کابینت در اروپا

کابینت در اروپا

کابینت در اروپا

کابینت واژه ای(cabinet)فرانسوی است که به معنای کمد و یا قفسه های چوبی و فلزی می باشد که در آشپزخانه،اتاق خواب،سرویس بهداشتی و در مکان های  مختلف قابل استفاده بودند.منشا اصلی کابینت در قاره اروپا می باشد، که امروزه به شکل کابینت های مدرن استفاده می شود که نسبت به گذشته بسیار تفاوت چشمگیری دارد. کابینت به معنای امروزی از سال 1920 در اروپا شکل گرفت. در زمان قدیم کابینت  را به نام هوسیر(Hoosier)  که برگرفته از نام کارخانه ای که آن را تولید می کرد، شناخته می شد.

 

کابینت در اروپا

تاریخ ظهور کابینت ها در اروپا

کابینت ها برای اولین بار در اواخر دوره رنسانس در ایتالیا مورد استفاده قرار گرفتتند. همچنین در بسیاری از کشورهای اروپا به عنوان جالب ترین قطعات در دکوراسیون های داخلی برای چیدمان ظروف و چینی های قیمتی،اشیاء عتیقه و … استفاده  می کردند.در اوایل قرن شانزدهم میلادی استفاده از کابینت در کشورهای فرانسه و انگلستان رونق گرفت. اغلب این  کابینت ها از چوب های قیمتی و با ارزش مانند چوب بلوط و چوب درخت گردو ساخته می شدند و گاهی اوقات نیز برای تزئین از موزاییک و سرستون استفاده می کردند. در انگلستان نوعی از کابینت که دارای کمد های بلندی بوده و در آن کشو تعببیه شده بسیار مورد استفاده قرار می گرفت.این نوع کابینت ها در خانواده های  اشرافی و ثروتمند در قسمت هایی از آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می گرفت اما در میان عامه مردم به عنوان کالای لوکس و قیمتی محسوب می شد.

 

ورود کابینت به ایران

در اوایل قرن بیستم کابینت در ایران به صورت کمد دیواری به همراه کشو  در آشپزخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت.  همچنین به علت گران بودن کابینت های چوبی طبیعی  استفاده از فلز در ساخت کابینت ها مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. حدود 50 سال پیش نسل کابینت های فلزی در کنار کابینت های چوبی در بازار ایران رواج پیدا کرد.اما به علت زنگ زدگی کابینت های فلزی در مجاورت با آب و هزینه بالا جهت تعمیر،محبوبیت خود را از دست داد.

پس از  ورود ورقه های ام دی اف (MDF) که به معنای تخته فیبر با چگالی متوسط است برای ساخت کابینت مورد استفاده قرار گرفت. به علت تنوع بالا کابینت های ام دی اف و قیمت مناسب آن باعث شد که تا به امروز مورد پسند عموم جامعه ایرانی باشد.

 

طراحی کابینت در کشورهای اروپایی

معماری و دکوراسیون داخلی هر کشوری با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت است. در کشورهای اروپایی سبک ساده و کابینت روکش چوبی بیشتر مورد پسند قرار می گیرد. در اینجا به طور خلاصه به چند سبک از کشورهای مختلف اشاره می کنیم:

  • در طراحی آشپزخانه کشورهای اروپایی اغلب یک میز بزرگ با عنوان جزیره در وسط آشپزخانه قرار می گیرد که به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده می شود.
  • ترکیب رنگبندی مشکی و سفید برای آشپزخانه های بزرگ
  • استفاده از کابینت های چوبی طبیعی مدرن و یا کابینت روکش چوب

 

کلام آخر درباره کابینت در اروپا

از جمله مدل های کابینت آشپزخانه که در جهان طرفداران زیادی پیدا کرده است،کابینت کلاسیک یا کابینت چوب طبیعی کلاسیکمی باشد.علت توجه به این دسته از کابینت ها حسی است که از زمان گذشته در ذهن مخاطب تداعی می کنند. و به طور کلی کابینت های کلاسیک به مدلی از کابینت آشپزخانه گفته می شود که به سبک قدیمی با متریال مدرن و لوکس طراحی می شوند. هر چند که گذشته از رنگ قهوه ای برای این سبک کار استفاده می شد اما امروزه هیچ محدودیتی  در استفاده از رنگ وجود ندارد. اگر شما می خواهید فضای لوکس لوکس و بزرگتری از آشپزخانه داشته باشید بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت روکش چوب

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.