طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک با کابینت هایگلاس
چگونه اشپزخانه ای به سبک نئو کلاسیک با کابینت هایگلاس طراحی کنیم؟
بدون شک همه ما جذب براق بودن و درخشندگی کابینت هایگلاس شده ایم چون ظاهری مانند شیشه دارد و بازتابش زیادی نسبت به سایر کابینت ها دارد.
کابینت هایگلاس از ام دی اف خام تشکیل شده و متریال جدیدی در صنعت کابینت سازی محسوب می شود؛
کابینت هایگلاس را با وسیله ای به نام پلکسی گلاس می پوشاند اگرچه از پلاستیک ساخته شده ولی مانند شیشه درخشنده و شفاف است و نور را به محیط انعکاس می دهد.
از کابینت هایگلاس بیشتر در سبک کابینت مدرن در آشپزخانه استفاده میشود اما با کمی تغییرات در طراحی آشپزخانه و چیدمان می توان آن را به سبک نئوکلاسیک نزدیک کرد.
طراحی آشپزخانه نئوکلاسیک با کابینت هایگلاس
درمیان سبک های کلاسیک و مدرن کابینت نئوکلاسیک زیبایی منحصر به فردی دارد؛
سبک نئوکلاسیک هم زیبایی سبک کلاسیک را دارد و هم به سبک مدرن شبیه است در این طرح خطوط هلال و نرم جایگاه ویژه ای دارند و خطوط گوشه دار و خشن زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد همچنین رنگ های خاص در این سبک جایگاهی ندارند و بیشتر در رنگ های سنگین و روشن مانند خاکستری روشن، سفید، قهوه ای و صدفی دیده می شوند.
کابینت نئوکلاسیک طرحی مابین کابینت مدرن و کابینت کلاسیک می باشد و افرادی که نه زرق و برق و طرح های پیچیده سبک کلاسیک را می پسندند و نه به سادگی سبک کابینت مدرن علاقه مند هستند می تواند بهترین گزینه برای طراحی آشپزخانه باشد.
کابینت هایگلاس متریالی صیقلی و صاف است و امکان این وجود ندارد که بتوان بر روی آن کنده کاری انجام داد و مدل ها و طرح های کلاسیک ایجاد نمود ولی با استفاده از ترفندهایی می توانید کابینت هایگلاس را به سبک نئوکلاسیک نزدیک کنید.
به عنوان مثال از دستگیره های ساده و کلاسیک هلال استفاده کنید در سبک کلاسیک دستگیره ها بسیار پرکاربرد تر از سبک نئوکلاسیک است؛
همچنین می توانید در تزیینات دیوار ها و سقف از سبک گچبری کلاسیک استفاده کنید.
اگر در آشپزخانه امکان استفاده از کاغذ دیواری وجود دارد کاغذ دیواریهای کلاسیک و سنتی استفاده کنید و پرده هایی متناسب با طرح و رنگ کاغذ دیواری انتخاب کنید تا به سبک نئوکلاسیک نزدیک تر شود.
طراحی آشپزخانه نئو کلاسیک
از سینک ظرفشویی و شیرآلات کلاسیک و سنتی استفاده کنید هر چه در آشپزخانه شما وجود دارد لازم است کلاسیک باشد مانند میز ناهار خوری، پرده و غیره از شلوغ کاری زیاد در فضای آشپزخانه پرهیز کنید و به جای آن چند وسیله ای کلاسیک قرار دهید برای مثال یک استند چوبی برای نگهداری دستمال آشپزخانه یا یک آویز چوبی برای نگهداری فنجان یا یک گلدان کلاسیک از مواردی است که میتوانید در فضای آشپزخانه استفاده کنید.
استفاده از طرح نئو کلاسیک در آشپزخانه به شما کمک می کند تا به سبک سنتی کلاسیک نزدیک تر شوید کابینت هایگلاس یکی از بهترین گزینه هایی برای آشپزخانه های کوچک است که با بازتاب نور زیادی که دارد باعث می شود فضای آشپزخانه پر نور، دلباز و درخشان تر به نظر برسد و همچنین میتوانید از کابینت نئوکلاسیک در رنگ های روشن مانند صدفی ،سفید، خاکستری استفاده کنید و ترکیب این دو گزینه در کنار هم برای آشپزخانه های کوچک و نقلی بسیار مناسب است تا فضای دلبازتری برای شما پدید آورد.
در منازلی که فضای نشیمن و آشپزخانه یکسان است سبک نئوکلاسیک سبکی مناسب است؛
رنگ های روشن و خنثی این توانایی را دارند که به راحتی با سایر رنگ ها ترکیب شوند و فضا را روشن تر از آنچه که هست نشان دهد.
سبک نئوکلاسیک در آشپزخانه از جمله سبک هایی است که افراد زیادی به آن علاقه دارند برخلاف به سبک مدرن و کلاسیک که طرفداران مخصوص به خود را دارد با استفاده از کابینت به سبک کلاسیک می توانید اعتماد بیشتری داشته باشید که افراد زیادی به آشپزخانه شما علاقه نشان دهند.
اگر قصد فروش یا اجاره ی خانه خود را دارید بهتر است از سبکی میانی استفاده کنید تا با سلیقه افراد بیشتری هم خوانی داشته باشد.
سخن پایانی
تغییر دکوراسیون آشپزخانه و تعویض کابینت ها کاری دشوار و هزینه بر می باشد گاهی بر اثر گذشت زمان طولانی طرح و سبک آشپزخانه ما را دلزده و خسته می کند با این وجود که همچنان فضای آشپزخانه چشم نواز و زیبا می باشد اما ممکن است برای ما خسته کننده باشد در چنین مواقعی لازم است با ایجاد کمی تغییرات جزئی مانند تعویض سینک ظرفشویی و تعویض لوستر و غیره سبک آشپزخانه خود را کمی تغییر دهید .
سبک نئوکلاسیک به دلیل اینکه سبکی مابین طرح مدرن و کلاسیک می باشد و در طراحی تعادل را حفظ کرده است می تواند سالیان طولانی سبکی مناسب و مورد پسند شما برای آشپزخانه باشد.
پیشنهاد نویسنده: قیمت کابینت آشپزخانه
معمولاً در آشپزخانه های سنتی استفاده از چوب رایج می باشد اما این به آن معنا نیست که شما نمی توانید در آشپزخانه های مدرن از ان استفاده کنید در با این که آشپزخانه سفید مدرن بسیار درخشان و شیک می باشد اما شما می توانید با استفاده صحیح و مناسب از المان های چوبی در چنین فضا هایی به ایجاد گرما و صمیمیت در آشپزخانه و علاوه بر آن زیباتر شدن آن کمک کنید.
در طراحی های امروزه استفاده از رنگ های سرد سفید بسیار رایج شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد در فضای این آشپزخانه ها همه چیز روشن و باز می باشد مثل پیشخوان کاشی ها کابینت ها و غیره آشپزخانه سفید رنگ واقعا دلباز و زیباست اما در حین حال ممکن است احساس سرد بودن را نیز به شما منتقل کند حال اگر در کنار این طراحی از چوب نیز استفاده کنید هم فضای آشپزخانه را زیباتر کرده و هم فضا را به سمت گرم بودن سوق می دهید؛
در این مقاله با روش های صحیح و مناسب استفاده از متریال چوب در آشپزخانه های مدرن و امروزی آشنا خواهید شد.
استفاده از چوب در آشپزخانه های مدرن
به صورت ترکیبی از چوب در کنار سایر متریال ها استفاده کنید
طراحی کابینت های تمام سفید و کابینت مدرن این روزها در آشپزخانه ها بسیار رواج پیدا کرده است اما تکرار آن باعث می شود که از زیبایی و تاثیرگذاری این نوع دکوراسیون ها در نگاه اول کم شود و با وجود زیبایی که دارد یک طراحی تکراری باشد که در بسیاری از خانه ها ممکن است آن را دیده باشید شما می توانید با استفاده از طرح های خلاقانه کابینت مدرن خود را به صورت ترکیبی با چوب طراحی کنید به عنوان مثال می توانید در کنار رنگ سفید از طرح چوب با مایع قرمز استفاده کنید تا سردی فضای داخلی شما را کم کند البته این موضوع بستگی به خلاقیت و سلیقه شما دارد اما به طور کلی سعی کنید یک ترکیب رنگی متناسب که دارای هماهنگی و هارمونی می باشد را برای خود انتخاب کنید تا آشپزخانه شما را به سمت صمیمیت و گرمای بیشتر به وسیله چوب هدایت کنید.
از کفپوش های چوبی استفاده کنید
یکی از راه های ساده ی به کارگیری المان های چوبی در فضای آشپزخانه مدرن و یا سفید طراحی پارکت ها و کفپوش های چوبی می باشد با این کار صمیمیت و گرمای خاصی را وارد فضای آشپزخانه مدرن و سفید خود کرده اید که زیبایی آن را دو چندان کرده است.
پرده آویز چوبی
اگر آشپزخانه شما به گونه ای طراحی شده است که می توانید در ورودی آن یک پرده آویز نصب کنید پیشنهاد می شود که این کار را انجام دهید و از این پرده ها در ورودی استفاده کنید پرده های مختلف که دارای جنس های متفاوت و ظاهر های متفاوت می باشد مثل پلاستیکی ، توری و … وجود دارد اما اگر شما قصد استفاده از عنصر چوب را در آشپزخانه خود دارید می توانید از پرده های چوبی استفاده کنید علاوه بر پرده های ورودی می توانید برای پنجره آشپزخانه نیز پرده هایی که از جنس کرکره های چوبی ساده می باشند استفاده کنید.
قفسه یا شلف های چوبی
یکی دیگر از روش های استفاده از عنصر چوب در آشپزخانه های امروزی استفاده از قفسه های چوبی می باشد که جلوه و زیبایی خاصی را به آشپزخانه شما می دهد طراحی های امروز استفاده از قفسه های چوبی بسیار رایج شده که در طراحی داخلی آشپزخانه های خانه های مدرن و کلاسیک و نئوکلاسیک از این شلف ها استفاده می کنند استفاده از قفسه های به این شکل باعث می شوند که دیوار آشپزخانه شما عمیق تر و عقب تر به نظر برسد و این یک راهکار ساده است که آشپزخانه شما را بزرگتر و عریض تر نمایان کند.
از کانتر چوبی استفاده کنید
طراحی یک کانتر یا همان پیشخوان چوبی در آشپزخانه های مدرن تمام سفید طرح رایج و متداول میباشد که با استقبال خوبی نیز روبرو شده است این ترکیب ظاهر بسیار زیبا و چشم نواز در آشپزخانه شما به وجود می آورد شما می توانید با طراحی یک جزیره چوبی در وسط آشپزخانه حس گرما و صمیمیت بیشتری در آن ایجاد کرده و یک فضای امروزی را طراحی کنید.
آشپزخانه خود از وسایل چوبی استفاده کنید
علاوه بر کابینت آشپزخانه و پیشخوان میز ناهارخوری و … می توان برای ایجاد هماهنگی بیشتر برخی از ابزار آلات و وسایل آشپزی نیز از چوب استفاده کنید مثلاً ظروف ادویه چوبی و ظروف چوبی دیگر در آشپزخانه خود به کار بگیرید؛
این سرویس از جنس چوب های طبیعی مثل چوب بامبو ساخت می شود علاوه بر ظاهر ساده و زیبایی که دارند مقاومت و دوام بالایی نیز بهره مند هستند.
از چوب هایی به رنگ قهوه ای تیره استفاده کنید
از چوب هایی که دارای رنگ قهوهای تیره هستند معمولاً در آشپز خانه های سنتی استفاده می شود البته این یک اجبار نیست تنها این دکوراسیون ها در بین افراد رواج پیدا کرده است اما شما می توانید با طراحی یک جزیره چوبی قهوه ای تیره دارای کانتر سفید یک فضای فوق العاده زیبا و متفاوتی را برای خود به وجود آورید.
چوب های تیره شکیل و زیبا می باشند یکی از گزینه های مناسب استفاده از چوب های تیره که دارای رگه های افقی و مشکی می باشد در آشپزخانه های مدرن است.
نکات بسیار مهم
- چوب طبیعی دارای مزیت ها و ویژگی های بسیاری می باشد که استفاده از آن را توجیه می کند به عنوان مثال قابل بازیافت می باشد، زیبایی فوق العاده طبیعی دارد در فضا صمیمیت و گرما ایجاد می کند انعطاف پذیر بوده و دارای مقاومت بالایی می باشد
- پیشنهاد می شود اگر از چوب در آشپزخانه خود استفاده می کنید چوب هایی را به کار بگیرید که همه در یک طیف رنگی قرار داشته باشند
- همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم چوب در هر جایی که قرار گیرد باعث ایجاد صمیمیت و گرما در محیط می شود با این حال چوب یک متریال با ارزش و گران قیمت می باشد و ممکن است از نظر اقتصادی متناسب با بودجه همه افراد نباشد برای حل این مشکل می توانید از این متریال به طور محدود و تنها در برخی از فضاها استفاده کنید
- طراحی و زیبایی یک دکوراسیون بستگی به هارمونی و هماهنگی موجود در بین عناصر آن فضا دارد لازم نیست که شما از تمام موارد نامبرده در این مقاله استفاده کنید باید با رعایت چند نکته متناسب با بودجه و سلیقه خودتان از این ایده ها در آشپزخانه خود به صورت که هماهنگی لازم را ایجاد کند استفاده کنید
قرن 18: سبک نئوکلاسیک در فرانسه
سبک نئوکلاسیک، که گاهی اوقات Louis Seize یا Louis XVI نامیده می شود ، در دهه 1750 آغاز شد. صنعتگران قرن 18 با خسته شدن از سبک روکوکو ، از هنر کلاسیک الهام گرفتند. این جنبش با اکتشافات باستان شناسی ، سفر در ایتالیا ، یونان و خاورمیانه و انتشار آثار در آثار تاریخی کلاسیک در سراسر اروپا تحریک شد. سبک نئوکلاسیک ، بر اساس خطوط مستقیم و اشکال مستقیم و با استفاده از مجموعه ای از تزئینات کلاسیک ، اولین بار در دهه 1760 در مبلمان فرانسوی اعمال شد. نقوش کلاسیک در ابتدا به مقدار کمی روی مبلمان بدون تغییر اعمال می شد ، اما به آرامی خط منحنی روکوکو با یک طرح خطی ساده تر و شدیدتر جایگزین شد:
پایه های صندلی صاف ، باریک و فلوت شد. کالاها و دیگر وسایل ذخیره سازی دیگر شکل بمبئی نداشتند. مارکت هنوز برای دکوراسیون بسیار مورد استفاده قرار می گرفت و برخی از کابینت ها از جنس آبنوس با صفحات لاک ژاپنی ساخته شده بودند. بول ، که در دوران پادشاهی لویی پانزدهم کار نمی کرد ، به مد بازگشت. تعداد بیشتری از قطعات در این مدت امضا شد (امضا در پاریس اجباری شده بود) و ژان هنری ریزنر ، مارتین کارلین و ژان سونیر تعدادی از کابینت سازان برجسته بودند. چندین صنعتگر آلمانی به دلیل حمایت سلطنتی به فرانسه مهاجرت کردند ، از جمله آبراهام و دیوید رونتگن ، آدام وایسویلر و گیوم بنمن.
این صنعتگران اغلب مستقیماً تحت حمایت پادشاه بودند و کارگاههای خود را در زیرزمینهای لوور داشتند. در داخل مغازه تقسیم کار وجود داشت ، یکی از صنعتگران متخصص در ساخت مبلمان ، دیگری در لاک زدن و غیره. صنعتگران و مغازه دارای مجوز از دولت بودند.
سبک نئوکلاسیک در انگلستان
واکنش نئوکلاسیک ، که اندکی پس از 1760 رخ داد ، یک رشته کلاسیک را در زمینه طراحی مجدداً اعمال کرد ، هرچند که از سبک سبک تر و ظریف تری نسبت به کلاسیک های قبلی ، پالادیان برخوردار بود. روبرت آدام ، که نامش به طور جدایی ناپذیری با این جنبش مرتبط است ، مانند معماران قبلی ، در ایتالیا تحصیل کرده بود. در آنجا او از آثار تاریخی دوران کلاسیک و رنسانس الهام گرفت.
وقتی دست او رایگان شد ، او دکوراسیون داخلی و مبلمان را در طرح های معماری خود قرار داد ، یکی از بهترین نمونه ها تغییرات و دکوراسیون مجدد او در استرلی ، میدلسکس بود ، جایی که او حتی برای صفحات قفل و قطعات دودکش نیز طرح های هماهنگ ارائه داد. مبلمان او با محدودیت از تزئینات کلاسیک استفاده می کند. اما paterae (دیسک هایی با نقش برجسته یا تزئینی) ، پوسته (تزئینی قطره ای که از گرد برگ های معمولی معمولاً در سری در حال کاهش است) ، سر قوچ ها و گلدان ها نسبت به خطوط ساختاری متقارن از گویایی کمتری برخوردارند. مارکتینگ ، پایه های اورمولو ، و نقاشی به عنوان تزئین مورد استفاده قرار گرفت. مبلمان آدم توسط کابینت سازان معاصر مانند جورج هپلوایت در کابینت ساز و راهنمای اثاثه ساز (1788) کپی و اصلاح شد.
در 20 سال آخر قرن 18 میلادی تمایل به ظرافت ، سبکی و ظرافت بیشتری در طراحی مبلمان وجود داشت. تقارن فرم و برتری نسبت در بیشتر موارد حفظ شد. پشتی های قلب و سپر روی صندلی ها و صندلی ها و تکیه گاه های مخروطی و مخروطی برای میزها و دیگر قطعات مشخص است. پر ، بلال گندم و صدف در تزئین نقاشی شده و منبت کاری شده برجسته است. این پالایش ، به شدت زنانه است ، در کتاب طراحی کابینت توماس شرایتون و نقاشی اثاثه یا لوازم داخلی اثاثه یا لوازم داخلی (1791) نشان داده شده است.
قرن 19
سبک امپراتوری در پاریس در زمان انقلاب شروع شد و به سرعت در سراسر اروپا گسترش یافت و هر کشوری آن را با سلیقه ملی خود تطبیق داد. در انگلستان معمولاً سبک Regency نامیده می شود. دو معمار فرانسوی به نام های چارلز پرسیه و پیر فونتن ، که مبلمان اتاق های ناپلئون را طراحی کردند ، در ایجاد این سبک بسیار نقش داشتند. ایده های آنها در Recueil de decorations intérieures (1801 و 1812 ؛ “مجموعه دکوراسیون داخلی”) گنجانیده و منتشر شد.
اساساً ، سبک جدید ادامه سبک نئوکلاسیک بود ، با تعصب باستان شناسی بسیار قوی تر ، که منجر به کپی مستقیم انواع مبلمان کلاسیک شد. به این مجموعه مجموعه جدیدی از زیور آلات مصری اضافه شد که توسط لشکرکشی های ناپلئون در مصر تحریک شده بود. مبلمان روکش چوب ماهون با پایه های اورمولو شکل صندلی ها و میزهای رومی ، یونانی و مصری ، با تکیه گاه شیر بالدار و ستون هایی با نیم تنه اسفنکس یا برگ نخل به دست آمده بود. در جایی که نمونه های اولیه کلاسیک وجود نداشت ، طرح های معاصر با تزئینات کلاسیک زنده شدند.
در انگلستان ، توماس هوپ ، طراح آماتور با آگاهی از آثار باستانی ، نماینده اصلی سبک Regency بود و به طور کامل خانه روستایی خود ، Deepdene ، Surrey را در آن تزئین کرد. هنگامی که مد توسط سازندگان کابینت مورد استفاده قرار گرفت ، نتایج اغلب به طرز غم انگیزی ناسازگار بود. از چوب ماهون و چوب گل رز با تزئینات برنزی یا طلاکاری استفاده می شد و منبت فلزی ، تکنیکی ارزان تر ، جایگزین خاتم کاری و مارکتینگ می شد. همراه با این سبک ، شور و شوق دوباره ای برای طعم چینی به وجود آمد ، به عنوان مثال در مبلمان و دکوراسیون غرفه برایتون. در مراحل پایانی سبک Regency ، هر دو طراحی و ساخت مبلمان در انگلستان و در قاره نشانه هایی از سنگینی و همکاری بیش از حد را نشان می دهد که منعکس کننده افول عمومی در سراسر اروپا در قرن 19 بود.
در ایالات متحده این سبک به طور گسترده ای پذیرفته شد. متخصص اصلی بومی آن کابینت ساز نیویورک دانکن فیف بود که در دهه اول قرن مبلمان برای ثروتمندان شهر خود تولید کرد. طرح های او تفسیری منحصر به فرد به ایده های امپراتوری داد. کابینت سازان فرانسوی مانند شارل آنوره لانویر در این زمان به ایالات متحده مهاجرت کردند و مبلمان را به سبک فرانسوی سختگیرانه تولید کردند.
در قرن نوزدهم ، با افزایش کارایی حمل و نقل و ارتباطات ، سبک ها در پذیرش خود جهانی شدند ، اما همچنان تفاوت های ملی و منطقه ای را حفظ کردند.
سبک امپراتوری ، که در قرن نوزدهم ادامه یافت ، مجموعه ای از سبک ها را آغاز کرد که فرم و تزئینات گذشته را احیا کرد. این تفسیر مجدد اغلب منجر به حذف محصول از اصول سبک اصلی می شود. معرفی دستگاه و روش کارخانه گاهی باعث کاهش کیفیت در تولید مبلمان می شود.
سبک بیدرمایر ، که از آلمان و اتریش سرچشمه گرفته است ، از سال 1815 تا 1848 در خانه های مرفه طبقه متوسط اروپا شکوفا شد. این سبک با سادگی کلاسیک مشخص می شود. صندلی ها دارای پاهای خمیده بودند و مبل ها نیز دستان خود را جمع کرده و اثاثه یا لوازم داخلی آن سخاوتمندانه بود. از روکش ماهون و توس سبک ، خاکستر دانه دار ، گلابی و گیلاس استفاده شد. طراحی و بسیاری از زیور آلات تحت تأثیر سبک امپراتوری ، به ویژه عنصر یونانی بود. این سبک نام خود را از “Papa Biedermeier” ، یک شخصیت ساختگی گرفته است که ستون آن ، با ارائه نظرات در مورد طعم مبلمان ، در روزنامه های اتریش ظاهر شد.
در دهه 1820 سبک گوتیک احیا شد ، که در انگلستان تا حدودی توسط ادبیات رمانتیک مانند رمان های سر والتر اسکات تحریک شد. با از دست دادن تمام سبکی و طنز احیای گوتیک در اواسط قرن 18 ، نقوش سنگین قرون وسطایی به طور فراوان و بی رویه برای هر نوع مبلمان اعمال می شد.
مجموعه ای از سبک های احیای دیگر از گوتیک پیروی کردند. احیای روکوکو یکی از محبوب ترین بود. این عناصر منحنی از سبک لویی پانزدهم فرانسوی ، به ویژه پای کابریول را وام گرفت و آنها را در اصطلاح سنگین تر بیان کرد. تمام وسایل این مبلمان از چوب ماهون ، چوب گل رز و گردو ساخته شده اند و قیمت آن بستگی زیادی به میزان حکاکی روی قاب دارد.
در نیمه اول قرن 19 (تاریخ دقیق آن مشخص نیست) ، چشمه های فلزی در ساخت مبلمان وارد شدند. ساختار بهاری صندلی ها و مبل ها را بسیار راحت تر از وسایل مورد استفاده در کابینت سازان در قرن 18 نشان می داد.
یکی دیگر از پیشرفت های فنی در طراحی مبلمان استفاده از تخته سه لا بود. تخته سه لا از استحکام و ثبات فوق العاده ای برخوردار است و می تواند پیچیده تر از یک تکه چوب طبیعی باشد. یکی از اصلی ترین نمایندگان این تکنیک در ایالات متحده جان هنری بلتر بود که در سال 1804 در آلمان متولد شد و در وارتمبرگ به شاگردی کابینتش مشغول بود. او در دهه 1850 به اوج محبوبیت رسید. آثار بلتر عمدتا در سبک احیای لویی پانزدهم است.
مایکل تونت ، یک صنعتگر اتریشی ، با خم کردن لایه های روکش در بوپارد آلمان آزمایش کرد. Thonet موفق به تکمیل فرایندی برای خم شدن چوب راش جامد با حرارت به اشکال منحنی شد. صندلی های او ، که در نیمه دوم قرن 19 محبوب بود ، هنوز ساخته می شود.
مبلمان احیای الیزابت و لویی چهاردهم نیز بسیار محبوب بود. باروک که بصورت عمودی پیچ خورده بود یکی از عناصر اصلی مورد استفاده بود. پای راست و چرخیده نیز دوباره معرفی شد. این مبلمان تودوزی شده در سوئیت ها تولید می شد و بر خلاف فرم احیاء روکوکو ، در شکل کلی خود بلوک دار و مربع شکل بود.
سبک لوئی شانزدهم مجدداً در مجموعه ای از مبلمان با پایه های باریک گرد ، پشت بیضی روی صندلی ها و مبل ها و اثاثه یا لوازم داخلی پیچیده دوباره معرفی شد. پایه لویی شانزدهم اغلب بر روی مبلمان روکش راحتی استفاده می شد که ساختار آن عمدتا از یک قاب فلزی انعطاف پذیر یا “ترکی” تشکیل شده بود. تنها چوبی که بر روی این مبلمان قابل مشاهده است در پاها بود و بقیه قاب کاملاً تودوزی شده بود. در چنین مبلمانی هنر اثاثه یا لوازم داخلی با استفاده از تافت ، منگوله ، و بافته به اوج خود می رسد.
ویلیام موریس ، شاعر و هنرمند انگلیسی را پدر جنبش مدرن نامیده اند. او که از بدحجابی کالاهای تولیدی ماشینی در زمان خودش انتقاد می کرد ، برای الهام گرفتن از صنایع دستی قرون وسطی روی آورد و با استناد به کارها و طرح های خود ، سعی کرد احترام به هنرهای زیبا را احیا کند و حس زیبایی شناسی معاصرانش اگر او به جای رویگردانی از دستگاه ، ایده آلهای بالای خود را برای کشف روشی که می تواند از ماشینها به بهترین نحو استفاده کند استفاده می کرد ، اگرچه مهم بود ، اگرچه مهم بود. پیروان موریس در زمینه ساخت کابینت شامل طراحان حرفه ای مانند ارنست گیمسون و خانواده بارنسلی بودند که با همکاری چند دستیار ، مقادیر کمی مبلمان دست ساز با کیفیت بالا تولید کردند ، که مهارت آنها هرگز قابل رقابت نبود. مثال موریس و پیروانش آنقدر در قاره کپی شد که بسیاری معتقدند طراحی مبلمان مدرن منحصراً از آنجا سرچشمه گرفته است.
در طول ربع سوم قرن ، حرکتی در انگلستان به سمت سادگی بیشتر و زیبایی زیبایی در مبلمان صورت گرفت. خطوط مستقیم و ساده طراحی ژاپنی منبع الهام بود. نتیجه ، سبک زیبایی شناختی یا هنری بود. ادوارد گادوین و کریستوفر درسر ، نمایندگان اصلی آن ، که هر دو طرح و مبلمان را تولید می کردند.
هنری ون د ولده ، معمار و طراح بلژیکی ، راه ویلیام موریس را دنبال کرد و مبلغ آگاه سبک آرت نوو بود که از حدود 1893 تا 1910 رونق گرفت. اشکال ارگانیک و طبیعی و چاپ ژاپنی که در اروپا در سه ماهه سوم قرن 19 بسیار محبوب بود. مبلمان Van de Velde اغلب به صورت اختصاصی طراحی شده است تا جلوه ای کلی از یک اتاق را نشان دهد. فضاهای داخلی خانه ای در بروکسل ، که توسط معمار بلژیکی دیگر ، ویکتور هورتا ایجاد شده است ، به خوبی منحنی و اشکال طبیعی مورد استفاده طراحان هنر نو را نشان می دهد. این جنبش در فرانسه نیز پذیرفته شد ، جایی که هکتور گیمارد یکی از نمایندگان اصلی آن بود. یک نوع سبک در مبلمان تولید شده توسط معمار اسکاتلندی چارلز رنی مکینتاش دیده می شود. سبک آرت نوو در طراحی مبلمان در انگلستان یا ایالات متحده به اندازه قاره محبوب نبود.
سبک نئوکلاسیک در ایالات متحده
کلاسیک گرایی جدید روبرت و جیمز آدام در جمهوری های اخیر در سالهای پایانی قرن رواج یافت. مالکان کشتی ها و بازرگانان سالم ، بوستون و نیویورک عمارت خود را با آثار ساموئل مک اینتایر ، جان سیمور و دانکن فایف مجهز کردند که هریک تفسیرهای جداگانه ای از حالت هپل وایت-شرایتون ارائه دادند. این سبک فدرال اولیه با طراحی مستطیل در مقیاس کوچک و ترجیح دادن به تکمیل چوب با رنگ روشن مشخص می شود. سطوح عموماً شکسته نشده اند اما با بندها و خاتم چوب های متضاد تزئین شده اند ، یا در مورد Phyfe با کنده کاری های کم نقش به شیوه آدم. معمولی ترین قطعات عبارتند از بوفه (قطعه ای از مبلمان اتاق ناهار خوری با محفظه و قفسه هایی برای ظروف) و میز منشی کوچک ، که هر دو شکل خاصی آمریکایی داشتند.
می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:
- پروژه کابینت مدرن هایگلاس مقیمی
- دفتر اداری – پروژه مهندس مقیمی + ویدیو
- پروژه لوکس نیاوران + ویدیو
- کابینت کلاسیک ممبران | پاسداران
اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، میتوانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینههایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!