مراحل نصب کابینت ام دی اف

مراحل نصب کابینت ام دی اف

مراحل نصب کابینت ام دی اف

کابینت در آشپزخانه به عنوان یکی از وسایل ضروری شناخته شده است که اهمیت بسیاری در طراحی داخلی منازل پیدا کرده است. برای طراحی و ساخت کابینت ها در ابتدا باید مواد اولیه با کیفیتی وجود داشته باشد تا بتوان یک محصول ماندگار و بادوام به وجود بیاید. ام دی اف یکی از متریال های محبوب است که امروزه در دنیای کابینت سازی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است‌.

ام دی اف به مدلی از چوب گفته می‌شود که در آن ترکیبی از فیبر، چسب و رزین می باشد. استحکام آن از تخته سه لایه بیشتر می باشد و به همین دلیل است که افراد بسیاری آن را برای طراحی داخلی آشپزخانه انتخاب می‌کنند. اما در واقع این محصول ویژگی های منحصر به فردی دارد که طراحان آن را به عنوان اولین متریال در هنگام مشاوره دادن به خریداران پیشنهاد می دهند.

امروزه استفاده از کابینت های mdf و دکوراسیون داخلی برای کابینت کمد و بوفه قابلیت استفاده را دارد اما ما در این محتوا سعی کرده‌ایم تا ویژگی های بارز این محصول را مورد بررسی قرار دهید و نحوه نصب آن را به طور مختصر بررسی کنیم.

 

مراحل نصب کابینت ام دی اف

ویژگی ام دی اف

یکی از خصوصیت هایی که ام دی اف دارد این است که ترک بر روی آن ایجاد نمی‌شود. ام دی اف در واقع با داشتن کیفیت مواد اولیه توانسته است مقاومت بالایی در برابر دما و رطوبت داشته باشد. اما نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که این متریال نباید در معرض آب قرار گیرد. به دلیل اینکه اگر رطوبت به درون آن نفوذ کند ایجاد بادکردگی می‌شود و پس از مدتی بدنه کابینت دچار پوسته پوسته شدن می شود.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | marahel nasb cabinet mdf 1 min

نصب کابینت ام دی اف

کابینت های ام دی اف برای هر فضایی قابلیت اجرا را دارد به دلیل اینکه سازگار با محیط زیست است و همین نکته از مزایای آن به حساب می آید.

از طرف دیگر ویژگی ام دی اف مقرون به صرفه بودن آن می باشد. طراحی و ساخت این کابینت ها هزینه کمتری نسبت به کابینت‌های دیگر دارد. اگر از کسانی هستید که می خواهید در هزینه طراحی داخلی صرفه جویی کنید و یا به فکر بازسازی کابینت آشپزخانه هستید و می‌خواهید بودجه کمی را در اختیار طراح قرار دهید بهتر است که کابینت ام دی اف استفاده کنید. البته نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که این محصول با توجه به هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید کیفیت مطلوبی هم دارد و ظاهر زیبای آن می‌توانند در آشپزخانه به خوبی نمایان شود.

 

مراحل نصب کابینت ام دی اف

در مرحله اولیه بهتر است که کار نشانه گذاری انجام گیرد نشانه گذاری در واقع علامتی است که بر روی دیوار زده می‌شود و توسط خطوط بر روی دیوار رسم می گردد. حتما باید خط ها تراز باشند به دلیل اینکه هرگونه بی دقتی می تواند تخلخل در مراحل بعدی نصب کابینت ایجاد نمایند.

آموزش نصب اتصالات کابینت ام دی اف مرحله دیگری است که پس از نشانه گذاری انجام می شود. در سال‌های گذشته اتصالات متنوعی برای نصب کابینت وجود داشته است. یکی از ساده‌ترین آنها اتصال ۴۵ است که برای چوب و فلز استفاده می‌شود. ولی در اتصال کابینت های ام دی اف که به دیوار نصب می کنید باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشند به دلیل اینکه قرار است کابینت ها محلی برای ذخیره سازی وسیله و ظروفی باشند که وزن های متفاوتی دارند و باید مقاومت بالایی در این زمینه به همراه داشته باشند.

 

نصب کابینت های زمینی

هنگامی که مراحل قبلی انجام شده حالا به سراغ نصب کابینت ام دی اف باید برویم کابینت هایی که قرار است بر روی زمین نصب شوند بهتر است که توسط پیچ فیکس شود. در این مرحله بهتر است که کابینت هایی را که می‌خواهید سفارشی باشند را انتخاب کنید. از کارشناسان بخواهید که شما را در این زمینه راهنمایی کنند. برای داشتن کابینت های سفارشی معمولاً هزینه جداگانه باید پرداخت کنید و زمان بیشتری را هم باید در اختیار کارشناسان قرار دهید تا آن را برای شما تولید و اجرا کنند.

 

نصب طبقات و درب های کابینت ام دی اف

هنگامی که کابینت را نصب کرده اید باید طبقات آن را اندازه گیری کنید و ۱۲ سانتی متر کوچکتر از  اندازه واقعی عمق آن را در نظر بگیریم تا رگلاژ کاری به خوبی بر روی آن صورت گیرد به عنوان مثال کابینت هایی که ارزش آن ۵۰ سانتی متر است و عرض درب ۵/۴۹ باید باشد.

 

طریقه لبه چسبانی در کابینت ام دی اف

در مرحله ای که باید  کار نصب انجام شود برشکاری با ابعاد مشخص هم باید صورت بگیرد. در مرحله بعدی باید کار لبه چسبانی با pvc صورت گیرد که برای لبه چسبانی درب و نمای اپن باید به سراغ نوار pvc بروید که ضخامت آن معمولاً یک تا ۲ میلیمتر می باشد. همچنین برای طبقات هم بهتر از نوارهای استفاده کنید که ضخامت آن ۰/۱ باشد.

در مرحله بعدی بهتر است که از دریل و مته برای لولای درب  استفاده کنید و آنها را نصب نمایید. در این محل لولای درب تا آن باید ۲۲ میلیمتر ایجاد شود و نکته قابل توجهی هم که وجود دارد باید برای نصب درب؛ لولا با لبه درب موازی باشد.

 

انتخاب صحیح یراق آلات

مرحله آخر هم مختص به انتخاب یراق آلات و دستگیره هایی که بر روی کابینت نصب می شود. در این قسمت بهتر است که به سراغ یراق آلاتی بروید که متناسب با سبک آشپزخانه تان انتخاب می‌شود.

یراق آلات در سبک های مختلف تنوع بسیار بالایی دارند.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | marahel nasb cabinet mdf 2 min

برای مثال در استفاده از رنگ طلایی برای دستگیره های کابینت در خانه های مدرن استفاده از رنگ‌های سفید و نقره ای می توانند جایگزین مناسبی برای دستگیره های طلایی و یا دستگیره های فرسوده باشند.

در برخی از خانه های مدرن مشاهده می شود که کابینت‌ها بدون دستگیره انتخاب می‌شوند و دلیل آن هم وجود درب هایی است که به وسیله مگنت و فشار باز و بسته می شوند.

این نمونه از کابینت ها در دنیای مدرن یکی از محصولات تازه وارد می باشند که بسیاری از افراد آن را برای طراحی داخلی آشپزخانه به کار می گیرند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.