کابینت چوب طبیعی مناسب آشپزخانه است؟

کابینت چوب طبیعی مناسب آشپزخانه است؟

کابینت چوب طبیعی مناسب آشپزخانه است؟

آیا کابینت چوب طبیعی مدرن مناسب آشپزخانه شماست؟

کابینت های مختلفی وجود دارند که در سبک مدرن و کلاسیک قابل اجرا هستند و زیبایی منحصر به فرد آنها در آشپزخانه می تواند تصویری را ایجاد کند که افراد از بودن در آن محیط لذت ببرد. تصور کنید که کابینت های چوبی را در دکوراسیون داخلی منزل به کار برده اید. برخی بر این تصور هستند که کابینت کلاسیک را فقط می توان برای خانه های کلاسیک استفاده کرد.

اما باید بگویم که متریال چوبی در خانه های مدرن هم قابلیت اجرا دارد. برای طراحی داخلی آشپزخانه، این کابینت ها هستند که رنگ و لعاب دیگری به آشپزخانه می دهند. یکی از بهترین گزینه هایی که می توان برای ایجاد صمیمیت در آشپزخانه از آن استفاده کرد به کار بردن چوب در طراحی آشپزخانه است.

معمولاً افراد ترجیح می‌دهند تا متریال های با کیفیت را برای طراحی منزل خود انتخاب کنند تا ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد. اما ما در این محتوا سعی داریم تا کابینت های چوبی را در آشپزخانه های مدرن و کسانی که به سادگی علاقه‌مند هستند مورد بررسی قرار دهیم تا این افراد بتوانند نمونه های طراحی از آن را مشاهده کنند.

 

کابینت چوب طبیعی مناسب آشپزخانه است؟

کابینت مدرن و کلاسیک چه تفاوتی دارند با یکدیگر دارند؟

قبل از اینکه بخواهیم درباره کابینت های چوبی مدرن صحبت کنیم، بهتر است که در خصوص سبک های معماری که همان سبک کلاسیک به سبک مدرن است اطلاعات مختصری را در اختیار شما قرار دهیم. کابینت کلاسیک از جنس های ممبران و چوب ساخته می‌شود و طراحی آن به شیوه‌ای است که نقش و نگارهای مختلف بر روی آن دیده می‌شود و شما را یاد گذشته می‌اندازد. معمولا این کابینت ها نمای اشرافی دارند و ریزه‌کاری‌های باشکوه بر روی آنها دیده می‌شود.

کابینت چوب طبیعی

کابینت چوب طبیعی

برای کابینت های کلاسیک معمولاً وسعت بسیاری لازم است به دلیل اینکه این نقشه ها و ریزه کاری ها بر روی کابینت آشپزخانه بهتر است در فضایی باشد که افراد بتوانند آنها را مشاهده کنند و از دیدن آن لذت ببرند. برای انتخاب کابینت های کلاسیک بهتر است که سایر قسمت های منزل را هم متناسب با آن اجرا کنید و این کار را به افراد ماهر و حرفه‌ای بسپارید.

اما در مقابل این کابینت ها، کابینت های مدرن هم وجود دارند که بدون تزئینات و ریزه کاری هستند. معمولاً در سبک مدرن سادگی بیش از حد آنها را زیبا می‌کند. یکی از مهمترین شاخصه هایی که در خانه های مدرن دیده می‌شود سادگی و نبودن ریزه کاری بر روی المان های موجود در آشپزخانه است. اگر کسی به این سبک علاقه دارد بهتر است که با خریداری وسیله های ساده و بی آلایش یک محیط را برای خود به وجود بیاورد.

اما در خانه های مدرن از متریال های مختلفی می توان استفاده کرد که عبارتند از ام دی اف؛ ممبران؛ هایگلاس و چوب.

ممکن است تا به حال در خصوص متریال چوب در خانه های مدرن مطلبی نشنیده باشید  اما در ادامه این محتوا ما مواردی را که در این خانه ها قابلیت اجرا دارند را به صورت مختصر بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

ویژگی های کابینت چوبی مدرن

البته ویژگی های زیادی در خصوص این کابینت ها وجود دارد اما منحصر به فرد ترین آنها شامل موارد زیر می باشد. اولین مورد سادگی است که در این متریال ها و این کابینت ها دیده می شود. تزیینات و کنده کاری بهتر است در خانه های مدرن استفاده نشود به دلیل اینکه چوب به طور ذاتی دارای زیبایی است که در هر فضایی قرار بگیرد حس و حال خوب را به افراد منتقل می کند.

کابینت

کابینت

چوب متریال طبیعی است و رگه هایی که بر روی آن وجود دارد زیبایی آن را چند برابر می کند. برای همین بهتر است که  طراحی این متریال در کنار کابینت های ساده استفاده شود و یا اینکه به طور کامل از کابینت های چوبی برای آشپزخانه استفاده کنید. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد و نکته‌ای که قابل توجه است این است که شما باید با دقت کافی المان های موجود در منزل را انتخاب کنید.

 

کابینت های مدرن با دستگیره یا بدون دستگیره؟

بله درست خوانده اید. کابینت های با دستگیره کابینت هایی هستند که همگان آنها را در آشپزخانه استفاده می کنند اما نوع دیگری از کابینت آشپزخانه وجود دارند که بدون دستگیره هستند و ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چگونه باز و بسته میشوند؟

کابینت های مدرن

کابینت های مدرن

کابینت های بدون دستگیره به وسیله مگنت یا آهنربا باز و بسته می شوند و دستگیره‌های آنها به صورت مخفی است. این کابینت ها باعث می شوند تا خانه ها به سبک مدرن بیشتر نزدیک شوند و از سادگی که بر روی آنها وجود دارد افراد لذت بیشتری را ببرند.

 

کابینت چوبی و مدرن در ترکیب با شیشه

همانطور که همه ما می‌دانیم متریال چوب و شیشه از رایج‌ترین هایی هستند که از گذشته تا به امروز در ترکیب با یکدیگر فضای زیبایی را به وجود آورده اند. برای اینکه بتوان یک آشپزخانه متفاوت را ایجاد کرد بهتر است از کابینت های چوبی در ترکیب با متریال استفاده نمود.

شیشه در انواع مات و شفاف و نیمه شفاف وجود دارد که هر کدام از آنها برای فضاهای متفاوتی می تواند استفاده شود. اما در آشپزخانه اگر قرار است که از شیشه استفاده نمایید بهتر است آن را در قسمتی قرار دهید که ظروف با ارزش و دکوری را در آنجا قرار می دهید و می خواهید هر روز آن ها را مشاهده کنید.

یا قفسه هایی که از جنس شیشه هستند هم گزینه مناسبی برای لوازم تزیینی در آشپزخانه می باشد و زیبایی طبیعی را به آشپزخانه منتقل می کنند.

 

استفاده از کابینت مدرن چوبی برای خانه های کوچک

یکی از دلایلی که کابینت های مدرن را کوچک و محدود می‌کند استفاده از رنگ بندی می باشد.

البته وجود همین ریزه کاری و نقش و نگارها بر روی کابینت هم بهتر است در خانه های مدرن نصب شود به دلیل اینکه این کار باعث می شود فضا بزرگ تر دیده شود و از یک فضای عمومی و شلوغ خارج شود.

استفاده از رنگ های مناسب برای کابینت آشپزخانه در خانه های کوچک مهم ترین اصلی است که در هنگام طراحی باید لحاظ شود.

برای انتخاب کابینت چوبی مدرن بهتر است که از کابینت های های گلاس در ترکیب با چند المان چوبی استفاده کرد به دلیل اینکه این کابینت ها باعث می شوند یک فضا از دلباز بودن خارج شود و علاوه بر آن اگر رنگ تیره ای را برای آن انتخاب کنید همه چیز به صورت شلوغ و نامنظم صورت می‌گیرد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.