استاندارد میز تحریر دانش آموزان

استاندارد میز تحریر دانش آموزان

استاندارد میز تحریر دانش آموزان

بیشتر دانش آموزان برای اینکه در کنار خانواده باشند و در انجام تکالیف خود از آنها کمک بگیرند، جلوی تلویزیون یا شاید میز نهار خوری مشغول به کار می شوند. این موضوع تا حد زیادی تمرکز آن ها را از بین می برد و باعث می شود که بازدهی آن ها کاهش یابد. همچنین به دلیل وضعیت نامناسبی که بدن آن ها به خود می گیرد، این حالت درس خواندن در دراز مدت باعث آسیب های جدی و مهم به اسکلت بدن دانش آموز وارد می کند. دانش آموزانی که کنکور و یا امتحان مهمی پیش رو دارند، مجبورند برای مدت زیادی یک جا بنشینند. پس باید حتما برای چیزی که بیشتر وقت زندگی آن ها را در بر می گیرد تدابیر مناسبی اندیشید که به بهترین و سالم ترین نحو ممکن به ثمر برسد.

داشتن یک میز تحریر استاندارد در اتاق دانش آموز از جمله مسائل ضروری است. کارایی و نتیجه تلاش های دانش آموزان بسیار به تمرکز و راحتی آن ها هنگام درس خواندن وابسته است. خرید میزی که با سلیقه و دکوراسیون اتاق دانش آموز همخوانی داشته باشد اشتیاق درس خواندن را نیز بالا می برد. اما علاوه بر خصوصیات ظاهری یک میز باید به استاندارد بودن میز هم توجه ویژه ای نمود. در این مقاله با هم استاندارد میز تحریر برای دانش آموزان را بررسی می کنیم تا شما بتوانید در خرید خود بهترین انتخاب را داشته باشد.

 

پیشنهاد نویسنده: میز منشی

 

گریت کابینت | شرکت کابینت آشپزخانه گریت | miz tahrir2

جنس مناسب برای میز تحریر

میز تحریر جنس چوب

میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین انتخاب برای میزهای تحریر می باشند، چرا که مقاومت این میز ها بسیار بالاست و همچنین امکان سر خوردن کتاب و وسایل از روی آن ها پایین است و باعث کلافگی دانش آموز نمی شود. همچنین رنگ های چوبب به راحتی می توانند با دیگر اجزای اتاق ست شوند و سلایق گسترده ای را در بر بگیرند. همچنین قیمت مناسب و فراگیر بودن این جنس میز کار را برای شما راحت تر می کند.

میز تحریر ام دی اف یا لمینت

جنس ام دی اف دارای ضخامت کمی است اما در مقابل فشار، تحمل و استقامت زیادی دارد. سطح پلاستیکی که در هسته ای چوبی قرار می گیرد، لمینت مقرون به صرفه و با دوام است که حتی مقاومت آن بیشتر از چوب خالص و روکش های چوبی است. همچنین جنس ام دی اف در طرح ها و رنگ های بسیار متفاوت و وسعی وجود دارد که دست شما را برای انتخاب میز مورد علاقه تان تا حد زیادی باز می کند.

میز تحریر شیشه ای

این موضوع که میز هایی که از شیشه ساخته شده اند زیبایی متفاوتی را به فضا می دهند شکی نیست. اما میز های شیشه ای زیاد مناسب برای میز تحریر دانش آموزان نیستند. چرا که آن ها همیشه کتاب های سنگین و دیگر وسایل شکننده روی آن قرار می دهند وا گاها دیده شده که میز های شیشه ای تحمل وزن بالا را ندارند. بعلاوه چون که ریسک شکسته شدن این میز ها نسبت به دیگر جنس ها بالاتر است، برای دانش آموزان خطرناک است.

 

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

 

ابعاد مناسب میز تحریر دانش آموزان

ابعاد سطح میز تحریر تا حد زیادی به فضای شما وابسته است و می تواند با توجه به فضا متغیر باشد. چیزی که در ابعاد میز تحریر از اهمیت زیادی برخوردار است، ارتفاع مناسب آن می باشد. ارتفاع و ابعاد میز تحریر با توجه به جثه ی هر فرد تعیین می شود. ارتفاع میز تحریر باید به گونه ای باشد که دانش آموز زمانی که پشت آن می نشیند به شانه و دست های او فشاری وارد نشود. میز تحریری مناسب است که وقتی فرد پشت آن می نشیند، بدون اینکه به بدنش فشار اضافی وارد شود، دست هایش روی میز قرار بگیرند. به صورتی که مچ و آرنج در امتداد هم باشند و آرنج و بازو یک زاویه حدود ۱۱۰ درجه ایجاد کند. به طور کلی اگر فرض کنیم فرد با زاویه ۹۰ درجه روی صندلی نشته است، میز تحریر باید تا حدود وسط شکم فرد بالا باشد.

اگر ارتفاع میز تحریر انتخابی شما از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن کودک اذیت می شود. اگر هم از این حالت بلندتر باشد باعث می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می شود.

اگر شما نتوانستید میز تحریری با ارتفاع مناسب را برا جثه دانش آموز پیدا کنید، با استفاده از صندلی هایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، می توانید به خوبی این مسئله را جبران کنید و با تنظیم مناسب ارتفاع صندلی، جایگاه درست دانش آموز را رو به روی میز تحریر تنظیم کنید.

ویژگی های جانبی یک میز تحریر ایده آل

میز های تحریر استاندارد مناسب دانش آموزان در طرح ها و مدل های بسیار متفاوتی در بازار یافت می شوند. شما باید انتظارات خود را از یک میز تحریر بدانید و طبق آن خرید کنید. میز های تحریر  امروزه علاوه بر وظیفه اصلی شان، با قابلیت و آپشن های دیگری نیز تولید می شوند که در ادامه به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

میز تحریر قفسه دار

انواع میز های تحریر وجود دارند که قفسه های کوچکی در بالا یه کناره های آن تعبیه شده است. این قفسه ها برای قرار دادن وسایل و کتب درسی بسیار مناسب است و قابلیت خوبی برای نظم دادن و مرتب کردن همه ی وسایل دانش آموز می باشد. اگر در جای دیگری از اتاق قفسه ای ندارید یا می خواهید قفسه ی کتاب هایتان همیشه دم دست و نزدیک میز باشد، خریدن این نوع میز های تحریر به شدت توصیه می شود. میز های تحریر قفسه دار علاوه بر زیبایی، بسیار کار آمد هستند و از خرید این نوع میز ها هرگز پشیمان نخواهید شد.

میز تحریر چراغ دار

داشتن چراغ مطالعه و یا نوری که به صورت مستقیم روی دفتر و کتاب بیفتد، هنگام درس خواندن امری ضروری است. در صورت نبود این نور ها، سایه خودکار یا خود دانش آموز روی متن و نوشته ها می افتد و در طولانی مدت باعث کلافگی و عدم تمرکز می شود. بعضی از میز های تحریر استاندارد مناسب دانش آموزان به طوری ساخته شده اند که به صورت مخفی لامپ ها خطی دارند و بسیار تمیز و شیک هستند. اگر علاقه ای به وجود یک چراغ مظالعه بزرگ روی میز ندارید، می توانید از میز های چراغ دار خریداری کنید.

 

پیشنهاد نویسنده: کمد دیواری

 

میز تحریر کشو دار

بعضی از میز تحریر ها به جای قرار گرفتن روی پایه، روی فایل های کشویی بلند تعبیه می شوند. ای کشو های برای افرادی که خرت و پرت زیادی دارند بسیار مناسب است. برای مثال دانش آموزان هنرستانی همیشه وسایل زیادی برای کار های عملی خود دارند. مداد رنگی ها و قلم مو های زیادی که به راحتی می توان آن ها را در این کشو ها جاسازی و مرتب نمود.

برای خرید میز تحریر مناسب و استاندارد دانش آموز کافی است کمی وقت بگذارید، اندازه گیری کنید و مدل های مختلف را با توجه به نیاز های خود بررسی کنید و در نتیجه بهترین انتخاب را داشته باشید.

پیشنهاد نویسنده: قیمت میز منشی

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.