طراحی آشپزخانه کلاسیک (قسمت اول)

طراحی آشپزخانه کلاسیک (قسمت اول)

طراحی آشپزخانه کلاسیک (قسمت اول)

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه محسوب می‌شود و دکوراسیون آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است در خانه های ایرانی  آشپزخانه به نام قلب یک خانه شناخته شده است.

طراحی اشپزخانه با استفاده از سبک های مختلفی امکان پذیر می باشد که یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار که فضایی لوکس و لاکچری را برای آشپزخانه شما ایجاد می کند سبک کلاسیک می باشد.

کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین عناصر آشپزخانه می باشد و این کابینت ها هستند که سبک آشپزخانه شما را تعیین می کنند بنابراین برای دکوراسیون چنین آشپزخانه هایی باید از کابینت آشپزخانه کلاسیک استفاده کرد. کابینت های کلاسیک کابینتی لوکس  و بسیار زیبا می باشد و فضای مجلل و با شکوهی را ایجاد می ‌کنند.

 

طراحی آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک یکی از محبوب ترین و پرکاربرد ترین کابینت های آشپزخانه محسوب می شود.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک برخلاف کابینت مدرن که دارای ظاهری ساده می باشد، بسیار پیچیده و با طرح ها و نقش های زیبا طراحی و اجرا می شود. کابینت کلاسیک دارای کنده کاری و برجستگی های زیبایی می باشد و این کابینت ها دارای ستون و سرستون های منبت کاری شده و تاج زیر چراغ است در طراحی این کابینت ها تقارن به خوبی حفظ شده و هود  به صورت مخفی طراحی می شود.

این کابینت ها انواع مختلفی دارند که شامل:

این سبک لوکس ترین و مجلل ترین نوع کابینت کلاسیک بوده که با استفاده از چوب طبیعی طراحی و اجرا می شود و فضای گرم و صمیمی و در عین حال گران ‌قیمتی را در آشپزخانه شما ایجاد می‌ کند.

  • کابینت روکش چوبی

این نوع از کابینت آشپزخانه ها ظاهری شبیه به کابینت چوبی در فضای آشپزخانه ایجاد می کند اما با قیمتی کمتر.

این نوع  کابینت هم در سبک کابینت مدرن و هم کلاسیک طراحی و اجرا می شود و طرح های ایجاد شده بر روی آن بسیار متنوع بوده و به وسیله دستگاه سی ان سی اجرا می گردد.

نام دیگر این کابینت ها کابینت وکیوم می باشد.

  • کابینت کلاسیک رومی

این نوع از طراحی کلاسیک یک طرح ایتالیایی می باشد و فضایی فوق العاده زیبا و متفاوتی را در آشپزخانه شما ایجاد می کند این کابینت ها دارای ستون های بسیار زیبایی است و در رنگهای متنوعی طراحی و اجرا می شود اما رنگ سفید پر کاربرد ترین رنگ در این سبک می باشد.

شرکت کابین گریت برای هر کدام از موارد نام برده شده مقاله جداگانه برای شما عزیزان ارائه داده است که به طور کامل هر یک از این کابینت ها را به شما  معرفی کرده است برای آشنایی بیشتر با آنها پیشنهاد می شود مقاله مرتبط را مطالعه فرمایید.

 

تاج و زیر چراغ در طراحی کابینت سبک کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک دارای اجزای کوچکی می باشد که در زیبایی نتیجه نهایی تاثیر چشمگیری دارد.

تاج و زیر چراغ یکی از آنها می باشد که در کابینت های دیواری اجرا می شود.

تاج و زیر چراغ در طراحی کابینت سبک کلاسیک

این تاج ها و زیر چراغ ها در مدل ها و طرح های مختلفی در دسترس می باشد البته پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع تاج و زیر چراغ طحی است که اصطلاحا به آن دندان ‌موشی می گویند.

در این کابینت ها جهت پوشش پایه کابینت های آشپزخانه زمینی از پاخور در طراحی استفاده می گردد تا پایه کابینت ها قابل رویت نباشد و نمای دکور زیباتری به نمایش گذاشته شود.

ویترین کابینت کلاسیک نیز یک پای ثابت آشپزخانه های طراحی شده به سبک کلاسیک می باشد که در ده ها طرح متنوع طراحی شده است.

ستونها و سرستون ‌های کنده کاری شده و دارای برجستگی و طرح و نقش های زیبا یکی دیگر از بخشهای کابینت آشپزخانه کلاسیک می باشد که تاثیر چشمگیری در نتیجه نهایی و دکوراسیون آشپزخانه شما دارد که امروزه در برخی از طراحی ها علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در آشپزخانه با استفاده از ستون ها فضای کاربردی ایجاد کنند به این ترتیب که در قسمت ستون های کابینت آشپزخانه از اکسسوریهای سوپر مارکت یا همان سوپر ادویه استفاده می کنند تا علاوه بر جنبه زیبایی از کوچکترین فضاها بهترین استفاده را ببرند.

 

دستگیره کابینت کلاسیک

توجه به نکات کوچک تفاوت ‌ها را ایجاد می کند.

دستگیره کابینت کلاسیک

متاسفانه برخی از افراد در انتخاب دستگیره های کابینت آشپزخانه توجه زیادی  نمی‌ کنند و آن را یک تصمیم ساده می دانند اما در حقیقت این طور نیست؛

دستگیره های کابینت تاثیر زیادی در جلوه نهایی کابینت آشپزخانه شما می گذارند و در واقع دستگیره ها هستند که تمام کننده زیبایی یک کابینت آشپزخانه می باشد.

به طور کلی بیشتر در آشپزخانه های کلاسیک از دستگیره سرامیکی استفاده می ‌شود دستگیره ها دارای تنوع رنگی بالایی می باشند و در مدل‌ های مختلفی طراحی شده ‌اند.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.