منبت کاری بر روی کابینت های انزو

منبت کاری بر روی کابینت های انزو

منبت کاری بر روی کابینت های انزو

کابینت های آشپزخانه انواع مختلفی دارند. هر کدام از آنها را می‌توان برای محیط های کوچک و بزرگ انتخاب کرد؛ البته که بهترین راهکار مشاوره گرفتن از کارشناسانی است که سال‌ها در این حرفه فعالیت خود را به صورت گسترده انجام می‌دهند.

یکی از این کابینت‌هایی که امروزه بسیار محبوب شده است کابینت های وکیوم می‌باشند که از مغزی ام دی اف تشکیل شده‌اند و توسط دستگاه‌های پیشرفته پرس وکیوم بر روی آنها اجرا می‌گردد.

تفاوت کابینت آشپزخانه انزو با کابینت وکیوم در قطر ورق ام دی اف به کار رفته درون آن می باشد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم قطر ورق های به کار رفته در کابینت انزو ۲۵ میلی متر و قطر ورق های ام دی اف در کابینت وکیوم ۱۶ یا ۱۸ میلیمتر می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه انزو

 

منبت کاری بر روی کابینت های انزو

عوامل موثر بر قیمت کابینت انزو

قیمت کابینت های انزو به عوامل بسیاری بستگی دارد و مهمترین آنها کیفیت ساختی است که بر روی آنها اجرا می گردد.

عوامل تاثیرگذار دیگری هم هستند که به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • تعداد ستون و سرستون کابینت ها
  • استفاده از ریل ها و جک های خارجی و ایرانی استفاده از رنگ های درجه یک برای کابینت ها
  • رنگ آمیزی مکانیزه با ماشین آلات

عواملی که گفته شد به صورت مجزا بر روی قیمت این کابینت ها تاثیرگذار هستند. اگر منبت کاری هم برروی آنها اجرا نمایید باید هزینه‌ای برای آن پرداختند که کارشناسان در ابتدا آن را برای شما محاسبه می‌کنند و سپس اقدام به تهیه کابینتهای آشپزخانه می نمایند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت روکش چوب

 

استفاده از منبت کاری بر روی کابینت های انزو

کابینت های انزو معمولاً برای سبک نئوکلاسیک استفاده می‌شود به دلیل اینکه سادگی های سبک مدرن و ظرافت‌های جزئیات سبک کلاسیک را بر روی خود نشان می‌دهد.

کابینت انزو

کابینت انزو

متریال هایی که برای این کار استفاده می‌شود از کابینت های دیگر مرغوب تر است به دلیل اینکه کیفیت این کابینت نسبت به کابینت های دیگر بهتر است و قیمتی گرانتر دارد.

اما کابینت‌های انزو در ایران بسیار پرطرفدار هستند و دلیل آن هم طراحی خاصی است که بر روی آن اجرا می‌شود. شرکت های بسیاری در عرصه کابینت سازی فعالیت می کنند اما تعداد محدودی از آنها این کابینت را تولید می‌کنند به دلیل اینکه تجهیزات پیشرفته نیاز دارند و تهیه آن کمی گران می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

منبت کاری چیست؟

هنر کنده کاری و نقش برجسته بر روی چوب را منبت کاری می‌گویم.

قدمت آن به چندین هزار سال پیش برمی‌گردد و به عنوان هنر اصیل و باستانی ما بوده است. در واقع مهمترین صنایع دستی در کشورمان منبت کاری به حساب می‌آید به دلیل انعطاف پذیری بالای چوب معمولاً این کنده کاری را برای چوب های طبیعی اجرا می کنند و ظاهر چشم‌نوازی را به وجود می‌آورند.

علاوه بر آن هنرهای دیگری مانند معرق؛ ابزارزنی؛ خراطی؛ پیشینه قدیمی دارند و افرادی که در این حرفه وارد می شوند باید علاقه بسیاری به این کار داشته باشند تا بتوانند محصولاتی خلاقانه و جذاب را ارائه دهند.

منبت کاری

منبت کاری

منبت کاری علاوه بر چوب بر روی آهن؛ استخوان حیوانات؛ سنگ؛ چرم؛ شاخ حیوان و حتی برگ گیاهان انجام می‌گردد.

اما اصلی ترین شاخه این حرفه بر روی چوب صورت می‌گیرد؛ به دلیل اینکه تهیه آن راحت‌تر است و نتیجه کار هم جذاب تر می باشد.

این حرفه در سرعت کابینت سازی هم راه پیدا کرده است و با پیدایش کابینت های جذاب معمولاً فضای آشپزخانه باشکوه‌تر شده است.

استفاده از این هنر معمولاً در آشپزخانه های کلاسیک و نئوکلاسیک زیباتر دیده می شود؛ دلیل آن هم پیچیدگی ها و ریزه کاری هایی است که در خانه های کلاسیک نیاز به دقت بیشتری دارند و همچنین در فضاهای اشرافی جذاب تر می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت رنگ پولیشی

 

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.