کابینت آشپزخانه درب شیشه ای

کابینت آشپزخانه درب شیشه ای

کابینت آشپزخانه درب شیشه ای

کابینت آشپزخانه مهمترین تجهیزات درون آشپزخانه می باشد و در واقع می توان گفت که هیچ چیز به اندازه کابینت سبک آشپزخانه شما را تعیین نمی کند و کابینت ها مهمترین نقش را در ایجاد سبک و رنگ مد نظر شما در آشپزخانه دارد.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

 

سال ‌ها پیش  آشپزخانه به صورت پنهان طراحی می‌ شد و در دید میهمانان نبود اما امروزه به دلیل اینکه آشپزخانه به صورت باز یا اپن طراحی می‌ش وند اهمیت آن دو چندان شده است.

 

کابینت درب شیشه ای

همان طور که از نام کابینت آشپزخانه درب شیشه ای پیدا است واضح است که این کابینت ها به چه کابینت های اشاره دارد در واقع به طور خلاصه باید گفت که به کابینت هایی که به جای استفاده از دربهای از جنس بدنه اصلی خود کابینت، از درب شیشه ای استفاده شده باشد کابینت درب شیشه ای می گویند.

البته این نوع از کابینت ها طراحی جدید و امروزی نمی باشد و از زمان گذشته تاکنون در دکوراسیون آشپزخانه مدل های مختلف از این کابینت ها استفاده میکردند.

در آشپزخانه های قدیمی قسمتی از کابینت ها را به عنوان ویترین یا دکور با درب های شیشه ای طراحی می کردند و در آن وسایل دکوری قرار می‌دادند اما با گذشته زمان و طراحی های آشپزخانه های مدرن و در پی آن استفاده از کابینت های مدرن به طور کامل با استفاده از درب از جنس بدنه کابینت طراحی شدند و چندین سال چندان کابینت های درب شیشه ای به چشم نمی خورد اما دوباره با گذر زمان و روی آوردن افراد به سبک های سنتی و کلاسیک دوباره کابینت های درب شیشه ای مورد استفاده قرار گرفت و به قولی دوباره استفاده از آنها مد شد.

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

انواع کابینت های درب شیشه ای

این نوع کابینت ها از نظر نوع شیشه ای که در طراحی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد به دو نوع اصلی شفاف و مات تقسیم می شود.

در این نوع شیشه های مات طبیعتاً وسایلی که در کابینت قرار داده شده است کمتر در معرض دید قرار می‌گیرد مخصوصاً آن دسته از شیشه هایی که مات بودن آن ها بیشتر می باشد اما در شیشه های شفاف لوازم و وسایلی که در درون کابینت قرار می‌گیرد کاملا در معرض دید قرار دارد و باید کابینت همواره منظم و مرتب باشد.

کابینت آشپزخانه درب شیشه ای - تصویر دو

معمولا از کابینت های درب شیشه های مات در آشپز خانه های با سبک مدرن استفاده می شود و از کابینت هایی که دارای محفظه هایی با طرح های کلاسیک و پیچیده زیبا هستند در کابینت کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مزایای استفاده از کابینت های درب شیشه ای در طراحی آشپزخانه

  1. مهمترین مزیت این کابینت ها بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما می باشد در طراحی این سبک از کابینت در بعضی از قسمتها برای کابینت ها درب تعبیه نمی‌شود و عمق دیوار آشپزخانه شما عقب ‌تر دیده می شود و همین موضوع باعث می شود که فضای آشپزخانه شما بزرگ تر و دیوارها عمیق تر به نظر برسد به طور کلی کابینت ها چه با درب معمولی چه با درب شیشه ای مقداری از فضای آشپزخانه شما را به خود اختصاص می‌دهند و از متراژ واقعی خود کوچکتر نشان می‌دهند با این وجود شما می توانید با طراحی کابینت های درب شیشه ای از این مزیت آن استفاده کرده و باعث شوید آشپزخانه شما بزرگتر به نظر رسد.
  2. این کابینت ها هم سبکی مدرن و امروزی در دکوراسیون آشپزخانه به شمار می رود و هم سبک سنتی و کلاسیک همانطور که در اول مقاله نیز به آن اشاره کردیم از زمان گذشته از این کابینت ها استفاده می کردند و حال صنعت مد روال چرخش پیدا کرده هرچند سال یکبار  به گذشته رجوع می‌کند طبق همین تعریف استفاده دوباره از این کابینت ها سبک جدید و امروزی محسوب می شود.
  3. این نوع کابینت ها با استفاده از هر متریالی می توانند اجرا شود و اینگونه نیست که یک سبک یا یک رنگ خاصی را داشته باشد و شما می توانید هماهنگ با دکوراسیون آشپزخانه تان از آنها استفاده کنید.
  4. با چیدن ظروف لوکس و دکوری زیبا و استفاده از نورهای مخفی و مهتابی کوچک در داخل این کابینت ها می توانید علاوه بر پرنور و بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه‌ تان باعث زیبایی هرچه بیشتر آن شوید.

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

کابینت آشپزخانه درب شیشه ای - تصویر سه

 

معایب کابینت های درب شیشه ای

  1. عمده ترین ایرادی که می توان برای کابینت های درب شیشه ای عنوان کرد این است که محتویات و تمام وسایل درون کابینت در دیدرس افراد قرار می‌گیرد و شما باید داخل آن را همواره تمیز و منظم نگه دارید
  2. این نوع کابینت ها نیاز به تمیز کاری بیشتری دارد زیرا همانطور که می دانید شیشه متریال سفاف می باشد و لکه بر روی آن به سهولت نشان داده می شود.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه

 

کابینت در شیشه برای چه آشپزخانه هایی مناسب می باشد.

معمولا این نوع کابینت ها در طراحی کابینت های کلاسیک و آشپزخانه های رومی استفاده می شود علاوه بر آن اگر فضای آشپزخانه شما کوچک می باشد میتوان برای بزرگتر نشان دادن فضا از کابینت‌های درب شیشه ای استفاده کنید به طور کلی امروزه در چیدمان آشپزخانه های کوچک و چه در طراحی آشپزخانه های بزرگ استفاده از این کابینت ها متداول می باشد.

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.