کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی

کابینت کلاسیک رومی

آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه ای محسوب می شود و کابینت آشپزخانه را می توان از مهمترین اجزای آشپزخانه نام برد که فضای زیادی را به خود اختصاص می دهد و در صورتی که سبک، طرح و رنگ آن با دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگی داشته باشد فضایی متفاوت و منحصر به فردی را برای شما ایجاد می کند.

یکی از انواع کابینت زیبا و لوکس، کابینت کلاسیک رومی میباشد که امروزه طرفداران زیادی دارد برای آشنایی بیشتر با این کابینت ها با ما همراه باشید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

کابینت کلاسیک رومی

به طور کلی می توان کابینت های آشپزخانه را که با هر مدلی طراحی شده باشند و با هر متریالی ساخته باشند را در دو سبک  کلی کابینت کلاسیک و کابینت مدرن دسته بندی می شود کابینت  رومی نیز از انواع کابینتهای کلاسیک به شمار می رود و به دلیل وجود طرح و نقشه های لوکس و زیبا فضای متفاوت و منحصر به فرد را برای شما ایجاد می کند. به گونه ای که از حضور در این فضا لذت می برید. همانگونه که از نامش پیداست کابینت کلاسیک رومی اشاره به جلوه های بصری و تزیینات روم باستان دارد و می‌ تواند به طور همزمان فضای کلاسیک و سنتی و ایتالیایی را در آشپزخانه شما به وجود آورد.

 

  • متریال کابینت رومی

چوب رایج ‌ترین  متریالی میباشد که در ساخت این کابینت ها استفاده می شود به وسیله دستگاه ها و یا با هنر دست  طرح هارا  روی چوب ایجاد می کنند  و سپس  آنها را رنگ می کنند.

چوب در هر فضایی که قرار گیرد در آن فضا گرما و صمیمیت ایجاد می‌کند اما همانطور که می دانید این متریال کمی گران قیمت می باشد و ممکن است متناسب با بودجه تمام افراد نباشد می‌توان از متریال دیگری که در ساخت این نوع کابینت ها به کار برده می شوند یعنی  ممبرات استفاده کرد ممبران ام دی اف خام می باشد که با دستگاه سی ان سی طراحی میشود بر روی آن روکش پی وی سی نصب می شود.

این کابینت ممبران دارای قیمت مناسب تری نسبت به کابینت چوب طبیعی می ‌باشد جایگزین مناسبی برای چوب های طبیعی می باشد اما به طور کلی هیچ متریالی  نمی تواند جذابیت و زیبایی چوب را به نمایش بگذارد.

 

  • تناسب کابینت کلاسیک رومی با فضای آشپزخانه

کابینت کلاسیک

به طور کلی اغلب در آشپزخانه های با فضای کوچک از کابینت های کلاسیک استفاده نمی کنند زیرا نمی‌تواند به اندازه لازم شکوه و جلال خود را به نمایش بگذارند اگر شما کابینت رومی را برای آشپزخانه  خود انتخاب کرده‌اید دیگر با محدودیت سایز مواجه نمی باشید.

از سبک کابینت های زیبا می‌توانید در آشپزخانه های بزرگ متوسط و نه چندان کوچک نیز در طراحی ها به کار بگیرید اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است توصیه می شود از کابینت های رنگ روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه دلباز تر و بزرگ تر به نظر آید.

 

  • رنگ متداول در کابینت های کلاسیک رومی

به طور کلی می توان گفت که در کابینت های کلاسیک رنگ سفید بسیار پرکاربرد می باشد این موضوع در مورد کابینت رومی نیز صدق می کند و متداول ترین رنگ که در این نوع کابینت ها استفاده می شود رنگ سفید است.

علاوه بر آن اگر در ساخت کابینت رومی از متریال چوب استفاده می کنید می توان از همان رنگ طبیعی چوب برای طراحی کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید.

البته جدا از آنها رنگ‌ هایی مانند طوسی، قهوه ای ،مشکی و کرم رنگ هایی می باشد که در این سبک استفاده می شود اما در بیشتر موارد این کابینت ها را رنگ های سرد به ویژه سفید طراحی می کنند تا دقیقا با دکور معمول در ایتالیای قدیم هماهنگ باشد.

  • جزیره

کابینت کلاسیک

پیشنهاد می شود که در صورت امکان از یک جزیره کلاسیک با ستون های جذاب در آشپزخانه خود استفاده کنید که با کابینت ها هم رنگ باشد اما در صورت تمایل می توانید از رنگ مکمل برای آن استفاده کنید. امروزه  طراحی جزیره های آشپزخانه بسیار رایج شده است و می تواند فصایی بسیار زیبا و امروزی را برای شما ایجاد کند.

یکی از ویژگی های کابینت رومی عمیق بودن فضای داخلی کابینت ها می باشد و به همین دلیل است که جزء کابینت های جادار به شمار میرود و می تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.

  •   تزئینات کابینت رومی

کابینت کلاسیک

طراحی و اجرای تزیینات زیبا و لوکس از ویژگی‌ های بارز کابینتهای کلاسیک به شمار می رود این تزیینات نیز در کابینت های رومی دیده می شود اما به آن اندازه شلوغ نمی باشد و به همین علت است که برای افرادی که هم علاقه مند به سبک سنتی و کلاسیک هستند و هم فضای تقریباً خلوت را می پسندند بهترین گزینه می باشد.

از دیگر ویژگی های ظاهری این کابینت ها می توان به ستون های اشرافی و به‌کارگیری اشکال دایره و هلالی شکل اشاره کرد.

کابینت درب شیشه ای:

کابینت کلاسیک

امروزه در بسیاری از طراحی ها از کابینت های با درب شیشه ای استفاده می کنند یعنی چند درب کابینت های ردیف بالایی را شیشه ای طراحی می کند و این یکی از ویژگی های مهم این کابینت می باشد در این نوع از کابینت ها نیز چند درب ردیف بالا را با شیشه و محفظه های سنتی طراحی می کنند تا سبک کلاسیک را بیشتر نمایان کند.

 

دستگیره کابینت کلاسیک رومی:

به طور کلی در کابینت کلاسیک دستگیره ها از اجزای بسیار مهم به شمار می‌رود دستگیره های کابینت ها نیز معمولا دارای طرح های اشرافی  و برجسته ای می باشند که بر روی کابینت آویزان است.

از رنگ های  که در این دستگیره کابینت ها رایج  می باشند می‌توان به رنگ‌های نقره‌ ای ،مشکی و طلایی اشاره کرد.

سینک ،شیرآلات و اجاق گاز:

کابینت کلاسیک

در این سبک اغلب از اجاق گازهای مبلی استفاده می کنند اما این یک اجبار نیست و می توانید مطابق با سلیقه تان از گازهای رومیزی نیز استفاده کنید اما اگر دوست دارید که بیشتر حال و هوای روم باستان را وارد فضای آشپزخانه تان کنید پیشنهاد ما اجاق گازهای مبلی می باشد.

در این سبک اغلب از سینک های این سبک می شود که دکور رومی است مثل سینک های سنگی.

در مورد شیرالات نیز شیرآلات های کلاسیک گزینه مناسبی می باشد.

اگر می خواهید حال و هوای سبک رومی را بیشتر وارد فضای آشپزخانه کنید پیشنهاد می شود از لامپ های بلند و آویزان استفاده کنید که دارای های طرح کلاسیک و فرشته می باشند.

رنگ های مسی، مشکی وبرنزی جزو پر کاربرد ترین ها می باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت ممبران

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.