همه چیز درباره کابینت اشپزخانه

همه چیز درباره کابینت اشپزخانه

همه چیز درباره کابینت اشپزخانه

در بسیاری از کشورهای مدرن استفاده از طراحی داخلی امری طبیعی به حساب می آید و این روزها بسیاری از افراد در این حرفه فعالیت خود را آغاز کردند و برخی دیگر با انجام پروژه های متنوع توانستند تا رزومه خود را پربارتر کنند و بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کند.

طبقه های چوبی و سنگی در گذشته مکان هایی بودند که در آشپزخانه برای نگهداری وسایل از آنها استفاده می کردند. به مرور زمان و پیشرفته شدن طراحی و کابینت سازی نمونه های جدیدی از کمد، بوفه کابینت در بازارها  دیده می‌شود. در زمان های گذشته استفاده از طبقات به عنوان اصلی‌ترین المان هایی بودند که برای ذخیره‌سازی وسایل از آنها استفاده می شده است اما با گذشت زمان و پیشرفته شدن کابینت سازی نمونه های متنوعی از آن ها در بازار ها فروخته شد و افراد بیشتری تمایل داشتند که طراحی داخلی منزل خود را به دست طرح‌ها و کارشناسان بسپارند.

موضوع قابل توجهی که وجود دارد هزینه و بودجه ای است که خریداران قرار است برای تهیه کابینت ها کنار بگذارند. متریال های طبیعی مانند چوب هزینه‌های بیشتری نسبت به مصنوعات چوبی دارند برای مثال ام دی اف، نئوپان، پنل های با روکش مصنوعی از مواردی هستند که افراد می‌توانند آنها را جایگزین متریال های با قیمت بالا کنند.

در طراحی های امروزه استفاده از طبقه های چوبی و سنگی کمتر دیده می‌شود اما طراحان توانسته‌اند با ترکیب متریال ها در کنار یکدیگر یک فضای متفاوت را ایجاد نمایند.

 

همه چیز درباره کابینت اشپزخانه

استفاده از جزیره در آشپزخانه

جزیره در واقع به قسمتی گفته می شود که از کابینت های آشپزخانه مستقل می باشد. جزیره می تواند فضای بیشتری را به برای ذخیره سازی وسایل در اختیارتان قرار دهد و علاوه بر آن در زیبایی دکوراسیون داخلی هم تاثیرگذار است. این میزها در واقع یک میز چند منظوره به حساب می آید و سطح آنها باید با متریال انتخاب شود که آسیب پذیری کمتری داشته باشد و ماندگاری بالایی را در آشپزخانه ایجاد کنند.

جزیره ها در دو نوع ثابت و متحرک وجود دارند که به تشخیص طراح برای آشپزخانه انتخاب می‌شود که این میزها می‌تواند به عنوان میز کار هم در اختیار افراد قرار گیرند و هنگامی که می‌خواهید مطالعه کنید آن را در محیطی امن برای خود در نظر داشته باشید.

برخی با قرار دادن سینک ظرفشویی و اجاق گاز بر روی جزیره توانستند فضای داخلی آشپزخانه را به طور کلی تغییر دهند. موقعیت جزیره باید در محلی باشد که مانعی برای تردد افراد ایجاد نکند. جزیره هایی که به صورت متحرک می باشند در زیر آنها چرخهایی وجود دارد که به راحتی می تواند آن را به قسمت های دیگر منزل منتقل کرد.

 

استفاده از اپن آشپزخانه

ابتدا گفته شد نمونه های متنوع از کابینت ها در طراحی داخلی منازل به وجود آمده در زمان های گذشته معمولا آشپزخانه در قسمت های درونی خانه وجود داشته که صرفاً برای پخت و پز بودند. اما با روی کار آمدن نمونه های اروپایی آشپزخانه ها با طراحی باز ایجاد شده‌اند که طرح این فرآیند را ایجاد می‌کند.

آشپزخانه

آشپزخانه

برای باز شدن فضای آشپزخانه معمولاً از طرحی استفاده می‌شود که دسترسی آسان به قسمت های آشپزخانه را برای افراد به وجود می‌آورد. این مکان ها می توانند بر روی دیوار نصب شوند و در واقع حد فاصل بین اتاق نشیمن و آشپزخانه می باشد. در آشپزخانه اپن باید دقت داشته باشید که چیدمان مثلث کار به خوبی اجرا گردد تا سهولت فعالیت در آشپزخانه صورت گیرد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

چیدمان داخلی آشپزخانه

برای چیدمان کابینت های آشپزخانه در ابتدای کار طراحان متراژ را در نظر می‌گیرند و علاوه بر آن نورگیری آشپزخانه از عوامل مهمی است که باعث می شود در خلق و خوی افراد تاثیر گذار باشد.

نور به عنوان یک موضوع اصلی در طراحی وجود دارد که می‌تواند فضای آشپزخانه را از تاریکی و دلگیری به محیطی جذاب و زیبا تبدیل کند برای همین بهتر است که چیدمان کابینت های آشپزخانه چشم انداز زیبایی برای افراد داشته باشد و انتخاب کابینت ها هم علاوه بر آن تاثیر بسیاری در ظاهر آشپزخانه ایجاد می‌کند.

همانطور که می دانید مراحل تکمیل ساختمان با جانمایی مناسب آشپزخانه تکمیل می‌شود این هنر طراح است که با وجود مسائل و معایبی که وجود دارد بتواند یک محیط را به زیباترین شکل ممکن طراحی کند. تکنیک‌های مختلفی برای طراحی وجود دارد که طراحان از آنها برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه استفاده می‌کند.

 

موادی مصرفی برای ساخت کابینت

برای ساخت بدنه های کابینت آشپزخانه معمولاً از ام دی اف با روکش های طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. برای صفحه های رویه کابینت که به صورت مستقیم در برابر نفوذ آب و حرارت قرار دارند بهتر است که ضخامت ام دی اف نئوپان را بیشتر در نظر گرفته و روکش های مقاومت را برای آن اجرا کرد. فرقی نمی‌کند که از کابینت های مات یا براق استفاده می کنید مهم این است که ضخامت آنها را در این شرایط باید بیشتر در نظر گرفت.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | hame chiz cabinet ashpazkhane 2 min

کابینت

یکی از مهمترین عواملی که برای خریداران وجود دارد دوام و ماندگاری محصول است که آن را تهیه می‌کند. افراد معمولاً برای اینکه بتوانند در یک طراحی متناسب با سلیقه خود داشته باشند و ترجیح می‌دهند که هزینه‌ای برای آن پرداخت نمایند تا همه چیز متناسب با سلیقه شان اجرا شود. برای همین افراد همه تلاش خود را می‌کنند تا محصولی با قیمت مناسب و ماندگاری بالا تهیه نمایید برای اینکار بهتر است که از کابینت سازان ماهر مشورت بگیرید تا بتوانند یک محیط متفاوت را برایتان به وجود بیاورند.

اگر محصول بی کیفیت را خریداری کنید مطمئن باشید که بعد از مدت کوتاهی مجبور هستید آن را تعویض نمایید و برای تعویض آن هم باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. مهمترین عاملی که می تواند یک محصول را باکیفیت کند استفاده از متریال و مصالح مرغوب برای ساخت آن می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت روکش چوب

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.