اصول طراحی کابینت آشپزخانه

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

کابینت ها اصلی ترین عنصر در آشپزخانه می باشد و این کابینت ها هستند که رنگ و سبک آشپزخانه را مشخص می کنند.

چنانچه کابینتها از متریال خوب و با کیفیت ساخته شده باشد و طراحی آن ها طبق اصول طراحی‌کابینت آشپزخانه های جدید طراحی شده باشد می توانند سالیان سال از آن استفاده کرد و فضایی ارام و زیبا را به وجود اورد.

 

پیشنهاد نویسنده: انواع کابینت آشپزخانه

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

اصول طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی کابینت آشپزخانه دارای قواعد و اصول خاصی می باشد که در جهت زیبایی و کارآیی آشپزخانه تعیین شده است با رعایت کامل اصول طراحی کابینت ها شما آشپزخانه ای با کارایی بالا، زیبا و جذاب خواهید داشت که در مدت زمان کوتاه از مد نخواهد افتاد.

پیشنهاد نویسنده: کابینت ام دی اف (MDF)

  • سبک ‌های رایج

دو سبک مدرن و کلاسیک دو سبک رایج در طراحی کابینت ها می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد.

در کابینت کلاسیک از تزیینات پر زرق و برق و پیچیده استفاده می شود در این سبک از جزئیات و تزیینات زیبا برای لوکس و زیباتر شدن کابینت ها استفاده می شود که در نهایت آشپزخانه ‌ای باشکوه و مجلل را برای شما ایجاد می نماید.

اصول طراحی کابینت آشپزخانه - تصویر یک

تقارن در این سبک به خوبی مشاهده می شود و کابینت چوبی کلاسیک بهترین کابینت ها برای این سبک می باشد اما این نوع کابینت ها بسیار گران قیمت بوده و متناسب با بودجه بسیاری از افراد نمی باشد کابینت روکش  چوبی و کابینت ممبران و … دیگر کابینت هایی می باشد که می توان در این آشپزخانه استفاده کرد.

در مقابل کابینت های سبک کلاسیک کابینت مدرن وجود دارد در این سبک خبری است کنده کاری ها و تزیینات پیچیده نمی ‌باشد و این کابینت ها در اوج سادگی طراحی می شوند.

در کابینت مدرن هیچ برآمدگی و فرورفتگی و تزیینات وجود نداشته و تنها چیزی که در ظاهر آنها دیده می شود خط بسیار باریکی می باشد که آنها را از همدیگر جدا کرده اند.

ظاهر این کابینت ها به قدری ساده است که در بسیاری از آنها از دستگیری نیز استفاده نمی شود یا اگر برای طراحی این کابینت ها از دستگیره استفاده کنند از دستگیره های مخصوص این سبک که دارای ظاهری بسیار ساده و کشیده هستند استفاده می شود.

اصول طراحی کابینت آشپزخانه - تصویر دو

اگر قصد طراحی یک آشپزخانه کلاسیک با کابینت های پر زرق و برق و کنده کاری شده را ندارید و نه قصد دارید که از کابینت های ساده مدرن استفاده نمایید میتوان از کابینت سبک نئوکلاسیک استفاده کرد این سبک در واقع چیزی بین کلاسیک و مدرن میباشد.

پیشنهاد نویسنده: دکوراسیون داخلی

  • انتخاب رنگ

پس از انتخاب سبک نوبت به انتخاب رنگ کابینت های آشپزخانه می ‌رسد. سبک انتخابی شما در انتخاب رنگ بسیار تاثیرگذار می‌باشد به عنوان مثال در سبک کابینت کلاسیک معمولاً انتخاب رنگها محدودتر از سبک مدرن می باشد در سبک کلاسیک معمولا رنگ های سنگین و کلاسیک و رنگ چوب استفاده می شود اما در سبک مدرن اینگونه نبوده و حتی می‌توانید از رنگ ‌های پر انرژی و شادی نیز استفاده کرد و انتخاب رنگ در کابینت مدرن بیشتر به سلیقه شما بستگی دارد.

اصول طراحی کابینت آشپزخانه - تصویر سه

البته انتخاب رنگ نیز دارای اصول و قواعدی می باشد.

جدا از سبک کلاسیک یا مدرن بودن کابینت ها باید به میزان نور و متراژ فضای آشپزخانه تان نیز توجه کرد به عنوان مثال آشپزخانه ای که کوچک می باشد یا نور گیر نیست توصیه میشود  که اصلا از کابینت های رنگ تیره مثل قهوه ای سوخته یا مشکی استفاده نکنید زیرا فضای آشپزخانه شما را کوچکتر نشان خواهد داد .

در واقع هرچه میزان نورگیری و اندازه آشپزخانه  شما کوچک تر باشد رنگهای با تونالیته روشن مثل یخی، سفید ،  آبی آسمانی و… بیشتر استفاده می شود اما اگر فضای شما بزرگ است محدودیتی نداشته و میتوانید از رنگ های تیره نیز استفاده نمایید.

 

  • نورپردازی

هر چه نورپردازی فضای آشپزخانه شما اصولی تر و فضا روشن تر باشد  آشپزخانه شما دلباز تر و بزرگتر به نظر خواهد رسید.

اگر در آشپزخانه تان پنجره دارید از پرده های ضخیم استفاده نکرده و اجازه دهید که نور طبیعی وارد فضای آشپزخانه تان شود.

اگر نور طبیعت مناسبی دریافت نمی کنید باید از سیستم نورپردازی قوی تری در آشپزخانه استفاده کنید و هرچه رنگ کابینت آشپزخانه شما تیره تر انتخاب شود نیاز به نورپردازی قویترین دارید.

کابینت های رنگ روشن نور بیشتری دارند اما به نسبت رنگ های تیره نور کمتری  به فضای اطراف منعکس می کنند.

 

  • جنس و متریال

علاوه بر رنگ و نور پردازی در اصول طراحی کابینت متریال  کابینت ها نیز اهمیت زیادی برخوردار هستند.

به خصوص که این جنس و نوع کابینت ها می باشند که قیمت کابینت آشپزخانه شما را تعیین می کند طبیعی است که هر چه کیفیت متریال کابینت ها بهتر باشند هم قیمت بالاتری دارند و هم   ماندگاری بالا تری دارند.

کابینت های آشپزخانه از متریال های مختلفی ساخته شده اند که بر اساس زیبایی ،میزان بودجه، کارایی فضایی که در آن قرار می گیرند و سبک طراحی کابینت ها انتخاب  می شود.

 

می توانید از طریق لینک های زیر پروژه های مربوط به این مقاله را مشاهده کنید:

 

اگر از این نوشته لذت بردید و تمایل به کسب اطلاعات بیشتر داشتید، می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۸۲۵۱۲۵۲ تماس بگیرید و از مشاوره کاملا رایگان متخصصان گریت کابینت در زمینه‌هایی مانند طراحی دکوراسیون آشپزخانه، تعمیرات و بازسازی آشپزخانه، سفارش و خرید انواع کابینت آشپزخانه و هر مورد و سوال دیگری استفاده کنید!

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.