کابینت سفید در طراحی آشپزخانه کوچک

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه کوچک

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه کوچک

کابینت سفید یک انتخاب ایده آل برای آشپزخانه های کوچک محسوب می شود اگر آشپزخانه شما کوچک است یکی از اولین گزینه هایی که هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه به ذهن می رسد رنگ سفید می باشد در واقع یکی از معضل های زندگی آپارتمانی کوچک بودن ابعاد فضا ها میباشد و باید طراحی دکوراسیون این گونه فضاها به گونه ‌ای باشد که فضا بزرگتر به نظر برسد. طراحی کابینت با رنگ های روشن و بخصوص سفید یکی از بهترین راهکار هایی میباشد که باعث می شود از نظر بصری و دیداری فضای شما دلباز تر به نظر برسد.

در اصل نقش اصلی کابینت سازماندهی وسایل و ایجاد نظم در آشپزخانه می باشد و کابینت ها به این منظور تعبیه می‌شود کابینت در آشپزخانه تاثیر زیادی گذاشته و سهم زیادی دارند طراحی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بر فضا تاثیر چشمگیری می گذارد در طراحی های امروزه که آشپزخانه ‌ها یا به صورت جزیره به صورت اپن طراحی می‌شوند و کاملاً از اتاق نشیمن قابل رویت می باشد در واقع این یکی از دلیل های مهم برای توجه به طراحی آشپزخانه می باشد زیرا تاثیر زیادی بر دکوراسیون منزل شما می‌گذارد و رنگ آن در زیبایی فضای خانه شما موثر می باشد.

 

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه کوچک

علاوه بر این کابینت ها بخش قابل توجهی از فضای آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند درست است که متراژ آشپزخانه نقش مهمی در باز بودن و طراحی زیبای آن دارد اما  این دکوراسیون و چیدمان آن می باشد که باعث می شود که شما وقتی در فضای آشپزخانه قرار می گیرید احساس دلگیری کنید یا احساس راحتی و آرامش.

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه - تصویر یک

حتی آشپز خانه با متراژ بزرگ  در صورتی که دکوراسیون آن درست انجام نگیرد و رنگ بندی نامناسب در فضا استفاده شود یک آشپزخانه با ظاهری نامناسب و دلگیر می شود در صورتی که با طراحی های درست و اصولی انتخاب رنگ به جا می توانید آشپزخانه های خیلی کوچک و نقلی را به زیبایی  طراحی کنید.

 

کابینت سفید مدرن

اغلب برای طراحی آشپزخانه های کوچک کابینت های سبک مدرن استفاده می کنند این کابینت ها در نهایت سادگی طراحی شده و فاقد طرح های شلوغ و پر زرق و برق و ابزار خورده می باشد برخی از کابینت های مدرن فاقد دستگیره بوده و یک طراحی فوق العاده ساده ای دارند این سبک کابینت به بزرگ تر دیده شدن و سادگی فضای شما کمک می کند لازم به ذکر است که هر چه قدر فضای شما کوچکتر و محدودتر باشد نیازمند چیدمان ساده تری می باشد تا از بیش از شلوغ شدن فضا و کلافگی آن بکاهید فضای آرام طراحی کنید اما در فضاهای خیلی بزرگ و وسیع با استفاده از طرح های شلوغ تر می توانید از سردی فضا کاسته و به فضا صمیمیت و گرما ببخشید. بنابراین هر چه ابعاد اشپزخانه شما کوچک تر و محدود تر باشد پیشنهاد می شود که از دکوراسیون های ساده تری استفاده کنید برای این فضاها کابینت مدرن یکی از بهترین انتخاب ها میباشد.

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه - تصویر دو

در سبک طراحی مدرن کابینت ام دی اف براق یا ساده کابینت ممبران و کابینت هایگلاس به شمار می روند.

رنگ سفید ترکیب زیبا و چشم نوازی را به وجود می آورند کابینت های هایگلاس دلیل اینکه نور را به خوبی انعکاس می دهند کمک به درخشندگی بیشتر فضا می کنند.

تمام موارد ذکر شده به این معنا نیست که شما باید حتماً از کابینت های مدرن استفاده کنید سبک نئوکلاسیک و کلاسیک نیز می توان در فضای کوچک استفاده کرد این تنها یک پیشنهاد می باشد.

 

کابینت های سبک نئوکلاسیک و کلاسیک

کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک بر خلاف کابینت مدرن طراحی ساده ندارند و به دلیل طراحی های اشرافی و زیبای ظاهر خود نمای سلطنتی را برای شما فراهم می کند به دلیل همین طرح های کار شده روی این کابینت ها است که گفته شد کابینت های کلاسیک گزینه مناسبی برای آشپزخانه های خیلی کوچک نمی باشد اما اگر شما قصد دارید که از این سبک در آشپزخانه خود استفاده کنید پیشنهاد می شود از انواع آنها که دارای طرح های ساده تری می باشند استفاده کنید.

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه - تصویر سه

سبک کلاسیک نسبت به کابینت های سبک کلاسیک دارای طراحی ساده تری می باشد نسبتا سازگارتر برای آشپزخانه های کوچک و نقلی هستند این کابینت ها یک طرح مابین کابینت کلاسیک و کابینت مدرن می باشد و دارای طراحی های لطیف بوده و در بیننده  حس آرامش را به وجود می آورد. اگر قصد استفاده از کابینتهای مدرن را در آشپزخانه خود ندارید می‌توانید از کابینت های نئوکلاسیک استفاده کنید برای این گونه کابینت ها هم کابینت چوبی و هم کابینت ممبران می تواند گزینه مناسبی باشد که شما با  توجه به بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

قیمت کابینت های کلاسیک را در این لینک ببینید.

 

کابینت سفید در اشپزخانه کوچک و نقلی

کابینت های سفید رنگ گزینه ای ایده آل برای آشپزخانه های کوچک محسوب می‌شود اما استفاده افراطی از این رنگ برای آشپزخانه ممکن است پس از گذشت مدتی خسته کننده باشد و یک فضای سرد و بی روح را به وجود آورد استفاده از رنگهای ترکیبی و مکمل یکی از راهکارهای این مشکل می باشد به عنوان مثال شما می توانید دیگر وسایل برقی آشپزخانه خود را مثل لباسشویی ،اجاق یخچال و یا سینک ظرفشویی را  سیلور انتخاب کنید یا از دستگیره های کابینت رنگ مشکی یا قهوه ای یا رنگ های شاد و خاص استفاده کنید یکی دیگر از راه های خارج کردن فضا از یکنواختی استفاده از پیشخوان رنگی می باشد استفاده از کابینتهای رنگ خاکستری یا قهوه‌ای روشن و غیره برای کابینت های ردیف پایینی باعث ایجاد عمق در فضای آشپزخانه می شود شما می توانید از یک میز غذاخوری کوچک یا جزیره ی رنگ دیگر به جز سفید برای آشپزخانه خود استفاده کنید رنگ سفید این ویژگی را دارد که شما به راحتی می توانید رنگ دلخواه خود را در کنار آن استفاده کنید و به راحتی با بسیاری از رنگ ها ترکیب زیبایی به وجود می آورد.

کابینت سفید در طراحی آشپزخانه - تصویر چهار

از دیگر ویژگی های آن می توان گفت که این رنگ از گذشته تاکنون در طراحی دکوراسیون منزل مورد استفاده قرار گرفته و می‌توان گفت هیچ گاه از مد نمی‌افتد این  رنگ انعکاس نور فوق‌العاده‌ای دارد مخصوصاً اگر کابینت های براق سفید رنگ استفاده شود این رنگ از شلوغی و بی نظمی فضا می کاهد  و به سادگی فضا کمک می کند و باعث القای حس پاکیزگی و تمیزی در فضا شده و باعث میشود آشپزخانه‌ های کوچک شما همیشه پاک و تمیز به نظر برسد این رنگ باعث می شود فضای آشپزخانه شما بزرگ تر و دلباز تر به نظر برسد.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.