خصوصیات کوارتز در آشپزخانه

خصوصیات کوارتز در آشپزخانه

خصوصیات کوارتز در آشپزخانه

کوارتز یک متریال بسیار محبوب در دنیای طراحی می باشد که دارای رنگ با دوام است این متریال بر روی محیط زیست اثر مخرب کمی را دارند و برای همین به عنوان یک متریال گران قیمت در بازار می توان آن را تهیه کرد. قیمت ریال در زمان‌های گذشته مختص به اروپایی‌ها بوده اما انتخاب گرانیت لمینت و دیگر متریال های قدیمی معمولا برای کانتر آشپزخانه ها استفاده می شده دلیل استفاده از آن هم دوام و ماندگاری بالای آن می باشد معمولاً باید هنگامی که متریال کوارتز را انتخاب می‌کنید مراقبت و نگهداری آن را هم انجام دهید.

درزیر دلایلی آورده شده تا مشخص شود که چرا شما می توانید از یک متریال محبوب در طراحی داخی آشپزخانه استفاده کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

خصوصیات کوارتز در آشپزخانه

کوارتز چیست؟

کوارتز یک سنگ طبیعی است که در واقع یک محصول مهندسی به حساب می آید. این متریال از سنگ کوارتزیت تشکیل شده که ویژگی آن هم در رزین و پلیمر و حتی رنگدانه هایی این که تحت فشار قرار می‌گیرند می باشد.

این متریال ساخت دست بشر است و به عنوان یک محصول کاملاً طبیعی نمی‌توان آن را شناخت به دلیل اینکه عوامل انسانی در ساخت آن دخیل بوده است.

 

سنگ کوارتز در دوام و ماندگاری

استخدام و دوام آن در بین سایر متریال های دیگر متفاوت است.

هنگامی که بر روی این سطح سعی کنید که خراش و لکه ایجاد کنید قطعاً تلاش شما بی نتیجه خواهد ماند. البته که هیچ‌کس تلاش نمی‌کند که سطح محصولات موجود در منزل خود را تخریب کند.

آشپزخانه

آشپزخانه

اما ممکن است گاهی اوقات پیش بیاید که خراش و آسیب دیدگی بر روی کابینت ها و صفحه کابینت ایجاد شود اما از لحاظ مقاومت این کابینت ها بسیار با دوام هستند.

این متریال می‌تواند در برابر لکه های سرسخت هم به خوبی دوام بیاورد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

هنگامی که این متریال را برای طراحی داخلی آشپزخانه به کار می‌برید باید متوجه باشید که چه مزایا و معایبی در آن نهفته است ما در اینجا درباره مزایای کوارتز مطالبی را گفته این که در این قسمت می خواهیم یکی از نقاط ضعف آن را هم بررسی کنیم.

کوارتز هنگامی که در برابر گرمای شدید آفتاب قرار بگیرد مقاومت کمی از خود نشان می دهد و مانند یک قابلمه دچار پیچ و تاب خوردگی می شود و یا حتی رنگ روی سطح آن هم تغییر می کند.

در برخی از مواقع مواد اسیدی مانند اسید باتری و یا صابون های روغنی می‌توانند به سطح آن آسیب برسانند و آن را تحریک کنند .برای همین اگر آن را در آشپزخانه استفاده می‌کنید بهتر است که شیوه نگهداری از آن را هم آموزش ببینید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

نگهداری و مراقبت از کوارتز

این متریال بر خلاف سنگهای طبیعی رطوبت را به خود جذب نمی کند بنابراین در دسته ای  قرار می‌گیرد که می‌تواند در برابر آب مقاوم باشد .

تمیز کردن آن بسیار آسان است و با آب و صابون و یک پارچه ساده می‌توان آن را تمیز کرد و چربی‌ها را از روی آن پاک کرد .

کوارتز

کوارتز

هنگام تمیز کردن دقت داشته باشید که از صابون های روغنی و مواد شیمیایی استفاده نکنید و حتی پد های تمیز کننده هم باعث تخریب سطح آن می‌شوند.

هنگامی که یک متریال را برای سطح روی کابینت ها انتخاب می کنیم باید طریقه نگهداری از آن هم رعایت کنیم.

با این کار قطعا محصول مورد نظرمان به خوبی در سال های زیادی ماندگار خواهد ماند و از نظر زیبایی و از نظر اقتصادی برایمان به صرفه است.

نگهداری از این محصول باید با دقت انجام شود و از قرار دادن آن در مقابل نور مستقیم خورشید جدا خودداری نمایید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.