اصول طراحی آشپزخانه

اصول طراحی آشپزخانه

اصول طراحی آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه محسوب می ‌شود و دکوراسیون آن اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

برای رعایت اصول طراحی داخلی آشپزخانه ممکن است تا به حال شما مقالات و مجلات متعددی را مطالعه کرده باشید اما ما در این مقاله مهمترین نکات و به اصطلاح فوت و فن درست و اصولی  را به شما عزیزان ارائه داده ایم با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

اصول طراحی آشپزخانه

درک نادرست در طراحی اصولی آشپزخانه باعث ایجاد اشتباهات فراوان در طراحی این فضا می گردد.

عناصر اصلی در طراحی اصولی داخلی آشپزخانه

  1. عناصر عمودی در طراحی داخلی آشپزخانه

حرکت های عمودی که شامل ویترین ها کابینت ها و کاشی ها می شود:

با تاکید کردن بر ارتفاع عناصر عمودی آشپزخانه و باریک ‌تر و بلندتر نشان دادن آنها می‌ توانید از نظر دید ارتفاع کم فضا هایی که کوتاه هستند را جبران کرد.

  1. عناصر افقی در طراحی داخلی آشپزخانه

حرکت های افقی آشپزخانه مانند چیدمان کاشی و کابینت آشپزخانه دیواری و زمینی.

اگر قصد دارید در طراحی داخلی آشپزخانه فضا  بزرگ تر از آنچه که هست به نظر برسد پیشنهاد ما این است که در طراحی داخلی به حرکات افقی اهمیت داده و بر کشیده تر شدن خطوط افقی تاکید کنید. این ایده برای فضاهای کم عرض بسیار مفید و موثر می باشد.

  1. طراحی سقف

در فضایی که چهار دیوار یک سقف و یک کف است، یک ششم فضای ما سقف محسوب می‌ شود بنابراین طراحی آن بر روی فضا تاثیر چشمگیری می گذارد. به عنوان مثال برای این قسمت می‌توان با استفاده از رنگ های زیبا و جذاب و همچنین هماهنگ با رنگ های استفاده شده در فضای آشپزخانه یا با استفاده از نورپردازی مناسب اختلاف سطح و استفاده از فلز، چوب و غیره سقفی زیبا برای آشپزخانه طراحی کرد.

  1. طراحی کف

اگر جنس کف آشپزخانه شما از جنس دیوارهای آشپزخانه باشد و با آن هماهنگی ایجاد کند به این معنا است که  کابینت های آشپزخانه از بقیه فضا جدا می باشد ولی اگر کف آشپزخانه از جنس صفحه کابینت باشد به نسبت هماهنگی بیشتری بین کابینت آشپزخانه و کف ایجاد میشود.

  1. طراحی دیوارها

از دیوارهای خالی آشپزخانه می‌توان فضایی برای آویزان کردن وسایل دکوری قدیمی مانند ظروف مسی و غیره استفاده کرد یا با رنگ کردن آن به یک رنگ متفاوت دیگر و یا تزیین آن با استفاده از یک جنس از نوعی وسیله که در آشپزخانه استفاده نشده باشد می توان تا حدی افکار بیننده را تحریک کرد.

بهترین سطح برای ایجاد تنوع در طراحی داخلی دیوار محسوب می شود و ایجاد تنوع یکی از روش‌ های بسیار مهم در طراحی داخلی می باشد.

  1. انتخاب صفحه رو کابینتی

فارغ از انتخاب درسته رنگ ،جنس و اندازه یک کابینت آشپزخانه انتخاب صفحه رو کابینتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

انتخاب صفحه روی کابینت یکی از مهمترین گزینه های می باشد که نیازمند شناخت کافی است کیفیت قیمت و جنس این عنصر می باشد.

در آشپزخانه بیشترین فعالیت های روزمره بر روی کانتر صورت می‌ گیرد.

انواع کانترهای آشپزخانه:
  • کانتر گرانیتی
  • کانتر چوبی
  •  کانتر آکریلیک
  •  سنگ های فشرده
  • سنگ های مصنوعی مانند کورین و کوارتز
  1. انتخاب رنگ

پارامترهای انتخاب رنگ در طراحی اشپزخانه به سه موضوع مرتبط می شود:

  • هر کدام از سبک های طراحی داخلی دارای یک سری رنگهای مختص خود هستند به غیر از آن رنگ ها ، سایر رنگها هماهنگی لازم را ایجاد نخواهد کرد.
  • هماهنگی رنگ با دیگر وسایل آشپزخانه و سایه های استفاده شده در فضای خانه.
  • سلیقه شخصی افراد و یا طراح.
  1. نورهای مصنوعی و طبیعی

هر چه فضا روشن تر و پر نور تر باشد هم بر روحیه افراد تاثیر بهتری می‌ گذارد و هم جذاب تر خواهد بود.

به  مراتب  نور طبیعی زیباتر از نور مصنوعی می باشد بنابراین بهتر است که بیشترین بهره را از نور طبیعی در فضای آشپزخانه بهره ببرید اما اگر فضای آشپزخانه شما کم نور می باشد می توانید با استفاده از نورپردازی درست و اصولی فضای روشنی را ایجاد کنید.

  1. استفاده از بافت ها در طراحی آشپزخانه

بافت اجناس در طراحی و معانی طرح تاثیر گذاشته و از اهمیت ویژه ای برخوردار است به عنوان مثال کاشی آشپزخانه هم می‌ تواند درخشان و براق باشد و هم می تواند تیره رنگ و دارای ساختاری زبر باشد بنابراین تنها انتخاب رنگ و طرح یک کاشی کافی نبوده و بافت و ساختار  نیز می ‌توانند در یک فضا  هماهنگی لازم را ایجاد کنند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.