کمد دیواری بانوان

کمد دیواری بانوان

کمد دیواری بانوان

کمد دیواری یکی از کلیدی ترین بخش های هر اتاق خواب به حساب می آیند که در منزل وجود دارد. در واقع می‌توان گفت که اتاق خواب بدون کمد دیواری معنا پیدا نمی‌کند؛ مانند آشپزخانه بدون کابینت اتاق خالی می ماند که هیچگونه تجهیزاتی در آن وجود ندارد.

مهمترین ویژگی کمد دیواری ها داشتن فضای جادار و هماهنگ بودن آنها با دیوارهای اتاق می باشد. این ویژگی بسیار اهمیت دارد و ساخت کمد دیواری در اتاق متقاضیان زیادی به همراه دارد. معمولا طرح ها و رنگ های متنوعی در هر اتاق ساخته می‌شوند که خیلی ها به دنبال مدل های متنوع برای طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خود هستند.

کمد دیواری محلی برای نگهداری انواع وسایل خانه  و آشپزخانه بسطامی های که می‌توان در حال حاضر وسایل برقی؛ ظروف و خیلی از چیزهای دیگر را در آن جا داد.

همچنین کمد می تواند محلی برای نگهداری لوازم کوچک و بزرگ باشد؛ اما در این مطلب قصد داریم که کمدهای دیواری اتاق بانوان را و استانداردهایی که در طراحی آن وجود دارد را بررسی کنیم.

 

کمد دیواری بانوان

بهترین فضا برای قرار دادن کمد دیواری کجا می باشد؟

اضافه کردن کمد دیواری به اتاق های کوچک کار ساده ای نمی باشد. البته امروزه تنوع این کمد دیواری ها حتی برای اتاق های کوچک هم بسیار گسترش پیدا کرده است.

کمد دیواری

کمد دیواری

اینکه ندانید کدام قسمت را می‌خواهید کمد قرار دهید این کار شما را دشوار می‌کند.

اما کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌توانند زمینه های مختلف را در اختیار شما قرار دهند تا آنها را به درستی انتخاب کنید.

مجموعه های گروه معماری و دکوراسیون برای اتاق های کوچک اگر اتاق کوچکی در اختیار دارید و نمی دانید که دکوراسیون آن را چگونه انجام دهید معرفی کمدهای کم جا را انتخاب نمایید.

 

جنس و کیفیت کمد دیواری

از گذشته تا امروزه برای ساخت کمد دیواری از چوب و فراورده های چوبی استفاده می شده اما هر روز تنوع محصولات بسیار گسترش پیدا کرده است که متریالهای دیگری جایگزین آن شده است.

کمد بانوان

کمد بانوان

در کنار این متریال ها روکش های کمددیواری از جنس های متفاوتی انتخاب می شوند که ساده‌ترین آنها ام دی اف ساده است که برای ساخت کمد ها معمولا می‌توان از های گلاس براق استفاده کرد به دلیل اینکه جلوه ی خاصی دارد و فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار می دهد.

با توجه به جنس و کیفیت کمد دیواری و نحوه ساخت آن می‌تواند کمد را برای مدت طولانی تضمین کند به دلیل اینکه دیگر نمی خواهد بازسازی و تعویض کمدها را در زمان کوتاهی انجام دهید.

معمولاً بانوان از کمد دیواری هایی استفاده می کنند که در درجه اول جادار باشد. پس از آن به سراغ کارهایی می روند که از لحاظ ظاهری جلوه زیبایی را در دکوراسیون داخلی اتاق خواب به وجود بیاورد و برای این کار رنگ های متنوعی را انتخاب می‌کنند. یکی از آنها صورتی است که می‌توان این رنگ را در کابینت های هایگلاس که ظاهری براق و دلنشین دارند مشاهده کرد.

 

کمد دیواری با درب های لولایی

حال که جنس و رنگ کمد دیواری انتخاب شد حالا نوبت درب آنها می رسد. کمد دیواری هایی که درب لولایی دارند یکی از ابتدایی‌ترین کمدهایی هستند که از گذشته تا به امروز در همه خانه‌ها وجود داشتند. این کمدها مزایا و معایبی دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بزرگترین مزیت این کمد ها قابل استفاده بودن درب تمامی فضاها به صورت یکجا است. بدین صورت هنگامی که درب را باز می کنید قابلیت دسترسی به تمام قسمت های کمد امکان پذیر است.

از دیگر مزیت‌های این کمد دیواری که درب لولایی دارند این است که فضای کمتری اشغال می‌شود و معمولاً بستگی به محدودیت فضا و متراژی است که در اختیار طراحان قرار می‌گیرد.

 

استانداردهای کمد دیواری

در اکثر مواقع ارتفاع کمد دیواری برابر با ارتفاع سقف می باشد به غیر از قرنیز تاج معمولاً ارتفاع باید منطقی به نظر برسد. از نظر فنی بهتر است درب ها به گونه ای طراحی شوند که همه فضاهای کمد قابل دسترسی باشند. یعنی ارتفاع درب های پایین راحت و همچنین در خصوص دربهای بالا هم همین گونه اجرا گردند.

اگر درب های کمد دیواری را با تمام قد بگیرید ممکن است در طولانی مدت دچار مشکلاتی برای باز و بسته شدن آنها داشته باشید. عرض کمد دیواری هم بستگی به فضای اتاق دارد ولی استانداردی که برای کمد دیواری در نظر گرفته می شود ۶۰ سانتیمتر برای هر درب است.

 

انتخاب رنگ کمد دیواری

انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون داخلی اتاق خواب تاثیر بسزایی دارد و اگر فضای اتاقتان بزرگ است بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده کنید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید رنگ های روشن گزینه مناسبی هستند البته در اتاق بانوان همه چیز به سلیقه آنها بستگی دارد و معمولاً افراد ترجیح می‌دهند که از رنگ‌های روشن استفاده نمایند به دلیل اینکه محیط دلباز تر و زیباتر به نظر خواهد رسید.

 

کمد دیواری با رنگ سفید هایگلاس

استفاده از رنگ های روشن به خصوص رنگ سفید برای قسمتهای مختلف منزل باعث بزرگتر دیده شدن آن فضا می‌شود. هر اتاق خواب کمد دیواری های مخصوص به خود را دارد می توانید از کمد دیواری هایی با رنگ سفید برای دکوراسیون آن استفاده کنید به دلیل اینکه رنگ سفید قدیمی نخواهد شد و در ترکیب با رنگ های دیگر خود را منطبق می کند.

 

استفاده از کلوزت روم

کلوزت روم در واقع به فضایی گفته می‌شود که کشوها؛ قفسه ها و کمد های مناسبی برای نگهداری لباس؛ کیف و کفش دارد. معمولاً یک آینه تمام قد بر روی آن نصب است و در طراحی دکوراسیون داخلی آن معمولاً از متریال‌هایی استفاده می شود که متناسب با سبک منزلتان باشد. اغلب کلوزت روم ها برای خانه های لوکس و مدرن استفاده می شوند و به عنوان فضای کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری ریلی

 

انتخاب یراق آلات مناسب برای کمد دیواری

توجه به اینگونه جزئیات در اتاق خواب ها به خصوص در اتاق خواب بانوان بسیار اهمیت دارد. برای یراق آلات سبک کلاسیک از دستگیره هایی با رنگ طلایی و مشکی استفاده کرد. البته اشکال این دستگیره ها هم با یکدیگر مختلف هستند که آنها را در قالب ریلی؛ دکمه ای؛ طولی؛ منحنی و مدل های مختلف دیگر می‌توان تهیه کرد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کمد دیواری

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.