بازسازی بوتیک

بازسازی بوتیک

اهمیت بازسازی بوتیک

امروز با بزرگ شدن شهرها و افزایش مراکز خرید، بوتیک‌ها، فروشگاه‌های تجاری و …، ضرورت بازسازی فروشگاه‌‌ها برای تجهیز وسایل و نوسازی اهمیت فراوانی پیدا کرده است. ساختمان‌های تجاری و به طور کلی اماکن عمومی به علت استفاده تعداد زیاد مردم عموما خیلی زودتر از یک مکان مسکونی نیازمند به بازسازی می‌شوند و در صورتی که این پروسه دائما به تعویق بیفتد ساختمان کم کم فرسوده شده و قابل استفاده نخواهد بود و در نهایت از لیست مراکز تجاری مورد تایید خارج خواهد شد.

این مسئله گواه بر ضرورت انجام این امر است. یکی دیگر از علل اهمیت این موضوع این است که ممکن است با قدیمی شدن، سازه استحکام و مقاومت قبل خود را نداشته باشد و بخشی از آن دچار تخریب شود، این موضوع خطرات جانی و مالی در پی خواهد داشت پس با اصلاح سازه و مقاوم سازی دیگر نگران این موضوع نخواهید بود.

 

قصد بازسازی فروشگاه خود را دارید؟ این مقاله‌ها مخصوص شما هستند!

 

 

بازسازی فروشگاه‌های بزرگ لباس

هنگامی که مالک تصمیم به بازسازی فروشگاه خود گرفته است. باید مشخص کند که این امر در کدام بخش انجام خواهد شد. به طور مثال فضای فروشگاه بزرگ است و فضای تفکیک نشده دارد و یا مشکل سازه‌ای و استقامتی دارد، پس می‌بایست در حین بازسازی به تمام این نکات توجه شود. پس از آنکه حوزه بازسازی معلوم شد. باید این مسائل مورد پرسش قرار گیرد که:

  • آیا این بخش از فروشگاه نیازمند ویترین برای معرفی محصولات و بیان کننده زمینه‌ی کاری است یا خیر؟
  • آیا نورپردازی‌های استفاده شده در این بخش کارایی لازم را دارا هستند یا می‌بایست در لیست کارهای انجام، نورپردازی نیز اضافه شود؟
  • آیا ساختمان واجد تهویه مناسب برای مشتریان است؟

پس قبل از انجام هر تصمیمی باید یک لیست از آنچه فروشگاه لازم دارد تهیه شده و در حین بازسازی مرکز خرید لحاظ شود. در این راه از مشاورین و مهندسین بازسازی کمک بگیرید تا با توجه به بودجه مورد نظر شما بازسازی را شروع کنند. در بازسازی اماکن عمومی علاوه بر بازسازی ساختمان به وسایل و تجهیزات نیز باید توجه شود. با توجه به گسترش و پیشرفت امکانات می‌بایست مکان مورد نظر جوابگوی نیازهای مشتریان باشد. علاوه بر توجه به سیم کشی و تاسیسات باید تمامی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ساختمان تعویض و یا به روز شود.

 

مراحل بازسازی بوتیک

مراحل نوسازی و بازسازی فروشگاه‌ها به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • مرحله تخریب قسمتی که قرار است بازسازی در آن انجام گیرد.
  • مرحله ساخت و ساز و بازسازی.
  • مرحله بازسازی داخلی: شامل طراحی و دکوراسیون می‌شود، که مراحل متعددی را در بر دارد مثل: گچ کاری و سقف کاذب، نورپردازی، کف‌سازی، دیوار و سقف، استفاده از دیوارپوش یا کاغذ دیواری، چیدمان وسایل و تجهیزات.

 

نکات مهم بازسازی بوتیک

این روزها اگر وارد مراکز تجاری شده باشید احتمالا طراحی و دکوراسیون‌های مختلف و سبک‌های متنوعی به چشم شما خورده است. اهمیت طراحی و دکوراسیون چنین مکان‌هایی غیر قابل انکار است،حتی مراکز و مغازه‌های کوچک نیز بر این موضوع دقت دارند چرا که یکی از رکن‌های مهم در رقابت با سایر رقبا، جذب مشتری و رضایت آن است.

 

بودجه بازسازی بوتیک

مطمئنا شما برای انجام بازسازی فروشگاه خود یک میزان مشخصی می‌توانید هزینه کنید پس توصیه می‌شود با توجه به بودجه شخصی خود برای تغییر، برنامه‌ریزی کنید. مثلا می‌توانید تغییرات لازم را اولویت‌بندی نموده و طبق آن پیش بروید.

بازسازی بوتیک

حتما پیش از شروع کار با طراح دکوراسیون مشورت کنید تا بتوانید به صورت اصولی و واقع‌گرایانه هزینه‌ها را برآورد کرده و بودجه را مدیریت نمایید.

 

نوع کسب و کار شما در روند بازسازی

در مرحله بازسازی تجاری و طراحی دکوراسیون به نوع کاربری فروشگاه باید دقت شود و متناسب با نوع محصول ارائه شده ویترین و دکور طراحی شود. مثلا ویترین فروشگاه ورزشی با مواد غذایی متفاوت است. پس اگر پیش از شروع بازسازی به دنبال گرفتن ایده برای دکوراسیون فروشگاه خود هستید زمینه کاری فروشگاه را در نظر داشته باشید.

 

ویترین در بازسازی بوتیک

تنها یک درصد از مشتریان بدون مشاهده ویترین پا به فروشگاه می‌گذارند، پس طراحی و بازسازی این بخش باید جزو اولویت‌های شما باشد و در هنگام طراحی باید به کاربری مغازه و محصول توجه داشت و دیزاین باید به نحوی صورت گیرد که توجه مشتری در هنگام رد شدن جلب شود و برای دیدن اجناس داخل فروشگاه کنجکاو شود.

 

کف‌پوش در بازسازی بوتیک

کف ساختمان‌های تجاری و اماکن عمومی به علت رفت و آمد زیاد در معرض فرسودگی و استهلاک بیشتری هستند و شاید بیشتر از سایر بخش‌ها نیاز به رسیدگی و بازسازی داشته باشند.

ضمن این که با تغییر کف‌پوش ساختمان، جلوه بسیار خوبی به نمای داخلی می‌دهید. در بعضی موارد نیازی به کندن کف و نوسازی نیست، مثلا هنگامی که کف ساختمان سنگ باشد کافیست که آن را کف‌سابی و پولیش کنیم تا کاملا نو به نظر آید.

 

پیاده رو مقابل بوتیک شما

هرچند که شهرداری اجازه استفاده از پیاده‌رو روبه‌روی فروشگاه را به مالک نمی‌دهد اما بازسازی آن وظیفه مالک مکان است، البته پیش از تغییر باید با شهرداری منطقه هماهنگ شود. دقت کنید که حتی اگر نمای بیرونی فروشگاه و دکوراسیون داخلی به نحو عالی انجام گرفته باشد اگر فضای روبروی فروشگاه وضع نامناسبی داشته باشد، کیفیت و جلوه فروشگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نکات طراحی دکوراسیون در بازسازی فروشگاه

  • اهمیت طراحی و دکوراسیون را آن جایی‌ می‌توان به خوبی مشاهده کرد که مشتری پس از مشاهده ویترین مغازه‌ها، انتخاب‌ می‌کند از کدام مغازه خرید خود را انجام دهد. نمای ویترین، انتخاب رنگ‌بندی متناسب با محصولات فروشگاه، پارتیشن‌بندی قسمت‌های مختلف، ساختار کفپوش ساختمان، نوع لوسترهای استفاده شده، دیوارها و هارمونی رنگ آن با سایر بخش‌ها و حتی پیشخوان مغازه همگی جزء نکات و جزییاتی هستند که هنگام ورود، مشتری به آن‌ها توجه می‌کند.

  • طراح دکوراسیون در اماکن عمومی همیشه سلیقه و علایق اکثریت را لحاظ می‌کند. مثلا در یک فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی، دکوراسیون می‌بایست مطابق نظر خانم‌ها باشد و با بهره‌گیری از رنگ‌های اصولی و درست، فرآیند القای حس خوب انجام شود. مشتری باید بتواند با دکوراسیونی که به درستی طراحی شده به راحتی همه‌ی محصولات را مشاهده کند.
  • بازسازی فروشگاه و طراحی دکوراسیون آن یک امر تخصصی است و با مبحث طراحی دکوراسیون ساختمان‌های مسکونی کاملا متفاوت است. شاید در یک سری اصول و مسائل مشترک باشند اما به علت آنکه مخاطبان در چنین فضاهایی تعداد کثیری از مردم هستند نه یک خانواده، می‌بایست اصول و استانداردهای بیشتری رعایت شود تا اغلب افراد از دکوراسیون آن مکان رضایت داشته باشند.
  • در هنگام طراحی دکوراسیون ضمن بازسازی، تمامی فاکتورها از جمله هدف کار، جنسیت اغلب مشتریان یا مخاطبان، میزان فضای موجود و متراژ فروشگاه باید در نظر گرفته شود تا در کنار ایده‌های ذهنی و نظر مالک بهترین نتیجه را از سبک طراحی دکوراسیون بگیریم و طراحی پایانی رضایت بخش باشد.
  • همانطور که‌ می‌دانیم بازسازی تجاری فروشگاه و طراحی اصولی دکوراسیون یکی از فاکتورهای مهم در میزان درآمد و کسب و کار در آنجا محسوب می‌شود. مخصوصا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد فروشگاه‌های اینترنتی اغلب افراد ترجیح می‌دهند زمان کمتری را در فروشگاه‌ها بگذرانند، لذا طراحی دکوراسیون می‌بایست جذاب و منحصر به فرد باشد تا مشتری برای ورود و خرید کردن ترغیب شود.

بازسازی بوتیک

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازسازی بوتیک داشتید، می توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته، از مشاوره واتساپی استفاده کرده یا از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید!

     

     

     

    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [کل: ۱ میانگین: ۵]

    پیام بگذارید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    *

    code