علت محبوبیت کابینت های ام دی اف

علت محبوبیت کابینت های ام دی اف

علت محبوبیت کابینت های ام دی اف چیست؟

هنگامی که قرار است در خانه های امروزی کار طراحی انجام شود اغلب افراد ترجیح می‌دهند که همه چیز را متناسب با سلیقه خود اجرا کنند. اما در طراحی داخلی منزل باید استانداردهایی را رعایت کنید.

این کار نیاز به حضور متخصصین دارد که می توانند همه چیز را در چهارچوب طراحی اجرا کنند. اما در خصوص کابینت ها هنگامی که به آشپزخانه وارد می‌شویم متوجه می شویم که این کابینت ها هستند که می توانند زیبایی محیط آشپزخانه را تحت شعاع قرار دهند.

برای همین اگر فکر می کنید که منزلتان نیاز به بازسازی دارد و قرار است طراحی اولیه آن را انجام دهید بهتر است همه المان ها را با دقت لازم انتخاب کنید به دلیل اینکه کیفیت محصولات و تنوع آنها بسیار متفاوت هستند و اینکه کدام یک را برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید نیاز به متخصصین دارد که سال‌ها در این حرفه فعالیت خود را انجام دادند.

اما ما در این محتوا قصد داریم تا در خصوص متریال های مختلفی که برای ساخت کابینت وجود دارند صحبت کنیم کابینت هایی از جنس ام دی اف؛ هایگلاس؛ ممبران و … مواردی از این قبیل می‌توانند در آشپزخانه ها اجرا شود.

 

علت محبوبیت کابینت های ام دی اف

دلیل محبوبیت کابینت ام دی اف چیست؟

کابینت آشپزخانه به عنوان پرکاربردترین کابینت ها شناخته شده است که از مصنوعات چوبی به دست می آیند و به دلیل ویژگی‌هایی که در ساخت آن هست استفاده از آن نسبت به کابینت‌های دیگر بیشتر شده است. کابینت ها دارای استحکام خوبی هستند که قیمت آنها هم در بازار برای همه قشری می تواند مناسب باشد.

موضوع هزینه یکی از مواردی است که افراد در هنگام خرید آن را در نظر می‌گیرند. البته این به این معنی است که کابینت های ام دی اف در طیف کابینت های ارزان قیمت قرار دارند و نسبت به کیفیتی که به شما داده می شود قیمت این محصول نسبت به سایر کابینت های هم‌ردیف مناسب تر می باشد.

کابینت های ام دی اف

کابینت های ام دی اف

هنگامی که کابینت ام دی اف را تهیه کرده و می توانید آن را در رنگهای مانند رنگ های چوبی انتخاب کنید این کابینت شبیه کابینت های چوبی است و توانسته در دکوراسیون داخلی آشپزخانه متفاوتی را ایجاد کند.

یکی از دلایلی که محبوبیت این کابینت ها را افزوده است که شبیه سازی آن به چوب بسیار نزدیک است. افراد زیادی به کابینت های چوبی علاقه‌مند هستند.

در خانه های کلاسیک معمولا چوب به عنوان یک المان اصلی وجود دارد. محصولات چوبی امروزه با توجه به نوسانات بازار افزایش چشمگیری داشته اند و افراد کمتر می توانند این محصولات را خریداری کنند. اما طراحان به وسیله دستگاه های پیشرفته و متدهای روز توانستند محصولات جدیدی را تولید کنند که نیاز و سلیقه همه مشتریان را جلب کنند. برای همین افراد به فکر تهیه  کابینت هایی که شبیه به چوب هستند افتاده اند و در نمونه هایی مانند ام دی اف؛ ممبران آنها را اجرا می کنند.

 

مزایای کابینت ام دی اف چیست؟

همان طور که می‌دانید ام دی اف محصولی است که از خرده چوب های طبیعی ساخته می شود و ظاهر زیبایی دارد. از لحاظ قیمت هم در جایگاه مناسبی می باشد.

استفاده از این کابینت در طراحی داخلی آشپزخانه بسیار افزایش پیدا کرده و با گسترش شهرنشینی و افزایش خانه ها هم افراد تمایل دارند تا خانه‌های خود را آنگونه که تمایل دارند طراحی کنند. همچنین کابینت های mdfدارای لایه نازک وینیل می باشند که به آسانی تمیز می گردد. دقت داشته باشید که از مواد شوینده قوی که دارای اسید هستند برای سطح این کابینت ها استفاده نکنید به دلیل اینکه باعث می‌شود آسیب ببیند و تعمیر آن کار دشواری خواهد بود.

کابینت

کابینت

مورد دیگری که وجود دارد استفاده از آب و رطوبت فراوان بر روی این کابینت ها ست.

کابینت های ام دی اف هنگامی که در مجاورت آب و رطوبت قرار می‌گیرند مقاومتی از خود نشان نمی‌دهند و به مرور زمان دچار آسیب دیدگی می شوند.

برای همین اگر فکر می کنید در خانه ای هستید که جز مناطق مرطوب به حساب می آید بهتر است که این کابینت را تعویض نمایید و یا نحوه مراقبت از آنها را به درستی انجام دهید.

 

معایب کابینت ام دی اف

این کابینت ها معایب زیادی ندارند و به طور کلی عمر آنها نسبت به سایر کابینت ها بیشتر است.

ام دی اف

ام دی اف

اما هنگامی که در برابر خط و خش قرار بگیرند و بر روی آنها شکاف ایجاد شود آب به درون آن ها نفوذ می کند و این یکی از مواردی است که می‌تواند کابینت را از درون تخریب کند.

مورد بعدی حساس بودن این کابینت نسبت به دما می باشد؛ زمانی که دمای زیادی به این کابینت وارد شود باعث می شود که ورقه ورقه و یا پوسته گردند و همین مورد در نهایت منجر به زرد شدن می‌شود و چهره اصلی کابینت آشپزخانه را از دست خواهید داد.

 

رفع پوسیدگی بر روی کابینت های ام دی اف

با گذشت زمان ممکن است که کابینت آشپزخانه زیبایی اولیه خود را از دست بدهند و هر دلیلی ممکن است تخریب کابینت‌ها را انجام دهد.

اما هنگامی که پخت و پز انجام می‌شود و کابینت‌ها در مجاورت اجاق گاز قرار دارند و بخار ناشی از پخت و پز به کابینت‌ها برخورد می کند و همین موضوع باعث نفوذ رطوبت به درون کابینت ها می شود.

اما ساده ترین راه برای تعمیر کابینت ها این گونه است که می‌توانید پوسته کابینت را جدا کنید و برای کاهش هزینه خودتان اقدام به تعمیر کابینت ها نمایید. برای اینکار می توانید سطح روی کابینت را سمباده بکشید و در ابتدا بهتر است درب را از لولا جدا کنید تا سایر قسمتهای کابینت دچار آسیب‌دیدگی نشود.

زمانی که رطوبت به درون کابینت های ام دی اف نفوذ می کند بهتر است به وسیله سشوار یا هر وسیله دیگری که باعث خشک شدن کابینت می‌شود آن را خشک نمایید.

در این مرحله بهتر است که کابینت به‌طور کامل خشک شود تا بتوان بر روی آن سمباده کاری و رنگ آمیزی انجام داد و یا قسمت هایی که نیاز به تعمیر دارند را به وسیله تعمیر نمود.

 

رنگ آمیزی کابینت های باد کرده

اگر بدنه کابینت دچار پوسیدگی باشد می‌توان آن را تعمیر و ترمیم کرد. در زیر سینک ظرفشویی معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از آب همیشه مرطوب می باشند و این قسمت معمولاً دچار آسیب دیدگی می گردد بهتر است که برای زیبا شدن طراحی داخلی آشپزخانه کابینت ها را جدا کنید و آنها را به طور جداگانه رنگ آمیزی کنید.

در دکوراسیون آشپزخانه از رنگ هایی استفاده نمایید که مقاومت بالایی در برابر آب داشته باشند و یا نوعی پلاستیک را بر روی سطح کابینت ها ایجاد نمایید تا مقاومت آن نسبت به آب بالاتر برود.

نکته قابل توجه اینجاست که درب کابینت ها را تا زمانی که کابینت‌ها خشک نشده اند نصب نکنید.

البته برای انجام موارد تخصصی بهتر است کارشناسان متبحر بسپارید تا در زمان کوتاهی با کیفیت بیشتری این تعمیرات را انجام دهد.

اما اگر آسیب دیدگی ها به صورت جزئی است و می‌دانید که خودتان می‌توانید آن را تعمیر کنید بهتر است که سریعتر دست به تعمیر کابینت ها بزنید به دلیل اینکه هر چه بیشتر زمان بگذرد آسیب دیدگی سطح کابینت ها بیشتر می‌شود و مجبور می شوید در نهایت تعویض کلیه کابینت‌ها را انجام دهید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.