تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن

انتخاب تم و زمینه کلی فضای آشپزخانه یکی از مهمترین تصمیمات در دکوراسیون آشپزخانه می باشد.

برای این کار لازم است ابتدا مشخص کنید که مایلید سبک فضای آشپزخانه به سمت فضای کلاسیک و سنتی نزدیک تر باشد یا حس و حال یک فضای مدرن و امروزی را به شما بدهد.

در این مقاله شرکت کابینت گریت  قصد داریم تفاوت ‌های رایج این دو سبک را به شما معرفی نماییم تا بتوانید به راحتی آشپزخانه متناسب با دکوراسیون کلی منزلتان و سلیقه شخصی خود طراحی نمایید با ما همراه باشید.

متریال اصلی که در آشپزخانه های سنتی استفاده قرار می گیرد چوب طبیعی می باشد گرایش این طراحی ها از کابینت آشپزخانه گرفته تا تزیینات ،صندلی و دیگر وسایل از انواع مختلف چوب استفاده می کنند و حس و حال یک فضای قدیمی را در آشپزخانه ایجاد می نماید.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن

آشپزخانه های سنتی دارای رنگ های لایت و آرام مثل خاکستری یا کرم و همچنین رنگ و طرح چوب می باشد. در این آشپزخانه ها به جای استفاده از سرامیک و کاشی های معمولی از سنگ استفاده می کنند به عنوان مثال سنگ مرمر زیباترین و پرکاربردترین سنگ ها می باشد که برای جزیره آشپزخانه و کانتر کابینت در نظر می گیرند و فضایی کلاسیک و سنتی را در آشپزخانه شما ایجاد می نماید.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | 26 1 2

در مقابل این کابینت ها،  کابینت مدرن بیشتر دارای طراحی ساده می ‌باشند و برای این کابینت ها  عموماً از طراحی دستگیر خودداری می ‌شود.

طرح های سنتی مانند گل و بته و تاج و یا منبت کاری در آشپزخانه های مدرن وجود ندارد و روش طراحی خط ها به صورت طاق و منحنی نمی باشد بلکه مستقیم و خط صاف هستند.

اگر دکوراسیون خانه شما به سبک مدرن می باشد مطمئناً آشپزخانه مدرن بهترین انتخاب برای منزل شما می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن - تصویر یک

  • مهمترین المان هایی که در یک آشپزخانه سنتی دیده می شود
  1. پارامترهای معماری و جزئیات سنتی زیاد مشاهده می شود
  2. از کابینت های کلاسیک و طرح های سنتی استفاده می شود
  3. استفاده از متریال های با اصالت مانند چوب طبیعی
  4. استفاده از رنگ های سنگین، کلاسیک و آرام مثل رنگ خاکستری یا رنگ چوب
  5. جزیره و کانتر سنگ یا مرمر در نظر گرفته می شود
  6. از لوستر ها و چراغ های سلطنتی استفاده می کنند

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن - تصویر دو

  • مهمترین المان هایی که در آشپزخانه های مدرن دیده می ‌شود
  1. کابینت مدرن دارای طراحی بسیار ساده می باشد
  2. بر خطوط مستقیم و صاف به ویژه خط های افقی تاکید می شود
  3. از یک لوستر ساده و مینیمال استفاده می شود
  4. رنگ های براق از رنگ های مات پرکاربرد تر می باشد اما از هر دو نوع رنگ استفاده می شود
  5. وسایل آشپزخانه ( هم برقی و هم غیر برقی) دارای طراحی مدرن هستند

از نظر امکانات آشپزخانه هایی که دارای طراحی سنتی و کلاسیک هستند تنها به شکل سنتی طراحی شده و در واقع تمام امکانات یک آشپزخانه جدید در آنها تعبیه می‌ شود و آنچه که به عنوان یک آشپزخانه مدرن و سنتی وجود دارد تنها به ظاهر آن اشاره دارد.

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن - تصویر سه

کابینت کلاسیک و آشپزخانه های سنتی سبک بسیار پرکار و شلوغ می باشد و در آن از کابینت ها و سایر وسایل تجملاتی و اشرافی استفاده می شود.

آشپزخانه های سنتی و کلاسیک گرما و صمیمیت بیشتری را وارد فضای آشپزخانه شما می نماید اما آشپزخانه های کلاسیک ممکن است هزینه بیشتری را بر شما تحمیل کند به عنوان مثال کابینت چوبی کلاسیک که در این سبک بسیار پر کاربرد می باشد گرانترین نوع کابینت می باشد البته امروزه با پیشرفت تکنولوژی کابینتهایی مانند کابینت روکش چوب توانستند ظاهری شبیه کابینت های چوبی را ایجاد نمایند اما هیچ متریالی گرما و صمیمیت چوب را وارد فضای شما نمی کند.

تفاوت آشپزخانه سنتی و مدرن - تصویر چهار

کابینت ممبران کلاسیک نیز جایگزین مناسبی برای این سبک آشپزخانه ها می باشد.

 

سخن پایانی

سبک مدرن و سنتی دو سبک رایج در دکوراسیون آشپزخانه به شمار می رود و هر کدام دارای شاخه ها و زیر شاخه های مختلفی می باشند به عنوان مثال سبک های کلاسیک رومی ،روستیک ، هخامنشی و غیره همه زیر شاخه های سبک سنتی می باشد و هر کدام ویژگی های خاص خود را داشته و با دیگری متفاوت می‌باشد.

قبل از تصمیم گیری برای انتخاب سبک آشپزخانه و آشنایی بیشتر با این سبک های دکوراسیون نامبرده پیشنهاد می شود سایر مقالات معرفی سبک های شرکت کابینت گریت را مطالعه فرمایید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.