منبت کاری بر روی کابینت های کلاسیک

منبت کاری بر روی کابینت های کلاسیک

منبت کاری بر روی کابینت های کلاسیک

در کابینت های کلاسیک معمولا می توان هنرهای اصیل ایرانی را استفاده نمود که یکی از آن عا منبت می‌باشد و در واقع نوعی هنر بومی و ایرانی به حساب می‌آید که صنعت متفاوتی دارد و می‌تواند باعث اشتغال‌زایی افراد شود. منبت در ایران عمر زیادی دارد و معمولاً دوره آن به زمان مادها و هخامنشیان بر می‌گردد.

امروزه استفاده از این هنر می‌تواند در تلفیق با صنعت کابینت سازی و دکوراسیون داخلی آشپزخانه کابینت های زیبا و متفاوتی را ایجاد نماید. با توجه به نمونه هایی که در سال‌های اخیر تولید شده است طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است.

با توجه به دستگاه های پیشرفته ای که بوجود آمده است نمونه های لوکس و جذابی را می توا بر روی کابینت های آشپزخانه مشاهده کرد.

 

منبت کاری بر روی کابینت های کلاسیک

منبت چیست؟

در واقع نوعی هنر و صنعت است که در طی آن طرح ها و مدل های مختلف بر روی چوب قابل اجرا هستند.

اساس کار منبت کاری این گونه است که طرح مورد نظر بر روی چوب طراحی می گردد و به وسیله ابزارهای مخصوص طرح ها کنده کاری می شوند تا طرح به صورت برجسته از روی چوب نمایان گردد.

هنگامی که کار تمام شد در مورد نظر سنباده داده می‌شود تا سه قلوی گردد سپس به وسیله روغن پلی استر این طرح‌ها جلا داده می‌شوند تا در برابر گرد و غبار مقاوم بماند.

علاوه بر آن باعث می‌شود که طول عمر این کابینت  بیشتر شود و علاوه بر آن ظاهری براق و درخشان داشته باشد.

در ایران هنر منبت کاری از شهر ملایر در استان همدان شروع شده است و به طور گسترده در سراسر کشور گسترده شده است.

طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده و به خصوص افرادی که به سبک های سنتی و کلاسیک علاقه مند هستند؛ ترجیح می‌دهند که از منبت کاری بر روی کابینت های آشپزخانه استفاده نمایند.

منبت بر روی چوب در واقع هنر شناخته شده ای است که طیف وسیعی را به خود اختصاص داده است. همانطور که می‌دانید چوب یک متریال انعطاف پذیر است و به راحتی می توان برای آن طرح های متنوع و زیبایی را ایجاد کرد.

وسعت منبت کاری بر روی چوب نسبت به سایر سریال‌ها وسیع تر می باشد. علاوه بر آن امروزه تکنولوژی که به وجود آمده است باعث می‌شود هنر منبت کاری زیباتر و چشم‌نواز تر باشد و فضای آشپزخانه روح و جان تازه ای را به خود ببخشد و علاوه بر آن حس و حال آشپزخانه های ایرانی کمی متفاوت تر با آشپزخانه های مدرن و امروزی است.

 

منبت کاری بر روی کابینت های کلاسیک

کابینت هایی که منبت کاری بر روی آنها انجام می‌شود معمولاً در سبک که کلاسیک قرار می گیرد. همان‌طور که می‌دانید کابینت‌های کلاسیک از دستاوردهایی به حساب می‌آیند که معمولاً در خانه‌های کمی بزرگتر جلوه خود را نشان می‌دهند. کابینت های کلاسیک نشان‌دهنده شکوه و اقتدار هستند که حس و حال زمان های گذشته را در محیط آشپزخانه به ارمغان می‌آورد.

کابینت های کلاسیک به خصوص کابینت هایی که منبت کاری شده اند جلوه دو چندانی دارد و فضای جذاب و دلنشینی را برای اعضای خانواده به وجود می‌آورد تا بتوانند به راحتی در کنار یکدیگر اوقات را سپری کنند.

کابینت های کلاسیک

کابینت های کلاسیک

اگر متریالی که برای ساخت کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد از جنس چوب طبیعی باشد می توان انواع طرح های منبت کاری را بر روی آن اجرا کرد. معمولاً منبت کاری بر روی کابینت های آشپزخانه جلوه دیگری را به وجود می‌آورد.

معمولاً اجرای این هنرها دست ساز هستند و توسط هنر دست انسان صورت می‌گیرد و ارزش مالی و هنری بسیار بالایی نسبت به سایر متریال های دیگر کابینت آشپزخانه دارند.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.