منبت کاری بر روی کابینت های ممبران

منبت کاری بر روی کابینت های ممبران

منبت کاری بر روی کابینت های ممبران

کابینت های اشپزخانه از اجزای جدایی ناپذیر در هر آشپزخانه هستند که امروزه با خلاقانه تر شدن طرح های کارشناسان و معماران نمونه های مختلفی از این کابینت ها در آشپزخانه های مدرن و کلاسیک مشاهده می گردد.

کابینت های آشپزخانه ممبران معمولاً دارای هنرهای اصیل منبت کاری هستند و افراد بسیاری ترجیح می‌دهند در خانه های کلاسیک از این هنر استفاده نمایند. هنر دست ایرانیان از گذشته تا به امروز ادامه پیدا کرده است به دلیل اینکه ظاهر کلی کابینت و یا هر وسیله ای که منبت کاری بر روی آن انجام شده باشد به کلی تغییر می‌کند.

امروزه در صنعت کابینت سازی دستگاه های پیشرفته ای مانند دستگاه سی ان سی وجود دارند که می توانند انواع کنده کاری را بر روی ممبران و ام دی اف و یا متریال های دیگر ایجاد نمایند.

آشپزخانه ها جلوه متفاوتی را به خود دیده اند به دلیل اینکه طراحان با تلفیق این هنرها و متدهای جدید طراحی توانستند دکوراسیون داخلی آشپزخانه را به گونه‌ای دیگر اجرا نمایند.

منبت کاری بر روی کابینت های کلاسیک تمام چوب توسط استادکاران و افراد حرفه‌ای صورت می گیرد. معمولا نقش و نگارهای اصیل دارای شکوه و عظمت خاصی هستند که دکوراسیون داخلی آشپزخانه را کمی متفاوت تر می نمایند.

 

منبت کاری بر روی کابینت های ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران

یکی از متریال هایی که بسیار محبوب شده است و آن را در خانه های کلاسیک مشاهده می‌کنیم کابینت ممبران است.

این کابینت از زیباترین طرح ها اجرا می گردد و تنوع رنگی و طرح بر روی آنها توانسته است آشپزخانه های متفاوتی را به وجود بیاورد.

منبت روی کابینت ممبران

منبت روی کابینت ممبران

با نصب کابینت های ممبران آشپزخانه ای مجلل و سلطنتی در اختیار خواهید داشت که در تلفیق با این متریال جذاب هنرهایی مانند معرق و منبت کاری مشاهده می گردد.

با توجه به تنوع فراوان کابینت ممبران می توانید آشپزخانه را متناسب با سلیقه خودتان چیدمان کنید. حکاکی بر روی کابینت ها توسط دستگاه‌های پیشرفته صورت می‌گیرد. لازم به ذکر است که استفاده از یک لایه محافظتی از جنس پی وی سی بر روی کابینت ممبران می‌تواند نفوذ رطوبت و حرارت را کنترل کند.

 

منبت کاری بر روی کابینت ممبران

هنر کنده کاری و ایجاد نقش های برجسته بر روی کابینت ها را معمولاً بر روی چوب ها که برجسته ترین متریال هستند صورت می گیرد.

منبت بر روی چوبها چهره‌ای متفاوت را نشان می دهد. این هنر قدمت دیرینه ای دارد و در زمان‌های گذشته در قسمت‌های مختلفی از منازل و یا کاخ ها از این هنر استفاده می‌شده است و استقبال زیادی از آن در دوره‌های مختلف شده است.

 

استفاده از هنر منبت کاری در قسمت‌های مختلف

منبت کاری بر روی پایه جزیره می تواند اجرا گردد.

این هنر در آشپزخانه انواع مختلفی دارد که بستگی به سلیقه افراد و سفارش مشتری دارد که به صورت ساده و یا مجلل طراحی گردد.

استفاده از منبت کاری بر روی قسمت های دیگری مانند سرستون ها هم قابل اجرا است.

کابینت ممبران

کابینت ممبران

برای خانه هایی که در طراحی داخلی آشپزخانه از سرستون ها استفاده می شود و سبک انتخابی کلاسیک است گزینه مناسب استفاده از منبت کاری بر روی کابینت ها می باشد.

برای خانه های بزرگی که از سرستون های کلاسک استفاده می شود بهتر است که چوب های مرغوب و خاص استفاده شود.

بهترین روش استفاده از چوب های بلوط است اما این متریال هزینه بالایی دارد و بهتر است از متریال ممبران که دارای تنوع در رنگبندی است استفاده شود و علاوه بر آن از نظر هزینه هم مقرون به صرفه است.

در اغلب خانه های کلاسیک مشاهده می شود که نمونه هایی از منبت کاری ها با ظرافت خاصی اجرا شده اند. این هنر توسط دست هنرمندان انجام می شود و باید قدر این همه ارزش را دانست.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.