که توسط دست افراد ماهر کنده کاری شده اند.

این کنده کاری ها را به نام هنر اصیل ایرانی و منبت کاری شناخته شده است و به یک هنر جذاب تبدیل شده است.

منبت کاری بر روی کابینت های آشپزخانه جلوه متفاوتی را ایجاد می نماید. چوبی که برای این هنر انتخاب می شود باید استحکام بالایی داشته باشد به دلیل اینکه کنده کاری توسط ابزار ها نیاز به مهارت دارد.

منبت کاری

منبت کاری

اجرای منبت کاری اینگونه است که توسط ابزارهای مخصوص و با کیفیت باید صورت گیرد. در ابتدا طرح مورد نظر را بر روی چوب اجرا می‌کنیم و پس از آن شروع به کنده کاری می نماییم.

هنگامی که این کارها تمام شد طرح باید سنباده شود تا طرح ما صاف و یکدست شود در نهایت با روغن پولی استر آن را جلا می‌دهیم تا از گرد و غبار در امان بماند.

منبت کاری از شهر ملایر در استان همدان شروع شده است که به صورت پراکنده در سراسر کشور ایران گسترش پیدا کرده و طرفداران بسیاری به این حرفه وارد می شوند.

همچنین توانستند در صنعت کابینت سازی هم آن را تلفیق نمایند.

هنر منبت کاری بر روی کابینت های چوب بلوط ظاهر بسیار زیبایی را به وجود می آورد به دلیل اینکه اگر دقت کرده باشید کابینت ها در خانه های امروزی بیشتر در معرض دید هستند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت هایگلاس

 

یراق آلات مناسب برای کابینت چوب بلوط

یراق آلاتی که برای این کابینت ها استفاده می شود باید با دقت کافی انتخاب گردند به دلیل اینکه همین ریزه کاری ها هستند که زیبایی آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهند.

دستگیره های سرامیکی بر روی این کابینت ها جلوه خاصی را به وجود می‌آورند و حتی برای راحت باز شدن درب کابینت ها می توان از لولا های ایتالیایی استفاده کرد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه انزو

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.