دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه

دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه

دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه

اگرمی خواهید یک دستگیره نفیس و خاص برای کابینت آشپزخانه خود انتخاب کنید احتمال خیلی قوی دستگیره های فلزی اولین دستگیره هایی می باشد که  توجه شما را جلب کرده و شما آنها را انتخاب می ‌کنید. این دستگیره‌ ها ظاهری نوستالژیک و سنتی به فضای آشپزخانه می دهد و به فضای داخلی شما وقار و وزن و زیبایی با شکوه می دهند. استفاده از این دستگیره ها اغلب در کابینت های سبک نئوکلاسیک و کلاسیک رواج دارد اما نوعی از آنها که خیلی ساده طراحی شدند را می توان در کابینت های مدرن نیز استفاده کرد آلیاژ و فلزات مختلفی در ساخت دستگیره های کابینت نقش دارد هر کدام از آنها متناسب با ویژگی های باطنی و خصوصیات ظاهری گزینه مناسبی برای استفاده در آشپزخانه شما خواهند بود در ادامه این مقاله به معرفی رایج ترین و پرکاربرد ترین دستگیره های فلزی می پردازیم.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه

دستگیره کابینت برنز

دستگیره فلزی کابینت آشپزخانه

برنز نوعی آلیاژ می ‌باشد که در ساخت دستگیره فلزی کابینت کاربرد دارد لازم به یادآوری است که برنج با برنز متفاوت می باشد با اینکه آنها شبیه به همدیگر هستند و هر دو دارای رنگ شبیه به طلایی می ‌باشند اما برنج از ترکیب روی و مس به وجود می آید اما برنز با استفاده از ترکیب مس و آلومینیوم ، قلع، فسفر یا منگنز ساخته می شود و اگر درصد این عناصر نامبرده تغییر یابد خصوصیات و ویژگی های برنز بدست آمده نیز متفاوت می‌ شود و تغییر می ‌کند. برنز  یک متریال مستحکم تر و سنگین تر و گران قیمت تر از برنج می باشد و استفاده از آن هم بیشتر  است.

دستگیره های برنزی بسیار زیبا و فریبنده می‌ باشند و یک ظاهری  نفیس و شیک به فضای داخلی شما می بخشد این دستگیره ها قیمت نسبتا بالایی دارند و به سادگی با وسایل دکوری برنجی یا برنزی هماهنگ می ‌شود با ترکیب دستگیره های برنزی با دیگر یراق آلات و لوازم مشکی مثل شیرآلات مشکی یا سینک ظرفشویی مشکی و … می توانید یک فضای منحصر به فرد و زیبایی را برای خود به وجود آورید.

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

دستگیره های کابینت مسی

دستگیره های کابینت مسی

یکی از پرکاربرد ترین فلزات در آشپزخانه های قدیمی بوده که در گذشته ظروف و قابلمه های مسی تقریباً در تمامی آشپزخانه ها دیده می شد و جایگاه ویژه ای داشت با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی ساخت متریال های جدید تر کم کم استفاده از لوازم و ظروف مسی از رونق افتاد و دیگر متریال ها مثل ظروف چینی و قابلمه های تفلون ،سرامیکی و … جای آن را گرفتند با این وجود علم پزشکی ثابت کرده است که لوازم و ظروف مسی یکی از بی ضرر ترین و پر فایده ترین ظروف می باشند و امروزه نیز دوباره استفاده از مس و ظروف مسی رواج پیدا کرده است.

استفاده از این ظروف جدا از فایده که دارد جلوه ای سنتی و نوستالژیک در آشپزخانه به وجود می آورد اگر شما در طراحی کابینت آشپزخانه خود از دستگیره های مسی استفاده کنید این خصوصیات را در فضای داخلی خود تقویت خواهید کرد. مس بسیار زیبا و با دوام می باشد که در اثر استفاده  مدام  و یا گذر زمان تغییر رنگ می دهد و بر ظاهر زیبای کلاسیک و سنتی آن می ‌افزاید البته راههای وجود دارد که با تمیز کردن این روش می‌ توانید رنگ آن مثل روز اول براق کنید.

اگر قصد دارید از دستگیره های مسی برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده کنید می توانید با به کارگیری برخی ظروف ‌مسی دیگر هماهنگی و هارمونی بیشتری در فضای داخلی تان ایجاد کنید.

مس به دلیل رنگ نارنجی و سرخی که دارد در آشپزخانه شما گرما و انرژی ایجاد می کند و می تواند فضای داخلی آشپزخانه شما را به سمت گرما و صمیمیت بیشتر سوق دهد این دستگیره ها برای کابینت کلاسیک رنگ های مشکی، خاکستری و سفید و بسیاری از رنگ های دیگر که با رنگ مس هماهنگی داشته و ایجاد هارمونی میکند مناسب می باشد.

دستگیره کابینت برنجی

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | 1 5 1

برنج نیز نوعی آلیاژ می ‌باشد که از ترکیب کردن دو فلز روی و مس به دست می آید و بنا به میزان استفاده از مس در این آلیاژ نوع برنج و استحکام آن متفاوت می باشد یا به بیان ساده  با تغییر دادن میزان ان می ‌توان برنج های متفاوتی را به وجود آورد که رنگ و استحکام آنها با یکدیگر متفاوت می باشند.

برنج دارای ظاهری شبیه به طلا و بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد یکی از مناسب ترین گزینه ها برای صرف تزیینی و پذیرایی می باشد با اینکه درخشنده  می باشد اما مثل طلا براق نیست و باعث آزردگی چشم نمی شود شما نمی توانید از خود فلز طلا یا رنگ طلایی به طور افراطی و قالب در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید به این دلیل که طلایی رنگ بسیار براق و قالب می باشد و در صورتی که در یک فضا افراطی از آن استفاده شود باعث آزردگی و خستگی چشم میشود اما برنج با اینکه ظاهری شبیه به طلا دارد اما رنگ زرد آن متعادل تر می باشد علاوه بر آن رگه های سیاهی که در بافت آن وجود دارد زیبایی آن را دو چندان کرده است و یک آلیاژ با دوام می باشد و بنابراین دستگیره های کابینت برنجی دوام بسیار بالایی دارند و با استفاده از این دستگیری ها شما به راحتی می توانید دربهای کابینت سنگین خود را  باز و بسته کنید از دستگیره های برنجی کابینت می ‌توانید برای کابینت هایی که دارای رنگ چوب، رنگ مشکی ،سفید و خاکستری و رنگ هایی که در خانواده رنگ های خنثی می باشند استفاده کنید.

دستگیره های استیل

دستگیره های استیل

یکی از قدیمی ترین متریال ها در آشپزخانه استیل می باشد که از گذشته تا به امروز در آشپزخانه کاربرد وسیعی داشته است و به راحتی تمیز می شود و درخشندگی و براقی خود را حتی با گذشته زمان طولانی حفظ می‌کند و بسیار بادوام بوده و مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارد استفاده از وسایل که از استیل ساخته شده ‌اند در فضای داخلی شما زیبایی می بخشد و باعث لوکس تر شدن فضای داخلی آشپزخانه های مدرن می شود همچنین این دستگیره ها می تواند یک گزینه ایده آل برای کابینت مدرن باشد و با زیبایی و درخشندگی که دارد جلوه ای جذاب و باشکوه به کابینت‌های شما ببخشد انواع مختلف دستگیره های طولی و بلند استیل می تواند به راحتی با وسایل سیلور یا استیل آشپزخانه شما هماهنگی و هارمونی ایجاد کند و فضایی شیک را برای شما به ارمغان آورد.

دستگیره های نقره ای

دستگیره های نقره ای

یکی از با ارزش ترین و گرانترین فلزات نقره  محسوب می شود بنابراین نمی توان از آن در مقیاس وسیع استفاده کرد مگر در وسایل دکوری و تزیینی.

اگر کابینت آشپزخانه شما خیلی گران قیمت و فاخر است مثلاً از متریال های گران قیمت و با ارزش ساخته شده اند مثل کابینت چوبی و طرح های آن باهنر در دست اجرا شده باشد دستگیر های نقره یا روکش نقره می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد این دستگیره ها ظاهری زیبا و سلطنتی و اشرافی به فضای شما می بخشد توصیه می شود از این دستگیره ها فقط برای کابینت های سفارش شود که مطمئن هستید که فعلاً قصد تعویض آنها را ندارید با اینکه دستگیره های فلزی که از جنس نقره می باشند بسیار نفیس و گران قیمت هستند اما این دستگیره ها با ظاهر زیبایی که دارند بر ارزش خانه شما می‌افزاید و مثل یک وسیله با ارزش در آشپزخانه شما قرار می گیرند و در صورتی که دیگر نخواهید از آن استفاده کنید قابل برگشت به طبیعت می باشد.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.