نگهداری مواد غذایی در کابینت ها

نگهداری مواد غذایی در کابینت ها

نگهداری مواد غذایی در کابینت ها

این کابینت ها معمولا باید حدود ۲۰ سانتی متر ارتفاع از زمین فاصله داشته باشند و زیر آن قابل رویت باشد تا بتوان وسایل ها را از لحاظ لانه گزینی حشرات بازدید کرد و کف آشپزخانه را به راحتی شستشو داد حتی اگر آشپزخانه‌ به سوسک موش آلوده شده باشد.

می‌توان آنها را به سهولت در این کابینت ها که با ارتفاع مناسب انتخاب شده‌اند قرار داد تا آنها را از بین برد.

 

نگهداری مواد غذایی در کابینت ها

تقسیم بندی مواد غذایی در آشپزخانه

مواد غذایی به طور کلی به سه دسته فسادپذیر، نیمه فسادپذیر و دیر فسادپذیر تقسیم‌بندی می‌شود.

اگر مقدار رطوبت ماده غذایی کم باشد،  فساد آن به تعویق خواهد افتاد.

مواد غذایی خشک باید در محلی رطوبت گیر قرار گیرند و از مکان‌هایی که بسیار گرم هستند خودداری کنید. انبارهای خنک مناسب برای این مواد غذایی هستند که آن را در طراحی داخلی آشپزخانه باید لحاظ کنید.

بهتر است بسته همچنین خوراکی‌های را مستقیماً بر روی سطح زمین قرار ندهید و از کابینت های قفسه هایی که مشبک هستند و مخصوص خشکبار می باشند استفاده نمایید.

به هیچ عنوان نباید خشکبار و مواد شوینده را در یک کابینت قرار دهید زیرا مواد آروماتیک و شیمیایی شوینده ها باعث می شود که به خشکبار منتقل می‌شوند و هنگامی که شما می خواهید آنها را میل کنید ممکن است دچار مسمومیت‌های شوید و طعم و بوی مواد شوینده بر روی خشکبار انتقال پیدا میکند.

کابینت

کابینت

مواد غذایی را در زیر سینک قرار ندهید زیرا امکان است که آب و فاضلاب بر روی آن تکیه شود و انتقال روح تو بر باعث فساد پذیری و امکان نفوذ حشرات به آن جلو دارد برای همین بهتر است که افراد دادن آنها در زیر کابینت جداً خودداری کنید.

هر ماده غذایی را اگر در کابینت های مخصوص و بسته بندی های کاملاً پوشیده مانند ظرف های دردار قرار دهید می توانید از انتقال رطوبت و گرد و غبار درون آنها جلوگیری نمایید.

بهترین کار این است که خشکبار را برای استفاده کوتاه مدت خریداری کنید زیرا اگر احتمال زیادی در کابینت ها باقی بمانند و با وجود گرما و بسته بودن آنها گاهی ممکن است ورود حشرات به آنها انجام شود.

کیسه های برنج را روی پالت نگهداری کنید و از قرار دادن آن در داخل کابینت خودداری کنید.

مواد خوراکی که خشک هستند را در محیط خشک و خنک نگهداری شود و بهتر است آنها را درون شیشه‌ای دردار کوچک قرار دهید و آن ها را در کابینت های بالایی آشپزخانه قرار دهید تا بوی آنها تغییر نکند.

 

پیشنهاد نویسنده : قیمت کابینت آشپزخانه

 

مواد غذایی در کابینت

مواد غذایی در کابینت

مواد غذایی در کابینت

خلال ها معمولا جذب بالایی ندارند و می توان آنها را در یخچال نگهداری کرد .

علاوه بر آن امروزه در کارخانه ها برای خشک کن ها از  بسته‌بندی‌های ضد رطوبت استفاده می‌شود و با پیشرفتی که در صنعت تغذیه وجود دارد برای نگهداری آنها محدودیتی وجود ندارد.

در خانه های ایرانی با تغییر دکوراسیون و بازسازی آشپزخانه بهتر است که بعد از مدتی همه مواد را بررسی کنید تا دچار آسیب‌دیدگی و خرابی نشده باشند.

ممکن است بوی تند برخی از مواد بعد از مدت کوتاهی تغییر کند و امکان خرابی در آنها وجود دارد.

پس به این موضوع دقت کنید که چه وسایلی را در کابینت قرار دهید و چه وسایل را در داخل یخچال.

در برخی مواقع در طراحی داخلی آشپزخانه ها دیده شده که کابینت های مخصوص خوراکی ها و مواد خشک طراحی می شود که می توانید وسایل مورد نیاز را در آن قرار دهید و همه چیز در یک کابینت مشخص است و در هنگام پیدا کردن مواد مورد نظر دیگر دچار سردرگمی نخواهید شد.

این کابینت ها در سبک مدرن و کلاسیک وجود دارند و بهترین طراحی را خواهند داشت.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.