نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری

یکی دیگر از مواردی که معمولا برای مشتریان ایجاد سر درگمی میکند و توضیح دادن آن برای کابینت ساز دردسر ساز میشود ، نحوه محاسبه  قیمت کمد دیواری میباشد .

زیرا نحوه محاسبه آن با نحوه محاسبه قیمت کابینت فرق میکند و از ضریب های کابینت در آن استفاده نمیشود.

در این قسمت به بررسی نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری و عوامل موثر بر آن خواهیم پرداخت .

قیمت کمد‌دیواری  بر اساس متر مربع بیان میشود و به سادگی قابل محاسبه میباشد، برای محاسبه قیمت ساخت کمد‌دیواری کافیست حاصل ضرب طول کمد دیواری در ارتفاع کمد دیواری را در قیمت واحد آن ضرب کنید .  

 

قیمت کمد دیواری

قیمت کمد دیواری تصویر اول

همان گونه که در شکل بالا ملاحظه میکنید ، طول کمد دیواری برابر 4 متر و ارتفاع آن برابر 2.70 متر میباشد.

با توجه به تغییر قیمت ها، قیمت های موجود از روی سایت حذف شده اند و برای دریافت قیمت خدمات و محصولات با شماره ی 09128251252 تماس بگیرید.

بنابراین تا به اینجا با نحوه محاسبه قیمت کمد دیواری آشنا شدیم در ادامه به بررسی عوامل موثر بر قیمت یک متر مربع کمد دیواری خواهیم پرداخت .

 

  • یونیت یا بدنه کمد دیواری :

قیمت کمد دیواری تصویر دوم

منظور از یونیت یا بدنه کمد دیواری ، باکس های ساخته شده از جنس mdf سفید صابونی است که به منظور تقسیم بندی فضای داخلی یک کمد دیواری ساخته میشود .

عموما کمد دیواری ها در فضاهای تو رفته در اتاق خواب یا فضاهای دیگر خانه ساخته میشوند که نکته ای که در این جا باید به آن اشاره شود این است که تمام فضای داخلی کمد دیواری باید به وسیله mdf  پوشش داده شود به نحوی که در دیوار ها و کف با mdf با ضخامت  16 میلی متر و در قسمت پشت با فیبر به ضخامت 3 میلی متر پوشش داده میشود .

 

  • تاثیر جنس درب های کمد دیواری بر قیمت آن :

درب کمد دیواری میتواند از جنس mdf مات ، هایگلاس ، ممبران و mdf  با رنگ پولیشی و … باشد ، که عموما توسط مشتریان ترجیح داده میشود از جنس mdf مات یا هایگلاس ساخته شود ، البته در مواردی که کمد دیواری و کابینت آشپزخانه در یک فضای نزدیک هم قرار دارند و در یک فضای بصری مشترک قرار میگیرند به  لحاظ قوانین دکوراسیون داخلی بهتر است که از یک نوع جنس درب برای آن ها استفاده شود .

همانطور که میدانید شرکت های مختلفی در داخل و خارج از کشور در زمینه تولید ورق های mdf فعالیت میکنند ، از این رو قیمت تمام شده ، بعد از تعیین نوع درب کمد دیواری اعم از مات و هایگلاس و…. کارخانه و کشور تولید کننده ورق درب کمد دیواری نیز بر قیمت تمام شده تاثیر گذار خواهد بود .

به عنوان مثلا کمد دیواری با درب ترک AGT و یا درب فرامید 20 الی 30 درصد قیمت بیشتری نسبت به کمد دیواری با درب های ایرانی مانند آرین سینا، ایزوفام و تیسان دارند .

 

  • تاثیر یراق آلات کمد دیواری برا قیمت آن :

منظور از یراق آلات کمد دیواری دستگیره و لولا میباشد که هزینه آن ها در قیمت واحد کمد دیواری لحاظ گردیده است ، اما آن نوع یراقی که در قیمت واحد یک متر مربع کمد دیواری لحاظ نگردیده است ریل ها میباشند .

در درب های ریلی برای کمد دیواری دو نکته  باعث میشود که تا حد مختصری قیمت تمام شده کمد دیواری افزایش پیدا کند

مورد اول افزایش ده درصدی طول درب های یک کمد دیواری ریلی میباشد که به دلیل ایجاد همپوشانی بین دو درب به لحاظ زیبایی کمی بلند تر  از درب های لولایی در نظر گرفته میشود ، به طور مثال برای یک کمد دیواری به طول یک متر دو درب لولا خور به طول 50 سانتی متر در نظر گرفته میشود ، اما در صورت ریلی بودن درب ها ، طول درب ها میبایست 60 سانتی متر در نظر گرفته شود که باعث افزایش 20 درصدی   MDF مورد استفاده برای درب ها میشود .

مورد دوم مربوط به ما به التفاوت هزینه ریلی شدن درب ها  میباشد  که برای هر درب ریلی میبایست حداقل 4 چرخ در بالا و پایین درب نصب گردد .

البته در گروه کابینت و دکوراسیون گریت این ما به التفاوت از مشتریان محترم دریافت نمیگردد اما ممکن است توسط برخی از همکاران مطرح شود .

(پس اگر شنیدید خیلی تعجب نکنید!)

در ادامه قیمت انواع کمدی دیواری به همراه عکس ذکر شده است.

قیمت کمد دیواری تصویر سوم

 

با توجه به تغییر قیمت ها، قیمت های موجود از روی سایت حذف شده اند. عزیزان و همراهات گریت کابینت برای دریافت قیمت خدمات و محصولات با شماره ی 09128251252 تماس بگیرید.

 

نوع کمد دیواری و جنس بدنه و جنس درب را در ادامه خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد، جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت روز با گریت کابینت در تماس باشید!

  1. کمد دیواری MDF  مات: ایرانی آرین سینا – آرتا – فومنات | ایرانی آرین سینا،ایزو فام، تیسان
  2. کمد دیواری MDF  مات: ایرانی (آرین سینا – آرتا – فومنات) | ترک – فرامید
  3. کمد دیواری هایگلاس: ایرانی (آرین سینا – آرتا – فومنات) | ایرانی (ایزو فام – تیسان و ..
  4. کمد دیواری هایگلاس: ایرانی (آرین سینا – آرتا – فومنات) | ترک – AGT
  5. کمد دیواری ممبران: ایرانی (آرین سینا – آرتا – فومنات) | کاستامانو (روکش کره ای و چسب آلمانی)
  6. کمد دیواری انزو: ایرانی (آرین سینا – آرتا – فومنات) | واناچای (رنگ پلی اورتان پولیشی)

 

محاسبه قیمت کاور کمد دیواری:

گاهی اواقات توسط برخی از مشتریان که بیشتر از قشر سازندگان املاک و انبوه سازان مسکن میباشند در خواست نوعی کاور برای فضای کمد دیواری میشود .

در واقع کاور کمد دیواری فقط شامل درب های یک کمد دیواری میشود و در این حالت دیگر یونیت یا بدنه ساخته نمیشود و داخل کمد دیواری تقسیم بندی برای فضاهایی مانند کشو و رگال و … لحاظ نمیگردد .

برای ساخت درب های کمد دیواری که بیشتر از نوع MDF مات و براق برای آن استفاده میشود ، قیمت یک متر مربع کمد دیواری تا 50 درصد کاهش میابد .

 

محاسبه قیمت کتابخانه و قفسه و شلف :

قیمت کمد دیواری تصویر چهارم

گاهی اوقات از ما برای ساخت لوازمی مانند کتابخانه، جای کروات و کمربند یا جا کفشی های خاص و یا قفسه بندی یک فضا درخواست میشود .

در مورد کتابخانه و جاکفشی که در ظاهر مانند کمد دیواری میباشند دو تفاوت عمده وجود دارد ، اولین تفاوت در این است که کمد دیواری در یک فضای تو رفته ساخته میشود و به همین دلیل نیازی به استفاده از ورق نما در کناره ها نمیباشد و تفاوت دوم استفاده از ورق نما برای نمای داخلی کتابخانه میباشد ، که در مورد جا کفشی نیز این مصداق وجود دارد ( البته برای جاکفشی میتوان از ورق سفید برای فضای داخلی استفاده نمود ).

در موارد اینگونه با توجه به حجم ورق نمای استفاده شده درصدی به قیمت های واحد یک متر مربع افزوده میشود  که قائدتا قبل از انجام کار در مورد قیمت و شرایط کاری با مشتری توافق صورت میپذیرد.

 

قفسه بندی کمد دیواری

برای اینکه یک خانه مرتب و زیبا داشته باشید بهتر است که از کمد دیواری ها برای طراحی اتاق خواب استفاده کنید. کمد دیواری ها می توانند لوازم زیادی را در خود جای دهد و همچنین مناسب برای خانه های نقلی می‌باشد.

کمد دیواری ها علاوه بر فضایی که دارند می‌توانند زیبایی متفاوتی را در هر فضایی ایجاد کند و همچنین درباره آنها برای طراحی داخلی اتاق استفاده کنید.

امل موضوع مورد توجه ای که در این محتوا قرار است آن را بررسی کنیم طبقه بندی هایی که در کمد دیواری صورت می‌گیرد.

 

قفسه بندی کمد دیواری

طبقه بندی کمد دیواری

معمولاً در زمان های گذشته برای نظم دادن یک محیط از بقچه و صندوق استفاده می کردند اما این روزها با توجه به پیشرفت دنیای طراحی و معماری طبقه بندی کمد دیواری ها نقش بسیار گسترده‌ای در نظم دهی اتاق‌ها دارد.

به طور معمول طبقه‌بندی بستگی به اندازه و عمق کمد دیواری دارد که هر کدام از آنها با سفارش مشتری می توانند اجرا شوند.

کمد دیواری

کمد دیواری

اما سوالی که برای ما پیش می‌آید این است که چگونه بتوانیم از فضای داخلی کمد دیواری به صورت بهینه استفاده کنیم .برای اینکه بتوان نهایت استفاده را از داخل کمد دیواری کرد باید راهکارهایی را اجرا کرد تا بتوانید از آن استفاده کافی را داشته باشید و تقسیم بندی کمد دیواری می تواند کارایی را آن را هم بالا ببرد.

معمولاً در داخل کمد دیواری ها رگال هایی باید قرار بگیرد تا بتوانند لباس‌های خود را بر روی آن آویزان کنند.

برای اینکه لباس های اتوکشیده دچار چروک نشوند ،قرار دادن رگال ها بسیار اهمیت دارد .در قسمت دیگر باید کشوهایی قرار داده شود که افراد بتوانند لباس های دیگر را در آن قرار دهند. علاوه بر آن قسمتی برای کفش ها و کیف ها باید وجود داشته باشد تا افراد که هرکدام از آنها را نیاز داشته باشند به راحتی بتوانند استفاده کنند.

برای مثال نظم دهنده هایی وجود دارد که می‌توانند این کفش ها را و لوازم جانبی را در آن قرار دهند.

در این بخش امکان جداسازی لوازم هم وجود دارد که می‌توان از باکس های پلاستیکی برای قرار دادن کفش ها استفاده کرد.

 

رنگ بندی کابینت ممبران

 

طبقه بندی کمد دیواری برای شلوار و پلیور

همانطور که می دانید شلوار جین و پلیور از دسته لباس هایی هستند که افراد معمولاً هر روز از آن استفاده می کنند.

برای همین بهتر است که آنها را تا کنید و مرتب داخل باکس ها قرار دهید و معمولاً با کسایی که درون کمد قرار می‌گیرند می‌توانند نظم بیشتری را ایجاد کند.

 

طبقه بندی هایی برای قرار دادن رختخواب ها

استفاده از طبقه بندی های کمد دیواری کوچک می‌توانند برای لوازم های کوچک قرار داده شوند برای مثال کلید ؛چتر ؛خودکار ؛عینک و سایر مواردی که کوچک هستند و نیاز به فضای کمی دارند می توانند در این قسمت قرار داده شوند.

قفسه بندی کمد

قفسه بندی کمد

همچنین برای قرار دادن رختخواب ها در کمد ها از بقچه های زیپ دار استفاده کنید و آنها را هر چند وقت یکبار باز کنید و تمیز نمایید.

این روش ایده بسیار خوبی برای خانه های کوچکی است که فضای کافی برای قرار دادن وسایل های درون کمد ندارند.

بسیاری از کمد دیواری هایی که در خانه های کوچک قرار می گیرند بهتر است که با این روش ها طراحی و اجرا شوند .به دلیل اینکه افراد از فردا به صورت بهینه استفاده می‌کنند و دیگر نیاز به خرید کمد های اضافه نیست.

خانه های کوچک با گسترش شهرنشینی افزایش پیدا کرده اند و طراحان در پی آن به سراغ روش هایی در طراحی هستند که بتوانند بهینه سازی فضا را انجام دهند.

 

 

انتخاب نمای کمد دیواری

کمد دیواری یکی از اجزای مهم ساختمان است که معمولا در اتاق ها قرار داده می شود .

کمدهای دیواری وسایل بسیار کاربردی و مهم هستند که از شلوغی و بی نظمی محیط جلوگیری می کند و با قرار دادن وسایل درون آنها نظم و ترتیب در فضای اتاق ایجاد می شود.

وجود کمد دیواری در اتاق ها بسیار حائز اهمیت است تا جایی که در انتخاب خانه ها توسط مشتریان بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

همواره دیده شده است که افراد از کمدهای دیواری بزرگ و جادار و بسیار استقبال می‌کنند.

در طراحی کمد دیواری ،نمای کمد بسیار مهم و تاثیرگذار است.

کمد های دیواری را می‌توان در مدل‌های مختلفی طبقه بندی کرد نوع های مدل ها می توان به کمد دیواری ریلی ام دی اف و آینه دار اشاره کرد.

امروزه کمدهای دیواری تنوع زیادی در مدل، طرح و رنگ دارند، به همین دلیل طراحان داخلی در طراحی کمد های زیبا بسیار دقت می کنند.

 

انتخاب نمای کمد دیواری

انتخاب رنگ برای کمد دیواری

در انتخاب رنگ برای کمد دیواری دقت کنید که فضای شما کوچک است یا بزرگ.

رنگ های روشن فضا را بزرگتر نشان می دهد و بهتر است که برای فضاهای کوچک از رنگ های روشن مانند سفید استفاده نمایید.

کمد دیواری

کمد دیواری

رنگ های تیره برای فضاهای بزرگتر مناسب هستند رنگ مشکی و رنگ سفید رنگ هایی هستند که با تمام رنگ های دیگر و وسایل دیگر به خوبی ست می شوند.

رنگ های چوب برای استفاده در کمد دیواری ها رنگ مناسبی هستند و به دلیل اینکه محیط را طبیعی و گرم نشان می دهند انتخاب مناسبی برای رنگ کمد دیواری ها می باشد.

از کمد های رنگی می‌توانید برای اتاق کودکان و نوجوانان استفاده نمایید همچنین در صورت ساده بودن اتاق با استفاده از کمدهای رنگی می توانید تفاوت را ایجاد نمایید.

 

کابینت پلی وود چیست ؟

 

انواع کمد دیواری

کمدهای دیواری انواع مختلف دارد و یکی از پرکاربردترین آن ها کمد ام‌دی‌اف است که دارای تنوع رنگ و طرح بسیاری می باشند.

کمد ها مهم ترین اجزا در اتاق ها هستند و باید در انتخاب طرح و رنگ مناسب برای آن ها بسیار دقت کرد تا بتوان  آنها را در نهایت زیبایی طراحی نمود.

کمد های ریلی از دیگر انواع کمد های معمول هستند.

کمد

کمد

باید توجه داشت که ریل علاوه بر اینکه برای درب کمد ها استفاده می شود می توان برای کلیه مجموعه کمد استفاده شود و به صورت یکجا بر روی ریل جابجا شود.

در کمد های ریلی به دلیل اینکه باز و بسته شدن درب آن ها فضا را اشغال نمی کند برای فضاهای کوچک و کم جا بسیار گزینه مناسبی می باشند.

همچنین قفسه ‌های داخل کمد می‌توانند بر روی ریل قرار گرفته و با باز شدن در به بیرون از کمد بیایند که این امر در کمد ها، جاکفشی ها و کابینت های آشپزخانه بسیار کارایی دارد.

از دیگر انواع کمد ها می توان به کمدهای آینه دار اشاره کرد آینه ها می توانند بر روی درب های کمد ریلی و کمد های با درب لولایی قرار بگیرند.

این کار موجب می شود تا استفاده بهینه و بهتری از فضا صورت گیرد.

 

استفاده از رنگ های روشن و بازتاب نوری مناسب

همچنین آنها به دلیل بازتاب نوری که در فضای ایجاد می نمایند تا حدودی فضا را بزرگتر نشان می‌دهند و استفاده از آینه های بزرگ در فضای کوچک می‌تواند به بزرگتر نشان دادن فضای شما کمک کنیم.

استفاده از متریال هایگلاس برای نمای کمد ها بسیار جذاب است و در سبک مدرن از این متریال برای کمد ها بیشتر استفاده می شود.

هایگلاس نیز به دلیل براق بودن و درخشندگی که دارد بازتاب نور خوبی در فضای اتاق ایجاد می نماید.

در نهایت باید توجه داشت که با توجه به فضای محیط و کارایی که برای کمد ها در نظر گرفته می شود کمد های زیبا و شکیل کارا و تا حد امکان بزرگ را برای اتاق ها طراحی نمایید.

 

قیمت کمد دیواری ریلی

قیمت کمد دیواری باکسی

 

آینه های روی کمد دیواری

در اکثر خانه ها افراد به دنبال تغییراتی هستند که بتوانند محیط زندگی خود را وسیع تر کنند برای همین به فکر تغییراتی هستند که بتوانند محیط زندگی خود را از سادگی خارج کنند.

بیشتری و بهترین کاری که می توان برای خانه های قدیمی انجام داد باید متناسب با نیاز و بودجه افراد صورت گیرد.

خانه هایی که آشپزخانه ای دارند که نیاز به بازسازی دارد به وسیله متریال های جدید قابلیت تغییر را دارند.

هنرهایی که میتوان در دکوراسیون داخلی منازل به کار برد عبارتند از منبت کاری، معرق کاری، آینه کاری و …

هر کدام از این هنرها را باید طبق استانداردها انجام داد به دلیل اینکه تغییراتی که در منزل به وجود می آید باید با این استانداردها همراه باشد تا فضاهای زیباتری با ماندگاری بالا به وجود بیاید.

 

آینه های روی کمد دیواری

آینه کاری چیست؟

آینه کاری به هنری گفته می شود که بر روی کابینت ها و کمد ها و حتی دیوارهای منزل به کار گرفته می شود و باید متناسب با نیازهای افراد قرار بگیرد.

آینه های زیاد در منازل زیبایی خانه ها را کاهش می دهد و حتی مجبور می شوید که هرکدام از آینه ها را تمیز کنید.

آینه کاری ها در اشکال مختلف قابل اجرا هستند. برای مثال از آینه کاری برای قسمت هایی مانند کمد دیواری ها بر روی درب آن ها می توان استفاده کرد.

کمد دیواری ها دارای فضایی بر روی درب هایشان هستند که می توان بر روی درب آن ها هنرهایی را اجرا کرد تا از سادگی خارج شوند.

 

آینه کاری در دکوراسیون

 

استفاده از آینه کاری بر روی درب کابینت و کمد ها

فضای کمد دیواری برای قرار دادن وسیله هایی که است که باعث نظم در فضا می شود.

نمونه های مختلفی از کمد دیواری در بازار وجود دارند و به عنوان یک المان اصلی در منزل و فضاهای کاری به حساب می آید.

کمد دیواری ها بهترین راهکار برای منازل می باشند و در ترکیب با سایر متریال ها می توانند زیبا دیده شوند.

کمد دیواری

کمد دیواری

این کمد ها به وسیله متریال های جدید در بازار وجود دارند که به دست افراد کارشناس ساخته و اجرا می شوند و قابلیت نصب را دارند.

آینه هایی که بر روی درب کمد دیواری استفاده می شوند بهتر است متناسب با ابعاد اتاق انتخاب شوند.

درب کمدهایی که در اتاق خواب ها وجود دارند و دچار فرسودگی شده اند بهتر است با آینه کاری پوشش داده شوند.

آینه های رنگی همچنین نمونه های جدید هستند که در عرصه دکوراسیون داخلی وجود دارند.

بهترین راهکار برای انتخاب این آینه ها این است که همه چیز را متناسب با فضای اتاق ها انتخاب کنید.

آینه کمد

آینه کمد

اتاق ها اکثرا دارای سبک هایی از طراحی هستند که آینه ها هم باید متناسب با آن ها انتخاب شود.

برای مثال آینه هایی که در سبک مدرن انتخاب می شوند دارای قاب و فریم نیستند و به عنوان الگوهای ساده در طراحی داخلی استفاده می شوند.

اما آینه ها در دکوراسیون داخلی کلاسیک با قاب هایی با رنگ های طلایی قابل اجرا هستند.

نمونه های مختلفی از این آینه کاری را می توان در سایت های مختلف معماری مشاهده کرد تا از آن ها ایده بگیرید.

 

چرا آینه ها باید با دقت انتخاب کرد؟

آینه ها به دلیل اینکه در طولانی مدت ممکن است به درب های کمد دیواری و کابینت ها چسبانده می شوند باید در انتخاب آن ها دقت داشته باشیم به دلیل اینکه هر کدام از این کمدها را قرار است که هر روز مشاهده کنیم.

پیشنهاد ما به شما این است که از آینه هایی استفاده کنید که کارشناسان آن را تایید می کنند.

به دلیل اینکه آن ها در این زمینه صاحب نظر هستند و متدهای روز را می شناسند.

 

سوالات متداول مشتریان در مورد قیمت کمد دیواری

یونیت کمد دیواری چیست؟

منظور از یونیت یا بدنه کمد دیواری ، باکس های ساخته شده از جنس mdf سفید صابونی است که به منظور تقسیم بندی فضای داخلی یک کمد دیواری ساخته میشود .

درب کمد دیواری از چه جنسی است؟

درب کمد دیواری میتواند از جنس mdf مات ، هایگلاس ، ممبران و mdf با رنگ پولیشی و ... باشد ، که عموما توسط مشتریان ترجیح داده میشود از جنس mdf مات یا هایگلاس ساخته شود

منظور از یراق آلات کمد دیواری چیست؟

منظور از یراق آلات کمد دیواری دستگیره و لولا میباشد که هزینه آن ها در قیمت واحد کمد دیواری لحاظ گردیده است

چگونه اتاق را به همراه کمد دیواری مرتب نشان دهیم؟

برای اینکه یک خانه مرتب و زیبا داشته باشید بهتر است که از کمد دیواری ها برای طراحی اتاق خواب استفاده کنید. کمد دیواری ها می توانند لوازم زیادی را در خود جای دهد و همچنین مناسب برای خانه های نقلی می‌باشد.

آیا کمد دیواری انواع مختلفی دارد؟

بله کمد دیواری ریلی و باکسی

کمد دیواری چه سبک هایی دارد؟

شما می توانید کمد دیواری های خود را در سبک کلاسیک و مدرن انتخاب کنید.

چه رنگ هایی برای کمد دیواری مناسب است؟

شما می توانید هر رنگی را برای کمد دیواری های خود انتخاب کنید. بسته به دکوراسیون اتاق خود هر رنگی می تواند بر کمد دیواری بنشیند.

 

برای دریافت مشاوره‌ی رایگان و خدمات تخصصی شرکت گریت کابینت، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید.

نظرات خود را برای ما بنویسید.

موفق باشید!