کابینت آشپزخانه براق یا مات؟

کابینت آشپزخانه براق یا مات؟

کابینت آشپزخانه براق یا مات؟

اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه منزلتان را دارید شاید بارها این سوال را از خودتان پرسیدید که برای کابینت های آشپزخانه از کابینت مات در طراحی آشپزخانه استفاده کنید یا کابینت براق؟

و یا کابینت مات برای آشپزخانه شما مناسب تر است یا کابینت براق؟

کابینت ها به دلیل آنکه فضای زیادی را به خود اختصاص می ‌دهند تاثیر بسیار چشمگیری در دکوراسیون آشپزخانه شما دارند و ممکن است یک فضای دل باز و آرام بخش و یا یک فضای دلگیر و کسل کننده ای را برای شما ایجاد کند.

بنابراین  برای داشتن یک انتخاب آگاهانه و درست باید ابتدا اطلاعات کافی را کسب کرده سپس کابینت مناسب آشپزخانه خود را انتخاب نمایید.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

کابینت آشپزخانه براق یا مات؟

در واقع باید گفت که انتخاب نوع روکش کابینت‌آشپزخانه یکی از مهمترین دغدغه های هر دکوراتوری می باشد.

نوع روکش کابینت ها تاثیر چشمگیری بر دکوراسیون آشپزخانه می گذارد و بنابر این از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و این کار باید با دقت تمام انجام شود.

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | blur wood kitchen cabinet 5

در اصل به هیچ عنوان نمی توان گفت که صرفاً کدام یک از این دو نوع روکش براق یا مات بهتر است زیرا هر کدام از آن ها معایب و مزایای خود را دارند و علاوه بر آن نیاز و سلیقه شما نیز در انتخاب روکش کابینت آشپزخانه تاثیر گذار است.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

  • کابینت آشپزخانه براق و هایگلاس

کابینت آشپزخانه هایگلاس ظاهری پر زرق و برق و فریبنده به فضای آشپزخانه شما می دهد و فضای امروزی  را ایجاد می کند، همچنین به مدرن تر شدن آشپزخانه شما نیز کمک می کند.

این کابینت ها دارای انواع طرح ها و رنگ های مختلفی می باشد که شما می توانید متناسب با دکوراسیون دیگر فضاهای منزلتان و همچنین سلیقه خود آنها را انتخاب کنید و هماهنگی و زیبایی خاصی را وارد فضای آشپزخانه تان کنید.

کابینت آشپزخانه

کابینت هایگلاس دارای بازتاب نور بالایی می باشد و در واقع این یکی از آن مهمترین دلایل استفاده از این کابینت ها است.

این کابینت ها به دلیل انعکاس نور بالایی که دارند باعث روشن تر شدن فضای آشپزخانه شما می شود و فضای آشپزخانه شما را بزرگتر جلوه می دهد و به همین خاطر باعث دوچندان شدن محبوبیت کابینت آشپزخانه هایگلاس به خصوص در آشپزخانه های کوچک شده است.

اگر فضای آشپزخانه شما کم نور و یا کوچک است پیشنهاد می شود از کابینت هایگلاس رنگ روشن برای آشپزخانه خود استفاده کنید تا فضای آشپزخانه شما روشن تر و بزرگ تر از آنچه که هست جلوه کند.

به عنوان مثال یکی از بهترین انتخاب ها برای آشپزخانه های کوچک و کم نور کابینت هایگلاس سفید رنگ می باشد.

کابینت آشپزخانه براق

این رنگ و نوع کابینت آشپزخانه انعکاس نور بالایی داشته و فضای دلباز تری برای شما ایجاد می کند در واقع می توان گفت که کابینت هایگلاس سفید رنگ بیشترین انعکاس نور را در آشپزخانه دارد و مانند یک منبع نوری عمل می کند.

به طور کلی کابینت های هایگلاس رنگ روشن نسبت به رنگ های تیره آن انعکاس نور بیشتری دارد.

رنگ های تیره علاوه بر انعکاس نور کم تر لکه و اثر انگشت را زودتر نشان می دهد و نیاز به مراقبت و تمیزکاری بیشتری دارد اما جدا از این موارد کابینت های رنگ تیره نیز زیبایی خاص خود را داشته و آشپزخانه ای شیک ایجاد می کند.

یکی از معایب کابینت های گلاس خش پذیری آن می باشد و این کابینت ها در برابر خط و خش و اجسام تیز زیاد مقاوم نمی باشند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت چوب طبیعی مدرن

 

  • کابینت آشپزخانه مات

کابینت های آشپزخانه  مات به خصوص در سالهای اخیر محبوبیت زیادی را در بین افراد کسب کرده است.

کابینت های مات برخلاف کابینت هایگلاس نور را به خود جذب کرده و انعکاس نمی دهد.

البته این ویژگی به این معنا نیست که این کابینت باعث  تاریک شدن آشپزخانه شما می شود به خصوص اگر از رنگ های روشن آن استفاده کنید‌.

کابینت آشپزخانه مات

روکش های مات کابینت آشپزخانه لکه و اثر انگشت را کمتر نشان می دهد بنابر این نسبت به کابینت های براق نیاز به تمیز کاری کمتری داشته و تمیز نگه داشتن آن کار راحت تری می باشد.

کابینت های مات نسبت به کابینت های براق و هایگلاس در برابر خط و خش دارای مقاومت بیشتری هستند.

 

  • در نهایت کدام کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

برای انتخاب  کابینت آشپزخانه مناسب باید تمام جوانب آن را در نظر بگیریم از قیمت کابینت آشپزخانه گرفته تا اندازه و میزان نورگیری فضای آشپزخانه.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک و یا کم نور است پیشنهاد میشود از کابینت های گلاس براق استفاده کنید.

کابینت آشپزخانه براق یا مات؟ - شرکت کابینت

اما اگر فضای آشپزخانه شما بزرگ می باشد هم کابینت های هایگلاس و براق و هم کابینت مات را می توان برای طراحی آشپزخانه خود استفاده کنید و این بستگی به سلیقه شما دارد.

از نظر مالی، قیمت کابینت آشپزخانه هایگلاس از کابینت مات گران تر می باشد.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.