منبت کاری بر روی کابینت چوب گردو

منبت کاری بر روی کابینت چوب گردو

منبت کاری بر روی کابینت چوب گردو

کابینت هایی که از چوب گردو ساخته می‌شوند دارای درب هاب حکاکی شده هستند که نقوش برجسته بر روی آنها بسیار جذاب می شود. این کابینت ها دارای تاج و زیر چراغ ابزار خورده هستند و معمولاً برای صفحه‌ای روی آن بهتر است از سنگ مصنوعی کورین استفاده شود.

این کابینت ها رنگ ها و طرح های متنوعی دارد و معمولاً استفاده از این چوب برای کابینت آشپزخانه می‌تواند طراحی دکوراسیون سفارشی را به شما هدیه دهد.

کارشناسانی که این حرفه را انجام می‌دهند باید از دقت کافی در اجرای کار داشته باشند.

معمولاً برای نصب کابینت ها دقت و ظرافت از مهم ترین خصوصیاتی است که یک کارشناس باید آن را داشته باشد.

مشخصه اصلی در کابینت های چوبی درب هایی است که حکاکی بر روی آنها صورت گرفته است. معمولاً ستون و سرستون ها در آشپزخانه های کلاسیک بیشتر استفاده می شود و هنرهایی مانند منبت و معرق کاری می تواند زیبایی آن را چند برابر کند.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

منبت کاری بر روی کابینت چوب گردو

نورپردازی در ترکیب با کابینت چوب گردویی

از انواع مدلهای کابینت که می توان برای دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد کابینت های چوبی گردویی است که رنگ مناسبی دارند؛ البته که این چیدمان می تواند در ترکیب با نورپردازی های جذاب فضا را کمی متفاوت تر نشان دهد.

منبت کاری

منبت کاری

نورپردازی های که در بین کابینت ها استفاده می‌شوند بهتر است در رنگ های متعادل و رنگ‌هایی مانند سفید باشد.

 

خصوصیات چوب گردو چیست؟

چوب گردو با توجه به اینکه بسیار زیبا است و می تواند برای هنرهایی مانند خراطی و منبت کاری کاربرد فراوانی داشته باشد. معمولاً رنگ این چوب قهوه ای تیره می باشد اما به دلیل انعطاف پذیری بالایی آن می تواند رنگ های بسیاری را بر روی خود اجرا کند. خاصیت جالبی که این چوب دارد این است که اگر در برابر آفتاب قرار بگیرد به مرور زمان رنگ آن روشن‌تر می‌شود.

چوب گردو

چوب گردو

چوب گردو یکی از گرانترین چوب هایی است که در بازار وجود دارد البته قیمت آن متناسب با ماندگاری و کیفیت ساخت آن می باشد که معمولاً ترکیب چوب گردو و متریال های ساده دیگر در خانه های مدرن هم می‌تواند زیبا جلوه کند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت ام دی اف (MDF)

 

منبت کاری بر روی کابینت های گردو

معمولاً این هنر بر روی کابینت های چوبی بهتر مشاهده می شود؛ البته نوع چوب انتخابی برای آن هم بسیار اهمیت دارد. اگر به فکر تغییراتی در دکوراسیون داخلی آشپزخانه هستید می توانید منبت کاری را انتخاب کنید. البته تعویض و یا اجرای این هنر باید در زمان مناسب صورت می گیرد به دلیل اینکه پروسه ای زمان‌بر است و اگر بخواهید از طرح های سفارشی هم بر روی کابینت های آشپزخانه استفاده نمایید باید هزینه‌های جداگانه برای آن بپردازید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

نکاتی برای خرید کابینت چوب گردو

استفاده از چوب گردو کیفیت های مختلفی دارد که نوع ایرانی و خارجی آنها با یکدیگر متفاوت است.

برای کاهش هزینه به سراغ رنگ هایی که دارای درجه ۲ و ۳ هستند نروید به دلیل اینکه ممکن است استحکام کافی نداشته باشند.

کابینت های چوبی پس از مدتی دچار آسیب‌دیدگی می شوند.

روکشی که بر روی کابینت های چوبی قرار می‌گیرد باید مقاومت کافی در برابر آب و رطوبت را داشته باشد برای همین بهتر است.

این کابینت ها و کابینت های چوبی به طور کلی اگر روکش ضد آب نداشته باشند به مرور زمان دچار آسیب دیدگی های شدید و یا پوسته پوسته شدن می شوند.

خرید کابینت های چوبی برای خانه های کلاسیک بسیار شکیل می باشد و جلوه خانه های اشرافی را تکمیل می کند.

بهترین روش برای انتخاب این کابینت ها این است که اگر فضای کوچکی در اختیار دارید بهتر است از طرح هایی که کمتر نقش و طرح دارند استفاده شود. زیرا فضای آشپزخانه متفاوت تر دیده می شود.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت MDF

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.