کابینت پلی گلاس چیست؟

کابینت پلی گلاس چیست؟

کابینت پلی گلاس

آشپزخانه از مهم ترین قسمت های خانه محسوب می شود. به خصوص امروزه که بیشتر آشپزخانه ها به صورت اوپن طراحی می شوند و در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارند. از این رو طراحی دکوراسیون آشپزخانه ار اهمیت زیادی برخوردار است. اساسی ترین اجزای تشکیل دهنده ی آشپزخانه کابینت است. امروزه کابینت های براق، مورد توجه افراد و سلایق متفاوتی قرار گرفته است. کابینت پلی گلاس یا پلکسی گلاس یکی از این انواع کابینت های جنس براق هستند. با گریت کابینت همراه باشید تا در ادامه ی این مقاله با جزییات بیشتری در مورد کابینت پلی گلاس، و همچنین تفاوت های آن با کابینت هایگلاس آشنا شوید.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت آشپزخانه

 

کابینت پلی گلاس چیست و چگونه ساخته می شود؟

پلی گلاس یکی از اعضای خانواده ی کابینت‌ های «گلاس و براق» است. کابینت های گلاس و براق انواع مختلفی دارند که پلی گلاس یکی از بهترین‌ و مقاوم ترینشان است. سطح شفاف، براق و صیقلی که این کابینت دارد، زیبایی دو چندانی را به آشپزهانه شما می دهد. کابینت هایگلاس نیز از همین دسته کابینت ها محسوب می شود.

کابینت پلی گلاس، همانند کابینت هایگلاس از ام دی اف خام تشکیل شده است و تنها تفاوت آن در روکش بیرونی آن است که خاصیت‌های متفاوتی را برای این دو کابینت ایجاد می کند.

پلکسی گلاس همانند شیشه شفاف است. جنس پلکسی گلاس از یک نوع پلی کربنات است که ظاهر آن شبیه به شیشه است ولی نسبت به شیشه سبک تر و محکم تر می باشد. در ‌ام دی اف های پلی گلاس، یک لایه ی ۷۵ میکرونی از پلی استر بر روی سطح یک طرف ورق ‌ام دی اف دو رو ملامین پرس می شود و رنگ نهایی صفحه توسط رنگ لایه ملامین که روکشی از پلی استر دارد، تعیین می‌شود و به مرور زمان نیز هیچ تغییر رنگی در ورق‌های ملامین و پلی گلاس ایجاد نمی شود.

مقاومت سطح این ورق‌ها در برابر خراش بسیار بالاست و شما به راحتی می توانید با یک اسفنج بدون ایجاد خراش، سطح آن را تمیز کنید.  در صورتی که ام دی اف هایگلاس نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت هایگلاس

 

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | poly glass 2 min

مزایا و ویژگی های این کابینت

بسیاری از ویژگی هایی که از یک کابینت با کیفیت و شکیل مد نظر دارید را می توانید در کابینت های جنس پلی گلاس پیدا کنید. در ادامه چند مورد از مزیت های کابینت پلی گلاس را شرح می دهیم.

  • سازگاری زیادی با محیط زیست دارند  و بعدها به چرخه ی بازیافت در طبیعت بر میگردند.
  • مقاومت بالایی در برابر نور خورشید دارند.
  • مواد شوینده و پاک کننده در دراز مدت، آسیبی به سطح این کابینت وارد نمی کند و درخشندگی و زیبایی خود را تا مدت ها حفظ می کنند.
  • عمر کابینت های پلی گلاس بسیار بالاست و ماندگاری بالایی دارند.
  • کابینت های پلی گلاس به گونه ای ساخته شده اند که هم زمان هم به صورت براق دیده می شوند و هم مات.
  • این کابینت جز کابینت های سبک محسوب می شود و وزن کمی دارد.
  • مقاومت زیادی در برابر رطوبت و آب دارند.
  • به علت رفلکس نوری که این کابینت ها ایجاد می کنند فضا را بزرگ تر نشان می دهند.

 

پیشنهاد نویسنده: کابینت کلاسیک

 

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | poly glass 3

معایب کابینت پلی گلاس

مزایا و معایب هر نوع کابینتی بسته به نیاز های هر فرد قابل تغییر است. اما به طور کلی می توان چند مورد را نام برد. به هر حال ویژگی های مثبت این کابینت به قدری زیاد هست که به راحتی بتواند انتخاب اول و آخر بسیاری از افراد لوکس پسند باشد. چند مورد معایب کابینت پلی گلاس:

  • انواع کابینت های نوع گلاس و براق، لبه های تیز و برنده ای دارند. هنگام نصب باید به این مسئله دقت داشت و ترجیحا در لبه های آن لاستیک نازک چسباند.
  • قیمت نسبتاٌ بالایی دارد. این مدل کابینت از سایر کابینت های نوع گلاس قبیل لمی گلاس و هایگلاس گران تر است.
  • تنوع ورق های خارجی، به علت قیمت بالا، در بازار کم تر است و همین موضوع تاحدی دست شما را برای انتخاب می بندد.

حرف آخر

اگر طرفدار کابینت های براق هستید و همچنین بودجه ی زیادی را برای تهیه کابینت کنار گذاشتید، کابینت های پلی گلاس بهترین انتخاب برای شما هستند. این کابینت ها برای افرادی که ساده پسند هستند و در عین حال مدرن و لوکس بودن آشپزخانه را دوست دارند بسیار مناسب است.

پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت هایگلاس

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.