برطرف کردن خط و خش بر روی کابینت

برطرف کردن خط و خش بر روی کابینت

برطرف کردن خط و خش بر روی کابینت

در اکثر خانه های ما وسیله های ضروری مانند یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و … در آشپزخانه امر ضروری به حساب می آیند. علاوه بر آن کابینت های آشپزخانه اصلی ترین تجهیزاتی هستند که وجودشان در هر آشپزخانه ضروری است.

استفاده بیش از حد از کابینت ها و عدم رسیدگی به آن ها باعث می شود همه چیز کهنه و فرسوده شود.

کابینت ها و صفحه روی کابینت پس از مدتی دچار آسیب دیدگی و یا شکستگی می‌شوند که همه چیز بستگی به نحوه نگهداری شما از وسیله ها دارد.

 

برطرف کردن خط و خش بر روی کابینت

کابینت های آشپزخانه به عنوان زیباترین کابینت ها در دنیای طراحی باید به درستی انتخاب شنود؛ برای مثال کابینت های گلاس در دنیای مدرن به عنوان زیباترین کابینت انتخاب شده است. علت استفاده از کابینت های گلاس سطح شفاف و درخشنده است که بر روی آن ریزه کاری وجود ندارد و براق بودن سطح این کابینت ها باعث می شود که ابعاد در آشپزخانه بزرگتر از ابعاد واقعی به نظر برسد و برای همین بهتر است که آن را در آشپزخانه های کم نور و کوچک به کار گرفت.

کابینت های هایگلاس مزیت های بسیاری دارند که از جمله تمیز شدن آسان آنها توسط دستمال نخی می‌توان اشاره کرد.

این کابینت ها نقش و نگار بر روی خود ندارند و برای تمیز کاری می توان آن را به راحتی پاکیزه کرد. کابینت های گلاس از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و از مزایای آن به حساب می‌آید.

اما دو ایراد عمده هم در این کابینت ها وجود دارد که لبه ها و گوشه های تیزی دارد و دوم آنکه در برابر خط و خش به شدت آسیب پذیر می باشد.

 

از بین بردن خط و خش بر روی کابینت های گلاس

همانطور که در ابتدای محتوا گفته بودیم کابینت ها پس از مدتی چهره اولیه خود را از دست می‌دهند و نیاز به تعمیرات دارند.

این آسیب دیدگی ها می توانند در قالب خط و خش و شکستگی به وجود بیاید. دقت داشته باشید که مراقبت و نگهداری صحیح از کابینت ها باعث می‌شود که شما زمان زیادی محصولات را در آشپزخانه خود داشته باشید.

اگر خط و خش بر روی کابینت های هایگلاس مشاهده کردید بهتر است که هرچه سریعتر اقدام به تعمیر آنها کنید به دلیل اینکه این کابینت در برابر آب مقاومت کمی از خود نشان می‌دهد و در زمانی که خط و خش و شکاف بر روی آن وجود داشته باشد ممکن است رطوبت به درون آن نفوذ کند و این یک مشکل بزرگ را به وجود خواهد آورد.

پیشنهاد ما به شما این است که کابینت‌ها را به صورت هفتگی با یک دستمال نخی و آغشته به آب ولرم با چند قطره مایع ظرفشویی تمیز نمایید. در هنگام تمیز کاری کابینت ها نباید از دستمال های زبر استفاده کنید به دلیل اینکه سطح آن شفاف است و خراش هایی که بر روی آن وجود دارد نمایان می شود.

 

تمیز کردن لکه های قدیمی

لکه هایی که زمان طولانی بر روی کابینت باقی مانده اند بهتر است که توسط محلول های تمیز کننده خانگی پاکیزه شود. در این محتوا دو محلول تمیز کننده بی خطر را به شما معرفی می‌کنیم که یکی از آنها محلول سرکه و دیگری محلول جوش شیرین می‌باشد.

برای تهیه محلول اول یک قاشق مخلوط کرده و سپس درون اسپری آب پاش بریزید و قسمت هایی که لکه های چربی بر روی آن باقی مانده است را اسپری کنید و چند دقیقه به آن زمان دهید و توسط دستمال نمدار آن را تمیز نمایید.

برای تهیه محلول سرکه هم همین کار را انجام دهید و یک لیوان سرکه را با یک لیوان آب کم مخلوط کنید و سپس همان روش های بالا را انجام دهید.

 

علت واضح دیده شدن لکه بر روی کابینت های گلاس چیست؟

سطح کابینت های هایگلاس به دلیل اینکه مانند شیشه و آینه هستند همه چیز را به صورت شفاف درخشنده نشان می‌دهند.

پس مشخص می شود زمانی که سطح کابینت ها شفاف و درخشنده هستند لکه ها بیشتر نمایش داده می شوند. این موضوع البته بستگی به زاویه تابش نور هم دارد که فقط در یک سری از زاویه ها لکه ها بیشتر دیده می‌شوند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت رنگ پولیشی

 

از بین بردن خش بر روی کابینت های گلاس

اگر خط و خش بر روی کابینت هایگلاس شما به وجود آمده بهتر است برای برطرف کردن آن ها مواردی را که می گوییم انجام دهید. اما قبل از آن بهتر است که برای نگهداری کابینت ها زمان بیشتری را صرف کنید و از قرار دادن اجسام تیز و برنده بر روی آن خودداری کنید.

برای از بین بردن لک و خط و خش های روی کابینت های گلاس بهتر است که در ابتدا آن را در برابر ضربه مقاوم نگه دارید. البته که در برخی از موارد مشکلاتی برای کابینت پیش می آید که علت آن ها به دست ما نیست.

کابینت

کابینت

زاویه نوری که بر روی این کابینت ها تنظیم می شود بهتر است به درستی قرار بگیرد و یا از پرده های ضخیم استفاده کنید به دلیل اینکه پس از مدتی این کابینت ها تغییر رنگ می‌دهند و دلیل آن هم تابش مستقیم نور خورشید است.

کابینت ها را تمیز نگاه دارید تا در زمانی که خط و خش بر روی آن مشخص شد آلودگی به درون آن نفوذ پیدا نکند به دلیل  اینکه اگر رطوبت به درون شکاف های کابینت های گلاس نفوذ کند باعث تخریب آن می‌شود.

سعی کنید از رنگ هایی برای کابینت های گلاس استفاده کنید تا خط و خش را بازتاب ندهند. رنگ‌هایی مانند مشکی و قهوه ای سوخته در ترکیب کابینت های سفید می توانند اثرانگشت و لک را کمتر نشان دهند.

اگر از دسته افرادی هستید که فرصت نمی کنید هر روز کابینت های آشپزخانه را گردگیری کنید بهتر است که کابینت های دیگری را انتخاب کنید به دلیل اینکه سطح این کابینت ها بهتر است هر روز تمیز شوند و دلیل آن هم وجود لک و اثر انگشتی است که بر روی آن نمایان می شود.

 

آیا خط و خش بر روی کابینت واقعا برطرف می‌شود؟

پاسخ کوتاه به این پرسش بله است، خط و خش بر روی کابینت قابل برطرف شدن است، اما میزان موفقیت این کار به عمق و شدت خط و خش بستگی دارد. اگر خط و خش سطحی باشد، می‌توان با استفاده از روش‌های خانگی آن را برطرف کرد. اما اگر خط و خش عمیق باشد، ممکن است نیاز به ترمیم تخصصی داشته باشد. در ادامه خلاصه‌ی چند روش خانگی برای از بین بردن خط و خش کابینت وجود دارد:

  • استفاده از خمیردندان: خمیردندان یک ماده ساینده ملایم است که می‌تواند به برطرف کردن خط و خش‌های سطحی کمک کند. مقداری خمیردندان را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی خط و خش بکشید.
  • استفاده از روغن بچه: روغن بچه نیز می‌تواند به برطرف کردن خط و خش‌های سطحی کمک کند. مقداری روغن بچه را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی خط و خش بکشید.
  • استفاده از واکس کفش: واکس کفش نیز می‌تواند به برطرف کردن خط و خش‌های سطحی کمک کند. مقداری واکس کفش را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی خط و خش بکشید.

از بین بردن خط و خش کابینت

اگر خط و خش کابینت شما عمیق است، می‌توانید از روش‌های زیر برای ترمیم آن استفاده کنید:

  • استفاده از پولیش کابینت: پولیش کابینت می‌تواند به پر کردن خط و خش‌های عمیق کمک کند. مقداری پولیش کابینت را روی یک پارچه نرم بمالید و به آرامی روی خط و خش بکشید.
  • استفاده از رنگ کابینت: اگر خط و خش کابینت شما بسیار عمیق است، ممکن است نیاز به رنگ آمیزی مجدد آن داشته باشید.

برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی کابینت، بهتر است آن‌ها را به طور منظم تمیز و گردگیری کنید. همچنین از کشیدن اشیای تیز روی سطح کابینت خودداری کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت هایگلاس

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات (٪)

  1. آواتار مونا
    مونا
    آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۰۹ ب.ظ

    ممنون عالی

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۱۸ ب.ظ

      ممنون از شما که همراهمان هستید.

  2. آواتار محسن آقا میرزا
    محسن آقا میرزا
    آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۳۷ ب.ظ

    سلام خسته نباشید
    چطور می‌توانم درمورد قیمت‌ها مطلع بشم؟
    مطالب مفید هستن، خیلی ممنونم

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۱۶, ۱۴۰۲ at ۱:۴۱ ب.ظ

      سلام جناب آقا میرزا، برای استعلام قیمت و مشاوره کاملا رایگان و تخصصی با مهندس میرزایی می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته و یا از مشاوره واتساپی به همین شماره استفاده کنید.

  3. آواتار مهسا
    مهسا
    آذر ۱۷, ۱۴۰۲ at ۵:۲۱ ب.ظ

    ممنون بابت مطالب مفید و کاربردی

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۱۷, ۱۴۰۲ at ۵:۳۹ ب.ظ

      مهسای عزیز از توجه شما ممنونیم.

  4. آواتار تقی پور
    تقی پور
    آذر ۲۱, ۱۴۰۲ at ۷:۴۱ ب.ظ

    درود بی کران و سپاس فراوان پست عالی بود.

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۸:۴۷ ق.ظ

      جناب تقی پور بزرگوار ممنون از زمانی که در اختیار ما گذاشتید.

  5. آواتار الهه
    الهه
    آذر ۲۱, ۱۴۰۲ at ۸:۱۵ ب.ظ

    قیمت‌ها شامل شرایط اقساط هم میشن؟

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۸:۴۳ ق.ظ

      درود بر شما الهه عزیز، برای مشاوره کاملا رایگان و تخصصی با مهندس میرزایی می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته و یا از مشاوره واتساپی به همین شماره استفاده کنید.

  6. آواتار فاطمه
    فاطمه
    آذر ۲۲, ۱۴۰۲ at ۱۲:۱۹ ب.ظ

    واقعا باید مراقبت کرد خط و خش خیلی ظاهر کابینت رو عوض میکنه ولو کوچک و سطحی

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۶:۳۷ ب.ظ

      دقیقا همینطوره ممنون از توجه شما.

  7. آواتار amir
    amir
    آذر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۵:۳۵ ب.ظ

    عالی بود ممنون از شما

    • آواتار تیم محتوا
      تیم محتوا
      آذر ۲۳, ۱۴۰۲ at ۶:۴۴ ب.ظ

      امیر جان ممنون از لطفتون.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.