کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت اول )

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت اول )

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت اول )

کابینت مدرن یا کلاسیک؟ کدام کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید ابتدا با هر یک از این سبک های کابینت آشپزخانه آشنا شوید و اطلاعات کافی را از هر دو سبک کسب کنید و سپس کابینت آشپزخانه مورد علاقه خود را طراحی نمایید.

پس با این مقاله  شرکت کابینت آشپزخانه گریت همراه باشید.

 

کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟ ( قسمت اول )

  • توصیف مختصری از کابینت آشپزخانه مدرن و کابینت کلاسیک

انتخاب کابینت  توسط افراد متناسب با دکوراسیون آشپزخانه شان انجام می گیرد و به طور کلی کابینت ها در دو سبک مدرن و کلاسیک دسته بندی می شوند که هر کدام با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند.

کابینت مدرن - تصویر یک

کابینت آشپزخانه کلاسیک یک نوع کابینتی می باشد که اغلب از چوب طبیعی ساخته می‌ شود و بر روی دربهای آن‌ ها حکاکی وجود دارد.

در مقابل این کابینت ها کابینت مدرن قرار دارد که از نظر ظاهری بسیار ساده می باشند و در دکوراسیون مدرن قابل اجرا هستند.

 

  • تفاوت های اصلی کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

  1. کابینتهای مدرن معمولاً از هایگلاس و یا ام دی اف می باشد در حالی که جنس کابینت های آشپزخانه کلاسیک کابینت ممبران ، روکش چوب و یا چوب طبیعی است.
  2. هر دو کابینت آشپزخانه از نظر طراحی و ساخت با کیفیت می باشد اما کیفیت کابینت های کلاسیک بالاتر و بهتر از کابینت مدرن است.
  3. قیمت کابینت آشپزخانه مدرن مناسب تر و ارزان تر از کابینت های کلاسیک می باشد.
  4. کابینت های کلاسیک برای طراحی از پاخور و سرستون قاب و ستون ها استفاده می شود در حالی که هیچ یک از این موارد در کابینت های مدرن اجرا نمی شود.

هر کدام از کابینت ها ویژگی های خاص خود را دارند و این بستگی به سلیقه و انتخاب شما دارد که ترجیح می دهید از کدام کابینت در طراحی خود استفاده کنید.

کابینت مدرن - تصویر دو

اگر شما طرفدار طرحهای ساده هستید  کابینت های مدرن  و اگر طرفدار فضاهای کلاسیک و سنتی میباشید میتوانید کابینت کلاسیک را انتخاب کنید. برای انتخاب کابینت ها جدا از سلیقه، اندازه فضا، میزان بودجه و ویژگی های هر سبک نیز تاثیرگذار می‌باشد در ادامه معایب و مزایای کابینت های کلاسیک و مدرن پرداخته ایم.

 

  • انتخاب کابینت مدرن

در سال اخیر طراحی های ساده و مینیمال توجه افراد را به خود جلب کرده است در طراحی این کابینت ها بیشتر تمرکز طراحان بر روی کاربردی بودن کابینت ها است اما در هر صورت طراحان سعی داشتند که این کابینت ها را به بهترین و زیبا ترین شکل ظاهری طراحی کنند.

کابینت های مدرن کابینت هایی می باشند که اغلب از جنس ام دی اف و های گلاس هستند که ظاهری امروزی و شیک را به فضای آشپزخانه شما می دهند  البته این کابینت ها از  متریال های مختلف و گوناگون مثل چوب pvc  ممبران و …. نیز قابل اجرا می باشد.

کابینت مدرن - تصویر سه

کابینت های مدرن دارای سطح صاف و یکدست میباشد که اغلب به صورت براق  می باشند. این کابینت ها در اوج سادگی طراحی میشوند.

در این کابینت ها هیچ گونه حکاکی و کنده کاری انجام نمی گیرد در طراحی های بسیاری از آنها حتی از دستگیر نیز استفاده نمی ‌شود و اگر دارای دستگیر باشند از دستگیره های ساده مخصوص این سبک استفاده می شود.

زمانی که شما به این کابینت ها نگاه می کنیم تنها خط باریکی که آنها را از هم جدا کرده اند را مشاهده می کنید.

رنگ سفید یکی از پرکاربردترین رنگها در این سبک می باشد اما به طور کلی می‌توان از تمام رنگهای ساده و در عین حال جدید برای رنگ این کابینت ها استفاده کرد.

به ویژه  کابینت ام دی اف دارای تنوع رنگ بسیار بالایی می باشد به طور کلی کابینت های آشپزخانه مدرن باید دارای طراحی ساده و زیبا باشند.

اگر شما قصد استفاده از کابینت های مدرن را برای طراحی آشپزخانه منزل تان را دارید پیشنهاد می شود که از ترکیب رنگ های متناسب با دکوراسیون منزل تان استفاده کنید. به عنوان مثال ترکیب رنگ سفید و مشکی برای این کابینت ها گزینه مناسبی می باشد.

کابینت مدرن - تصویر چهار

شما میتوانید برای طراحی کابینت های آشپزخانه تان از یکرنگ نیز استفاده کنید به عنوان مثال کابینت ام دی اف سفید رنگ مدرن یکی از پرکاربرد ترین و رایج ترین کابینت ها در طراحی های امروزه می باشد.

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است پیشنهاد می‌شود که از کابینت های براق و یا کابینت  هایگلاس به رنگ روشن استفاده نمایید.

باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه رنگ کابینت های آشپزخانه شما تیره تر و یا مشکی باشد باید نور پردازی قوی تری در آن تعبیه گردد.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.