نکات کلیدی و مهم در انواع نورپردازی آشپزخانه

نکات کلیدی و مهم در انواع نورپردازی آشپزخانه

نکات کلیدی و مهم در انواع نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. این فضا نیاز مبرمی به نور مناسب و با کیفیت دارد و با یک نورپردازی اصولی و درست می‌ توان به فضای آشپزخانه جلوه  دیگری داد.

آشپزخانه قلب یک خانه می باشد در طول روز افراد زمان زیادی را برای پخت و پز صرف غذا در این فضا سپری می کنند بنابراین طراحی دکوراسیون و نورپردازی آن از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

برای نورپردازی این فضا لزومی ندارد که حتما از چراغ و لوستر های گران قیمت و فانتزی استفاده کنید بلکه پیشنهاد می شود با یک نورپردازی درست و هماهنگ با دکوراسیون داخلی آشپزخانه به روشنایی و زیبایی این فضا بیافزایید.

 

انواع نورپردازی آشپزخانه

در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی در نورپردازی آشپزخانه را به شما عزیزان ارائه دهیم؛

بهترین ایده برای نورپردازی آشپزخانه

  • نورپردازی موردی

نورپردازی موردی در آشپزخانه امری ضروری می باشد.

وجود روشنایی برای کابینت آشپزخانه، کانتر، سینک ظرفشویی و کشو ها الزامی می باشد زیرا اغلب از این قسمت های آشپزخانه بیشتر استفاده می گردد.

 

پیشنهاد نویسنده : قیمت های کابینت آشپزخانه را مشاهده کنید.

 

  • نورپردازی داخل کشو ها

برای اینکه داخل کشو های آشپزخانه بهتر دیده شود بهتر است برای این قسمت نیز از چراغ استفاده کنید که با بستن آن خاموش شود و با باز کردن آن ها چراغ ها روشن شوند.

 

نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

 

  • نورپردازی داخل کابینت

در هر فضای وجود روشنایی اهمیت دارد برای نورپردازی داخل کابینت آشپزخانه پیشنهاد می شود از چراغ های مخصوص در داخل و زیر سقف کابینت ها استفاده کنید و این چراغ ها را برای قسمت جلوی کابینت در نظر بگیرید جوری که تنها چند اینچ با درب کابینت فاصله داشته باشد.

برای روشنایی این بخش می ‌توان از ریسه های ال ای دی نیز استفاده کرد.

علاوه بر آن برای کابینت هایی که دارای درب شیشه ای هستند یا همان ویترین که داخل آن ظروف دکوری چیده می شود می توان در قسمت عقب کابینت آشپزخانه چراغ نصب کرد.

 

نورپردازی

نورپردازی

 

  • نورپردازی کانتر

کانتر آشپزخانه بسیار کاربردی می باشد و بیشترین امور آشپزخانه در این قسمت انجام می گیرد.

کانتر آشپزخانه درست بر روی کابینت قرار دارد و به همین دلیل برای نورپردازی آن قسمت از چراغ های زیر کابینتی استفاده میشود و از منابع نوری استفاده می‌ کنند که نور را در سطح کانتر منتشر کرده تا از بازتاب نور جلوگیری شود.

 

نورپردازی جزیره آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

 

  • نورپردازی جزیره آشپزخانه

جزیره های آشپزخانه بسیار کاربردی می باشد و می توان بسیاری از امور را بر روی آن انجام داد بنابراین باید نورپردازی آن مناسب باشد با استفاده از نور های پایین تاب میتوان جزیره آشپزخانه را به خوبی نورپردازی کرد علاوه بر آن اویز ها نیز نمای زیبای در این بخش ایجاد می ‌کند این نورپردازی یک نوع نور پردازی موردی می باشد.

 

  • نورهای پایین تاب

با استفاده از ابزار پایین تاب کم ولتاژ برای قسمت های پایین کابینت می ‌تواند سطوح کاری زیر آن را نورپردازی کرد. نور های پایین تاپ در فضای آشپزخانه های کوچک و با متراژ پایین پرتوی گرم به دست ایجاد می کنند و اغلب با انعکاس نور از قفسه های ثابت بر رنگ ها تاکید می کنند اگر این قفسه ها دارای درب های زیبای باشند می توانید با هدایت نور سطح آنها را برجسته تر کنید.

 

نور آشپزخانه

نور آشپزخانه

 

  • نور های بالا تاب

در آشپزخانه هایی که دارای سقف مرتفعی هستند می ‌توان از پیشخوان کابینت آشپزخانه برای نصب نور های بالا تاب و نور عمومی برای فضای آشپزخانه استفاده کرد به این ترتیب تعداد منابع پایین تاب موردنیاز کاهش پیدا می کند.

 

  • نور های خطی

برای نورپردازی بخش ‌هایی از آشپزخانه مثل سقف کاذب و کابینت آشپزخانه به جای نور های نقطه ای می ‌توان از یک نورپردازی یکنواخت و خطی استفاده کرد.

برای اینکه فضای آشپزخانه شما بزرگتر به نظر برسد برای سقف کاذب نورپردازی مخفی و خطی استفاده کنید و نور های خطی زیر کابینت آشپزخانه را به صورت یکدست و معلق نشان خواهد داد.

 

  • استفاده از دیمر ها

بهترین روش برای کنترل میزان شدت نور و همچنین صرفه جویی در مصرف برق استفاده از دیمر ها میباشد.

با استفاده از دیمر ها می ‌توان نور مناسب برای زمان های مختلف با فعالیت های گوناگون را در فضای آشپزخانه کنترل و تنظیم کنید.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.