هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش

هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش

همه چیز درمورد هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش

زمانی که به عنوان مشتری وارد فروشگاه کفش می‌شوید چقدر به اصول طراحی داخلی و چیدمان آن توجه می‌کنید؟ تا حالا برایتان سوال پیش آمده که چرا بعضی از کفش‌ها بیشتر به چشم ما می‌آیند؟ در چند سال گذشته، کفش به مقوله‌ای مهم در تجارت تبدیل شده است، چراکه همیشه صنعت و هدف خاص خود را دنبال کرده است. هر فروشگاه سیاست چیدمان کفش خود را دارد. پس برای افزایش فروش و بازدهی موثر، باید با فراهم‌ آوردن شرایط مطلوب، تمام تلاش خود را کرد. خرید و فروش در تجارت کفش دارای طرح‌بندی پیچیده‌ای است. چراکه کفش‌ها باید به سبک‌، رنگ‌، اندازه و عملکرد مرتب شوند. پس سوال اصلی که به وجود می‌آید این است که چیدمان کفش و نحوه‌ی ارائه‌ی آن به چه صورت خواهد بود؟

 

برای اطلاعات بیشتر از هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش، این مقالات را هم بخوانید!

 

 

طراحی داخلی و هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش

سیر محتوا در این مطلب بدین صورت است که ابتدا به تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی می‌پردازیم. پس از آن به جزییات اصول طراحی فروشگاه کفش اشاره می‌کنیم. مهم‌ترین بخش این طراحی چه می‌تواند باشد؟ با رسیدن به این مجهول، به سراغ طراحی ویترین فروشگاه کفش می‌رویم. استاندارد طراحی داخلی ویترین کفش به چه صورت باید رعایت شود؟ با بررسی تمامی این موارد نوبت به ضوابط پیشخوان، انبار و قفسه‌های داخلی فروشگاه کفش می‌‌رسد.

بازسازی فروشگاه کفش

در هرکدام تمامی نکات و الزامات طراحی لازم را ذکر می‌کنیم. الویت چیدمان بصری کفش را در قسمت دسته‌بندی قفسه‌ها پیدا می‌کنیم. اگر چیدمان و دسته‌بندی کفش براساس قیمت صورت بگیرد به چه صورت قابل اجرا خواهد بود؟ از قسمت طراحی نورپردازی فروشگاه کفش، در دو بخش متمرکز و عمومی صحبت می‌‌کنیم. در نهایت به جزییات مسیر حرکت مشتری در داخل فروشگاه و قرارگیری آینه می‌پردازیم.

 

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون

به نظر شما تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در بازسازی تجاری چیست؟ آیا هر دو یکسان هستند؟ درست است که بین طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی همپوشانی وجود دارد، اما اساساً این‌دو متفاوت‌اند. طراحی داخلی هنر و علم درک رفتار مردم، برای ایجاد فضاهای کاربردی در یک ساختمان است. با اجرای راه‌حل‌های متفکرانه، می‌توانند فضاهایی را ایجاد کنند تا تجربیات افرادی را که در آنها زندگی می‌کنند، بهبود بخشند. در حالی که دکوراسیون داخلی، تزئین فضا با عناصر تزئینی برای دستیابی به زیبایی خاصی است.

به طور خلاصه‎، طراحان داخلی ممکن است تزئین کنند، اما دکوراتورها طراحی نمی‌کنند. فرآیند طراحی داخلی یک روش سیستماتیک و هماهنگ، شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل و ادغام دانش با چاشنی خلاقیت است. تمامی این اقدامات برای برآوردن نیازهای مشتری ایجاد می‌شود. در نهایت، یک دکوراتور داخلی جنبه‌های متقارن یا فنی را مشاهده نخواهد کرد، اما یک طراح داخلی تمامی این موارد را در نظر خواهد گرفت.

 

طراحی فروشگاه کفش

طراحی فروشگاه کفش به صورت رایج بر مبنای تاثیر‌پذیری از نوع جنسیت می‌باشد. کفش‌ زنانه و یا مردانه در دکوراسیون داخلی، طراحی و چیدمان نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. اما در بخش کفش‌ ورزشی و ارائه‌ی آن به صورت واضح و روشن، این جریان اتفاق نیافتاده است. فروشگاه‌های کفش امروزی از کلیشه‌های قدیمی و تکراری طراحی، دور شده و با یک روند جدیدی طراحی می‌شوند. شما صرفا به یک فضای ۳ در ۴ با یک ویترین ساده‌ی خطی روبه‌رو نیستید.

قرار است همه‌ چیز شما را تحت تاثیر خود قرار دهد، تا یک خرید لذت بخش داشته باشید. چقدر برایتان اتفاق افتاده از فروشگاهی که کفش‌تان را خریدید یک خاطره‌ی ذهنی دلچسبی داشته باشید؟ یا بعد از یک تجربه‌ی خرید، خواهان خرید دوباره از آن فروشگاه باشید. همه چیز مثل یک زنجیر به هم متصل‌اند و در تجربه‌ی خرید کفش شما تاثیرگذارند.

 

طراحی ویترین فروشگاه کفش

طراحی ویترین فروشگاه کفش یکی از مهم‌ترین آیتم اصول طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه کفش است. نمای ویترین فروشگاه شما نقش مهمی در این امر دارد، به همین دلیل شما باید اقدامات لازم را انجام دهید. سیمای خارجی فروشگاه اوّلین و مهم‌ترین تأثیر را در جلب‌ توجه و دعوت به داخل دارد. سطح نمای بیرونی فروشگاه، ویترین، محوطه‌ی جلوی ورودی و تابلو، بخشی از سیمای خارجی می‌باشد. پس لازم است تمامی این موارد به عنوان یک کلّیت واحد به صورتی زیبا طراحی گردد.

بازسازی فروشگاه کفش

صاحبان فروشگاه همواره سعی می‌کنند که بیشترین طول ویترین را در جداره‌ی خارجی فروشگاه داشته باشند. در قسمت طراحی ویترین می‌توان آن را به دو بخش بسته و باز تفکیک نمود. در حالت اوّل، ویترین به صورت یک جعبه‌ی شیشه‌ای محصور، کنترل دید را در هر بخش دارد. اما در حالت باز، ویترین به عنوان بخشی از فضای فروشگاه و به صورت پیوسته با آن طراحی می‌شود.

جلوه‌های بصری و نام تجاری شما، عناصری هستند که باعث می‌شوند مردم وارد مغازه‌ی شما شوند. نمای ویترین فروشگاه نقش مهمی در این امر دارد. به همین دلیل است که شما باید اقدامات لازم را انجام دهید، تا حد ممکن جلب توجه کنید. باید درک کنید که گردش مالی شما، تعداد افرادی است که وارد فروشگاه می‌شوند. با افزایش حتی ۵ درصد ترافیک، شما سود کرده‌اید.

در سال‌های اخیر، طراحان ویترین بیشتر به رویکردی بینابینی یا نیمه‌باز گرایش یافته‌اند. پس ضمن تعریف محدوده‌ای از جداره‌ی خارجی فروشگاه به عنوان ویترین بسته، دید مختصر را به داخل فراهم می‌کند. در مدل ویترین بسته ارتباط مخاطب با داخل فروشگاه امکان‌پذیر است. ویترین به صورت شیشه‌ای و بزرگ است تا قابلیت نمایش کفش‌ها را داشته باشد. در این حالت شیشه به عنوان لایه‌ای میان بخش‌های فروشگاه و چشمان مخاطب قرار گرفته و ارتباط صمیمی‌تر شده است.

اگرچه فروشگاه از استانداردهای مشخصی پیروی می‌کند، اما اصول و ضوابط طراحی داخلی ویترین را نمی‌شود نادیده گرفت. عمق ویترین در بخش کفش، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و ارتفاع سکوی مورد نظر ۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. چیدمان کفش در داخل ویترین، به دو صورت پلکانی و یا خطی ثابت طراحی می‌شود.

معمولا بهترین روش چیدمان برای دید بصری مناسب، نوع پلکانی است. این مدل چیدمان کفش‌ها با یک سیر نسبی نزولی و صعودی، مانع از خستگی چشم‌ها می‌شود. ایده‌ی دکوراسیون پلکانی ویترین فروشگاه کفش، جذابیت بصری بیشتری را برای مشتری ایجاد می‌کند. پس امکان ورود به داخل فروشگاه شما را چندین برابر می‌کند.

 

اصول طراحی در هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش

اصول کلی طراحی داخلی فروشگاه‌ها و خصوصا روند بازسازی فروشگاه کفش دارای ضوابطی است که مهم‌ترین آنان به صورت زیر است:

  • حداقل عرض فروشگاه ۳ متر می‌باشد و حداقل مساحت آن ۱۲ متر است.
  • معمولا عرض راهرو مغازه‌ای که امکان حرکت مشتری در یک طرف آن است، ۵/۳ تا ۵/۴ متراست. در بخش طول مغازه از ۹ الی ۱۸ متر می‌باشد.
  • عرض راهروها در بخش های عمومی و اصلی مجموعه ۵/۱ تا ۲/۳ سانتی متر است. اما در بخش فروشنده‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر است.

 

بازسازی فروشگاه کفش و پیشخوان فروشگاه

ارتفاع پیشخوان فروشگاه بستگی دارد به چه صورت باشد تا تفاوت آن ایجاد شود. معمولا پیشخوان‌ها باید به گونه‌ای باشند تا مشتری، فروشنده را در زمان نشسته و ایستاده رویت کند. پس پیشخوان ها بر دو نوع کوتاه و بلند دسته‌بندی می‌شوند. ارتفاع پیشخوان اگر به صورت کوتاه باشد، در حدود ۷۶ سانتی‌متر (۳۰ اینچ) است. برای راحتی استفاده‌کننده، ارتفاع پیشخوان باید حدود ۵ الی ۷/۵ سانتی‌متر (۲ تا ۳ اینچ) کمتر از ارتفاع آرنج باشد.

در پیشخوان‌های بلند، ارتفاع ۱۰۷ سانتی متر (۴۲ اینچ) برای نشستن مشتریان می‌باشد. ارتفاع پیشخوان بیش از ۹۹ تا ۱۰۲ سانتی‌متر (۳۹ تا ۴۰اینچ) منطقی نیست. گاهی اوقات بخشی از فضای پیشخوان به صورت مجزا جهت نمایش کیف پول، جوراب، دست‌کش و …اختصاص پیدا می‌کند.

 

تاثیر انبار در قیمت و هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش

انبار کفش به صورت مجزا در بخش زیرزمین و طبقه‌ی بالا، یا در قسمت پشتی فروشگاه قرار گرفته می‌شود. پس باید دسترسی راحت به آن وجود داشته باشد. گاهی اوقات بدلیل کمبود فضا می‌توان انبار را به دو صورت طراحی کرد: بخش پشت پیشخوان فروشگاه و فضایی بیرون‌زده، یا پایین قفسه‌های داخلی. در این صورت امکان استفاده‌ی مفیدتر از فضا فراهم می‌شود؛ چراکه قفسه‌های داخلی نمایش کفش از زمین فاصله گرفته است.

پس می‌توان این بخش را با فضاهای کشویی و درب‌دار برای قرار دادن کفش‌ها به صورت مخفی طراحی کرد. اما اگر به صورت بیرون‌زده و یا پشت پیشخوان قرار گرفت، شما می‌توانید از بدنه‌ی دیوار بیرونی انبار استفاده کنید. با نصب‌کردن قفسه‌های داخلی فروشگاه کفش بر روی دیوار انبار، سطوح منفی را به مثبت تبدیل کنید. در این صورت شما فقط با تغییر چند آیتم می‌توانید یک فروشگاه کفش بهینه داشته باشید.

 

قفسه‌های داخلی فروشگاه کفش

قفسه‌های داخلی فروشگاه کفش ویترین دوم آنجا می‌باشد. بعد از سیمای بیرونی نوبت به سیمای درون اوست. پس این قفسه‌ها به اندازه‌ی چیدمان و دکوراسیون کفش‌های داخل ویترین، اهمیت دارد. بهترین میدان دید مشتری در هنگام مواجه‌شدن با قفسه‌ها دید ناظر است. پس بهتر است کمتر از بخش بالا و پایین محدوده‌ی ناظر استفاده کنیم. چراکه امکان توجه و میزان اهمیت و فروش کفش را کم می‌کند.

نوع چیدمان کفش در این بخش به ساختار طراحی درونی هم بستگی دارد. گاهی اوقات نوع کیفیت کفش مردانه و یا زنانه اصول طراحی داخلی و چیدمان فروشگاه کفش را تعیین می‌کند. درجه‌بندی بوتیک کفش شما، با توجه به درجه‌بندی محصول در رده‌های C،B،A قرار می‌گیرد. بهتر است از چیدمان و قرار دادن کفش در بخش نزدیک زمین و یا سقف پرهیز کنید. این نقاط بدلیل عدم نوردهی مناسب، امکان مشاهده‌ی جزییات و کیفیت محصول را از مشتری صلب می‌کند.

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه تمام شده بازسازی فروشگاه کفش داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس گرفته، از مشاوره واتساپی استفاده کرده یا از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید!

     

     

     

    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [کل: ۱ میانگین: ۵]

    دیدگاهتان را بنویسید

    آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.