هزینه تمام شده بازسازی آژانس مسافرتی

هزینه تمام شده بازسازی آژانس مسافرتی

طراحی مجدد و هزینه تمام شده بازسازی آژانس مسافرتی

به منظور استفاده کاربردی و زیبا سازی محیط داخلی آژانس‌‌‌‌‌، طراحی داخلی آژانس هواپیمایی مهم‌‌‌‌‌ می‌باشد‌‌‌‌‌. طراحی پلان‌‌‌‌‌، فضا سازی‌‌‌‌‌، المان‌ها، رنگ‌‌‌‌‌، متریال و نور پردازی و‌‌‌‌‌…. شامل طراحی داخلی‌‌‌‌‌ می‌شوند‌‌‌‌‌. این مجموعه به چند بخش مدیریت‌‌‌‌‌، سالن انتظار‌‌‌‌‌، تور‌‌‌‌‌‌های داخلی و خارجی و‌‌‌‌‌… تقسیم‌‌‌‌‌ می‌شود‌‌‌‌‌. با استفاده از اصول و قواعد طراحی داخلی‌‌‌‌‌ می‌توان به جذب مشتری بیشتر و همچنین آسایش کارکنان آژانس افزود‌‌‌‌‌.

طراحی دکوراسیون و بازسازی آژانس هواپیمایی غیر از زیبا سازی محیط‌‌‌‌‌، با فکر و ایده‌‌‌‌‌‌های خلاقانه طراح‌‌‌‌‌ می‌تواند باعث کاهش هزینه‌‌‌‌‌‌های جانبی از جمله انرژی الکتریسیته شود و با استفاده از انرژی‌‌‌‌‌‌های جایگزین به حفظ محیط زیست نیز کمک کند‌‌‌‌‌. با استفاده از نور طبیعی در محیط داخلی و استفاده کمتر از پارتیشن یا دیوار‌‌‌‌‌‌های صلب که قادر به عبور نور از خود نیستند‌‌‌‌‌ می‌توان به این امر بهبود بخشید‌‌‌‌‌.

 

می‌خواهید آژانس مسافرتی خود را بازسازی کنید؟ به هزینه تمام شده بازسازی آژانس مسافرتی نیاز دارید؟ این نوشته‌ها مناسب شما هستند!

 

 

اصول طراحی و بازسازی آژانس مسافرتی هواپیمایی

طراحی روان و ساده آژانس هواپیمایی باعث ایجاد شفافیت در محیط داخلی آژانس‌‌‌‌‌ می‌گردد و همچنین حس اعتماد بین فروشنده و خریدار نیز بالاتر‌‌‌‌‌ می‌رود‌‌‌‌‌. با استفاده از پارتیشن‌‌‌‌‌‌های شیشه‌‌‌‌‌‌‌ای می‌توان این امر را بر آورده ساخت‌‌‌‌‌. از دیگر مسایلی که‌‌‌‌‌ می‌توان با طراحی به آن دست پیدا کرد ایجاد اعتبار است‌‌‌‌‌. هرچه طراحی مدرن‌تر و با تکنولوژی روز همخوانی داشته باشد به اعتبار آژانس هواپیمایی‌‌‌‌‌ می‌افزاید چرا که خریدار با دیدن چنین امکاناتی احساس به روز بودن خواهد داشت‌‌‌‌‌.

وجود بستر مجازی برای ارتباطات از لزومات طراحی است‌‌‌‌‌. فضا سازی مناسب‌‌‌‌‌، ارتباط درست بین فضاها‌‌‌‌‌، چیدمان و مبلمان صحیح از اصول طراحی آژانس هواپیمایی است و باید به آن توجه ویژه‌‌‌‌‌‌‌ای کرد‌‌‌‌‌. از آن جا که استفاده از متریالی که باعث ایجاد شاخصه‌‌‌‌‌‌‌ای خاص در محیط داخلی شوند به جذابیت فضا اضافه‌‌‌‌‌ می‌کند‌‌‌‌‌ می‌توان با نور پردازی به شاخص نمودن متریال و نیز به فضا سازی جلوه خاصی بخشید‌‌‌‌‌.

 

دلیل اهمیت طراحی و بازسازی آژانس مسافرتی

طراحی داخلی اداری و مشاغلی که ارتباط مستفیم با مشتری خود دارند‌‌‌‌‌، بسیار حائز اهمیت است.آژانس‌‌‌‌‌‌های هواپیمایی نیز از این قائده مستثنی نیستند‌‌‌‌‌. فرض کنید که تصمیم به سفر گرفته اید و به چند آژانس هواپیمایی مراجعه کرده اید. یکی از آن‌‌‌‌‌‌ها به دکور و طراحی قدیمی‌‌‌‌‌، نورپردازی کم و اتاق‌‌‌‌‌‌ها و کانترهای نامنظم که در کنار هم چیده شده اند و همچنین قسمت مشاوره سفر شلوغ و پر سر و صدا و آژانس مسافرتی دیگری که رفته اید‌‌‌‌‌، دکور مناسب و چشم نواز‌‌‌‌‌، استفاده از طراحی‌‌‌‌‌‌های نوری‌‌‌‌‌،کانترهای دیزاین شده و یک اتاق مشاوره سفر جداگانه با مبلمان راحت دارد‌‌‌‌‌.

 

طراحی کانتر دفتر آژانس هواپیمایی

باید توجه داشت که در این محیط فضایی برای انتظار و کانترهایی برای پاسخ گویی باید طراحی شوند که به مراجعین خدمت رسانی کنند. در عین حال جذابیت‌‌‌‌‌‌های محیطی و پویایی فضا باعث‌‌‌‌‌ می‌شود تا مراجعین به راحتی با محیط ارتباط برقرار کنند. یک دفتر آژانس هواپیمایی؛ دارای کانترهایی برای فروش بلیط و تور‌‌‌‌‌، اتاق مدیریت‌‌‌‌‌، تورهای داخلی‌‌‌‌‌، تورهای خارجی و‌‌‌‌‌… می‌باشد‌‌‌‌‌.

اکثر آژانس‌‌‌‌‌‌های مسافرتی‌‌‌‌‌، خدمات مشاوره‌‌‌‌‌، زمان‌بندی سفر و برنامه ریزی سفر را به مراجعه کنندگان ارائه‌‌‌‌‌ می‌دهند. می‌بایست در این دفاتر‌‌‌‌‌، فضای مخصوصی جهت مشاوره متخصصین آژانس با مراجعه کنندگان تعبیه شود‌‌‌‌‌. این فضای مشاوره را‌‌‌‌‌ می‌توان با قرار دادن صندلی در طرف دیگر کانتر‌‌‌‌‌، ایجاد کرد. وابسته به فضای دفتر کار‌‌‌‌‌،‌‌‌‌‌ می‌توان اتاق خاصی را با طراحی مجزا‌‌‌‌‌، برای این امر در نظر گرفت و یا حتی با چیدمان مبلمان و یک میز‌‌‌‌‌ می‌توان این فضا را طراحی کرد‌‌‌‌‌.

 

رنگ پردازی و قیمت بازسازی آژانس مسافرتی

با اضافه کردن المان رنگ‌‌‌‌‌ می‌توان به جذابیت کار افزود‌‌‌‌‌.‌‌‌‌‌ می‌توان از هارمونی یا تضاد رنگ‌‌‌‌‌‌ها استفاده کرد‌‌‌‌‌. بستگی به سلیقه کارفرما و خلاقیت طراح‌‌‌‌‌، جذابیت رنگ پردازی دکوراسیون آژانس از عناصر مهم طراحی در آژانس هواپیمایی است‌‌‌‌‌. استفاده از رنگ آبی القا کننده حس آرامش و استفاده از رنگ‌‌‌‌‌‌های زرد و نارنجی تداعی کننده حس هیجان و سفر‌‌‌‌‌ می‌باشند‌‌‌‌‌. رنگ در طراحی ما نقش مهمی دارد‌‌‌‌‌. استفاده از رنگ سفید‌‌‌‌‌، طوسی و خاکستری که رنگ‌‌‌‌‌‌های خنثی هستند در پیش زمینه فضا‌‌‌‌‌ می‌توانند نقش موثری ایجاد کنند که رنگ‌‌‌‌‌‌های دیگر نیز به چشم آیند‌‌‌‌‌.

حتی به کار بردن این رنگ‌‌‌‌‌‌های خنثی نوعی حس و حال مدرن و کلاسیک را در محیط القا‌‌‌‌‌ می‌کنند‌‌‌‌‌. رنگ منتخب طراح به مبلمان و فضا جذابیت‌‌‌‌‌ می‌بخشد‌‌‌‌‌، همان طوری که نور با حس و حال کاربر ارتباط مستقیم دارد‌‌‌‌‌، رنگ با چشم و جان کاربر ارتباط برقرار‌‌‌‌‌ می‌کند‌‌‌‌‌. از لحاظ تحقیقات روانشناسی در یک محیط با دیوار سیاه یا سفید‌‌‌‌‌، وجود یک لکه قرمز بر روی دیوار‌‌‌‌‌، ببیننده را مستقیم جذب نقطه قرمز‌‌‌‌‌ می‌کند‌‌‌‌‌. رنگی که در کف فضا استفاده‌‌‌‌‌ می‌شود نیز در بزرگی و کوچکی آن فضا تاثیر گذار است‌‌‌‌‌.

 

طراحی اتاق مدیریت آژانس مسافرتی

ارتباط بصری با مشتری‌‌‌‌‌‌های آژانس هواپیمایی از اولویت‌هاست و بنا به ابعاد محیط آژانس و سلیقه کارفرما این امکان وجود دارد که که این فضا کاملا شفاف و بدون دیوار باشد یا به وسیله دیواری شیشه‌‌‌‌‌‌‌ای جدا گردد‌‌‌‌‌. همچنین به سلیقه کارفرما‌‌‌‌‌ می‌توان فضای مستتری را تعبیه نمود‌‌‌‌‌. در ضمن اتاق مدیریت آژانس هواپیمایی نیاز به فضایی برای منشی دارد که در این قسمت ارتباط فضایی بین سالن انتظار و دفتر مدیریت حفظ گردد‌‌‌‌‌،‌‌‌‌‌ می‌توان با توجه به پتانسیل موجود ابعاد محیط داخلی‌‌‌‌‌، فضایی برای فایل‌‌‌‌‌‌ها و آرشیو در قسمت فضای منشی در نظر گرفت.

اتاق مدیریت از نظر طراحی داخلی دارای مبلمان شاخصی است‌‌‌‌‌، زمانی که جلسات ویژه با شرکت‌‌‌‌‌‌های هواپیمایی یا مشتریان بخصوص صورت گیرد‌‌‌‌‌، این فضا باید کاملا آراسته‌‌‌‌‌، در عین سادگی و شیک بودن نشان دهنده اعتبار مدیریت نیز باشد‌‌‌‌‌.

 

کانترهای فروش بلیط و تور

متریال و رنگ‌‌‌‌‌، شاخصه‌ی مهم یک کانتر فروش بلیط و تور در آژانس هواپیمایی است‌‌‌‌‌. در واقع این فضا‌‌‌‌‌، نقطه کانونی محیط داخلی آژانس هواپیمایی است‌‌‌‌‌. مراجعه کننده پس از ورود به دنبال مکانی برای تهیه بلیط خود‌‌‌‌‌ می‌باشد بنابر این طراحی جایگاه کانتر فروش بسیار مهم‌‌‌‌‌ می‌باشد‌‌‌‌‌. بازی با رنگ از عناصر مهم در طراحی دکوراسیون آژانس هواپیمایی است‌‌‌‌‌. توجه به جنس و نوع متریال و انتخاب رنگ در افزایش کیفیت و مطلوبیت فضا نقش مهمی دارد‌‌‌‌‌. بسته به رنگ محیط و دیوار‌‌‌‌‌‌های فضای داخلی که‌‌‌‌‌ می‌تواند شیشه‌‌‌‌‌‌‌ای یا صلب باشد‌‌‌‌‌، رنگ کانتر‌‌‌‌‌‌ها را‌‌‌‌‌ می‌توان خنثی یا شاخص انتخاب کرد‌‌‌‌‌.

 

طراحی فضای نشیمن و انتظار آژانس مسافرتی

هدف از ایجاد این فضا در طراحی تخصصی دکوراسیون آژانس هواپیمایی‌‌‌‌‌، اختصاص آن به مشتری و مراجعه کننده است‌‌‌‌‌. مشتری پس از ورود به فضای نشیمن و انتظار‌‌‌‌‌، نیاز به فضایی دارد تا محیط پیرامون خود را بررسی و تحلیل کند‌‌‌‌‌. مبلمان و چیدمان فضا از شروطی است که رعایت آن باعث ایجاد راحتی مشتری‌‌‌‌‌ می‌گردد‌‌‌‌‌.

استفاده از المان‌‌‌‌‌‌هایی هم چون نور‌‌‌‌‌، کف سازی‌‌‌‌‌، تابلو‌‌‌‌‌، پوستر‌‌‌‌‌، چیدمان فلاورباکس‌‌‌‌‌‌های طبیعی و مصنوعی کمک شایانی به دکوراسیون داخلی‌‌‌‌‌ می‌کند‌‌‌‌‌. برقراری ارتباط مناسب بین فضای سالن انتظار با فضاهای دیگر مجموعه‌‌‌‌‌، از دیگر موارد در طراحی داخلی است که به وسیله طراح صورت‌‌‌‌‌ می‌گیرد‌‌‌‌‌.

 

طراحی کانتر تور‌‌‌‌‌‌های خارجی

با روی کار آمدن صنعت توریسم و گردشگری داخلی در کشور عزیزمان در چندین سال اخیر‌‌‌‌‌، مردم با استقبال فراوان به سمت تورهای داخلی روی آورده اند‌‌‌‌‌. در محیط داخلی آژانس‌‌‌‌‌‌ها به تازگی شاهد حضور زیادی از مشتریان هستیم که علاقه مند به تورهای داخلی هستند‌‌‌‌‌، پس توجه به طراحی داخلی این بخش‌‌‌‌‌ می‌تواند از سیاست‌‌‌‌‌‌های مهم آژانس باشد‌‌‌‌‌. استفاده از مبلمان‌‌‌‌‌‌های رنگی‌‌‌‌‌، باعث ایجاد حس صمیمیت بین کارمندان آژانس و مشتری و جذب اعتماد بیشتر مشتریان‌‌‌‌‌ می‌گردد‌‌‌‌‌.

به طور مثال قرار دادن میز چند نفره در این فضا به کارمندان این امکان را‌‌‌‌‌ می‌دهد که اطلاعات خود را در اختیار مشتری بگذارند‌‌‌‌‌. همچنین استفاده از مانیتورهایی تعبیه شده در سطح میز‌‌‌‌‌‌ها به مدرن شدن فضا نیز کمک‌‌‌‌‌ می‌کند‌‌‌‌‌. از نور پردازی‌‌‌‌‌‌های متمرکز بر روی این مبلمان جهت تاکید بیشتر‌‌‌‌‌ می‌توان استفاده کرد‌‌‌‌‌. در صورت استفاده از مانیتور و پروژکتور در طراحی دکوراسیون آژانس برای مشتریان‌‌‌‌‌، بهره گیری از نور طبیعی مناسب نبوده و استفاده از نور‌‌‌‌‌‌های خطی ( متناسب با فضا )‌‌‌‌‌، نور مخفی و متمرکز برای ایجاد حس آرامش مشتری پیشنهاد‌‌‌‌‌ می‌گردد‌‌‌‌‌.

 

طراحی کانتر تور‌‌‌‌‌‌های داخلی

این امکان وجود دارد که با استفاده از رنگ و نور پردازی این فضا را شاخص‌تر کرد‌‌‌‌‌. در این قسمت کارمندان آژانس هواپیمایی و مشتریان در حال تبادل اطلاعاتی در زمینه تور‌‌‌‌‌‌های خارجی هستند پس منطقی‌تر است که طراحی دکوراسیون این بخش به کار مرتبط باشد‌‌‌‌‌. وجود پوستر و ماکت‌‌‌‌‌‌هایی از آثار ملی کشورهای مختلف‌‌‌‌‌، المان‌‌‌‌‌‌های مناسبی است که به کارمندان آژانس این امکان را‌‌‌‌‌ می‌دهد که توضیحاتی را ارایه دهند‌‌‌‌‌.

استفاده از تکنولوژی این امر را ارتقا‌‌‌‌‌ می‌دهد‌‌‌‌‌، با استفاده از ویدئو پروژکتور یا جا نمایی مانیتور‌‌‌‌‌‌هایی در این قسمت از فضا و پخش تیزر‌‌‌‌‌‌هایی حتی بدون حضور کارمند آژانس به مشتری حق انتخاب و تصمیم گیری خواهد داد و این خود بستری برای به وجود آمدن مدرن شدن این صنعت گردشگری‌‌‌‌‌ می‌باشد‌‌‌‌‌. در طراحی داخلی آژانس هواپیمایی‌‌‌‌‌، نور پردازی از مهمترین ارکان طراحی‌‌‌‌‌ می‌باشد‌‌‌‌‌. نورپردازی مناسب با فضا بدین منظور است که شاید امکان دسترسی به نور طبیعی در طول روز فراهم نباشد پس هر فضا بنا به کاربرد آن نیاز به نور پردازی مناسب دارد‌‌‌‌‌.

استفاده از نورپردازی خطی به جهت دهی و طولانی‌تر شدن فضا و راهنمایی مراجعه کننده از قسمتی به قسمت دیگر کمک‌‌‌‌‌ می‌کند‌‌‌‌‌. با استفاده از نور پردازی‌‌‌‌‌‌های متمرکز و کوچک‌‌‌‌‌ می‌توان المان‌‌‌‌‌‌های موجود در آژانس را شاخص‌تر کرد. به علت استفاده از سیستم‌‌‌‌‌‌های کامپیوتری که برای کارمندان در نظر گرفته شده ترجیحا قرارگیری مانیتور‌‌‌‌‌‌ها به گونه‌‌‌‌‌‌‌ای باشد که زاویه ۹۰ درجه با بازشو (پنجره نور گیر) داشته باشند تا در طولانی‌مدت دچار خستگی چشم نشوند‌‌‌‌‌.

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه تمام شده بازسازی آژانس مسافرتی داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته، از مشاوره واتساپی استفاده کرده یا از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید!

     

     

     

    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [کل: ۱ میانگین: ۵]

    دیدگاهتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.