نکات مهم درباره خانه تکانی فضای آشپزخانه

نکات مهم درباره خانه تکانی فضای آشپزخانه

نکات مهم درباره خانه تکانی فضای آشپزخانه

یکی از کارهایی که افراد هرساله برای تمیز کردن منزل خود استفاده انجام می دهند خانه تکانی است.

خانه تکانی معمولاً برای تمیز و مرتب شدن فضای خانه پس از گذشت یک سال است که بهتر است در طول یک سال خانه را و قسمت هایی که کمتر از آن استفاده می شود را گردگیری کرد تا کارها و چربی ها انباشته نشوند. زمانی که قرار است خانه تکانی منزل و آشپزخانه را انجام دهید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و انجام دهید و معمولاً برای تمیز کردن بهتر است که از دستکش استفاده کنید تا در هنگام گردگیری پوست دستتان آسیب نبیند.

آشپزخانه معمولاً مکانی است که وسیله های زیادی در آن قرار دارد و به عنوان سخت‌ترین مرحله در خانه تکانی به حساب می‌آید، اما با برنامه ریزی و نظم کاری می توان از این مرحله عبور کرد و یک آشپزخانه مطلوب را به وجود آورد.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

نکات مهم درباره خانه تکانی فضای آشپزخانه

در ابتدای کارها بهتر است به سراغ یخچال و فریزر ها بروید. طبقات یخچال را سازماندهی کنید و مواد غذایی که تاریخ مصرف آنها گذشته است را دور بریزید. در این مرحله بهتر است که پلاستیک زباله را در دستور کار خود قرار دهید تا موادی که به آنها نیاز ندارید را دور بریزید.

قرار دادن سطل زباله در گوشه‌ای از آشپزخانه بهترین راهکار است به دلیل اینکه در هنگام انجام فعالیت ممکن است با تلنبار شدن زباله و وسیله های دور ریختنی فضای رفت و آمد شما را اشغال کند.

فضای آشپزخانه

فضای آشپزخانه

اگر طبقات یخچال با لکه هایی چسبناک شده‌اند بهتر است که محتویات یخچال را بیرون بریزید و آنها را تمیز کنید سپس وسایل یخچال را تمیز کنید و با نظم و ترتیب در سر جای خود بچینید.

برای تمیز کردن فریزر هم از دستمال خیس هیچ استفاده نکنید به دلیل اینکه سرمای فریزر در تمیزکردن اختلال به وجود می‌آورد.

تا حد امکان مواد گوشتی را در کشوهایی دور از سبزیجات قرار دهید به دلیل اینکه بوی گوشت ممکن است بر روی مواد خوراکی دیگر بنشیند.

 

مرحله به مرحله در خانه تکانی

این روزها درباره همه افراد خانه تکانی از سردرگمی آنها طبیعی است به دلیل اینکه با تلنبار شدن کارهای زیاد معمولاً افراد نمی‌دانند که از کدام قسمت خانه اقدام به تمیز کاری کنند. اما پیشنهاد ما به شما تمیزکردن آشپزخانه است.

به دلیل اینکه در این فضا افراد زمان زیادی را رفت و آمد می‌کنند و ظروفی که  در آشپزخانه استفاده می شود بهتر است سریعتر تمیز شوند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت هایگلاس

 

تمیز کردن کابینت

اگر می‌خواهید کابینت ها را تمیز کنید در ابتدا ظروف داخل آن را تخلیه کنید و پس از شست و شو و دستمال کشیدن درون کابینت ها این کار را انجام دهید.

در این مرحله شستشوی اصلی کابینت ها باید با دقت و با مواد شوینده مناسب تمیز شود به دلیل اینکه اگر روی یک سطح خط و خش باشد و آب و مواد شوینده به درون آن نفوذ کند، پس از مدتی متوجه پوسته پوسته شدن سطح کابینت می‌شوید. این فرایند می‌تواند باعث تخریب کابینت‌ها شود و از نظر هزینه هم پروژه زمانبر و هزینه‌بر دار خواهد بود.

آشپزخانه

آشپزخانه

سعی کنید بسته های مقوایی و پلاستیکی را دور بیندازید به دلیل این که فضای اضافی را در آشپزخانه اشغال می کنند و نمی گذارند که از فضای کابینت ها به صورت بهینه استفاده کنید. معمولا با بطری های شیشه ای و ظروف پلاستیکی و بسته های مقوایی  در کابینت ها تلبار می شوند و یک فضای اصلی را اشغال می کنند.

علاوه بر آن حبوباتی که داخل کابینت ها هستند تخلیه کنید و ظروف آنها را درون مواد شوینده قرار دهید و سپس آنها را شستشو دهید.

کابینت ها به عنوان اصلی ترین تجهیزات آشپزخانه هستند و بهتر است برای نگهداری آنها کوشا باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

نکاتی در خصوص تمیز کردن انواع کابینت

برای پاک کردن لک، اثر دست، جوهر و ماژیک از موادی مانند الکل صنعتی به طور مستقیم استفاده نکنید. این مواد می تواند طرح روکش دار را آسیب دهند و بهتر است برای پاک کردن این موارد از وایتکس با آب رقیق استفاده کنید.

برای تمیز کردن اجاق گاز هم بهتر است که اجاق تان را باز کنید و لکه هایی که بر روی آن باقی ماندن را توسط محلول های شیمیایی که مخصوص به تمیز کردن گاز هستند تمیز کنید.

تمیز کردن شیشه ها را توسط شیشه پاک کن انجام دهید و سعی کنید از دستمال های نخی برای تمیز کردن سطوح استفاده نمایید. شیشه های خالی را می توانید از مخلوطی ترکیب با نمک و جوش شیرین و آب مخلوط کنید و در قسمت هایی که لکه های کثیفی وجود دارند که از آن به کار گیرید.

 

تمیز کردن چربی سینک ظرفشویی

مخلوطی از نمک و پودر جوش شیرین را به حالت خمیری در بیاورید که خمیر به دست آمده را توسط یک دستمال نرم بر روی سینک ظرفشویی قرار دهید تا تمیز و براق شود. برای از بین بردن رسوب آهک می توانید یک دستمال کاغذی را روی محل مورد نظر اضافه کنید و آن را با سرکه تمیز کنید و صبح روز بعد آن را به آب بشویید.

در غیر این صورت هم می‌توانید از خمیری از سرکه و نمک استفاده کنید تا رسوب ها را بزدایید. علاوه بر این مواردی که گفته شد می‌توانید لیموترش تازه را که آغشته به نمک باشد را بر روی سطوح رسوب دیده استعمال کنید و سینک ظرفشویی را مانند روز اول تمیز نمایید.

سینک ظرفشویی به دلیل اینکه هر روز با مواد مختلف سر و کار دارد و خوراکی هایی در آن شستشو داده می‌شود ممکن است به مرور زمان رسوب بسیاری را بر روی خود ایجاد کند برای این کار بهتر است که هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید و آن را مانند روز اول که تهیه کرده‌اید مشاهده نمایید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.