مراحل نصب کابینت ممبران

مراحل نصب کابینت ممبران

مراحل نصب کابینت ممبران

نصب کاملاً از کارهایی است که نیاز به مهارت و تخصص دارد و از جمله کارهای مهمی است که در آشپزخانه انجام می‌شود. برای نصب کابینت و کمد دیواری بهتر است که به سراغ کابینت سازان حرفه ای بروید تا بتوان آشپزخانه متفاوت را در اختیار داشته باشید. معمولا نجارهایی که کارهای زیادی را اجرا کرده اند می دانند که اندازه گیری دقیق برای ساخت کمد های منظم چگونه انجام می‌شود و نکته مهمی در کار کابینت سازی است. اما در این محتوا نصب کابینت های ممبران را مورد بررسی قرار دهیم و مراحل آن را به صورت جز به جز بررسی کرده ایم.

 

مراحل نصب کابینت ممبران

همه ما می‌دانیم که در واقع آشپزخانه محلی برای کارهای روزانه و شستشو  و حتی صرف کردن غذا است.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که متریال های گرانقیمت و لوکس را برای طراحی داخلی آشپزخانه به کار گیرند اما نکته قابل توجه این است که می‌توان با کابینت های با قیمت متوسط هم آشپزخانه را چیدمان کرد و فضای دلخواه را به وجود آورد.

کابینت ها در زمان های گذشته صرفاً با متریال چوب و فلز ساخته می شدند و تنوع در محصولات وجود نداشته است. برای همین طراحان همه حواس خود را بر روی این موضوع گذاشته اند و هنرهای خود را بر روی این متریال ها اعمال می کردند. اما با گذشت زمان و گسترش دنیای کابینت سازی و وجود دستگاه های پیشرفته افراد بسیاری توانستند تا کابینت های متفاوتی را ایجاد کنند که هر کدام سبک های گوناگون را پوشش می دهند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

مراحل نصب کابینت

هنگامی که کار اندازه گیری و ساخت کابینت انجام شد نوبت به نصب آن  می رسد.

برای نصب کابینت ها به وسایل های نه چندان حرفه ای نیاز داریم که در ادامه هر کدام از آنها را بررسی کرده‌ایم تا نصب کابینت ها به صورت منظم این صورت بگیرد.

 

وسایل مورد نیاز برای نصب کابینت ها

برای سوراخکاری دیوار و کابینت ها نیاز به دریل و پیچ گوشتی برقی هم برای بستن مهره ها استفاده می شود. اگر متر فلزی یا لیزری باشد فرقی نمی کند صرفاً برای اندازه گیری بر روی دیوارها و نصب کابینت ها متر نیاز می باشد. در مرحله آخر هم یراق آلاتی که برای کابینت تهیه کرده ایم مانند لولا، دستگیره، سبد طبقات داخلی کابینت ها باید نصب شوند و محل نصب آنها به وسیله مداد یا خودکار بر روی دیوار علامت  گذاری می شوند.

 

حمل کابینت ها به محل نصب کابینت

در این قسمت باید دقت کافی صورت گیرد زیرا متریال مورد نظر که از کارگاه به محل نصب ارسال می‌شوند نباید خط و خش بر روی آنها ایجاد شود. استفاده از کارتن پلاست روکش فایبرگلاس می تواند بهترین گزینه برای عدم آسیب به آنها باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | marahel nasbe cabinet memberan 4 min

نصب کابینت ممبران

برای یادآوری بهتر است که بدانید کابینت های ممبران به وسیله دستگاه پرس در کارگاه ساخته می‌شوند که به صورت آماده به محل نصب ارسال می‌گردد. اما کابینت های گلاس را می‌توان در محل نصب هم تهیه کرد و به وسیله اره و میز کار می توان آنها را برش داد و در مانجا ساخت و به دیوار نصب کرد.

 

علامت گذاری بر روی دیوار

قبل از اینکه نصب کابینت ها انجام شود بهتر است که کاری را نصاب را انجام دهد آن هم علامت گذاری محل نصب تابلو بر روی دیوار بر زمین می باشد. برای این کار می توانید از مترهای فلزی استفاده کنید که امروزه متر لیزری هم می‌تواند به کار بیاید.

کابینت

کابینت

استفاده از متر فلزی کمی دقیق تر می باشد و کار کابینت ساز را راحت‌تر می‌کند البته با توجه به اینکه معمولا آشپزخانه نصب می‌شود و باید طراحی و استفاده کردن از متر فلزی هم مشکلی به وجود نمی آورد و اندازه گیری ها دقیق می‌شوند.

در این حرفه هرچقدر که افراد کار خود را تمیز تر و با دقت کافی انجام دهند و در نهایت نتیجه بهتری را دریافت می‌کند و همین موضوع است که باعث می‌شود طراحی داخلی آشپزخانه های متفاوت تر به نظر می رسد. کیفیت در کار و انتخاب محصولات ماندگار هم در زیبایی آشپزخانه تاثیر می گذارد و بهتر است که در هنگام خرید این موارد را در نظر داشته باشید.

 

نصب کابینت های ردیف بالا

برای نصب کابینت هنگامی که علامت گذاری بر روی دیوار انجام شد به کیفیت کابینت های بالایی هم متناسب با کابینت های ردیف پایین انتخاب شود. برای نصب بهتر است در ابتدا کابینت های بالا نصب شوند و سپس نصب کابینت های ردیف پایین و علت این موضوع هم این است که در زمانی که قرار است کابینت های بالا نصب شود کابینت ها آسیب نبیند.

برای نصب کابینت های بالا در ابتدا باید الوارهای مورد نظر را بر روی دیوار نصب کنید و بدنه کابینت ها را روی آنها قرار دهید. این کار برای استحکام بیشتر انجام می‌شود و در هنگامی که قرار است کابینت ها پر شوند و صید و ظروف در آن قرار گیرد مقاومت بالاتری نسبت به کابینت‌های پایین داشته باشد.

در مرحله بعدی بهتر است که این موضوع در نظر داشته باشید که دیوارها باید صاف و تراز باشند و اختلاف بسیار بلندی در آن دیده نشود. اما اگر به این موضوع برخورده اید بهتر است که کابینت‌ها را به یکدیگر متصل کنید و سپس بر روی دیوار نصب نمایید. این گونه کابینت ها در یک راستا قرار می گیرند و این کار انجام نشود و به صورت تکی تکی بر روی دیوار نصب شوند ممکن است که ناهماهنگی در بین آنها مشاهده شود.

در این قسمت کابینت های بالا نصب شده اند بهتر است از پیچ و رولپلاک های محکم تری استفاده کنید تا کابینت ها مقاوم تر شود در آخر با نصب لولا ها در پای آنها را هم می توانید نصب کنید و به همین راحتی که کابینت های ردیف بالا بر روی زیبا با دقت کافی نصب شدند.

 

نصب کابینت های ردیف پایین

هنگامی که نصب کابینت های بالا به پایان رسید نوبت به کابینت‌های ردیف پایین می باشد. مراحل نصب مانند نصب کابینت های قبلی است  ولی در ابتدا باید روی دیوار با استفاده از پیچ و رولپلاک نصب کردند و کابینت‌ها به آن توسط پیچ و رولپلاک محکم شوند.

نصب کابنیت های بالا مانند نصب کابینت های پایین  بهتر است انجام شود و آنها را به یکدیگر متصل کرده اید در دیوار نصب کنید.

در خانه ها گاهی زمین نسبت به افق تراز نمی باشد و برای فاضلاب آشپزخانه همین مورد تایید می‌شود که کابینت‌ها در یک تراز قرار نگیرند. اگر کابینت‌ها را به صورت تکی نصب کنید ممکن است در این شرایط کابینت ها با یکدیگر فاصله داشته باشند و در نهایت بالا و پایین به نظر برسند که از نظر بصری ظاهر زیبایی نخواهد داشت.

هنگامی که کار نصب کابینت ها بر روی دیوار انجام شد بهتر است که پایه ها را تنظیم کنید تا به زمین برسد.

تراز کردن کابینت ها بر روی زمین اهمیت بسیاری دارد در مرحله که آخر لولا و دستگیره ها بر روی کابینت نصب می‌شوند و جای خود را محکم می‌کند.

در کابینت های ردیف پایین تجهیزاتی مانند سبد یا کشوی داخلی وجود دارد که می توانید آنها را پس از نصب کابینت ها بر خود قرار دهید.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت ممبران

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.