سیستم های مختلف کابینت در آشپزخانه

سیستم های مختلف کابینت در آشپزخانه

سیستم های مختلف کابینت در آشپزخانه

طراحی سیستم مختلف کابینت آشپزخانه می تواند به صورت سنتی انجام شود .در این طرح سیستم آشپزخانه منظور تقسیم‌بندی ارتفاع دیوار آن می‌باشد به طوری که برای کابینت پایین باید ارتفاع آن آنها ۹۰ سانتیمتر و فاصله بین دو کابینت ۶۰ سانتی متر باشد.

کابینت های سنتی اصولی مختص به خود دارند که در هنگام طراحی طراحان آنها را مطالعه می کنند و در نهایت اجرا می نمایند .به طور کلی آشپزخانه و میزان کابینت های مورد نظر و المان هایی که با آن قرار است در سیستم آشپزخانه پیاده شوند بهتر است بر روی کاغذ نوشته شود که این کار مربوط به طراحان عزیز می باشد.

چیدمان در این سیستم ها به گونه ای است که به راحتی نمی‌توان آنها را تعویض کرد. به طور متداول در طراحی ها و المان های طولی در آشپزخانه های سنتی به دلیل هماهنگی و همخوانی بیشتر با وسایل جانبی در آشپزخانه استفاده می شود.

اگر سیستم های سنتی در آشپزخانه اجرا شوند در ابتدا نظر مشتریان پرسیده می شود و نمونه های طراحی اولیه به آنها نشان داده می‌شود و سپس پس از تایید مشتریان استادکاران شروع به ساخت کابینت های مورد نظر می کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

سیستم های مختلف کابینت در آشپزخانه

کابینت های سنتی یا کلاسیک؟

همانطور که می دانید کابینت های سنتی همان کابینت های کلاسیک هستند که بر روی آنها تزیینات بسیاری مشاهده می‌شود .

هنرهای اصیل ایرانی مانند منبت و معرق کاری باعث شده اند که سطح این کابینت ها از سادگی خارج شود و از لحاظ معنا و مفهوم اشکال هم زیبایی متفاوتی در محیط آشپزخانه به وجود بیاید.

کابینت در آشپزخانه

کابینت در آشپزخانه

برای  بسیاری از افرادی که علاقه مند به سبک کلاسیک هستند اجرای کابینت های کلاسیک در آشپزخانه یک مزیت به حساب می‌آید.

اما در بیشتر خانه های کلاسیک مشاهده می‌کنیم که چوب به عنوان اصلی‌ترین متریال در آشپزخانه ها وجود دارد اما امروزه با توجه به نوسانات اقتصادی که در بازارها به وجود آمده قیمت متریال ها تغییر کرده و قیمت متریال چوب نسبت به سایر متریال های دیگر افزایش یافته برای همین افراد کمتری توان تهیه این متریال را برای طراحی آشپزخانه دارند.

اما نگران این موضوع نباشید کابینت سازان با توجه به تنوعی که در محصولات وجود داشته است توانستند نمونه های متفاوتی از کابینت ها را به بازار ارائه دهند تا افرادی که توان خرید چوب را ندارند بتوانند از متریال شبیه به چوب استفاده کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

متریال ممبران را جایگزین چوب طبیعی کنید

کابینت های ممبران از مغزی ام دی اف تشکیل شده اند که سطح آنها با روکشی پوشانده می‌شود که به آن ممبران گفته می‌شود .این کابینت ها قابلیت اجرای برشکاری را بر روی خود دارند و برای همین به عنوان یک متریال مرغوب دیده می شوند.

معمولاً در بین کابینت ها اصلی ترین قسمت آن درب کابینت ها می باشد .

به دلیل اینکه برشکاری ها بر روی این قسمت انجام می‌شود و نقش و نگارهای کلاسیک بر روی آن به خوبی قابلیت اجرا را دارد .

مورد بعدی که توانسته است نظر علاقمندان به سبک کلاسیک را جلب کند تنوع رنگ بالایی است که بر روی این کابینت ها اجرا می شود.

افرادی که به چوب علاقمند هستند این کابینت ها جایگزین بسیار خوبی برای آشپزخانه هایی است که نیازمند حس و حال گرمای چوب هستند.

البته که متریال چوب به تنهایی حس متفاوتی را ایجاد میکند اما همانطور که گفته شد با توجه به هزینه های بالای آن افراد کمتری توان تهیه آن را برای طراحی آشپزخانه و منزل خود دارند.

کابینت های ممبران علاوه به منزل برای هر محیط کلاسیک دیگری هم می توانند ایجاد شوند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.