طراحی اشپزخانه کلاسیک (قسمت دوم)

طراحی اشپزخانه کلاسیک (قسمت دوم)

طراحی اشپزخانه کلاسیک (قسمت دوم)

در بخش دوم مقاله ی طراحی آشپزخانه ی کلاسیک به بررسی مزایا و معایب کابینت های کلاسیک و آشپزخانه های با این سبک طراحی می پردازیم.

طراحی اشپزخانه کلاسیک

مزایا و معایب کابینت کلاسیک

با آشنایی بیشتر با مزایا و معایب هر نوعی از کابینت آشپزخانه شما می توانید یک انتخاب درست و آگاهانه تری  داشته باشید.

هر سبک از کابینت های آشپزخانه دارای معایب و مزایای می باشند.

سبک کلاسیک نیز از این موضوع مستثنی نیست اما باید گفت که مزایای کابینت کلاسیک  بسیار بیشتر از معایب آن است در ادامه مهمترین مزایا و معایب کابینت کلاسیک را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد:

مزایای کابینت کلاسیک
  1. این کابینت ها در رنگ های متنوعی موجود می باشند و امکان ست کردن آنها با سایر وسایل منزل به راحتی امکان پذیر است.
  2. در صورتی که از متریال با کیفیت و مرغوب استفاده شود این نوع کابینت های آشپزخانه بسیار بادوام بوده و طی سالیان طولانی نیز همان جذابیت و نمای ابتدایی را دارد.
  3. دارای تاج و زیر چراغ های ابزار خورده بسیار زیبایی می باشد.
  4. تنوع بسیار بالا در طراحی و حکاکی درب های کابینت اشپزخانه و شما می توانید به راحتی طرح مد نظرتان را سفارش داده و بر روی درب ها اجرا کنید.
معایب کابینت کلاسیک
  1. این کابینت ها به دلیل ظرافت بالا و روند تولید پیچیده قیمت بالایی دارد به خصوص در کابینت چوبی اشپزخانه.
  2. در برابر رطوبت و حرارت حساس می باشد.
  3. در صورتی که طرح های کابینت شما اسیب ببیند امکان تعمیر ترمیم وجود ندارد
  4. در برابر اشیا برنده و تیز آسیب پذیر می باشد.

 

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه علاوه بر ایجاد ظاهری  زیباتر در آشپزخانه بسیار کاربردی نیز می باشد.

ارتفاع استاندارد برای جزیره های آشپزخانه کلاسیک ۹۰ سانتی متر می باشد اما اگر قصد دارید از آن به عنوان سطح کار استفاده کنید ارتفاع 70 تا  ۷۵ سانتی متر مناسب است.

جزیره آشپزخانه

علاوه بر زیبایی جزیره ها فضای ذخیره سازی بیشتری برای شما ایجاد می کنند علاوه بر آن می توانید از سطح آن به عنوان میز غذا خوری  و یا برای سینک ظرفشویی یا گاز آشپزخانه استفاده کنید.

هنگام طراحی جزیره آشپزخانه باید به این موضوع توجه داشته باشید که فاصله کافی را با دیوار و سایر وسایل آشپزخانه داشته باشد تا مانع رفت آمد شما نشود در اشپزخانه های بزرگ معمولا جزیره ها در وسط آشپزخانه طراحی می ‌شوند اما برای فضا هایی که کوچک هستند جزیره ها اغلب مرز میان بخش نشیمن و آشپزخانه می باشد به هرحال این جزیره ها در هر کجا از فضای آشپزخانه شما که طراحی شود می ‌توانند به زیبا تره دیده شدن فضای آشپزخانه شما کمک کنند.

 

طراحی هود در طراحی اشپزخانه کلاسیک

یکی از ویژگی ‌های آشپزخانه کلاسیک این است که هود به صورت مخفی طراحی می شود و هود آشپزخانه کلاسیک دربالای گاز قرار دارد اما روی آن نمایی مثل کابینت های اطراف آن ایجاد می ‌شود و تنها با استفاده از طرح گل یا دیگر طرح های هماهنگ باز طرح اصلی حکاکی های کابینت آشپزخانه آن قسمت را تزیین می کنند تا ظاهری زیباتر پیدا کند.

 

نکاتی درباره طراحی اشپزخانه به سبک کلاسیک
  1. اگر فضای آشپزخانه شما کم نور است حتماً برای کابینت آشپزخانه از رنگ های روشن استفاده کنید.
  2. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است و وسایل زیادی دارید پیشنهاد می شود از کابینت های کمدی در طراحی اشپزخانه استفاده کنید تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار دهند.
  3. از قرار دادن وسایل خیس یا پر کردن بیش از حد کابینت های کلاسیک و بپرهیزید.
  4. اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ می باشد می تواتید از کابینت های رنگ تیره استفاده کنید این مدل از کابینت ها در آشپزخانه های بزرگ و همچنین آشپزخانه های یو شکل فضای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند.
  5. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است یا دارای ستون های متعددی در آشپزخانه است پیشنهاد می‌شود از این مدل کابینت آشپزخانه استفاده نکنید.

 

سخن پایانی

آشپزخانه های سبک  کلاسیک امروز یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین سبک های طراحی اشپزخانه می باشد.

اگر شما قصد دارید که یک فضایی فوق العاده لوکس و لاکچری را در آشپزخانه خود ایجاد کنید پیشنهاد ما سبک کلاسیک می باشد همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم برای نصب کابینت آشپزخانه انواع کابینت های مختلفی با متریال های گوناگون وجود دارد اما کابینت چوبی بیشتر از هر متریال دیگری اصالت یک فضای کلاسیک را نمایان می کند اما باید گفت که قیمت کابینت آشپزخانه چوبی بالا می باشد اما اگر با بودجه شما سازگاری دارد مطمئناً بهترین انتخاب برای آشپزخانه های سبک کلاسیک کابینت تمام چوب است.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.