ست کردن کابینت های آشپزخانه

ست کردن کابینت های آشپزخانه

ست کردن کابینت های آشپزخانه

در دنیای امروزه افراد بسیاری که به صورت مستقل زندگی می‌کنند که تعداد کمی هم نیستند و مفهوم خانه را و طراحی داخلی را می‌دانند و به طور خلاصه خانواده جریان زندگی در  خانه های امروزی بیشتر از قبل دیده می‌شود.

در مکانی که خانواده حضور دارد معمولاً المان های مختلفی هم در کنار یکدیگر قرار گرفتند و توانستند یک محیط امن را برای افراد به وجود بیاورند. آشپزخانه در طول هفته برای افراد می توانند مهم باشد زیرا برای صرف وعده های غذایی در آن حضور دارند. اما در تعطیلات آخر هفته هم افراد در کنار یکدیگر به صرف غذا می پردازند.

این موضوع نیازمند یک فضایی است که افراد در آن احساس رضایت و آسایش داشته باشند برای همین بهتر است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه را جدی تر بگیرید و اگر اشپزخانه ای دارید که از بافت فرسوده می باشد بهتر است تغییراتی در آن به وجود بیاورید. کابینت های آشپزخانه از جمله عناصر اصلی در هر خانه به حساب می آیند که برای انتخاب رنگ آنها بهتر است در ابتدا روانشناسی رنگ ها را بدانید.

 

ست کردن کابینت های آشپزخانه

انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه

رنگ و رنگ آمیزی از دسته فعالیت‌هایی است که افراد آن را ترجیح می دهند. اما امروزه هنرهای دیگری مانند پتینه کاری؛ استفاده از کابینت های ترکیبی و… از مواردی هستند که توانسته‌اند نظر مشتریان را به خود جلب کند.

کابینت های آشپزخانه

کابینت های آشپزخانه

در طراحی داخلی معمولاً باید همه چیز متناسب با متدهای روز پیش برود اما خب برخی از افراد هم از نظر مالی توانایی این را ندارند که بتوانند با هر تغییر دکوراسیون بودجه ای را کنار بگذارند تا بتوانند منزل خود را به سبک های جدید چیدمان کنند. اما با توجه به هنر هایی که وجود دارد می‌توانید تغییراتی را در آشپزخانه به وجود بیاورد و برای همین امر می توان از هنر پتینه کاری بر روی کابینت ها استفاده کرد.

 

تغییراتی در سبک کابینت ها

با گذشت زمان آشپزخانه های قدیمی جای خود را به آشپزخانه های لوکس امروزی داده اند و تنها چیزی که تغییر کرده است تنها رنگ نمی باشد.

بلکه در کنار رنگ ها سبک آنها و متریالی که برای آن به کار می‌رود هم متغیر شده است. برای مثال در جزیره آشپزخانه زمانی که قرار است دو فضا از یکدیگر جدا شوند از این محصول استفاده می شود اما در زمان های گذشته آشپزخانه ها در قسمت‌های اندرونی منزل وجود داشتند که صرفا محلی برای پخت و پز بودند.

کابینت

کابینت

در گذشته متریال مصرفی برای طراحی داخلی آشپزخانه چوب و فلز بوده است اما امروزه سبک های متنوعی مانند کلاسیک؛ نئوکلاسیک؛ مدرن و بسیاری دیگر به وجود آمده اند که هر کدام به طور جسورانه می تواند با استانداردهایی که دارد در طراحی داخلی منزل و آشپزخانه استفاده شود.

 

انتخاب رنگ برای آشپزخانه های با طراحی باز

امروزه آشپزخانه هایی که به صورت پلان باز طراحی شده اند با گذشته متفاوت می باشند و برای کافی بودن فضای تردد معمولاً اینگونه از آشپزخانه ها در خانه های کوچک بسیار کاربردی می باشد. امروزه به دلایل مختلفی افراد ترجیح می‌دهند که فضای بیشتری در آشپزخانه داشته باشند و همچنین ظاهر اصلی کابینت‌ها و آشپزخانه مهم مب باشد.

در فضای داخلی آشپزخانه به دلیل اینکه به صورت باز طراحی شده اند باید رنگ ها و متریال هایی به کار رود که تاثیر آنها در فضای کلی منزل هم خود را نشان دهند.

یکی از انتخاب‌هایی که می‌توان برای این دیوارها داشته باشیم استفاده از ترکیب دو رنگ متفاوت می باشد؛ به دلیل اینکه جلوه ای خاص و جذاب را به وجود می‌آورد اما در خصوص رنگ ها باید بدانید که رنگ هایی که با یکدیگر به خوبی ترکیب می شوند بهترین گزینه هستند به دلیل اینکه اگر از چندین رنگ نامتوازن استفاده شود می‌تواند افراد را پس از مدتی خسته کند و ایجاد نارضایتی در افراد را به وجود بیاورد. انتخاب رنگ به دلیل این که افراد هر روز با آن سر و کار دارند بسیار قابل توجه است و باید آن را امری مهم در هنگام طرحی تلقی کنید.

 

استفاده از رنگ طوسی

رنگ طوسی در طراحی داخلی  سال ۲۰۰۰ به عنوان رنگ کسل‌کننده شناخته شده اما در سال‌های بعد طراحان ترکیب آن را در تونالیته های متفاوت به کار گرفتند و توانسته اند که نداره کارشناسان را تغییر دهند. کابینت های آشپزخانه از سطوحی هستند که می‌توانند توسط این رنگ پوشش داده شوند به خصوص در ترکیب با نورهای ملایم می‌تواند فضای آرامی را به وجود بیاورد.

در خانه‌هایی که فضای بزرگتری را برای آشپزخانه در اختیار دارند بهتر است که از رنگ های طوسی با تنالیته های مختلف استفاده کنید اما دقت داشته باشید که نورپردازی یکی از اصلی‌ترین مواردی است که باید در هنگام دکوراسیون داخلی به آن توجه نمود به دلیل اینکه این نور می باشد که می توانند یک فضا را از تاریکی و دلگیر بودن جدا کند و به فضایی گرم و صمیمی تبدیل نماید.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

استفاده از رنگ های جسورانه

برخی از افراد علاقه دارند که از رنگ های پررنگ و جسورانه استفاده کنند اما باید دقت داشته باشید که استفاده از این رنگ ها باید با دقت انجام شود به دلیل اینکه ممکن است پس از مدت کوتاهی از دیدن آنها خسته شوید و به فکر تعویض کابینت ها بیفتید.

حتما هزینه‌های موجود و زمانی که برای تغییرات کابینت‌آشپزخانه صرف می‌شود را می‌دانید. اگر می خواهید که تغییرات کلی در آشپزخانه به وجود بیاورید بهتر است که در همان ابتدا انتخاب خود را به درستی انجام دهید اما با گفتن این حرف‌ها نمی‌خواهیم که شما را از استفاده این رنگ ها در طراحی آشپزخانه منع کنیم.

در برخی از موارد دیده شده است که استفاده از رنگ‌هایی مانند زرد در ترکیب با رنگ قهوه ای توانسته است فضای متفاوت و جذاب را به وجود بیاورد به خصوص در زمانی که نور بر کابینت های زرد تابیده می شود و انعکاس نور در فضا جلوه ی بسیار متفاوتی را به وجود می‌آورد.

کابینت هایی که اینگونه انتخاب می‌شوند بهتر است به مقدار کافی انتخاب گردند. البته کارشناسان بهتر می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند و قطعاً  با توجه به تجربه ای که دارند فضایی جذاب و لوکس را در اختیار شما قرار می دهند.

استفاده از رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی بهتر است در فضای منزل و آشپزخانه کمتر استفاده شود به دلیل اینکه این رنگ ها هیجان انگیز و اشتها آور هستند و بیشتر از آنها در رستوران ها و فست فود ها استفاده می شود.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.